Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag spellen die ik wil gaan spelen en al speel in normale/hoge kwaliteit kunnen spelen.
Bijvoorbeeld: PlayerUnknown's Battlegrounds deze speelt momenteel nauwelijks met alles op lage kwaliteit.
Daarom wil ik mijn bestaande systeem upgraden, hiervoor wil ik niet alles in een keer upgraden.
Ik wil eerst alleen de zwakste onderdelen vervangen, echter weet ik niet welke dit zijn.

Even vooraf: mijn internet is prima.
Ik draai niets op de achtergrond.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst tussen de €300 tot €500. Hiermee moet een duidelijk verschil te merken zijn.

Componenten of randapparatuur die je al hebt
NVIDIA GeForce GTX 760 1.5GB GDDR5
Intel Core i7-4820K Proc (4-cores, 10MB Cache, Overclocked up to 4.2 GHz w/ Turbo Boost)
Memory : 8192MB (4x2GB) 1600MHz DDR3 Quad Channel
Hard Drive : 1TB SATA 6Gb/s (7200RPM) 32MB Cache
Alienware Aurora Matte Black 875W Chassis
CPU Liquid Cooling

Wat mag vervangen worden?
Alles, als het maar in de prijsrange valt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het gaat mij erom dat ik het oudste eerst upgrade, maar dat alles nog wel optimaal draait.
Het gaat mij dus om de beste upgrade niet de mooiste of duurste/goedkoopste.... meer de effectieve.

Zelf denk ik aan EXTRA geheugen, een SSD iets van 256 gb voor iig het systeem

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Prijs/kwaliteit verhouding moet goed zijn, natuurlijk te koop zijn in Nederland en niet een totaal onbekend merk (als er maar reviews van zijn).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enige eis is, daarom ben ik hier, dat het optimaal werkt en dat ik in de loop van de jaren telkens weer een ander component kan upgraden.

Ga je overklokken?
Zelf geen technisch inzicht, dus standaard it is. Als ik mijn spellen maar op normale/hoge kwaliteit kan spelen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Voor de duidelijkheid, ik wil nu 1 of 2 onderdelen vervangen en over een aantal maand weer.
Ik wil gewoon de computer upgraden.

Ik ben zelf alleen niet goed in het samenstellen, had bij mijn vorige PC een nieuwe videokaart, maar was de voeding niet goed genoeg. Of dat ik 16 gb geheugen koop, maar ik dit niet kan gebruiken omdat de rest van mijn PC slecht is.

Kortom, een goede upgrade van 1 of 2 componenten, waarbij eerst de slechtste onderdelen worden vervangen. dit voor €300 tot maximaal €500.

Mijn dank voor elke bruikbare reactie is groot! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
CPU kan nog prima mee.. zou zelf kijken naar een nieuwe/2e hands GPU(6/8gb)
Bijv gtx1070. Je GPU is zo te zien nu je bottleneck

SSD zal inderdaad het gehele snelheids gevoel van je systeem verbeteren

Ram zal in veel gevallen wel voldoen, je kunt eventueel vervangen voor 2x 8gb

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerXs op 27-03-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TweakerXs schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:33:
CPU kan nog prima mee.. zou zelf kijken naar een nieuwe/2e hands GPU(6/8gb)
Bijv gtx1070. Je GPU is zo te zien nu je bottleneck

SSD zal inderdaad het gehele snelheids gevoel van je systeem verbeteren

Ram zal in veel gevallen wel voldoen, je kunt eventueel vervangen voor 2x 8gb
En bij de SSD, aan welke denk je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
De crucial mx300 275Gb. Goed geprijsd en betrouwbaar, werkt als een trein. Je fps zal licht omhoog gaan, maar het algehele systeem zal als nieuw voelen.

Op welke resolutie game je? Je videokaart kan ook wel een upgrade gebruiken. Extra RAM is niet direct nodig.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 20:56
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:51:
[...]

En bij de SSD, aan welke denk je dan?
Dat ligt aan je budget dat het eraan wilt uitgeven. zo heb je de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB en de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB die in hun eigen respectieve prijsklasse veel bang voor je buck geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Nat-Water schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:57:
De crucial mx300 275Gb. Goed geprijsd en betrouwbaar, werkt als een trein. Je fps zal licht omhoog gaan, maar het algehele systeem zal als nieuw voelen.

Op welke resolutie game je? Je videokaart kan ook wel een upgrade gebruiken. Extra RAM is niet direct nodig.
Van een SSD de framerates omhoog? Wat een lariekoek! Ja, je systeem zal sneller aanvoelen en snellere laadtijden in games zijn een zekerheid, maar zal zeker geen FPS toevoegen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
hjansen2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:11:
[...]

