Toon posts:

Samsung Ecobubble Manchet kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 26.874 views

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:11
Hallo,

Wij hebben een Samsung Ecobubble 8KG wasmachine en deze is net 1 jaar jong. Model WF80F5E5P4W/EN

Nu is ons vandaag opgevallen dat er water lekt aan de voorzijde bij de deur en bij nader inspectie blijkt de Machet beschadigd.

Samsung gebeld en zoals verwacht geven hun aan dat ik het zelf moet betalen ivm gebruikers schade.

Nu wassen wij alleen kleding en hebben er geen scherpe dingen of wat dan ook in de wasmachine gezeten, dus heel vreemd dat opeens de manchet beschadigd is.

Mijn vraag is: Er zit nog bijna 1 jaar garantie op het apparaat, hoort dit door Samsung opgelost te worden of moeten win het echt zelf betalen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 06:22
Hebben jullie het ding direct bij Samsung aangeschaft? Waarschijnlijk niet, dus moet je garantie bij de winkelier claimen. Als je dat niet doet en naar Samsung gaat, kan het inderdaad zijn dat je het zelf moet betalen, ook omdat je 6 maanden na aankoop moet bewijzen dat het niet door jou komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 12:43

OmeJoyo

This is me

Zoals de schade eruit ziet heeft er kleding tussen gezeten en is die daardoor beschadigd. Dit is dan voor zover ik het op de foto kan zien natuurlijk.

Ik heb een aantal jaar witgoed gerepareerd en schade aan het manchet was in 99% van de gevallen een rekening, tenzij de schade echt op een onmogelijke plek zat en dus duidelijk niet door gebruik kon komen. Natuurlijk is er ook altijd een kans dat er al een haarscheurtje was en dat dit bij gebruik verder is gaan scheuren maar dat is meestal een onbegonnen discussie.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 639074
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
OmeJoyo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 06:20:
..........
Ik heb een aantal jaar witgoed gerepareerd en schade aan het manchet was in 99% van de gevallen een rekening, tenzij de schade echt op een onmogelijke plek zat en dus duidelijk niet door gebruik kon komen. Natuurlijk is er ook altijd een kans dat er al een haarscheurtje was en dat dit bij gebruik verder is gaan scheuren maar dat is meestal een onbegonnen discussie.
Dat de meeste reparateurs/fabrikanten/winkeliers "99%" van hun eindgebruikers deze schade het liefst zonder lastige vragen laten ophoesten geloof ik graag. :+
Dat neemt niet weg dat de rechtsgeldigheid van die rekening daarmee niet beantwoord is.

Een degelijk manchet hoort niet binnen het jaar uit zichzelf zo uit te scheuren, ook niet als je daar iedere keer het wasgoed langs trekt.
Het lijkt mij voor de hand te liggen dat je dan van een non-conform product kunt spreken, of van een slecht design waardoor dat wasgoed iedere keer weer maximaal langs het getroffen manchet moet schuren.
Dat hoeft bij een intelligente constructie nml. totaal niet te gebeuren.
De schuldvraag lijkt mij dan voor de hand te liggen. ;)

De TS kan het nog resterende manchet eens goed onderzoeken op haarscheurtjes etc. of vroegtijdige veroudering.
Zo ja, dan zal het met die "onbegonnen discussie" wel mee gaan vallen.
Desnoods via de geschillencommissie.

In het laatste geval is het wel zo handig het beschadigde manchet als bewijsmateriaal achter de hand te houden en dat vooral niet aan de reparateur mee te geven.
Daarmee is het bewijs namelijk voor je verloren.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:27:
[...]

