Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade editing workstation voor 4.6K RAW

Pagina: 1
Acties:

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-10 14:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Okay, here goes. Ongeveer een jaar geleden was ik al bezig en kreeg ik goede feedback in dit topic, maar uiteindelijk is het er toch niet van gekomen, behalve dan een nieuwe GPU. Nu wil ik de volgende stappen zetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absoluut plafond, maar ben wel van het bang-for-buck principe. Als een onderdeel evenredig aan de meerprijs net zoveel of meer performance levert, ben ik om. Maar het dubbele betalen voor 10% sneller renderen, nee.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment is dit waar ik mee werk. Hoe meer daarvan recyclet kan worden, hoe beter.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 328,50€ 328,50
1Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5€ 154,50€ 154,50
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 198,85€ 198,85
2Seagate Desktop HDD, 3TB (RAID0, korte termijn media opslag)€ 92,95€ 185,90
1Crucial MX100 256GB (OS)€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 Pro 512GB (Scratch)€ 213,95€ 213,95
1Xigmatek Aquila Closed Wit€ 72,50€ 72,50
2Blackmagic Design Decklink Mini Recorder€ 174,49€ 348,98
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64bit€ 74,98€ 74,98
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 68,50€ 68,50
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.753,56

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik aas op:
  • Snellere CPU. Pudget zet 7700k (quadcore) boven de Ryzen octocores. Kan dat kloppen? (Als ik trouwens kijk naar de performance van bijvoorbeeld de 6850 of 6900 dan is dat prijsverschil het me echt niet waard.)
  • Meer RAM. 64GB om mee te beginnen, evt uitbreidbaar naar 128. Maar Ryzen ondersteunt geen 128, dus als ik nu besluit daarheen te willen op termijn valt Ryzen af?
  • Adequate live storage voor 4.6k RAW dng-files. Dus snelle reads/writes, maar ook veel ruimte. Externe Thunderbolt RAID-array lost het ruimte-probleem op, maar werkt dat met RAW? Samsung 960 Pro is ziedend snel, maar misschien weer niet groot genoeg? Paar 'normale' SSD's in RAID0 zetten voor live projects? Ik lees conflicterende verhalen online. (Ja, ik weet dat er een proxy-mogelijkheid in Premiere Pro is nu, maar toch wil ik graag de power hebben om soepel door een timeline te bewegen met de originele RAW-files.)
  • Intensity Pro 4K om in de toekomst aan te sluiten op LG OLED voor monitoring.
  • Bijgevolg nieuw moederbord. Hier raak ik pas echt goed de draad kwijt mbt M.2 connectors, PCI-lanes, max ondersteund geheugen, chipsets, etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefste alles passend in m'n huidige case. Geluidsniveau doet er niet toe. Energieverbruik evenmin.

Ga je overklokken?
Niet op eigen initiatief. Als de optie er is en het levert dusdanig veel performance gain op ten opzichte van stabiliteit, zou ik het overwegen.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb overal wat over ingelezen, maar ik krijg het totaalplaatje niet echt goed. Alles moet natuurlijk perfect op elkaar aansluiten. Toch een voorzetje met zowel 960 Pro, RAID0 850 Pro als een Pegasus erbij voor het idee:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 546,50€ 546,50
1ASRock AB350M Pro4€ 99,-€ 99,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M8A2133C13€ 429,-€ 429,-
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 0,-€ 0,-
2Seagate Desktop HDD, 3TB (korte termijn backup voor live projects)€ 99,50€ 199,-
1Crucial MX100 256GB (OS)€ 0,-€ 0,-
2Samsung 850 Pro 512GB (mogelijke RAID0 editing drive RAW)€ 243,95€ 487,90
1Samsung 950 Pro 512GB (mogelijke editing drive RAW)€ 375,-€ 375,-
1Promise Pegasus3 Symply Edition R4 12TB Zwart (lange termijn storage en mogelijke editing drive RAW. Eventueel grotere.)€ 1.581,94€ 1.581,94
1Xigmatek Aquila Closed Wit€ 72,50€ 72,50
1Blackmagic Design Intensity Pro 4K€ 219,-€ 219,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.459,84

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:36
Processor past niet op dat moederbord, daarnaast is wat je nu heb bijna net zo snel, zonde van je geld.....