Van een SSD de framerates omhoog? Wat een lariekoek! Ja, je systeem zal sneller aanvoelen en snellere laadtijden in games zijn een zekerheid, maar zal zeker geen FPS toevoegen..
Klopt, ik had het beter moeten verwoorden. Zeker bij data-intensieve spellen zal het veel soepeler aanvoelen omdat er dus sneller ingeladen wordt (bijvoorbeeld de grotere MMORPG's etc). Hoewel dat ook tot minder haperingen zal leiden is het inderdaad niet per definitie van invloed op je FPS :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:57:

Ik game momenteel op standaard resolutie (1080P, 1920 x 1080).
Mijn scherm: BenQ 27 inch Resolutie: 1920 x 1080 pixels.

Welke videokaart denk je aan?

Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShinyPants
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-02-2024
Als je nog op full hd speelt en niet van plan bent binnenkort te gaan upgraden naar een hogere resolutie, volstaat iets als een RX 480. pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G of pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G als je voor 8gb wilt gaan, lijken mij de beste opties. Samen met de crucial mx300 die als is aangeraden heb je een mooie, maar redelijk betaalbare upgrade. Extra RAM is niet per sé nodig denk ik, maar als je vaak veel programma's tegelijkertijd open hebt staan kan het wel handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Wat @ShinyPants zegt. Kan je kijken welke voeding je nu hebt? Merk, type, watt, etc. Misschien moet die met een nieuwe GPU meteen vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:10:
Wat @ShinyPants zegt. Kan je kijken welke voeding je nu hebt? Merk, type, watt, etc. Misschien moet die met een nieuwe GPU meteen vervangen worden.
Ik heb gezocht, maar volgens mij zit de voeding in de chassis:
Alienware Aurora Matte Black 875W Chassis.

Ik heb zo geen idee wat de specificaties zijn, hij zit in de computer links achter, omhuld door ijzer.
Vraag me af of die te vervangen is :'(

Kun je daar wat mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Kastje openmaken he ;). Staat op de zijkant. Nu zal 875W (meer dan) zat zijn voor je huidige en toekomstige build. Maar ik heb geen idee wat voor kwaliteit voeding erin zit, met welke stekkers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:31:
Kastje openmaken he ;). Staat op de zijkant. Nu zal 875W (meer dan) zat zijn voor je huidige en toekomstige build. Maar ik heb geen idee wat voor kwaliteit voeding erin zit, met welke stekkers, etc.
Antwoord verwachte ik al!
Dus toch even wezen openen!

Ik kan alleen geen foto toevoegen.... vandaar onderstaande link, foto van de sticker op mijn voeding:
http://imageshack.com/a/img924/8554/x2XEE1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShinyPants
Als de voeding nu een gtx 760 trekt, lijkt me dat die een rx 480 ook wel trekt. Kan zo snel niets vinden over de kwaliteit, maar ik gok dat het niet al te goed is. Ik weet niet hoe lang je de voeding al hebt, maar als je hem 3-4 jaar hebt, kan het handig zijn om hem te vervangen. pricewatch: Corsair CX450M is een goeie voeding voor een lage prijs. pricewatch: Corsair TX550M V2 is volgens mij ook wel een goede, maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShinyPants schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:22:
Als de voeding nu een gtx 760 trekt, lijkt me dat die een rx 480 ook wel trekt. Kan zo snel niets vinden over de kwaliteit, maar ik gok dat het niet al te goed is. Ik weet niet hoe lang je de voeding al hebt, maar als je hem 3-4 jaar hebt, kan het handig zijn om hem te vervangen. pricewatch: Corsair CX450M is een goeie voeding voor een lage prijs. pricewatch: Corsair TX550M V2 is volgens mij ook wel een goede, maar dit weet ik niet zeker.
ik vind het ook een vreemde voeding, heb even gecheckt, computer is van 2013, heb deze echter sinds januari 2014. De pc zelf is dus een goede 3+ jaar oud.

