Nieuwe televisie gezocht, 49 inch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
Om nog maar even in dit topic door te gaan; ik zit ook sterk te twijfelen om deze TV aan te schaffen.

Op websites waar deze TV te koop is, lees ik (bijna) alleen maar positieve reviews van gebruikers (Coolblue, Tweakers, Bol.com).
Echter ben ik ook even op Tweakers verder gaan zoeken naar topics waar deze TV ter sprake is gekomen, en dan krijg ik echter de neiging om deze TV toch maar niet te kopen. Onder andere door onderstaand bericht:
Hier wordt technisch onderbouwd waardoor deze TV toch niet zo goed schijnt te zijn. Echter, in de reviews op diverse websites is daar weinig van te merken.

Is het dan zo dat deze TV, ondanks minder goede technische eigenschappen, in de praktijk wel goed blijkt te zijn? Of zullen de reviews zo goed zijn omdat men het verschil tussen een niet-LG TV (bijv. een Samsung UE49KU6400S) niet weet?

Zelf zal ik de TV overigens voornamelijk voor normaal tv-gebruik gebruiken, en zo af en toe een film.

Is de LG TV in mijn geval dan ook meer dan prima, of is het het toch waard om bijv. eerder genoemde Samsung TV aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Kwandoerie schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:28:
Om nog maar even in dit topic door te gaan; ik zit ook sterk te twijfelen om deze TV aan te schaffen.

Op websites waar deze TV te koop is, lees ik (bijna) alleen maar positieve reviews van gebruikers (Coolblue, Tweakers, Bol.com).
Echter ben ik ook even op Tweakers verder gaan zoeken naar topics waar deze TV ter sprake is gekomen, en dan krijg ik echter de neiging om deze TV toch maar niet te kopen. Onder andere door onderstaand bericht:

[...]

Hier wordt technisch onderbouwd waardoor deze TV toch niet zo goed schijnt te zijn. Echter, in de reviews op diverse websites is daar weinig van te merken.

Is het dan zo dat deze TV, ondanks minder goede technische eigenschappen, in de praktijk wel goed blijkt te zijn? Of zullen de reviews zo goed zijn omdat men het verschil tussen een niet-LG TV (bijv. een Samsung UE49KU6400S) niet weet?

Zelf zal ik de TV overigens voornamelijk voor normaal tv-gebruik gebruiken, en zo af en toe een film.

Is de LG TV in mijn geval dan ook meer dan prima, of is het het toch waard om bijv. eerder genoemde Samsung TV aan te schaffen?
Je moet wel bedenken dat deze reviews door amateurs zijn geplaatst en niet door professionals die weten waar zij op moeten letten. Maar tussen de verschillende reviews door, worden de punten door een aantal kritische reviewers toch aangehaald, zoals ghosting en judder wat door het 50Hz paneel ontstaat.

Ga je de reviews van professionals lezen, kom je erachter dat het toestel wel oké is, maar dat er betere toestellen zijn voor hetzelfde of minder geld. Dat maakt ook dat het toestel geen goede koop is.

Lees anders ook even het volgende topic van afgelopen door: Beste Ultra HD TV voor 450-550 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
Dank voor je reactie.
Ik ben er over uit en laat de LG TV ook maar even voor wat het is.

De Sony Bravia KDL-49WD750 Zwart die daar ter sprake komt, ziet er ook interessant uit. Alleen jammer dat deze over maar 2 HDMI poorten beschikt.

In dat geval neig ik dan toch meer naar de Samsung UE49KU6400S Zilver, al zie ik dat voor een tientje meer de Sony Bravia KD-49XD7005 Zwart wel over 4 HDMI poorten beschikt.

Het maakt het er allemaal niet makkelijker op... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
Ik zie dat de Sony Bravia KD-49XD7005 Zwart nu in de aanbieding is voor €599.

Iemand die mij hier nog advies kan geven wat de beste koop zal zijn? De Samsung of de Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je reactie en het vervolg daarop afgesplitst van Ervaringen met LG 49UH610V omdat het omhoog schoppen van een ouder topic en het overnemen van andermans topic niet de bedoeling is. Omdat je persoonlijk aankoopadvies zoekt, afgesplitst naar een eigen topic.