Edit vanwege de edit :P

[ Voor 14% gewijzigd door mach2 op 28-03-2017 21:06 ]

Hallo

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Moederbord past daarnaast ook niet in de behuizing, maar idd CPU is amper een upgrade te noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 28-03-2017 18:24 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Tegen welke problemen loop je aan met je huidige systeem? Heb je de cpu overklokt?
Een 7700K voegt 5 - 10% toe. Dat is iig het geld niet waard.
Wellicht dat een M2 PCI-e ssd nog iets toe kan voegen.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
7700K is socket 1151. Dat moederbord daar is socket 2011v3. Gaat niet werken. Z270 chipset is where it's at voor de 7700K.

Voor videorendering: Ryzen. Ja pudget zegt dat, maar dat is vanwege single core en gaming performance. In videorendering wordt de 7700K kortweg neergemept in puur renderen en live scrubbing zijn ze ook hartstikke prima in. in dingen als adobe premiere ligt ie amper achter op de 5960x en 6900k. (de 1800x, maar een 1700 overgeclockt naar 3.9ghz is precies hetzelfde) je hebt socket am4 nodig voor ryzen en de chipset maakt niet uit, zet in de pricewatch gewoon de benodigde criteria aan. Ram: corsair vengeance of gskill flare x, die twee zijn de stabielste voor ryzen veruit. O en bios update je ryzen moederbord sinds dat erg helpt

• Ph0en1x
Hmmm, ik ging er vanuit dat een drie generaties nieuwere CPU wel wat sneller zou zijn, guess not!

Heb de OP aangepast met nieuwe Ryzen build, even los van of een nieuwe CPU noodzakelijk is.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:23:
Tegen welke problemen loop je aan met je huidige systeem? Heb je de cpu overklokt?
Nee. Dit is wat ik mei vorig jaar ervoer. Dat was voordat ik de 1070 erin zette omdat m'n andere GPU vervelend begon te doen.
Ph0en1x schreef op maandag 9 mei 2016 @ 23:50:
  • Bij een lege timeline in Premiere idlet m'n systeem op 3% CPU, 23% RAM, 0% GPU en 0% op alle schijven.
  • Na het inladen van vier 4.6k RAW clips vanaf m'n D-volume (RAID 0 HDDs) idlet hij qua RAM op 29%, rest blijft hetzelfde.
  • Na het toevoegen van een clip aan een timeline stijgt RAM naar 31%.
  • Bij het toevoegen van de rest (ongeveer 2:00 totaal) zie ik even een spike op m'n D-volume en idlet hij vervolgens op 34% RAM. Rest nog steeds intact.
  • Als ik nu langzaam door de timeline heen begin te scrolllen (preview niet vloeiend) stijgt m'n RAM langzaam maar zeker naar max 86% (lijkt me een harde grens), m'n CPU topt rond 40/50%, de GPU schommelt tussen 10% en 30% en m'n D-volume schommelt rond de 30%. Het volume wat ik als Media Cache drive heb ingesteld in Premiere Pro (de 850 Pro) doet hierbij HELEMAAL niets...? What gives?
  • Voer ik het scroll tempo op dan vliegt m'n CPU al vrij snel naar 100%. De RAM piekt nog steeds op 86% en de GPU load tikt de 50% aan. Zelfde geldt voor realtime proberen af te spelen (preview window niet vloeiend). Naarmate de timeline z'n einde nadert gaat de GPU load wel omhoog richting 60%.
  • Als ik dezelfde test doe met een kopie van de source-files op de 850 Pro (waar dus ook de cache op staat) en in een nieuw project/timeline zie ik gelijkaardige resultaten qua CPU en RAM. Het volume van de bronfiles (E:) komt zelfs niet veel hoger dan 10%.
RAM en dan CPU lijken dus de voornaamste bottlenecks nu, maar verhullen misschien ook wel dat de volumes en GPU alsnog niet snel genoeg zouden zijn? Al met al zijn het qua lengte ook wel vier lullige clipjes waar m'n PC zich al stuk op bijt namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Ph0en1x op 28-03-2017 21:02 ]