Mits ik denk aan een nieuwe voeding, trekt deze dan ook nieuwe updates (nieuwe hardware)? hij moet zowel de huidige als een aangepaste setup kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
voeding zou ik aanpassen als je pc van zo'n waarde is, zou jammer zijn als een slechte voeding dit systeem zal verpesten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShinyPants
Een systeem met een rx 480 komt niet boven de 300 watt uit, dus genoeg ruimte voor toekomstige upgrades. Als je voor crossfire/sli wilt gaan, heb je minstens 550 watt nodig, maar crossfire/sli is niet altijd even goed geoptimised voor elke game. Voor een single gpu setup is 450 watt meer dan voldoende, zelfs voor een Titan X Pascal (al wordt dat al wel wat krap).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
De voeding wordt ook in Mogelijk GPU upgrade voor PC genoemd en daar dankzij RobinHood geidentificeerd als goed. Daar wordt hij met een net een processor gematched met dezelfde TDP en een zwaardere GPU (de R9 280, die ook wel van een slok power houdt). Je kan er rustig een RX480 inbouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 28-03-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:28:
De voeding wordt ook in Mogelijk GPU upgrade voor PC genoemd en daar dankzij RobinHood geidentificeerd als goed. Daar wordt hij met een net een processor gematched met dezelfde TDP en een zwaardere GPU (de R9 280, die ook wel van een slok power houdt). Je kan er rustig een RX480 inbouwen.
maar, als ik het goed begrijp, geef je/jullie dus aan:
Vernieuw je video kaart (RX480) en koop die SSD (Crucial mx300)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scaper
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 01:44

scaper

the leGend

Kort en bondig:

Wil je betere prestraties voor te gamen?
dan is een nieuwe video kaart benodigd.

Wil je dat je systeem alles sneller laadt inclusief windows?
schaf dan een SSD aan (Wel Windows opnieuw installeren ;) )

En kan de keuze wat betreft voor een rx480 is mij niet geheel duidelijk maar heb nog niet grondig gelezen.

Edit:
Een gtx 1060 (6GB) is ook een leuke aanschaf kwa prijs/perfomance verhouding. Daarbij heb je direct een kaart die vrij toekomstbestendig is en zijn waarde goed behoudt de komende tijd

[ Voor 22% gewijzigd door scaper op 28-03-2017 17:00 ]

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:19

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:57:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Even vooraf: mijn internet is prima.
Ik draai niets op de achtergrond.
Even voor de zekerheid: weet je zeker dat de CPU koeling goed is en de CPU niet staat te trothelen? Die videokaart is niet echt meer van deze tijd maar voldoet wel aan de minimum requirements van PlayerUnknown's battleground.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:44:
[...]

maar, als ik het goed begrijp, geef je/jullie dus aan:
Vernieuw je video kaart (RX480) en koop die SSD (Crucial mx300)?
Dat is inderdaad het beste wat je kan doen. SSD zo ruim mogelijk, niets is zo vervelend als een SSD die te klein blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Nat-Water schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:28:
Die voeding heeft een ander UL nummer en is dan ook van een andere fabrikant. Dit UL nummer (E143709) geeft aan dat het een Chicony power technology voeding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShinyPants
Ik heb nog eens online gekeken, maar ik weet niet of upgraden van je videokaart zin heeft. Veel mensen schijnen last te hebben van een lage framerate, zelfs met snellere kaarten dan je gtx 760. De game is redelijk slecht geoptimaliseerd, dus het lijkt me dat een nieuwe kaart daar weinig verandering in zal brengen. De ssd is nog wel een goed idee.

Je zou dit eens kunnen proberen (heb er zelf niet naar gekeken, maar het schijnt te helpen voor sommigen): http://steamcommunity.com...filedetails/?id=889517165
scaper schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:54:
Een gtx 1060 (6GB) is ook een leuke aanschaf kwa prijs/perfomance verhouding. Daarbij heb je direct een kaart die vrij toekomstbestendig is en zijn waarde goed behoudt de komende tijd
Een rx 480 is goedkoper dan een gtx 1060 en de performance is ongeveer hetzelfde. Dus qua prijs/performance is de rx 480 beter. En toekomstbestendigheid van AMD kaarten is over het algemeen beter dan Nvidia. Als je ze vergelijkt met kaarten uit hetzelfde prijssegment, zie je na een paar jaar dat een AMD kaart meestal meer FPS haalt dan een vergelijkbare Nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tribits schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:28:
[...]

Die voeding heeft een ander UL nummer en is dan ook van een andere fabrikant. Dit UL nummer (E143709) geeft aan dat het een Chicony power technology voeding is.
Ik kan mijn voeding ook nergens vinden, nummer op die sticker (eerdere post met link).
Ben alleen wel benieuwd of deze dan nog wel goed genoeg is mits ik mijn systeem ga upgraden.
Daarnaast ook geen flauw idee of ik deze voeding wel kan vervangen. Schijnt een aparte stekker aan te zitten.

