Nieuwe TV, 55POS901F, 65PUS7601, OLED65B6V of...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2022
Mijn vraag
Mijn huidige TV een philips 46PFL9706H/12 is helaas overleden, beeldscherm defect. Krijg van Philips nog wel coulance omdat deze TV nog geen 6 jaar oud is en toen 2500 euro heeft gekost.

Ik ben dus op zoek naar wat nieuws. Ga je zoeken dan valt er links en rechts veel af maar er komt ook steeds meer bij. Ik zoek een goede TV met een mooi beeld, wie niet? :)

Ik ga graag voor een high end TV maar ook niet voor 4000 euro. Budget tot ongeveer 3000 euro.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb Ziggo met nog een oude mediabox. Overstappen op een CI+ module? Ik wil graag programma's opnemen zoals alles van Formule 1 en sommige series. Maak nog gebruik van een popcorn hour 300. Gebruik (nog) geen netflix maar zou kunnen komen. Een chromecast staat op de lijst maar wellicht niet nodig met een nieuwe tv.

Zoonlief heeft een xbox one op zijn kamer maar wil hem ook wel eens mee naar beneden nemen om op te spelen. Wordt daar dus niet veel voor gebruikt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoals de titel al aangeeft heb ik wat twijfels tussen verschillende modellen. 3D gebruik ik niet echt maar is op zich wel leuk. Ambilight ook. Daar heb ik dreamscreen voor gevonden als het geen Philips wordt. Werkt dat net zo mooi?

Verder is geld natuurlijk een punt om mee te nemen maar ik kijk niet op een paar honderd verschil. Een paar duizend wel ;) .

Wat is dus handig of wat moet ik zeker in overweging nemen? Een mooi advies zou prachtig zijn. Nu heb ik 3 modellen maar wellicht dat vrouwlief liever geen 65" wil maar een 55". Ik zit op ongeveer 4,5 meter van mijn tv.

Alvast bedankt voor het lezen en alle adviezen.

[ Voor 0% gewijzigd door Burpje op 29-03-2017 13:59 . Reden: Typo ]

Beste antwoord (via Burpje op 05-04-2017 14:25)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je de beste prijs kwaliteit binnen OLED wilt hebben, dan is de B6 van LG serie nu simpelweg de enige keus. De B7 is ietsje beter, maar naar verhouding veel duurder (nieuw model) en hetgeen waar die beter in is, is niet echt mega significant.

De rest (philips, panasonic) is perfectie. Daar betaal je de top voor. Dus wil je de "beste koop" OLED, ga dan voor de 65B6. Die kan je zeker voor onder de 3000 euro krijgen. De 55 zelfs voor 1600.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10 20:30
Zit in de zelfde vijver te vissen :)
Maar als ik merk dat jouw Philips na 6 jaar al niet meer hersteld kan worden dan heb ik zin om de 55POS901F van mijn lijstje te schrappen.

zijn android en ambilight waren nogthans pluspunten.
maar als ik 3500 euro neer tel dan mag hij langer dan 6 jaar meegaan.
Heb nu Pionieer plasma en draait al lekker 11 jaar zonder problemen, spijtig dat ze geen tv's meer maken.

Hoe zit het met kwaliteit LG ?

wie heeft ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Even wachten op de aanbieding van de LG B7 of C7 OLED, volgens mij heb je dan wel een zeer leuke TV die binnen je budget valt.

\[Prijs-discussie] OLED Televisies

[ Voor 25% gewijzigd door Ernemmer op 29-03-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burpje
Deze had ik al gezien maar wat maakt deze zo goed voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
Burpje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:32:
Deze had ik al gezien maar wat maakt deze zo goed voor mij?
"Ik zoek een goede TV met een mooi beeld" :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burpje
Haha. Touché.

Maar de andere genoemde hebben vast ook en mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Hey, ik ben zelf aan het twijfelen tussen een QLED van Samsung of toch eerder de OLED van LG.

Ik was zelf meer dan 10 jaar niet te overtuigen om ook maar iets anders te kopen dan Philips. Ik heb ongeveer 8 Philips tv's gehad (telkens een maatje groter gekocht:-)), maar de 2 laatste waren miserie miserie en nog eens miserie. Sinds de overname door TP Vision zijn de Philips tv's echt ondermaats van kwaliteit vind ik. Mijn vorige tv 55PUS8601 zijn ze 3x moeten komen herstellen in 3 maanden tijd, en toen hij een jaar oud was heeft Philips uit miserie het toestel teruggenomen. In november vorig jaar toch terug een Philips aangezien Ambilight, deze keer de 65PUS7601. Zeer mooi beeld, mooie tv, wel traag Android. Na 4 maanden van tevredenheid eind februari plots een deel van de backlight defect. Na 4 weken wachten op onderdelen en telkens beloftes dat ze zouden aankomen heeft Philips de tv teruggenomen wegens te lang wachten op onderdelen. Ik denk dat je begrijpt waar ik naartoe wil. Ons huwelijk met Philips is afgelopen ondanks het leuke ambilight.

Vroeger was LG een goedkopere fabrikant, maar ik denk dat ze er serieus zijn op vooruit gegaan. Ik twijfel ook erg over de B6. Enige angst heb ik wel voor inbranding. Wel fantastisch beeld.
Wat de OLED tv's op langere termijn doen das natuurlijk voor iedereen een raadsel.

Succes met de overweging!

S.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je de beste prijs kwaliteit binnen OLED wilt hebben, dan is de B6 van LG serie nu simpelweg de enige keus. De B7 is ietsje beter, maar naar verhouding veel duurder (nieuw model) en hetgeen waar die beter in is, is niet echt mega significant.

De rest (philips, panasonic) is perfectie. Daar betaal je de top voor. Dus wil je de "beste koop" OLED, ga dan voor de 65B6. Die kan je zeker voor onder de 3000 euro krijgen. De 55 zelfs voor 1600.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burpje
Gaat toch een 55 inch worden. Vrouw wil echt geen 65. Twijfel nu tussen de LG OLED55B6 of de 55C7. Voor de prijs maakt het me niet uit. Waarom de ene boven de ander? Is daar een echt goede reden voor? Ik haal het niet echt uit de specs namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burpje
Oke dan, vanwege de overweldigende reacties heb ik gekozen om de LG OLED55B6 te kopen. Kon voor mezelf de C7 niet rechtvaardigen. Gebeld met Audiovision en bestelling geplaatst. Bedankt allemaal voor de adviezen :) :)
Pagina: 1