• Ph0en1x
youridv1 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:32:
Voor videorendering: Ryzen. Ja pudget zegt dat, maar dat is vanwege single core en gaming performance. In videorendering wordt de 7700K kortweg neergemept in puur renderen en live scrubbing zijn ze ook hartstikke prima in. in dingen als adobe premiere ligt ie amper achter op de 5960x en 6900k. (de 1800x, maar een 1700 overgeclockt naar 3.9ghz is precies hetzelfde) je hebt socket am4 nodig voor ryzen en de chipset maakt niet uit, zet in de pricewatch gewoon de benodigde criteria aan. Ram: corsair vengeance of gskill flare x, die twee zijn de stabielste voor ryzen veruit. O en bios update je ryzen moederbord sinds dat erg helpt
De link in de OP van Pudget heeft toch enkel betrekking op Premiere Pro.

Afbeeldingslocatie: https://www.pugetsystems.com/pic_disp.php?id=41990&width=800&height=800

• youridv1
Ph0en1x schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:10:
[...]

De link in de OP van Pudget heeft toch enkel betrekking op Premiere Pro.

[afbeelding]
Ik zie export advantages. Daarbij zijn deze benchmarks waarschijnlijk gedaan bij launch of kort daarna. Als je een beetje je best doet kun je je ram hoger clocken en wordt de performance van de infinity fabric beter
Daarbij staan er nog veel meer andere benchmarks op die site mbt renderen waar Ryzen best flink wint.
Hoe hoger de resolutie hoe groter de ryzen lead bij exporteren. En het gaat hier om 4.6K RAW

[ Voor 16% gewijzigd door youridv1 op 28-03-2017 21:25 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@youridv1 Premiere is geen renderprogramma; er wordt wel gerenderd maar tegenwoordig vooral door de gpu, de cpu focust meer op en/de-coding. Er gebeurd vanalles en het is -afhankelijk van wat je doet- lang niet altijd zo goed ge-thread; dat blijkt ook uit de aangehaalde benchmarks van puget. Premiere kan veel cores gebruiken maar met elke core daalt de efficiency. Je kunt iig geen algemene conclusies trekken, omdat het zoals ze laten zien erg codec en workflow afhankelijk is. Ryzen's lijken overigens allround prima voor premiere. Al zou ik eigenlijk wachten op de pro chipset, o.a. ivm 64+ gb ram.

@Ph0en1x naar een 7700k is idd niet een onwijze stap omhoog. I werk nooit met cinemaDNG, maar als ik hier een geexporteerd 4K+ stukje inlaad dan zie ik wel dat er erg veel cores gebruikt worden.het vervelende is natuurlijk net dat ze geen cinemaDNG getest hebben bij puget, daar hoeft een 7700k helemaal niet de beste keuze te zijn..

Voorzover ik het meekreeg; premiere is geen absolute ster in het lekker werken met cinemaDNG. Resolve wel eens geprobeerd? (is natuurlijk ander soort app)

Heb je bijv. dit wel eens getest puur om te kijken hoe jouw hardware hiermee presteert?
http://www.fastcinemadng.com/index.html

Als je echt een stap wilt maken dan zou ik zeggen, of x99 of even de de pro chipset van AMD afwachten. Dan heb je iig een platform waar je veel kanten mee uit kunt zonder limiet. (in cores, ram, pci-e etc)

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 28-03-2017 23:19 ]

specs

• youridv1
Die pro chipset is fair enough. Al weet ik niet of je aan 64 GB ram nou echt zoveel gaat hebben. Tuurlijk het is een hoge resolutie en een zware workload maar met 32 moet het toch te doen zijn

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:08
Waarom heb je vorig jaar je RAM niet verdubbeld van 16 naar 32 GB? (32 GB is max van 4790k, Ryzen zonder pro chipset en 7700k ondersteunen maximaal 64 GB.)