Er zitten nog verschillende ventilatoren in, als het zomer is hoor ik ze wel (warme kamer). En de alienware scanner geeft aan dat het in de kast constant rond de 20 graden is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:20:
[...]

Ik kan mijn voeding ook nergens vinden, nummer op die sticker (eerdere post met link).
Ben alleen wel benieuwd of deze dan nog wel goed genoeg is mits ik mijn systeem ga upgraden.
Daarnaast ook geen flauw idee of ik deze voeding wel kan vervangen. Schijnt een aparte stekker aan te zitten.
Zou ik zo ook niet durven zeggen. Normaal gesproken zijn voedingen wel redelijk standaard, maar ik heb laatst een Dell systeem met waterkoeling uit elkaar gehaald dat dan weer wel een speciale power connector voor de waterkoeling had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShinyPants schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:04:
Ik heb nog eens online gekeken, maar ik weet niet of upgraden van je videokaart zin heeft. Veel mensen schijnen last te hebben van een lage framerate, zelfs met snellere kaarten dan je gtx 760. De game is redelijk slecht geoptimaliseerd, dus het lijkt me dat een nieuwe kaart daar weinig verandering in zal brengen. De ssd is nog wel een goed idee.

Je zou dit eens kunnen proberen (heb er zelf niet naar gekeken, maar het schijnt te helpen voor sommigen): http://steamcommunity.com...filedetails/?id=889517165

[...]

Een rx 480 is goedkoper dan een gtx 1060 en de performance is ongeveer hetzelfde. Dus qua prijs/performance is de rx 480 beter. En toekomstbestendigheid van AMD kaarten is over het algemeen beter dan Nvidia. Als je ze vergelijkt met kaarten uit hetzelfde prijssegment, zie je na een paar jaar dat een AMD kaart meestal meer FPS haalt dan een vergelijkbare Nvidia kaart.
Ik speel ook verschillende MMORPG waar mijn systeem bij elke update toch moeilijker en moeilijker krijgt.
Daarbij wil ik niet alles in 1x vervangen maar stuk voor stuk.

Daarom kom ik nu uit bij een videokaart en SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:24:
[...]

Ik speel ook verschillende MMORPG waar mijn systeem bij elke update toch moeilijker en moeilijker krijgt.
Daarbij wil ik niet alles in 1x vervangen maar stuk voor stuk.

Daarom kom ik nu uit bij een videokaart en SSD
Even afgezien van het RAM geheugen zou ik ook niet weten wat je er verder aan moet vervangen. Die CPU moet zeker met overklok nog minimaal een paar jaar mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tribits schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:27:
[...]

Even afgezien van het RAM geheugen zou ik ook niet weten wat je er verder aan moet vervangen. Die CPU moet zeker met overklok nog minimaal een paar jaar mee kunnen.
Ik heb zelf weinig ICT gedaan. Maar overklokken, moet ik dat zelf nog activeren? of gebruikt de CPU dit zelf wanneer nodig?

En waar denk je aan bij de RAM geheugen dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShinyPants
Overklokken kan via de bios van je moederbord, als je moederbord overklokken ondersteunt. Het kan best lastig zijn als je het nog nooit heb gedaan, maar je kan er genoeg over vinden online. Zoals hier: YouTube: Intel Haswell 4th Generation Core i5 & i7 Overclocking Guide. Wat @Tribits denk ik bedoeld is upgraden naar 16gb, maar dit hoeft niet per sé, je kan eerst kijken of de videokaart upgrade genoeg is. Ik zou gaan kijken naar een RX 470/480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShinyPants schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:06:
Overklokken kan via de bios van je moederbord, als je moederbord overklokken ondersteunt. Het kan best lastig zijn als je het nog nooit heb gedaan, maar je kan er genoeg over vinden online. Zoals hier: YouTube: Intel Haswell 4th Generation Core i5 & i7 Overclocking Guide. Wat @Tribits denk ik bedoeld is upgraden naar 16gb, maar dit hoeft niet per sé, je kan eerst kijken of de videokaart upgrade genoeg is. Ik zou gaan kijken naar een RX 470/480.
Even vergelijken, wat is het verschil tussen:
https://tweakers.net/pric...orce-gtx-1060-6gt-oc.html
en de:
https://tweakers.net/pric...n-rx-480-gaming-x-8g.html

Wat betreft de SSD ben ik eruit, wat betreft de videokaart zit ik nog even rond te kijken.
Voornamelijk wat het verschil is en welke beter past in mijn bestaande en toekomstige setup (nieuwe onderdelen)

Nog tips?
In ieder geval iedereen bedankt voor reageren! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShinyPants
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:40:
[...]

