Ik heb in 2003 een Home Cinema set gekocht van merk Philips (MX 999, link). Tijdens een verhuizing heeft mijn toenmalige vriendin de subwoofer een keer laten vallen (nee het frontje was geen handvat) waardoor de aansluiting waar de tulpstekker achterin gaat beschadigd is geraakt. Mits je er niet teveel aan kwam deed hij het nog goed.
Maar goed, afgelopen week thuis aan het klussen geweest en subwoofer ook verplaatst maar nu doet hij het niet goed meer. Ik heb de woofer al losgehaald en hij doet het wel maar hij klinkt slecht, ik weet niet of de fase nu verkeerd staat ofzo. Het geluid geeft nogal een "boensj boensj geluid"..
Gezien de leeftijd van de subwoofer heb ik nu zoiets van misschien toch maar eens vervangen door een nieuwe. Ik wil er niet al teveel geld aan uitgeven.
Nu had ik deze al op het oog:
pricewatch: Jamo SUB 210 (Zwart)
of
pricewatch: Pioneer S-21W - Actieve Subwoofer (Zwart)
Volgens mij dienen deze een LFE aansluiting te hebben (enkeldraads, tulp)
Maakt het vermogen (RMS) nog uit? De huidige versterker heeft 100 watt RMS, mag de subwoofer meer vermogen hebben?
Maar goed, afgelopen week thuis aan het klussen geweest en subwoofer ook verplaatst maar nu doet hij het niet goed meer. Ik heb de woofer al losgehaald en hij doet het wel maar hij klinkt slecht, ik weet niet of de fase nu verkeerd staat ofzo. Het geluid geeft nogal een "boensj boensj geluid"..

Gezien de leeftijd van de subwoofer heb ik nu zoiets van misschien toch maar eens vervangen door een nieuwe. Ik wil er niet al teveel geld aan uitgeven.
Nu had ik deze al op het oog:
pricewatch: Jamo SUB 210 (Zwart)
of
pricewatch: Pioneer S-21W - Actieve Subwoofer (Zwart)
Volgens mij dienen deze een LFE aansluiting te hebben (enkeldraads, tulp)
Maakt het vermogen (RMS) nog uit? De huidige versterker heeft 100 watt RMS, mag de subwoofer meer vermogen hebben?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X