Mogelijk is je oude systeem weer helemaal top met 32 GB DDR3 RAM. En je hebt nu toch nog 2 geheugensloten vrij.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• Ph0en1x
maratropa schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:04:
Voorzover ik het meekreeg; premiere is geen absolute ster in het lekker werken met cinemaDNG. Resolve wel eens geprobeerd? (is natuurlijk ander soort app)

Heb je bijv. dit wel eens getest puur om te kijken hoe jouw hardware hiermee presteert?
http://www.fastcinemadng.com/index.html
Even een 15s clipje in Resolve, Premiere en Fast CinemaDNG gegooid. Resultaten bij continu loopen:

CPUGPUDriveRAM
Resolve70-100%50-100%0-5%57%
Premiere100%20-40%5-15%85%
Fast CinemaDNG90-100%30-50%0%47%

En dat is dan met één clipje zonder grade of effecten.
Als je echt een stap wilt maken dan zou ik zeggen, of x99 of even de de pro chipset van AMD afwachten. Dan heb je iig een platform waar je veel kanten mee uit kunt zonder limiet. (in cores, ram, pci-e etc)
Wanneer wordt die Pro verwacht?
busscherski schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:01:
Waarom heb je vorig jaar je RAM niet verdubbeld van 16 naar 32 GB? (32 GB is max van 4790k, Ryzen zonder pro chipset en 7700k ondersteunen maximaal 64 GB.)
Omdat ik destijds twijfelde of ik binnen afzienbare tijd over zou stappen naar DDR4 en het leek me zonde om dan met 32GB DDR3 te zitten. Met terugwerkende kracht had het gewoon gekund. ;)

En een Samsung 950/960 Pro op m'n huidige moederbord (ik zie alleen M.2 (S600/Pcie2.0x2)) werkt niet toch?

[ Voor 30% gewijzigd door Ph0en1x op 29-03-2017 10:15 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 13:13
Ph0en1x schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:28:
[...]
*knip*

En een Samsung 950/960 Pro op m'n huidige moederbord (ik zie alleen M.2 (S600/Pcie2.0x2)) werkt niet toch?
Volgens de specs in de PW heeft je huidige mobo een M.2 interface.
pricewatch: Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5
Edit: zie reactie hieronder voor de beperking daarvan.

[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 29-03-2017 10:40 ]

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jesse schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:28:
[...]

Volgens de specs in de PW heeft je huidige mobo een M.2 interface.
pricewatch: Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5
Ja, met PCI-e 2.0 x2 (1GB/s) wat een behoorlijke bottleneck is voor een 960 pro (3.5GB/s)

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 13:13
mstx schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:36:
[...]

Ja, met PCI-e 2.0 x2 (1GB/s) wat een behoorlijke bottleneck is voor een 960 pro (3.5GB/s)
Ik was al bezig met een edit voor m'n post, ik stond daar even niet bij stil, maar zal dan dus niet het volle potentieel van een 960 evo (of pro) kunnen gebruiken.

Kijkend naar dat tabelletje lijkt de storage me niet de bottleneck, dus is deze discussie allicht niet zo relevant.

[ Voor 26% gewijzigd door Jesse op 29-03-2017 10:46 ]

• maratropa
  • Niet online
Ph0en1x schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Even een 15s clipje in Resolve, Premiere en Fast CinemaDNG gegooid. Resultaten bij continu loopen:

CPUGPUDriveRAM
Resolve70-100%50-100%0-5%57%
Premiere100%20-40%5-15%85%
Fast CinemaDNG90-100%30-50%0%47%

En dat is dan met één clipje zonder grade of effecten.
heb je dat clipje voor me om even mee te testen? Ik heb hier wel wat dng sequences maar weet niet of het vergelijkbaar is.

Ik neem aan dat de framerate bij premiere ook het slechtst was?

Heb je die DNG sequences wel eens omgezet naar een continu raw/HQ video formaat met voldoende kwaliteit om verder mee te werken. Bijv Dnxdr of Cineform oid? Waarschijnlijk haal je daar meer performance uit je hardware. (ik ben niet zo van "verander je workflow" op hardware vragen maar voorzover ik kan zien is dng editen in premiere niet ideaal.)

