Subwoofer vervangen, vermogen van belang?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 22:56

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik heb in 2003 een Home Cinema set gekocht van merk Philips (MX 999, link). Tijdens een verhuizing heeft mijn toenmalige vriendin de subwoofer een keer laten vallen (nee het frontje was geen handvat) waardoor de aansluiting waar de tulpstekker achterin gaat beschadigd is geraakt. Mits je er niet teveel aan kwam deed hij het nog goed.

Maar goed, afgelopen week thuis aan het klussen geweest en subwoofer ook verplaatst maar nu doet hij het niet goed meer. Ik heb de woofer al losgehaald en hij doet het wel maar hij klinkt slecht, ik weet niet of de fase nu verkeerd staat ofzo. Het geluid geeft nogal een "boensj boensj geluid".. :X

Gezien de leeftijd van de subwoofer heb ik nu zoiets van misschien toch maar eens vervangen door een nieuwe. Ik wil er niet al teveel geld aan uitgeven.

Nu had ik deze al op het oog:
pricewatch: Jamo SUB 210 (Zwart)
of
pricewatch: Pioneer S-21W - Actieve Subwoofer (Zwart)

Volgens mij dienen deze een LFE aansluiting te hebben (enkeldraads, tulp)

Maakt het vermogen (RMS) nog uit? De huidige versterker heeft 100 watt RMS, mag de subwoofer meer vermogen hebben?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10 20:12
Ja het gaat hier om een actieve subwoofer. Dus niet versterkt insturen

[ Voor 25% gewijzigd door Skywalker27 op 30-03-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:44
Kijk eens in dit topic: Het Grote Subwoofer Topic

Subwoofers zijn lastige dingen, denk dat het de moeite waard is om je goed in te lezen voordat je nu iets koopt wat uiteindelijk toch niet uit gaat werken.

Overigens zullen een aantal mensen dat je voor dat bedrag geen goede sub kan kopen, maar het is net waar je naar zoekt natuurlijk.

Als je er weinig aan uit wil geven kan het ook lonen om eens op marktplaats te kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Bartske op 30-03-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10 20:12
ID goed alternatief maar de kleine subs in dit topic zijn bijna net zo duur als zijn hele set beetje andere doel groep dit subwoofer topic. Maar altijd om je in te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 22:56

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik had me al een beetje ingelezen en ook het grote Subwoofer Topic enigszins doorgenomen maar dat gaat me allemaal veel te ver. Enige wat ik daaruit heb gehaald is dat ik nu een LFE aansluiting heb.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X