Een degelijk manchet hoort niet binnen het jaar uit zichzelf zo uit te scheuren, ook niet als je daar iedere keer het wasgoed langs trekt.
Ik heb precies gezellige euvel gehad en dat kwam 100% door het vastzitten van kleding tussen de deur tijdens het wassen.
Precies dezelfde schade, door mijn eigen schuld. In mijn geval een mouw van een trui die dus vast zat en tijdens het wassen zo aan het manchet heeft getrokken dat deze op een plek kapot gegaan is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:58

Croga

The Unreasonable Man

Dat is ook niet wat Wody beweert. Wody stelt, naar mijn mening terecht, dat dit soort beschadiging niet komt doordat "je daar iedere keer het wasgoed langs trekt" maar doordat er wasgoed verkeerd geladen is.

Als de winkel aannemelijk kan maken dat dit komt door oneigenlijk gebruik (en dat kan ze door te stellen dat niemand anders dit gebrek heeft) dan zal TS aan moeten tonen dat dit niet zo is. En dat is nagenoeg onmogelijk. De bewijslast ligt in deze bij TS omdat het apparaat ouder is dan een half jaar.

Overigens heeft onze Whirlpool hetzelfde gehad na 5 jaar. Kosten voor de reparatie kwamen op €35; Whirlpool nam de voorrij kosten en uren voor zijn rekening, wij hebben alleen de nieuwe manchet betaald.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:30

Hari-Bo

F5 addict

Ik heb exact dezelfde wasmachine en de rubbers met deur sluit zo strak dat er tijdens de was echt niets tussen kan komen, dit is een gevalletje niet goed ingeladen. Dit is trouwens makkelijk zelf te vervangen (laatst de lagers verniewd voor 15 euro ipv 200+).

[Voor 10% gewijzigd door Hari-Bo op 28-03-2017 07:49]

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Das idd pech ben ik bang, manchet is prima zelf te vervangen kost +/- 50€

euhmmmm

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

[...]

Dat de meeste reparateurs/fabrikanten/winkeliers "99%" van hun eindgebruikers deze schade het liefst zonder lastige vragen laten ophoesten geloof ik graag. :+
Dat neemt niet weg dat de rechtsgeldigheid van die rekening daarmee niet beantwoord is.

Het lijkt mij voor de hand te liggen dat je dan van een non-conform product kunt spreken, of van een slecht design waardoor dat wasgoed iedere keer weer maximaal langs het getroffen manchet moet schuren.
Dat hoeft bij een intelligente constructie nml. totaal niet te gebeuren.
De schuldvraag lijkt mij dan voor de hand te liggen. ;)

De TS kan het nog resterende manchet eens goed onderzoeken op haarscheurtjes etc. of vroegtijdige veroudering.
Zo ja, dan zal het met die "onbegonnen discussie" wel mee gaan vallen.
Desnoods via de geschillencommissie.

In het laatste geval is het wel zo handig het beschadigde manchet als bewijsmateriaal achter de hand te houden en dat vooral niet aan de reparateur mee te geven.
Daarmee is het bewijs namelijk voor je verloren.
Al ga je hier volledig voorbij dat als er perongeluk wasgoed tussen de deur en de manchetrand is blijven zitten, dit gewoon een gebruikersfout is. Machine kan ook te vol hebben gezeten, ritsen van vesten/broeken die niet dicht zaten en zo zijn er nog wel tig oorzaken die niets met een non-conform product te maken hebben.

Prima dat je iemand adviseert om voor zijn recht op te komen, maar het lijkt me wel verstandig om alle opties open te houden zodat ie niet na heel veel moeite en gedoe alsnog moet betalen. Zeker niet omdat dit vaak om een manchet gaat van wellicht 20 euro (ex monteren uiteraard) wat de meeste mensen ook nog eens zelf zouden kunnen.

Daar wil je dus niet weken/maanden om vechten, zeker niet omdat de meeste mensen graag tussendoor ook nog willen wassen.

[Voor 4% gewijzigd door OmeJoyo op 28-03-2017 08:01]

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Bewijslast tijdens de garantieperiode is toch voor de verlener? Hoezo is dat specifiek binnen 6 maanden?