specs

• Ph0en1x
maratropa schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:34:
heb je dat clipje voor me om even mee te testen? Ik heb hier wel wat dng sequences maar weet niet of het vergelijkbaar is.
Klik (qua beeld wel echt een enorm brak clipje trouwens, maar ja, doet er verder niet toe). 4gb voor 15s. :'(
Ik neem aan dat de framerate bij premiere ook het slechtst was?
Mja, volgens mij was het in FastCinemaDNG aanvankelijk het slechtst, heb daar toen 3 fps zien staan. Maar als ik het daar nu nogmaals probeer schommelt hij rond de 15fps. Premiere registreert 300 framedrops bij het afspelen van een 15s clipje (450 frames), dus 2/3 dropt (kan ik FPS ook zien in Premiere?).
Heb je die DNG sequences wel eens omgezet naar een continu raw/HQ video formaat met voldoende kwaliteit om verder mee te werken. Bijv Dnxdr of Cineform oid? Waarschijnlijk haal je daar meer performance uit je hardware. (ik ben niet zo van "verander je workflow" op hardware vragen maar voorzover ik kan zien is dng editen in premiere niet ideaal.)
Naja, ik ben zeker van plan om ook in Resolve te duiken, maar als ik in noodgevallen kan terugvallen op Premiere zou wel handig zijn. Ik heb het clipje getranscode naar een .mov met Cineform (hoogste preset) en die vind m'n systeem ook niet prettig. Zie zelfs meer framedrops dan bij het originele clipje. Als ik zoiets zou doen, kan ik beter de proxy-workflow van Premiere gebruiken denk ik.

Los daarvan mis je dan de unieke kwaliteiten van RAW lijkt me en moet ik eerst elk clipje corrigeren (toucheren witbalans, tint en exposure) voordat ik het omzet, dus dat is inderdaad een omslachtigere workflow.

Misschien ook maar eens naar Slimraw kijken trouwens.

• maratropa
  • Niet online
Ph0en1x schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:23:
[...]

Klik (qua beeld wel echt een enorm brak clipje trouwens, maar ja, doet er verder niet toe). 4gb voor 15s. :'(

[...]

Mja, volgens mij was het in FastCinemaDNG aanvankelijk het slechtst, heb daar toen 3 fps zien staan. Maar als ik het daar nu nogmaals probeer schommelt hij rond de 15fps. Premiere registreert 300 framedrops bij het afspelen van een 15s clipje (450 frames), dus 2/3 dropt (kan ik FPS ook zien in Premiere?).

[...]

Naja, ik ben zeker van plan om ook in Resolve te duiken, maar als ik in noodgevallen kan terugvallen op Premiere zou wel handig zijn. Ik heb het clipje getranscode naar een .mov met Cineform (hoogste preset) en die vind m'n systeem ook niet prettig. Zie zelfs meer framedrops dan bij het originele clipje. Als ik zoiets zou doen, kan ik beter de proxy-workflow van Premiere gebruiken denk ik.

Los daarvan mis je dan de unieke kwaliteiten van RAW lijkt me en moet ik eerst elk clipje corrigeren (toucheren witbalans, tint en exposure) voordat ik het omzet, dus dat is inderdaad een omslachtigere workflow.

Misschien ook maar eens naar Slimraw kijken trouwens.
thnx :) ik heb even wat gespeeld met jouw files ; paar dingen die opvallen met alleen jouw 15 sec footage in de timeline;

op full res preview is het eerst haperig en gaat ie met 18 cores/36 threads het in ram duwen.(dus wel goed gethread, maar..) Als ie daar mee klaar is, is de cpu load heel laag, ram gebruik op 20+ GB en gpu op 20% (780 ti) maar dan "loopt" ie wel zonder drops. Ook met wat kleurcorrectie en een transitie naar zichzelf met een lumetri effectje is nog wel te doen. Wel lijkt ie die ram cache soms niet lang vast te houden en dan gaat ie weer stampen.

Dus als het eenmaal in ram staat lijkt het vloeiend te kunnen. Ik geloof niet dat al mijn cores efficient gebruikt worden, waarschijnlijk zijn minder cores die hoger gecklocked zijn beter. En je hebt nu sowieso te weinig ram, ik kan me voorstellen dat als je met meer clips en footage werkt 64+GB zeker handig is. gtx 1070 is waarschijnlijk prima, huidige ssd ook.

