Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

x aantal vragen over rt-ac66u router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis de volgene opstelling. HUAWEI HG659 (modem) met wifi uit omdat deze bagger is en daar achter heb ik een asus rt-ac66u hangen. Ik heb deze modem niet als acces point ingesteld.

Dus mijn vragen zijn...

1. Is dit goed genoeg of is het beter om deze als acces point in te stellen?

2. Nu wil ik een aantal poorten openen maar mijn vraag is doe ik dit in de bagger hg659 of word het overgenomen door de hg659 als ik het in de asus router doe?

3. Werkt de android app met merlin firmware?

4. Merlin firmware installeren of origineel laten?

Groet

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Zoals reeds in je andere topic opgemerkt, je bent op zoek naar een accesspoint... (Slechte wifi en geen bridge mode dus ander router?)

1. beter om als accesspoint in te stellen (ter voorkoming van dubbele NAT)
2. port forwards moeten in ieder geval op de Huawei ingesteld worden. Je zou kunnen kijken of de Huawei een DMZ ondersteund...
3. vast niet (maar er zijn vast anderen die dat met zekerheid kunnen zeggen)
4. probeer stock, heb je een goede reden om hier van af te wijken dan zou je Merlin kunnen gebruiken

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
lier schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:49:
Zoals reeds in je andere topic opgemerkt, je bent op zoek naar een accesspoint... (Slechte wifi en geen bridge mode dus ander router?)

1. beter om als accesspoint in te stellen (ter voorkoming van dubbele NAT)
2. port forwards moeten in ieder geval op de Huawei ingesteld worden. Je zou kunnen kijken of de Huawei een DMZ ondersteund...
Let er dan wel op dat je je AP dus als DMZ client hebt ingesteld, lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

@cano66 Wat is exact je doel, wil je alleen betere wifi of?

Verwijderd

Topicstarter
@tomdabom ik wil betere wifi en natuurlijk mijn poorten wat ik open zet voor mijn console moeten ook open is me helaas niet gelukt met de modem misschien met de router te doen dat die dan de modem aanstuurt?

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:56:
@tomdabom ik wil betere wifi en natuurlijk mijn poorten wat ik open zet voor mijn console moeten ook open is me helaas niet gelukt met de modem misschien met de router te doen dat die dan de modem aanstuurt?
Dit laatste stuk raakt kant nog wal. Voor betere wifi kun je zoals @lier aangeeft gewoon de router als AP instellen. Dit is dan ook de enige optie zodat je geen dubbel NAT hebt.

De Huawei die je momenteel hebt staan doet dienst als modem en router. Poorten moet je daar dus openzetten voor je console...

Voor portforwarding op je Hauwei verwijs ik je door naar de volgende:
YouTube: Configured Port Forwarding in STC Modem HG658 V2 Home Gateway

[ Voor 18% gewijzigd door tomdabom op 29-03-2017 13:03 ]