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 10:36
Scorpei schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:00:
Bewijslast tijdens de garantieperiode is toch voor de verlener? Hoezo is dat specifiek binnen 6 maanden?
Daarover is erg veel geschreven hier, zoek de garantie topics maar eens na, of kijk eens op link

En zelfs al zou het hier gaan om een machine van minder dan 6 maanden, dan vermoed ik dat de verkoper eenvoudig kan hard maken dat dit gebruikersschade is.

• Anoniem: 639074
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
OmeJoyo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:59:
[...]
Al ga je hier volledig voorbij dat als er perongeluk wasgoed tussen de deur en de manchetrand is blijven zitten, dit gewoon een gebruikersfout is. Machine kan ook te vol hebben gezeten, ritsen van vesten/broeken die niet dicht zaten en zo zijn er nog wel tig oorzaken die niets met een non-conform product te maken hebben.
Wat het eerste deel betreft heb je zeker gelijk, een user error bij het laden is niet uit te sluiten.

Wat het tweede deel betreft hoeven ritsen tijdens het wassen totaal niet met het manchet in aanraking te komen, als dat wel gebeurt dan deugt de kuip-/deurconstructie niet. ;)
Prima dat je iemand adviseert om voor zijn recht op te komen, maar het lijkt me wel verstandig om alle opties open te houden zodat ie niet na heel veel moeite en gedoe alsnog moet betalen. Zeker niet omdat dit vaak om een manchet gaat van wellicht 20 euro (ex monteren uiteraard) wat de meeste mensen ook nog eens zelf zouden kunnen.
Daar wil je dus niet weken/maanden om vechten, zeker niet omdat de meeste mensen graag tussendoor ook nog willen wassen.
Mijn punt is kort samengevat dat de TS het nog resterende manchet uiteraard eerst moet inspecteren op materiaalfouten.
Zijn die nergens niet te vinden dan mag je aannemen dat "user error" overblijft.

Maar als het manchet al enigszins uit elkaar begint te vallen, dan krijg je een ander verhaal en zul je een terecht beroep op de garantie kunnen doen.
Het mag logisch heten dat je dan wel eerst zelf je huiswerk moet doen door het manchet visueel nauwgezet te inspecteren.

Het manchet vervangen is zoals je al aangeeft zelf prima te doen en voor een overzichtelijk bedrag. ;)
Als je dit laat doen en tevens de voorrijkosten moet betalen dan ben je zomaar €150 verder.
Duur grapje.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:16:
[...]

Wat het eerste deel betreft heb je zeker gelijk, een user error bij het laden is niet uit te sluiten.

Wat het tweede deel betreft hoeven ritsen tijdens het wassen totaal niet met het manchet in aanraking te komen, als dat wel gebeurt dan deugt de kuip-/deurconstructie niet. ;)

[...]

Mijn punt is kort samengevat dat de TS het nog resterende manchet uiteraard eerst moet inspecteren op materiaalfouten.
Zijn die nergens niet te vinden dan mag je aannemen dat "user error" overblijft.

Maar als het manchet al enigszins uit elkaar begint te vallen, dan krijg je een ander verhaal en zul je een terecht beroep op de garantie kunnen doen.
Het mag logisch heten dat je dan wel eerst zelf je huiswerk moet doen door het manchet visueel nauwgezet te inspecteren.

Het manchet vervangen is zoals je al aangeeft zelf prima te doen en voor een overzichtelijk bedrag. ;)
Als je dit laat doen en tevens de voorrijkosten moet betalen dan ben je zomaar €150 verder.
Duur grapje.
Bij Electrolux is het doorgaans nog steeds +/- 90 euro :o Maar dat is natuurlijk ieder merk voor zich. Verder denk ik dat onze posts elkaar nu mooi complementeren en alle belangrijke info weergeven :)

• DM89
Een nieuwe manchet kost 80,- exclusief een monteur. Van Samsung ga ik het toch niet winnen dus zal dan wel laadfout zijn want er is verder niks mis met de manchet.

Ik ga maar proberen het manchet zelf te vervangen.

