Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 903659

Topicstarter
Mijn vraag

Een week geleden heb ik een ethernet kabel getrokken van de begane grond naar twee verdiepingen hoger in het huis, omdat het wifi bereik bizar slecht was op deze verdieping. Omdat ik op deze verdieping echter wel graag Wifi wilde hebben, heb ik de ethernet kabel (die dus direct verbonden is met de modem/router Experiabox V8 van Telfort/KPN) in een Wi-Fi range extender N300 gestopt die het signaal verspreidde naar de rest van de kamer en verdieping. Dit heeft perfect gewerkt zonder dat ik er iets specifieks voor hoefde in te stellen, tot gisterochtend. Op de apparaten die verbonden waren met het extended netwerk werd weergegeven Geen internetverbinding, terwijl de signaalsterkte goed was.

Daarna heb ik tevergeefs verschillende geprobeerd om het te repareren, waaronder het geheel resetten van de extender. De verbinding is inmiddels hersteld maar de wifi range extender geeft nu alleen het draadloze signaal dat hij (nauwelijks) ontvangt van de router door, maar dus niet het signaal dat wordt ontvangen via de ethernet kabel wat ik dus wel graag wil.

Kan iemand me helpen om de range extender zodanig in te stellen dat het signaal dat ontvangen wordt via de ethernet kabel te verspreiden en NIET het wifi signaal, want dat is namelijk erg zwak boven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je inloggen op dat ding en dan nog instellingen doen voor wat betreft het netwerk? Het lijkt me dat je daar wel iets kan instellen van welke verbinding dat hij mag gebruiken. Of dat je daar iig kan zien dat/of je verbindng hebt met je ethernetkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 903659

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:31:
Kun je inloggen op dat ding en dan nog instellingen doen voor wat betreft het netwerk? Het lijkt me dat je daar wel iets kan instellen van welke verbinding dat hij mag gebruiken. Of dat je daar iig kan zien dat/of je verbindng hebt met je ethernetkabel.
Ik kan inloggen, maar bij de configuraties staat alleen dit over de bekabelde verbinding (LAN-configuratie);

IP-adres : 192.168.2.5
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.2.254
MAC-adres : 64:D1:A3:37:78:7D

Betekent dit dat de verbinding er wel is via kabel?

Maar ik kan verder geen instellingen vinden waar ik kan aangeven welke verbinding gebruik gemaakt van mag worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:30

swv

Doe jezelf een plezier en gooi die range extender weg. Een range extender pikt het signaal van jouw Experiabox op en zend deze weer uit. Dat moet ook al de periode hiervoor gebeurd zijn. Het vermoeden dat dat bij jou het geval is heb je zelf ook al. Zover ik weet zijn er geen range extenders die onder die naam worden verkocht met LAN internet ondersteuning. Daar is namelijk een andere naam voor die dat wel kan: Access point. Misschien is het handig om nog even het exacte type extender hier te benoemen zodat we dat 100% uit kunnen sluiten. 'Wi-Fi range extender N300' is voor mij nog te algemeen.

Waarschijnlijk wordt het antwoord nee. Dus dan wordt het tijd voor een andere oplossing: Dat je een kabel hebt getrokken is de allerslimste keuze die je kunt maken. Kudo's voor die actie d:)b Maar beloon die moeite die je gedaan hebt dan ook door een fatsoenlijke en vooral echte access point te kopen :) Toevallig heeft jouw provider een ideale oplossing in het assortiment. En die is niet duur! Surf vanavond dan ook snel naar kpn of telfort.nl!

Is toch een pot nat dus hier voor jou de links:
KPN https://apparatuurvoorthu...&utm_campaign=wifiservice
Telfort: https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/

Dan zit je de komende jaren goed. Blader ook nog even door dit topic voor ervaringen
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
sww89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:43:
Doe jezelf een plezier en gooi die range extender weg. Een range extender pikt het signaal van jouw Experiabox op en zend deze weer uit. Dat moet ook al de periode hiervoor gebeurd zijn. Het vermoeden dat dat bij jou het geval is heb je zelf ook al. Zover ik weet zijn er geen range extenders die onder die naam worden verkocht met LAN internet ondersteuning. Daar is namelijk een andere naam voor die dat wel kan: Access point. Misschien is het handig om nog even het exacte type extender hier te benoemen zodat we dat 100% uit kunnen sluiten. 'Wi-Fi range extender N300' is voor mij nog te algemeen.

Waarschijnlijk wordt het antwoord nee. Dus dan wordt het tijd voor een andere oplossing: Dat je een kabel hebt getrokken is de allerslimste keuze die je kunt maken. Kudo's voor die actie d:)b Maar beloon die moeite die je gedaan hebt dan ook door een fatsoenlijke en vooral echte access point te kopen :) Toevallig heeft jouw provider een ideale oplossing in het assortiment. En die is niet duur! Surf vanavond dan ook snel naar kpn of telfort.nl!

Dan zit je de komende jaren goed. Blader ook nog even door dit topic voor ervaringen
Maar, veel range extenders kan je zowel in repeater als accesspoint modus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

RobinF schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:01:
[...]