Alleen ik heb wel het idee dat de hele DNG pipeline in premiere niet optimaal is, als je hem zo af en toe voelt hangen en haperen en stoten. Ik heb ook even jouw footage naar een 12 bits hq match source cineform omgezet. sowieso interessant want exporteren daarvan gaat maar op 1 core.. Maar cineform vreet nog meer ram, jouw 15 sec gaat zo richting de 40Gb, maar dan is deze ook vloeiend, en werkt imho wat beter dan die dng sequences. Natuurlijk is het logisch om niet op 1/1 res maar op 1/2 of 1/4 te previewen wat het ram gebruik wat drukt.

waarschijnlijk werkt bijv een 8 core 6900k met alle cores op 4+ghz beter dan mijn lager gecklockte xeons.. Maar het in ram cachen van de footage lijkt zeker goed ge-thread dus ook een reden om voor het werken zelf wat meer cores te willen, zo lang ze maar hoog gecklocked zijn. beetje overclocken lijkt me hier wel handig.

specs

• Ph0en1x
Mooi verhaal! Dus RAM erbij proppen om de cache te vergroten is wel een dingetje. Maar als bij jou al 20GB vol zit met een clipje van 15s dan mag ik wel het tienvoudige bestellen... ;)

(kudo's voor je Innocence avatar trouwens!)

• maratropa
  • Niet online
Ph0en1x schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:08:
Mooi verhaal! Dus RAM erbij proppen om de cache te vergroten is wel een dingetje. Maar als bij jou al 20GB vol zit met een clipje van 15s dan mag ik wel het tienvoudige bestellen... ;)

(kudo's voor je Innocence avatar trouwens!)
:) Wat ik wel raar vond is dat premiere beste wel snel de ram cache lijkt te legen en dan krijg je weer traagheid. Die 15 sec moet een paar keer loopen of wat scrubben en dan op een gegeven moment zakt de cpu bijna naar 0 en heb je geen dropped frames meer, maar ff naar een ander programma en het begint weer. Ik vind het wat onvoorspelbaar. Ik heb 128Gb en premiere mag het ook vrij gebruiken..

Dus dat proces van cachen in ram wil je optimaal hebben, de vraag is wat de beste core setup daarvoor is, en of bijv de ryzen 12 of 16 core cpu's daar nog leuk voor gaan zijn. Ik gok van niet premiere kennende (10+ cores niet effcient), en wil je bijv een 6900k zo hoog mogelijk overclocken.

met cineform heb je ook de hoge belasting tijdens het cachen en nog hoger ram gebruik maar dat voelt dus allemaal wel wat soepeler

specs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ph0en1x schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:01:
Nee. Dit is wat ik mei vorig jaar ervoer. Dat was voordat ik de 1070 erin zette omdat m'n andere GPU vervelend begon te doen.
Jammer dat je net de belangrijkste vraag niet beantwoord. Wat is nu precies de reden waarom je wilt upgraden? Waar zit (volgens jou) een bottleneck? Wellicht is het handiger om daar eerst naar te kijken en dan te kijken wat de beste oplossing is met leuke bang-for-the-buck verhouding.

Zo op het eerste oog is er namelijk niet echt iets mis met het systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 30-03-2017 12:58 ]

• maratropa
  • Niet online
CH40S schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:57:
[...]
Jammer dat je net de belangrijkste vraag niet beantwoord. Wat is nu precies de reden waarom je wilt upgraden? Waar zit (volgens jou) een bottleneck? Wellicht is het handiger om daar eerst naar te kijken en dan te kijken wat de beste oplossing is met leuke bang-for-the-buck verhouding.

Zo op het eerste oog is er namelijk niet echt iets mis met het systeem.
Hij heeft juist bovengemiddeld de moeite genomen om aan te geven waar het probleem zit.

@Ph0en1x Heb je trouwens wel eens zo'n sequence omgezet naar .dpx op de 850 pro? Dat is stuk zwaarder op je opslag maar lichter op de cpu. Dat loopt (hier iig) ook soepeler dan DNG's.

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 30-03-2017 13:39 ]

specs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, had die post dan net gemist / overheen gelezen. :) Dan is het natuurlijk nog maar de vraag, waar de FPS drops en de lagere drops vandaan komen. Komt dat door het renderen zelf of het wegschrijven naar disk? ;)

Meten is weten, maar ook vergeten in dit geval. ;)

• Ph0en1x
maratropa schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:02:
[...]

Hij heeft juist bovengemiddeld de moeite genomen om aan te geven waar het probleem zit.

