Betalingen aan Afuture voor het faillissement

Pagina: 1
Acties:
  • 1.831 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:38
Ik heb vrijdag s'middags 17-3 om 14.04 voor het Failissement een Graphics card gekocht en met ideal betaald, van mijn ABN rekening naar de ABN rekening van Afuture.

deze betaling heeft de adminsitratie van afuture niet bereikt. want de betaling staat nog open op de bestel status op de Afuture website

nu is de vraag, heeft de ABN het geld afgevangen en de betaling niet aan Afuture door gegeven, want als huisbankier hadden ze misschien een vordering op Afuture.

Of heeft Afuture de handdoek in de ring gegooid en is gestopt met het verwerken van betalingen voor orders. heb ook geen e-mail bevestiging ontvangen van mijn bestelling. Lijkt me een gekoppelde link met Ideal

Op een door mij geannuleerderde orderbevestiging van 5 minuten eerder, staat :

"Betaling
Het is niet gelukt de betaling te verifiëren. Dit komt waarschijnlijk door een vertraging in of communicatiestoring van de betaalsystemen. Als het bedrag wel van je rekening is afgeschreven zal de betaling naar verwachting binnen één à twee werkdagen alsnog doorgevoerd worden."

Deze betaling staat ook als geannulleerd in de orderstatus op de Afuture website.

Vraag: heeft iemand een zelfde ervaring of weet iemand wanneer Afuture is gestopt met verwerken van orders/betalingen.

Als het de ABN is die mijn betaling niet heeft door gegeven aan Afuture (met of zonder medeweten van Afuture), dan hebben zij tegen het belang van de andere schuldeisers gehandeld. want ik betaal Afuture niet de ABN.

als Afuture gestopt is met het verwerken en mij de aankoop niet bevestigd, dan moet ik mijn betaling claimen, als onterechte betaling, daar geen overeenkomst/bevestiging ontvangen.

Ik alleen kan niet analyseren wat de gang van zake was. Als er een patroon in zit dan zouden we als Tweakers een vuist kunnen maken. maar dan moeten alle neuzen de zelfde richting uit staan en moeten we een inventarisatie maken van het belang dat we als tweakers vertegenwoordigen in de boedel.

Heeft iemand toegang tot het faillissements register :http://insolventies.rechtspraak.nl/default.aspx
Zaaknummer 16.mne.17.133.F.1300.1.17, om te kijken Wie het faillissement heeft aangevraagd.

De bank, een leverancier of de verhuurder ?

Gaarne reactie, misschien kunnen we een vuist maken, mijn vordering is maar €108,-- Excl BTW

maar er zijn mensen met € 1000 en meer, als we niet samen optrekken dan gaan we met z'n allen naar de slachtbank.

[ Voor 3% gewijzigd door Jermak op 30-03-2017 01:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:04
En ook:

Neem gewoon contact op met je bank ipv tweakers te ronselen op de barricades te gaan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermak
geekeep schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:38:
En ook:

Neem gewoon contact op met je bank ipv tweakers te ronselen op de barricades te gaan staan...
welke barrricade ? Jij hebt er zeker geen geld verloren.
Als je € 500, was kwijt geraakt had je wel anders gepiept.
Kan morgen bij elke ander webwinkel. gebeuren. Hoe leuk en goed de recenties en service zijn.

De ABN heeft maar een belang zo veel mogelijk geld binnen te harken en niet de kopers schadeloos te stellen.
Door niet verwerkte transacties te restitueren.

[ Voor 23% gewijzigd door Jermak op 30-03-2017 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 10:30

GforceNL

Out of memory....

Jermak schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:29:

Of heeft Afuture de handdoek in de ring gegooid en is gestopt met het verwerken van betalingen voor orders. heb ook geen e-mail bevestiging ontvangen van mijn bestelling. Lijkt me een gekoppelde link met Ideal
Dit.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
Jermak schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:55:
[...]

Wat vind ik daar voor nieuws ?
De vraag is waarom past jouw post niet in dat topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermak
Als je de beslissing neemt om de handdoek in de ring gooit, dan is toch het eerst dat je doet is toch de deur op slot. Dat hebben ze misschien met het pand in veenendaal gedaan .
Maar ze hadden ook de stekker uit de website moeten trekken en niet doen of ze gek zijn en van onwetende klanten geld binnen harken. Is dit gebeurt op eigen initiatief of in samenspraak met de huisbank ?

Als ik geen overeenkomst met Afutere heb , maar wel geld heb overgemaakt. dan is dat van essentieel belang vvor de status als schuldeiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Als ik het goed heb begrepen en je gooit de website dicht nog voor het failissement is uitgesproken en alles in gang is gezet, open je de deur voor een nog veel grotere set aan problemen (jezelf persoonlijk aansprakelijk maken voor de schuldeisers, bijvoorbeeld, want je hebt er niet alles aan gedaan om zoveel mogelijk geld binnen te halen). Ik ben het met je eens hoor, als je het ziet aankomen, zou je eigenlijk gewoon de site op slot moeten zetten, maar helaas werkt het in NL toch net even iets anders. Ik vrees dat je gewoon kunt fluiten naar je geld helaas. Wel een tip voor volgende keer: betalen met creditcard of paypal bij dergelijke bedragen, iDeal biedt helaas nul komma nul kopersbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:19

g0tanks

Moderator CSA
Jermak schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:14:
[...]
Als ik geen overeenkomst met Afutere heb , maar wel geld heb overgemaakt. dan is dat van essentieel belang vvor de status als schuldeiser.
Weet je dat, of denk je dat?

