[Ziggo] Afgesloten na hack

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviegeek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05 14:49
Bij mij precies dezelfde botte manier. Met 1 verschil: ik was afgesloten in verband met een golf van hack-pogingen vanuit buitenlandse staten. Mij werd gevraagd wat ik voor werk deed, (benzinepomp) ,of ik bedrijfsgevoelige informatie op mijn pc had staan. Deze meneer van Ziggo wilde een verklaring waarom uitgerekend IK het doelwit was van deze hack-pogingen vanuit het buitenland. Deze meneer wist mij ook te vertellen dat hij deze blokkade niet zelf kon vrijgeven. Deze meneer begon een heel verhaal dat ik ZELF maar een extern ICT-bedrijf moest inhuren, om ZELF achter de oorzaak te komen. Meneer van ZIggo kon verder niets zien, als dat de blokkade wegens hack-aanvallen was ingesteld. Daarna het gebruikelijke riedeltje: heeft u internet-beveiliging? JA, van Ziggo zelf. Heeft u al een virusscan gedaan? JA Ziggo F-secure (Ziggo internet basis) nul bedreigingen.
mhmm ok, maar het gaat ook specifiek over de hack-aanvallen op uw adres waar onze systemen last van hebben. Wat doet u zoal dan met uw pc? Nou: facebooken, op Tweakers,net surfen ;) en Geenstijl, en ik gebruik vaak uitzending gemist. Of ik mijn pc opnieuw wilde instellen met een schone installatie. ok doe ik zei ik. Meneer geeft aan, dat dat eigenlijk niks uitmaakt, want als de hack-pogingen vanuit het buitenland naar mijn ip-adres gewoon door blijken gaan zou ik tussen nu en 1 maand opnieuw afgesloten worden, maar dan voor de periode van 1 week. Mijn vraag aan alle tweakers: Hoe zorg ik dat vreemde mogendheden geen pogingen meer ondernemen om mijn pc te hacken? Waarom ben uitgerekend IK doelwit? Ik werk niet voor de AIVD en niet voor een militair Nederlands bedrijf zoals de meneer van Ziggo wilde insinueren. Wat kan ik doen om opnieuw afsluiten wegen die hack-pogingen waarvan ik ook nooit iets heb gemerkt, te doen voorkomen? Ik zit niet in bananensplit, want ik moest zelf contact opnemen met Ziggo, na twee dagen zonder internet gezeten te hebben. Het was ook echt een medewerker van Ziggo die mij terug belde, ik had immers een klachten formulier ingevuld. Waarom zo'n zeikreactie van Ziggo dat deze medewerker mijn blokkade niet kon vrijgeven? Waarom al die rare vragen? Waarom sluiten ze MIJ af, en kunnen ze wel zien dat ze proberen mij te hacken, maar doen ze DAAR dan niks aan, maar laten ze mij met de gebakken peren zitten en doen ze het af met de verklaring dat IK maar een extern ICT bedrijf moet inhuren in plaats van dat ze die hackpogingen zelf als bedrijf onderzoeken? Wat verwacht Ziggo eigenlijk van mij??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 09:39
De hackpogingen komen toch van buitenaf? Je hebt toch geen vast IP adres?
Ik begrijp niet waarom jij daarvoor wordt afgesloten in plaats van dat ze je helpen. Ik zou denken dat je klaar bent met een nieuw IP adres, mogelijk is het toeval dat ze uitgerekend jou uitgekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviegeek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05 14:49
I@gadgeteer k kreeg net 2 min geleden een brief in de brievenbus. ons veiligheidssysteem heeft vastgesteld dat er vanaf je internetaansluiting is geprobeerd om toegang te krijgen tot 1 of meer computers van anderen oftewel hacken. Dit is in strijd met onze Algemene Voorwaarden. blabla Bij ZIggo aan de telefoon begonnen ze ook al te ratelen over een gateway, maar ik heb dat afgekapt want ik weet toch niet wat dat is. Wordt vervolgd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
Da's dus een ander verhaal dan hackpogingen van buitenaf. Wel slecht gecommuniceerd door Ziggo.

Goede kans dat er op een of meerdere PC's van jou spyware of iets dergelijks geinstalleerd is - en een nieuwe installatie gaat dan wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je bericht en de reacties afgesplitst van Ziggo SPAM en afgesloten worden.

Het is niet netjes om iemand anders zijn topic te kapen, verder ging dat over net wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

moviegeek schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:19:
I@gadgeteer k kreeg net 2 min geleden een brief in de brievenbus. ons veiligheidssysteem heeft vastgesteld dat er vanaf je internetaansluiting is geprobeerd om toegang te krijgen tot 1 of meer computers van anderen oftewel hacken. Dit is in strijd met onze Algemene Voorwaarden. blabla Bij ZIggo aan de telefoon begonnen ze ook al te ratelen over een gateway, maar ik heb dat afgekapt want ik weet toch niet wat dat is. Wordt vervolgd...
Je hebt niet direct invloed wat mensen in het buitenland doen naar jouw verbinding, maar er zal wel ergens een aanleiding zijn. Als je het echt niet weet, misschien draait er iets op je PC/telefoon/mediacenter zodat hackers vanaf jouw verbinding anderen kunnen hacken? Als je echt allemaal niet weet wat dat is, moet je er iemand bijhalen die dat wel weet (een pcbedrijfje, of een vriend die meer kennis heeft). Je bent zelf verantwoordelijk voor de apparaten die je aansluit op het Ziggonetwerk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Waarom zo'n zeikreactie van Ziggo dat deze medewerker mijn blokkade niet kon vrijgeven? Waarom al die rare vragen? Waarom sluiten ze MIJ af, en kunnen ze wel zien dat ze proberen mij te hacken, maar doen ze DAAR dan niks aan, maar laten ze mij met de gebakken peren zitten en doen ze het af met de verklaring dat IK maar een extern ICT bedrijf moet inhuren in plaats van dat ze die hackpogingen zelf als bedrijf onderzoeken? Wat verwacht Ziggo eigenlijk van mij??
Hebben ze jou bewijs geleverd?
Dat moeten ze toch hebben? Ik zou de logs opvragen.
Als ze die niet willen geven zou ik mijn abonnementskosten terug eisen in verband met niet geleverde diensten.
Daarnaast zou ik mijn abonnement per direct beëindigen.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:28
moviegeek schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:19:
Kun je wellicht de inhoud van de brief posten?
Want je verhaal is niet echt heel duidelijk, en waarom kap je een verhaal af omdat je toch niet weet dat dat is :? Dat is wellicht juist precies de informatie die je moest weten, hier kon delen en we je daarmee konden helpen met tips.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1