[Voor 14% gewijzigd door DM89 op 28-03-2017 10:12]

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

Meulendijks89 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:11:
Een nieuwe manchet kost 80,- exclusief een monteur. Van Samsung ga ik het toch niet winnen dus zal dan wel laadfout zijn want er is verder niks mis met de manchet.

Het is heel simpel om deze te vervangen zie YouTube: Hoe vervang ik het deurrubber in een wasmachine

• DM89
Ik ga het is bekijken maar die ring aan de voorzijde is bij al anders en van metaal..

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

Meulendijks89 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:18:
[...]

Ik ga het is bekijken maar die ring aan de voorzijde is bij al anders en van metaal..
Klopt materiaal is iets anders maar principe exact hetzelfde.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:49

Heb je missc een huisdier die er aan geknaagd heeft.(ik zie daar haren op de foto)
Maar goed als dit binnen een jaar 'vanzelf' stuk is dan zou ik toch garantie bij de 'verkoper' aangeven en evt laten repareren.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 14:49
Ik heb een paar maanden terug hetzelfde probleem gehad en uiteindelijke de manchet zelf vervangen. Ik heb Euro 70,40 betaald voor de nieuwe manchet inclusief verzending. Het omzetten van de manchet was maximaal een half uurtje werk.

Het enige lastige was om de veer weer vast te krijgen. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door het sluitingsmechanisme van de veer te vervangen door een lange schroef en een dubbele moer zodat deze niet al te gemakkelijk kan los trillen.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Zijn ze van gouden versiering voorzien bij Samsung :P

35 euro:
http://onderdelen.aeg.nl/...yCswod0zoLiQ&gclsrc=aw.ds

27 euro:
https://www.onderdelenwin...O3jqdfz-NICFcOFswodPaIOrQ

En dan heb ik niet eens gezocht of dit de goedkoopste waren 8)7

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 14:49
@OmeJoyo Dezelfde onderdelenwinkel uit je link verkoopt de manchet voor de Samsung voor Euro 78,99: https://www.onderdelenwin...ten-wasmachine-dc6402888a

• rubeuhh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 13:55
Als je wat zoekt, kun je ze een stuk goedkoper vinden. Hier een voorbeeld, ben je voor +-55 eurie klaar: http://www.espares.co.uk/...seals/samsung/wf80f5e5p4w

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-06 16:36
Meulendijks89 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:18:
[...]

Misschien is dit het kijken waard. Gaat over een Samsung Eco Bubble.
YouTube: samsung eco bubble... Replacement of rubber (collar)

• DM89
Zojuist nieuwe Manchet besteld komt morgen 88 euro, heb er haast mee dus moet wat... en dan ga ik het morgen zelf proberen te fixen moet luklen lijkt me zo.

Voor mij toch wel laatste huishoudelijke apparaat van Samsung, woon iets meer dan een jaar samen en was een Samsung fan maar daar ben ik toch echt van teug gekomen na enkele problemen. Ook al is dit dan misschien eigenschuld..

• DM89
jandirks schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:29:
Ik heb een paar maanden terug hetzelfde probleem gehad en uiteindelijke de manchet zelf vervangen. Ik heb Euro 70,40 betaald voor de nieuwe manchet inclusief verzending. Het omzetten van de manchet was maximaal een half uurtje werk.

Het enige lastige was om de veer weer vast te krijgen. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door het sluitingsmechanisme van de veer te vervangen door een lange schroef en een dubbele moer zodat deze niet al te gemakkelijk kan los trillen.
Moet het hele apparaat uit elkaar of niet? Ga zo aan de slag zodat morgen de nieuwe er in kan.
Ga er zo aanbeginnen, ben eens benieuwd. Heb zelf wel een ander model.

[Voor 22% gewijzigd door DM89 op 28-03-2017 16:31]

• DM89
Zo, het valt me heel erg mee.. bovenkant en voorkant eraf gehaald en manchet is er nu uit.

Morgen komt de nieuwe erin, moet wel zeggen dat de schroef van de binnenste veer zeer slechte kwaliteit is!

