Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Slechte wifi en geen bridge mode dus ander router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een t-mobile thuis abo die 80mb down en 8mb up zou moeten halen. Na veel gedoe met het juist aansluiten van de isra punt heb ik als intrainwaarden down 80 500-/+ en up 35 000 -/+. Hier ben ik zeeeer blij mee want bekabeld haal ik op bijna al mijn aparaten de 75mb! Alleen wifi vind ik echt een drama deze die haalt met een meter afstand zowel op 2.4ghz of 5ghz max 20/25mb down en altijd 30up. Ik heb gekeken of ik de HG 659 in bridge mode kan zetten maar dit heeft t-mobile voor mij natuurlijk uitgeschakelt. Dus mijn vraag is als ik achter deze modem een goede router neer zet en de wifi uit zet op de modem maak ik dan winst ? Heeft deze modem echt zo een slechte wifi? bij mijn vorige provider heb ik altijs 50a 60mb gehaald met wifi. Zou het opgelost worden met een goede routertje er achter? Heb zelf al verschillende kanalen gedaan op 2.4ghz en 5ghz maar helaas geen effect.

Alle tips zijn welkom.

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 06:25
wat je zoekt is geen router maar een degelijk accesspoint. Daarna kun je wifi op de HG 659 uitschakelen.
je laat de HG gewoon routeren. Bridge is hier ook niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
smekkos schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:10:
wat je zoekt is geen router maar een degelijk accesspoint. Daarna kun je wifi op de HG 659 uitschakelen.
je laat de HG gewoon routeren. Bridge is hier ook niet nodig.
Dus een AP is niet alleen voor verder bereik maar ook voor hogere snelheid? Afstand is namelijk niet ver zitten ook geen muren tussen.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:43:
[...]

Dus een AP is niet alleen voor verder bereik maar ook voor hogere snelheid? Afstand is namelijk niet ver zitten ook geen muren tussen.
Als het een 'beter' wifi signaal uitzend (kan aan een hoop dingen liggen) dan kan dat zeker. Over de kabel gaat dan de 75MB.

Als je ooit nog je router om andere redenen in Bridge mode wilt, is T-Mobile niet bereid om dat aan te zetten? En, was er een paar maanden geleden geen nieuwsbericht dat dit zelfs verplicht zou worden voor providers?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas T-Mobile wil daar niet aan mee werken zijn meerdere mensen die het willen. Dan ga ik maar eens op zoek naar een AP.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:24:
Helaas T-Mobile wil daar niet aan mee werken zijn meerdere mensen die het willen. Dan ga ik maar eens op zoek naar een AP.
Veel wireless routers kan je prima gebruiken als access point. Zie het topic [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:53:
[...]

Veel wireless routers kan je prima gebruiken als access point. Zie het topic [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.
Bedankt voor de link. Ik ga eens kijken of ik een leuk router/AP kan vinden hier op V&A en hopen dat het een snelheid boost geeft.

Verwijderd

Zeker als je op ALLEEN 5 GHz gaat uitzenden en als jouw apparatuur dat aan kan, dan zie je grote verschillen. Maar verwacht niet dat als je modem in de meterkast op de begane grond of in de gang staat, je op 2 hoog diezelfde snelheden haalt.
Pagina: 1