@Ph0en1x Heb je trouwens wel eens zo'n sequence omgezet naar .dpx op de 850 pro? Dat is stuk zwaarder op je opslag maar lichter op de cpu. Dat loopt (hier iig) ook soepeler dan DNG's.
Ik ben niet bekend met .dpx. Zal het eens proberen! Ook dan blijft trouwens wel staan dat ik ipv een extra encoding slag beter met proxies kan werken denk ik. Dan moet ik dus eerst alle RAW-settings goed zetten, dan proxies maken, daarmee editen en dan terug naar RAW togglen en graden.

Maar goed, dat wist ik. Mooiste zou natuurlijk zijn om gewoon vloeiend in RAW te kunnen blijven werken, maar dat lijkt nog een brug te ver, zeker in het con/prosumer segment. Niet heel vreemd natuurlijk.

[Edit] Op de Blackmagic boards suggereert iemand overclocked 6950x met twee 1080s. Dat gaat helaas een beetje voorbij aan het bang-for-buck principe, maar het is in ieder geval iets om naar toe te leven. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ph0en1x op 30-03-2017 14:52 ]

• maratropa
  • Niet online
Ph0en1x schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:46:
[...]

Ik ben niet bekend met .dpx. Zal het eens proberen! Ook dan blijft trouwens wel staan dat ik ipv een extra encoding slag beter met proxies kan werken denk ik. Dan moet ik dus eerst alle RAW-settings goed zetten, dan proxies maken, daarmee editen en dan terug naar RAW togglen en graden.

Maar goed, dat wist ik. Mooiste zou natuurlijk zijn om gewoon vloeiend in RAW te kunnen blijven werken, maar dat lijkt nog een brug te ver, zeker in het con/prosumer segment. Niet heel vreemd natuurlijk.

[Edit] Op de Blackmagic boards suggereert iemand overclocked 6950x met twee 1080s. Dat gaat helaas een beetje voorbij aan het bang-for-buck principe, maar het is in ieder geval iets om naar toe te leven. ;)
das waar als je moet recoden dan kun je net zo goed een proxy route nemen..

Als die 2 extra cores nuttig zijn, verhoudingsgewijs wel dure cores op de 6950x.

Is dat een suggestie vooral voor resolve? Resolve is heel gpu georienteerd en schijnt ook wat beter meer cores goed in te zetten. want ik heb niet meteen het idee dat die 2de gpu hiervoor zin heeft in premiere. Die overclock wel, rond de 8/10 cores en dan houdt het qua winst wel op in premiere en dan helpt meer mhz, de vraag is uberhaupt of je HT moet hebben aanstaan ook met zo veel fysieke cores.. (kan ik zo snel niet vinden in dat puget artikel, volgens mij hebben ze HT uit)

Op zich kun je betaalbaarder beginnen met een x99 bord, een 6 core met oc en flink wat ram, en dan kun je er altijd nog een cpu en gpu upgrade tegenaan gooien.

Maar met socket 2066 en het amd pro socket in aantocht zou ik zelf ff wachten.. (zo blijf je maar wachten :) )

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 30-03-2017 15:31 ]

specs

• Ph0en1x
maratropa schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:04:Is dat een suggestie vooral voor resolve? Resolve is heel gpu georienteerd en schijnt ook wat beter meer cores goed in te zetten. want ik heb niet meteen het idee dat die 2de gpu hiervoor zin heeft in premiere.
Waarschijnlijk was dat mbt Resolve, ja. Maar niet expliciet genoemd.
Die overclock wel, rond de 8/10 cores en dan houdt het qua winst wel op in premiere en dan helpt meer mhz, de vraag is uberhaupt of je HT moet hebben aanstaan ook met zo veel fysieke cores.. (kan ik zo snel niet vinden in dat puget artikel, volgens mij hebben ze HT uit)

Op zich kun je betaalbaarder beginnen met een x99 bord, een 6 core met oc en flink wat ram, en dan kun je er altijd nog een cpu en gpu upgrade tegenaan gooien.

Maar met socket 2066 en het amd pro socket in aantocht zou ik zelf ff wachten.. (zo blijf je maar wachten :) )
Ik kijk het nog even aan inderdaad. Ben in ieder geval weer een stuk wijzer, thanks!
Pagina: 1