Even vergelijken, wat is het verschil tussen:
https://tweakers.net/pric...orce-gtx-1060-6gt-oc.html
en de:
https://tweakers.net/pric...n-rx-480-gaming-x-8g.html

Wat betreft de SSD ben ik eruit, wat betreft de videokaart zit ik nog even rond te kijken.
Voornamelijk wat het verschil is en welke beter past in mijn bestaande en toekomstige setup (nieuwe onderdelen)

Nog tips?
In ieder geval iedereen bedankt voor reageren! :*)
http://www.hardwarecanuck...x-480-updated-review.html. Niet dezelfde modellen, maar de performance is redelijk hetzelfde. Daarnaast is de rx 480 goedkoper en volgens mij is de koeler beter en stiller. Ik zou voor een rx 480 gaan. Snap alleen niet echt wat je bedoelt met wat beter past bij je bestaande/toekomstige setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShinyPants schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:05:
[...]

http://www.hardwarecanuck...x-480-updated-review.html. Niet dezelfde modellen, maar de performance is redelijk hetzelfde. Daarnaast is de rx 480 goedkoper en volgens mij is de koeler beter en stiller. Ik zou voor een rx 480 gaan. Snap alleen niet echt wat je bedoelt met wat beter past bij je bestaande/toekomstige setup.
Omdat ik nu ook een SSD erin wil doen. In de toekomst miss geheugen update of vervanging van mijn
i7 4e generatie. Welke videokaart is dus toekomst bestendig?

Verder op het stiller/koeler niet zo verschillend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 00:15:
[...]

Omdat ik nu ook een SSD erin wil doen. In de toekomst miss geheugen update of vervanging van mijn
i7 4e generatie. Welke videokaart is dus toekomst bestendig?

Verder op het stiller/koeler niet zo verschillend?
De GTX 1060 en de RX 480 zal naar mijn schatting wel minstens 2-3 jaar meegaan voordat je settings/opties bij de meeste games zal moeten veranderen en/of (lichtjes) aanschroeven, misschien bij sommige AAA-games eerder. Zelfs dan misschien nog 2 jaar als je dat niet storend vindt qua performance of indie games speelt.

Je kan ook "aanzienlijk" meer gaan betalen voor een GTX 1070 gaan (die gaat er naar mijn mening langer mee) of op de Vega wachten. Ik zou gewoon gaan voor wat jij het meest gelukkig bij voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scaper

scaper

the leGend

Zelf ben ik niet zon fan van ATI kaarten (artifacts enz.) maar dat is puur mijn mening. Volgens mij is dat in de loop van de jaren wel goed veranderd.

De opmerking over koelers die beter en stiller zijn ligt nog altijd aan de aftermarket wat hun ermee gedaan hebben. Ik zou bij deze keuze puur op je gevoel afgaan.

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scaper

scaper

the leGend

kijk even hier naar.

reviews: RX 480 en GTX 1060: negen videokaarten getest

De RX480 heeft meer geheugen waardoor hij op hogere resolutie bijna net zo goed presteerd.

Echter op 1080p presteert de 1060 beter omdat hij een snellere core aan boord heeft.

Tip: Kaarten die bijna naast elkaar staan qua prestaties is vaak veel over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scaper schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:58:
kijk even hier naar.

reviews: RX 480 en GTX 1060: negen videokaarten getest

De RX480 heeft meer geheugen waardoor hij op hogere resolutie bijna net zo goed presteerd.

Echter op 1080p presteert de 1060 beter omdat hij een snellere core aan boord heeft.

Tip: Kaarten die bijna naast elkaar staan qua prestaties is vaak veel over te vinden.
Kijk, dankjewel! Ik ga er nog even naar kijken vandaag! Heb na al deze discussies ook wel zin gekregen om mijn bestaande systeem te upgraden!

Iedereen bedankt, aanvullende tips zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinyPants
Mijn opmerking over stiller/koeler ging over de twee voorbeelden die je had gegeven, uit die twee is de koeler van de rx 480 beter. De rx 480 heeft dankzij nieuwe drivers ook betere performance dan tijdens zijn launch. Zie hier: http://www.hardwarecanuck...x-480-updated-review.html. De gtx 1060 en rx 480 liggen hierdoor nog dichter bij elkaar, waardoor de rx 480 in mijn ogen de betere koop is. Een rx 480 is ook goedkoper.
Pagina: 1