Mag ik je wijzen op de 'Wijzig'-knop? Je topic kicken binnen 24 uur is namelijk niet de bedoeling.

[Voor 21% gewijzigd door Yorinn op 28-03-2017 20:19]

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 08:47

red bull

Keeps me awake !

Zelfde probleem met andere Samsung wasmachine gehad.. dreigden ook met gebruikers schade.. monteur zonder gezeur vervangen... ( Was zijn laatste werkdag bij Samsung)

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21

Kraz

Saving the world

Meulendijks89 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:37:

Morgen komt de nieuwe erin, moet wel zeggen dat de schroef van de binnenste veer zeer slechte kwaliteit is!
En daar heb je het probleem met de Samsung wasmachines. Ze zien er degelijk uit, maar bijna elke monteur zegt je hetzelfde; De binnenkant is :X

• DutX
  • Nu online
Kraz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:04:
[...]
En daar heb je het probleem met de Samsung wasmachines. Ze zien er degelijk uit, maar bijna elke monteur zegt je hetzelfde; De binnenkant is :X
Denk dat dat voor vijwel alle wasmachines tegenwoordig geldt. Denk dat alleen Miele bijvoorbeeld de bereikbaar van te vervangen onderdelen het beste heeft, en in dat kielzog wellicht Bosch en Siemens dat in mindere mate.

Maar onder de 500€ bijvoorbeeld, denk ik dat het allemaal weinig uit maakt. Prijs is in die categorien vooral gebaseerd op functies. Onderhoud is een onderschikt iets. (Monteur + voorrijkosten + materiaal is dan al snel 150€, en dan kan je beter een nieuwe kopen ?.) De eerste 2 jaar maakt niets uit natuurlijk, waarschijnlijk dat het na 4~5 jaar wat begint af te takelen, en dan is de keuze voor de meesten snel gemaakt.

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

Dat is gewoon een simpele rekensom wil je een Miele van 1000+ euro die meer dan 10 jaar meegaat met hier en daar wat onderhoud of koop je elke 5 jaar een nieuwe rond de 500 euro die op dat moment ook weer energie zuiniger is etc etc, ik kies persoonlijk voor het laatste want het is een consumeer artikel die niet 20 jaar hoeft mee te gaan.
En onderhoud op een wasmachine is simpel te doen je hebt geen speciaal gereedschap nodig en genoeg handleidingen om deze in een uur te demonteren, dan bespaar je ook weer flinke kosten op een monteur.

[Voor 22% gewijzigd door Hari-Bo op 29-03-2017 13:08]

• DM89
Vandaag de nieuwe ring gemonteerd, stelt ook niks voor zeg... kan weer voorruit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:26
Vandaag precies hetzelfde euvel geconstateerd bij onze EcoBubble wasmachine. Klein stukje rubber los aan de voorzijde (rand waar de was langs af gaat) van het manchet. Uiteraard 5 maanden buiten garantie.
Productiefout?

[Voor 7% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 07-05-2018 10:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:48:
Vandaag precies hetzelfde euvel geconstateerd bij onze EcoBubble wasmachine. Klein stukje rubber los aan de voorzijde (rand waar de was langs af gaat) van het manchet. Uiteraard 5 maanden buiten garantie.
Productiefout?

[afbeelding]
Dat was nou niet echt de conclusie uit het bovenstaande verhaal helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 21:03

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik ga een oud topic nieuw leven in blazen, ik heb namelijk hetzelfde euvel.
Ik heb de desbetreffende wasmachine nu 5 jaar en het is binnen het eerste jaar gebeurd. Ik heb het tot nu toe nog steeds niet gerepareerd, erg is het dus niet zozeer. Bovenstaande verhalen lijken er wel op te wijzen dat dit erg vaak gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 02-06 14:00