Maar, veel range extenders kan je zowel in repeater als accesspoint modus gebruiken.
Daarom is het van belang om het type te achterhalen. Als ik in ieder geval 'WiFi range extender n300' intyp op Google (wat ongetwijfeld zo in koeienletters op de doos staat), kom ik op een paar modellen waarvan ik zo 123 zie dat die het niet ondersteunen. Daarom eerst uitsluiten. Neemt niet weg dat het interessant kan zijn om (uiteindelijk) sowieso wat beter spul neer te zetten.

Aangezien het naar het schijnt een week wel gewerkt heeft, is het ook nog even de vraag hoe de setup is doorlopen? Heeft de extender zichzelf dan geconfigureerd (over LAN?). Kan hij met 100% zekerheid zeggen dat de extender afgelopen week wel in die zogenaamde LAN modus heeft gestaan? Vragen vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:34
Maak eens een paar foto's, of een link naar het product.

Misschien is het gewoon een dhcp probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is geen modelnaam maar een snelheidsaanduiding. Zegt dus niets over wat het is (merk, type) maar wel dat het een low-end prutding is, want WiFi-n 2.4GHz only.

Met een Ethernetkabel gedraagt het zich hopelijk als access point (AP), maar met zo weinig relevante info is zelfs dat niet te zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Naar het mac adres kijkende heeft ts een Sitecom range extender. Zegt nog niet heel veel alleen dat de range extenders die ik wel eens gezien heb van Sitecom niet altijd echt lekker werkten.

[ Voor 98% gewijzigd door Zeehond op 30-03-2017 12:22 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zeehond schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:58:
Naar het mac adres kijkende heeft ts een Sitecom range extender. Zegt nog niet heel veel alleen dat de range extenders die ik wel eens gezien heb van Sitecom niet altijd echt lekker werkten.
Zoek opdrachtje levert t volgende op: https://www.sitecom.com/n...-extender/wlx-1000/p/1693

Denk dat in begin prima deed totdat dhcp conflict is ontstaan. Waarschijnlijk niet uitgevinkt. Topicstarter kan je anders je instellingen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Als ik zo door die handleiding kijk van de sitecom die DoeEensGek hierboven aangeeft, lijkt het er op dat de lan aansluiting alleen als client functioneerd.... als dat inderdaad zo is, zal het inderdaad niet gaan werken.

Ik zou adviseren om eerder genoemd KPN accespoint te kopen voor 49 euro. Deze zal zowieso beter/sneller kunnen werken dan de 300N range extender, want 300N is inmiddels al redelijk oud.

Je bespaard dan een hoop problemen en krijgt er een betere verbinding voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Jup die WLX-1000 had ik ook doorgekeken. Die LAN poort is inderdaad puur bedoeld om weer een client op aan te sluiten zoals een computer waarmee je de extender ook offsite kunt configureren. Ik heb ook naar andere merken gekeken. Wel een beetje vluchtig, maar dat hangt van de bereidheid van TS af om hier te reageren. Ik ga geen onnodig werk doen :) Ervan uitgaande dat het zo'n stopcontact extender is doen ze allemaal hetzelfde. Dus @Anoniem: 903659; verlos ons :)

Trouwens: aan dit topic zit wel de pricewatch: Sitecom Wi-Fi Wall Mount Range Extender N300 WLX-2003 gekoppeld. Zou dat hem zijn? Dan ga ik weer terug naar mijn eerste post --> Weggooien die handel. Uit de handleiding: You can use this port to connect a wired device so it benefits from the repeated signal.

[ Voor 31% gewijzigd door swv op 30-03-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 02:39
sww89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:43:

Lekker een v/d bovenstaande devices aanschaffen. Kost je 50 euro en je bent klaar met het gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

DoeEensGek schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:06:
[...]

Zoek opdrachtje levert t volgende op: https://www.sitecom.com/n...-extender/wlx-1000/p/1693

Denk dat in begin prima deed totdat dhcp conflict is ontstaan. Waarschijnlijk niet uitgevinkt. Topicstarter kan je anders je instellingen delen?
De range extenders die ik gezien heb deelde via dhcp ip adressen uit aan verbonden apparaten totdat er een netwerk uitgebreid werd, dan werd dhcp uitgeschakeld, met kabel gebeurd dat mogelijk niet automatisch.

Wellicht handig als ts idd even deelt wat hij ingesteld heeft misschien is het mogelijk.

Over het algemeen is de wifi kwaliteit niet heel slecht van die Sitecom range extenders die ik gezien heb. Alleen het beheer via de GUI was alleen vaak een rot klus(terug verwijzend naar mijn eerdere post hier waardoor ik ze niet heel fijn vind werken). Maar configuren doe je niet constant. Voor ts dus wellicht even het nakijken waard dus.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zeehond schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:14:
[...]

De range extenders die ik gezien heb deelde via dhcp ip adressen uit aan verbonden apparaten totdat er een netwerk uitgebreid werd, dan werd dhcp uitgeschakeld, met kabel gebeurd dat mogelijk niet automatisch.

Wellicht handig als ts idd even deels wat jij ingesteld heeft misschien is het mogelijk.
Die ervaring deel ik ook met diverse range extenders, maar gezien zijn beschrijving van het probleem kwam dit bij mij naar boven.
Pagina: 1