UTP of SFTP m.b.t. flexibiliteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 893131

Topicstarter
Mijn vraag
Beste Tweakers,

Ik wil een internetkabel naar mijn kamer trekken.
Heb hiervoor metingen gedaan en ik kom uit op 32 meter, maar de enige cat 6 utp opties die ik kon vinden waren 30 of 50 meter.
Ik heb echter wel een SFTP kabel gezien van 40 meter, maar ik heb gelezen dat deze minder buigzaam zijn omdat er meer folie in zit, en de kabel moet 13 bochten maken (alhoewel het geen scherpe bochten zijn).

Mijn vraag is dus of ik een SFTP kabel kan gebruiken als ik veel bochten moet maken, of moet ik dan maar 18 meter Utp kabel zien te verwerken?

Bij voorbaat dank <3

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 21:38
Je kan die UTP kabel toch gewoon afknippen en opnieuw afwerken?

Neem trouwens wel full-copper en geen CCA

[ Voor 26% gewijzigd door RobinF op 30-03-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:13
Gebruik de onafgeschermde kabel! Ik heb wel SFTP gebruikt en vanaf 3-4 bochten wordt het ellende met 2 kabels door 1 5/8 buis. En dan heb ik het over lengtes van rond de 20 meter. Als je maar 1 kabel gaat trekken zal het wel lukken. Ik heb overal dubbele aansluitingen.

[ Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 30-03-2017 10:18 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Goed afwerken is nog best wel een klote werkje, en vereist een fatsoenlijke UTP tang (niet die 5 euro gamma dingen die scheef aandrukken)
Vreem genoeg kan ik inderdaad zo snel ook geen webshop vinden waar je die dingen gewoon op lengte kan bestellen.
Aan de andere kant, als hij door een buis heenmoet, zul je er toch niet aan ontkomen om er zelf een stekker op te moeten knijpen. Dus dan kan je dit net zo goed aan alle bei de kanten doen.

IIG geen SFTP. Je gaat het zo te zien al moeilijk zat krijgen om er een normale cat5 doorheen te krijgen :)

Ah, toch een gevonden : http://www.pc-compleet.nl...nde-meter-op-maat-gemaakt

[ Voor 49% gewijzigd door heuveltje op 30-03-2017 10:21 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
Koop een rol en tang je gaat altijd ergens in de problemen komen waardoor je een nieuwe stekker moet knijpen en zelf een minder goede tang is prima omdat de techniek meer zit in de stekker dan de tang. Maar een nette tang kost je rond de 20 euro. En leg gelijk 2 kabels aan. Een voor netwerk en een voor bijvoorbeeld telefoon of iets anders. Alles minimaal 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:43
Zoals iedereen hier inderdaad al aangeeft, koop lekker een rolletje UTP. Check even dit forum voor correcte UTP kabels: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

En koop daarnaast een tang, hier doe je je hele leven mee dus de investering is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

S/FTP is alleen zinnig in situaties met uitzonderlijk veel RF-storing (fabriekshallen met draaistroomapparatuur bijv) of waarin je naast de frequenties van Ethernet zelf ook andere verstoringen moet vermijden (als ik in het lab PLC adapters test moet ik absoluut S/FTP gebruiken om te zorgen dat de kabels niet als antennes fungeren voor de voor PLC gebruikte 2-68MHz signalen).

In een gewone woning kun je kort zijn: S/FTP heeft geen meerwaarde, kost wel meer, is moeilijker om te trekken en moeilijker om goed af te werken. Niet doen dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Gebruik ALTIJD speciale glijmiddel voor kabels. Dus GEEN Dubro, Dreft, Driehoek zeep etc.....

Als je dit glijmiddel gebruikt, gaat het bijna als mes door boter.

https://www.conrad.nl/nl/...l?sc.ref=Search%20Results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nog een zeikpuntje dan: sluit aan het begin en einde van de kabel geen RJ45 stekkers aan, maar een wandcontactdoos en koop patchkabels voor de verbindingen wandcontactdoos <-> apparaat

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:30
Ik lees eigenlijk nergens dat TS die kabel door een buis wil trekken, en met 13 bochten lijkt me dat ook niet waarschijnlijk (of zelfs mogelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

hcQd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:56:
Ik lees eigenlijk nergens dat TS die kabel door een buis wil trekken, en met 13 bochten lijkt me dat ook niet waarschijnlijk (of zelfs mogelijk).
Waar zitten die bochten dan in ? :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1