Ik snap sowieso niet waarom je concludeert dat je geen overeenkomst hebt. Zodra je het product hebt besteld is er toch een overeenkomst? De overeenkomst dat jij het geld overmaakt en zij het product opsturen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
[...]
Maar ze hadden ook de stekker uit de website moeten trekken en niet doen of ze gek zijn en van onwetende klanten geld binnen harken.
Als je nou de moeite genomen had om dat algemene topic wel door te nemen had je gelezen dat ze geen geld meer binnenharken. Hoe ze dat opgelost hebben mag je lekker zelf opzoeken in dat topic :)

Het had ook een verdachtmaking richting Afuture gescheeld, in dat topic wordt namelijk veel uitgelegd rondom de gang van zaken bij een faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dat maakt helemaal niet uit. Je blijft gewoon schuldeiser en zolang je niet Belastingdienst heet, kom je gewoon achteraan in het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:29
wat heeft de ABN je verteld?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
En je bent ook een schuldeiser alleen staat jij op de lijst na de belastingen en UWV dat betekent meestal effectief dat je weinig van je geld zal terug zien omdat de belastingen en UWV bijna al het geld al opgehaald hebben wat er nog is (in boedel en wat op de rekeningen staat) ABN amro heeft hier verder niets mee van doen omdat het geld al op de rekening van Afuture staat. Ideal is niet meer dan een handigere methode van overschrijven.

Vergeet ook niet dat je je schuld/claim moet melden bij de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35

NSG

Je weet niks!

[...]

Als je de beslissing neemt om de handdoek in de ring gooit, dan is toch het eerst dat je doet is toch de deur op slot. Dat hebben ze misschien met het pand in veenendaal gedaan .
Maar ze hadden ook de stekker uit de website moeten trekken en niet doen of ze gek zijn en van onwetende klanten geld binnen harken. Is dit gebeurt op eigen initiatief of in samenspraak met de huisbank ?

Het is allemaal de schuld van de Rabobank ABN Ambro!

Maar even zonder gekkigheid, Afuture was een VOF met twee natuurlijke vennoten. Dat wilt zeggen dat die twee personen vrijwel zeker tot het bot worden kaalgeplukt straks. Ik weet natuurlijk niet wat de precieze oorzaak is van het faillissement en of ze het uberhaubt hebben zien aankomen. Maar realiseer je dat die twee ook heel veel andere zaken aan hun hoofd hebben hangen (privé gezien) en dan komen klanten vaak niet op plek één te staan.Ja er zijn honderden mensen die samen vele duizenden euro's kwijt zijn, maar die twee zijn straks alles kwijt. En nogmaals, ik weet niet wat de oorzaak is, dus wil ook niks goedpraten vanuit de kant van Afuture. Maar het feit dat ze met zo veel personeel niet over waren op een B.V. laat wel zien dat ze niet zo snugger waren.

Dat ABN de betaling niet doorgeven zou hebben aan Afuture is nogal een rare gedachte. De bank kan niet voor eigen rechter gaan spelen, maar moet wachten op faillissement en dan bij de curator aankloppen.

En dat de site nu nog steeds online staat is niet de verantwoordelijkheid van de vennoten of personeel, de aangestelde curator heeft momenteel de touwtjes in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 10:30

GforceNL

Out of memory....

[...]

Je spreekt jezelf hier al tegen:
Ik heb vrijdag s'middags 17-3 om 14.04 voor het Failissement een Graphics card gekocht en met ideal betaald, van mijn ABN rekening naar de ABN rekening van Afuture
Dat de betaling niet is verwerkt door Afuture om welke reden dan ook, staat hier los van, dit gebeurd namelijk NA het sluiten van de overeenkomst.

Je kunt het beste verhaal halen bij de curator en als je je heel erg verveelt bij je bank. Je bank zal je ook doorverwijzen naar de curator namelijk, hun enige taak is geld van A naar B brengen en daarna is voor hun de kous af.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:04
Jermak schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:57:
[...]

welke barrricade ? Jij hebt er zeker geen geld verloren.
Als je € 500, was kwijt geraakt had je wel anders gepiept.
Kan morgen bij elke ander webwinkel. gebeuren. Hoe leuk en goed de recenties en service zijn.

De ABN heeft maar een belang zo veel mogelijk geld binnen te harken en niet de kopers schadeloos te stellen.
Door niet verwerkte transacties te restitueren.
Je klinkt nogal gefrustreerd omdat je blijkbaar de pech had besteld te hebben bij een failliete webshop. Helaas voor ons staan particulieren achteraan in het rijtje van schuldeisers. Daarnaast valt er van een kale kip niks te plukken, dus op wat voor manier je "een vuist wilt maken" is me niet duidelijk.

En ohjah, een bank wil graag zijn klanten behouden dus vaak willen ze onder het mom van service wel wat voor je doen. Banken als grote, stoute jongens neerzetten is nogal kortzichtig. Daarentegen heeft jouw bank niet zoveel te zeggen in een conflict tussen een failliete webshop en particuliere transactie. Wat zou je willen, dat ABN de transactie terug draait? Dan hebben ze een probleem met de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic gaat op slot. Er is hier al een topic voor, graag verder in Faillissement Afuture
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.