SeatRider

Hips don't lie

Fab1Man schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:16:
Ik ga een oud topic nieuw leven in blazen, ik heb namelijk hetzelfde euvel.
Ik heb de desbetreffende wasmachine nu 5 jaar en het is binnen het eerste jaar gebeurd. Ik heb het tot nu toe nog steeds niet gerepareerd, erg is het dus niet zozeer. Bovenstaande verhalen lijken er wel op te wijzen dat dit erg vaak gebeurd.
Namelijk 3x in anderhalf jaar...?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 21:56

CurlyMo

www.pilight.org

Meulendijks89 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:48:
Wij hebben een Samsung Ecobubble 8KG wasmachine en deze is net 1 jaar jong. Model WF80F5E5P4W/EN
[...]
Mijn vraag is: Er zit nog bijna 1 jaar garantie op het apparaat, hoort dit door Samsung opgelost te worden of moeten win het echt zelf betalen?
Mocht iemand dit topic nog lezen, 2 jaar garantie geldt alleen binnen Europa, niet binnen Nederland. Dit gaat jammer genoeg nog zo vaak fout.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 02-06 14:00

SeatRider

Hips don't lie

CurlyMo schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:24:
[...]

Mocht iemand dit topic nog lezen, 2 jaar garantie geldt alleen binnen Europa, niet binnen Nederland. Dit gaat jammer genoeg nog zo vaak fout.

[...]

https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
Precies, ten minste 2 jaar dus.
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• sonjabert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10-2018
hier precies hetzelfde probleem, het lukt me helaas niet om een foto toe te voegen, manchet kapot, voor de tweede keer op exact dezelfde plek, en nee nooit kleding blijven hangen fout geladen enz
de fout ligt ook niet bij de gebruiker maar bij de fabrikant, telkens als je de deur dicht doet van de wasmachine wordt de manchet iets ingedrukt, bij het openen komt die weer recht, na verloop van tijd breekt hij dan,
al zou je bij wijze van leeg wassen of alleen maar de deur vaak genoeg open en dicht doen breekt hij op den duur, dus laat jullie niet wijsmaken dat de schuld bij het wassen ligt, maar samsung geeft dat natuurlijk nooit toe, ook voor mij geld nooit geen samsung meer. :| bij mij is de manchet op precies dezelfde plek kapot als de foto hierboven, zelfs het gat een de grootte zijn hetzelfde, dat is ook precies de plek waar hij steeds ingedrukt wordt bij het dichtdoen van de deur, en precies dezelfde plek en grootte als de 1e keer

[Voor 15% gewijzigd door sonjabert op 13-10-2018 10:41]

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 15:19
Ja hoor, bij mij nu na exact 4 jaar zelfde situatie.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Een topic kicken zonder enige, nuttige, informatie is niet de bedoeling op Tweakers. Gezien alles in de originele discussie wel gezegd is, gaat dit topic op slot.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij deze weer open op verzoek van @CT die wel wat nuttigs toe te voegen heeft :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:32

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Bij mijn WF0704Y7E eco bubble samsung (±9 jaar oud) was de manchet ook verpulvert na een luide centrifuge beurt..

Na 't vinden van dit topic dacht ik het probleem te kunnen verhelpen door simpelweg de manchet te vervangen, alleen tijdens mijn zoektocht naar antwoorden 'hoe' vond ik ook de 'waarom'.

Buiten het feit dat er wat tussen de deur had kunnen zitten (dan praten we volgens mij meer over scheuren) kan de trommel ook langzaam 'scheef' gaan hangen waardoor hij 't rubber begint te 'schuren' langs de randen waardoor je allemaal korreltjes, soort zaagsel, krijgt door je hele trommel.

Toen ik de manchet had verwijderd zag je bij het ronddraaien van de trommel duidelijk dat deze in een soort 'ovaal' draaide in z'n behuizing, dus de kieren werden op sommige plekken steeds smaller en weer groter.
Dit zorgde op de kleine kier plekken voor wrijving welke de manchet heeft doen slopen.

Wat is er dan aan de hand? Nou, 't trommelkruis is dan defect. Je zult zien als je de moeite neemt de hele trommel te verwijderen (meer dan een uurtje werk.. voor de leek zoals ik) dan zie je dat het kruis helemaal aangetast is met allemaal 'smurrie'. Het wordt zo bros dat de trommel gaat hangen..

Nieuw kruis (vergeet de schroeven niet mee te bestellen, deze zullen bijna zeker afbreken bij het verwijderen van 't kruis) kost zo'n 60 tot 100 euro als je op internet zoekt.

Ik heb deze youtube video gevolgd. Koop wel een goeie grote dop-sleutel (maat 10 & 19, motor dop en kruis-dopjes) want voor deze maten moet je echt veel kracht zetten.

Het is allemaal niet echt moeilijk, samsung heeft duidelijk nagedacht om alles goed toegankelijk te houden, maar het kost veel tijd, elektrische schroevendraaier is ook geen overbodige luxe 8)

[Voor 0% gewijzigd door CT op 06-05-2021 14:14. Reden: leeftijd machine toegevoegd]

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:36
@CT Hoe kan de trommelkrui sop die manier beschadigen dat er een hap uit is? Is het corrosie door een teveel aan wasmiddel?

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03 19:27
wij hebben dit ook gehad met een Samsung ecobubble, binnen een jaar was het manchet stuk. Die is toen vervangen (via Coolblue) maar binnen notime was er weer een probleem en zijn er ook wat kledingstukken stuk gegaan.

Om een lang verhaal kort te maken hebben we via Samsung een regeling getroffen dat we een iets nieuwe/luxer model konden bestellen. op de 1e machine hadden we 5 jaar extra garantie afgesloten en op de nieuwe zat maar 2 jaar. Na wat heen en weer mailen is ook dat nog recht getrokken.

Mijn advies: houd vol en laat je niet overbluffen of afschepen.

• CT
  • Laatst online: 12:32

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

TereZz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:48:
@CT Hoe kan de trommelkrui sop die manier beschadigen dat er een hap uit is? Is het corrosie door een teveel aan wasmiddel?
Die 2e foto is na losmaken, dan valt 't kruis uit elkaar.. (geen echte hap)
Maar ik las dat het komt door combinatie van te koud wassen (nooit 90+) en ophoping van wasmiddel en andere 'smurrie' en dan groeien er bacteriën in die langzaam 't kruis poreus maken.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:49
*knip* Een oud topic kicken met een ongerelateerde ervaring met een ander merk wasmachine is niet de bedoeling.

[Voor 120% gewijzigd door Yorinn op 29-10-2021 13:58]

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 15:34
Ik heb hetzelfde gehad met een Samsung wasmachine. Ik had contact opgenomen met de verkoper en de manchet werd wel kosteloos vervangen
Edit: sorry, ik zag te laat dat ik op een oud topic reageerde.

[Voor 19% gewijzigd door ruftman op 31-10-2021 11:34]

• skoers
  • Laatst online: 22-05 10:53
Ik heb exact hetzelfde! zelfs 2 keer defect gegaan in minder dan twee jaar. Voor mij geen Samsung meer.. Er komen dus stukjes rubber los van het dunne / zachte manchet aan de voorzijde. En als je eronder kijkt zit er ook een scheur. Lekt al geruime tijd een beetje water. Via *knip* Webwinkel gekocht en de eerste keer kosteloos vervangen, nu hopelijk weer. Maar dit gaat onherroepelijk terugkomen.. De eerste keer zag ik de monteur de hele wasmachine open schroeven om het manchet te vervangen. Je kan hem dus niet even vanaf de voorzijde eraf klikken helaas. Ik heb de Samsung WD80T654ABH AddWash - 8/5 kg

[Voor 23% gewijzigd door Yorinn op 30-04-2023 20:20. Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid]

happy 2023 !

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Een topic na 2 jaar kicken om alleen een eigen ervaring te delen is niet de bedoeling. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, doe ik dit topic op slot.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee