Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Hoi!

Even een vraagje. Ik bezit momenteel het onderstaande lijstje met een MSI RX480 gaming X 8GB. Nu de RX580 op komst is zal de prijs van de RX480 waarschijnlijk snel zakken, en met steeds betere DX12 ondersteuning is crossfire ietsje aantrekkelijker geworden. Zou ik met dit lijstje nog een extra RX480 eraan kunnen hangen als ik dat zou willen? (Ik run mijn kaart nooit in "OC" modus, altijd standaard gaming mode)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 184,75€ 184,75
1ASRock Fatal1ty H270 Performance€ 125,01€ 125,01
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 254,90€ 254,90
1HGST 7K1000, 1TB€ 58,50€ 58,50
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 69,51€ 69,51
1LG 29UM58-P Zwart€ 199,-€ 199,-
1Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)€ 55,95€ 55,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 115,95€ 115,95
1be quiet! System Power 8 600W€ 57,-€ 57,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.215,57

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
In principe wel. Het bovenste slot draait x16, de onderste x4. Je haalt er minder voordeel uit. Dan zou je als je het nog moet kopen, beter voor een Z moederbord kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Waarom zou dit niet kunnen? Je moederbord heeft ruimte hiervoor. Je voeding is sterk genoeg.

De vraag is eerder welke performance winst je behaald. Ik kan je sowieso vertellen dat je vaker tegen een probleem aanloopt dat crossfire niet goed schaalt of dat er games zijn die moeilijk doen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:30
Ik heb zelf geen ervaring met crossfire, maar in het algemeen word het op dit forum afgeraden ten faveure van het verkopen van je kaart en met dat budget een betere kaart kopen. Dual card setups worden vaak niet goed gesupport door spellen en kan tal van nieuwe problemen met zich mee brengen.
Ook zie ik op je moederbord dat hij bij het gebruik van 2 GPU's de 2e kaart op slechts 4 pci-e lanes laat lopen terwijl je eigenlijk minstens 8 lanes voor beide kaarten wilt hebben, dit zal dus ook een bottleneck in je systeem vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
Ben je ook voornemens een andere monitor te kopen? Ik denk dat een Crossfire setup op jouw resolutie overkill is.

Zou dan eerder je rx480 verkopen en een rx580 halen. Dan ben je net zo duur uit en heb je niet de nadelen van crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jaspervv99 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:27:
Hoi!

Even een vraagje. Ik bezit momenteel het onderstaande lijstje met een MSI RX480 gaming X 8GB. Nu de RX580 op komst is zal de prijs van de RX480 waarschijnlijk snel zakken, en met steeds betere DX12 ondersteuning is crossfire ietsje aantrekkelijker geworden.
SLI en CrossFire werken niet met DX12 en je moederbord is niet echt heel geschikt.

Welke games speel je eigenlijk? Voor een game als Battlefield 1 multiplayer is een CPU upgrade eerder handig, omdat de i5 7400 eigenlijk net te traag is voor de grootste maps.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
418O2 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:32:
Ben je ook voornemens een andere monitor te kopen? Ik denk dat een Crossfire setup op jouw resolutie overkill is.

Zou dan eerder je rx480 verkopen en een rx580 halen. Dan ben je net zo duur uit en heb je niet de nadelen van crossfire.
Ik merk steeds meer met games zoals F1 2016 en Dying Light dat high-settings al op sommige punten laggy kunnen worden. Ik heb het systeem al gekocht en het werkt perfect. Zeker nu de prijzen naar beneden zullen gaan dacht ik dat het voor 180,- of ergens in die regio zou zorgen voor meer stabiliteit in het grafische aspect...

Ik heb deze monitor voornamelijk gekocht voor uni. Multitasken is nu super eenvoudig en kan twee volledige windows naast elkaar openen, een feature welke ik constant gebruik!

[ Voor 11% gewijzigd door jaspervv99 op 27-03-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
-The_Mask- schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:48:
[...]

SLI en CrossFire werken niet met DX12 en je moederbord is niet echt heel geschikt.

Welke games speel je eigenlijk? Voor een game als Battlefield 1 multiplayer is een CPU upgrade eerder handig, omdat de i5 7400 eigenlijk net te traag is voor de grootste maps.
Werken niet met DX12...? Ik speel vooral F1 2016, Dying Light, Smite, GTA V, Mortal Kombat en The Witcher III. Met de Rx480 merk ik dat ik bij alles behalve The Witcher 60fps haal maar dat hij begint te laggen bij bepaalde delen. Mijn CPU is volgens mij nooit de bottleneck geweest... Dacht dat een tweede kaart meer stabiliteit zou brengen, aangezien het een relatief goedkope upgrade is t.o.v. nog wat te vangen voor deze kaart (net nieuw, nog geen 20 uur gedraaid!) en een andere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
Techno Overlord schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:31:
Waarom zou dit niet kunnen? Je moederbord heeft ruimte hiervoor. Je voeding is sterk genoeg.

De vraag is eerder welke performance winst je behaald. Ik kan je sowieso vertellen dat je vaker tegen een probleem aanloopt dat crossfire niet goed schaalt of dat er games zijn die moeilijk doen.
Ik ben er nog steeds niet over uit of mijn voeding goed genoeg is aangezien het geen EVGA voeding o.i.d. is. Er wordt aangeraden deze nooit lange tijd boven de 75% te draaien (correct me if I'm wrong!). Procentueel gezien zou ik ook niet weten of het veel uitmaakt, ik heb gewoon liever dat de FPS-stutter eigenlijk weggaat... zijn er andere aanpassingen die ik zou moeten doen? Heb het systeem nu ongeveer een maand en ben 99% tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CF moet je niet doen op een H270 bord. De 2e kaart maakt gebruik van 4 relatief trage chipsetlanes waardoor de prestatiewinst heel erg tegen valt. Je huidige RX 480 verkopen en een GTX 1070 terug kopen levert meer op en kost hetzelfde.

De voeding is geen goede keuze geweest. Voor die prijs is er beter te koop.

Op het afraden van CF en matige voeding ben je op gewezen in je DAA topic PC 1250,- check!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat zei ik inderdaad. :p Dus ik vraag mij ook af waar je weg had dat het steeds beter zou werken.
Ik speel vooral F1 2016, Dying Light, Smite, GTA V, Mortal Kombat en The Witcher III. Met de Rx480 merk ik dat ik bij alles behalve The Witcher 60fps haal maar dat hij begint te laggen bij bepaalde delen. Mijn CPU is volgens mij nooit de bottleneck geweest...
Lag is een netwerk probleem, dus denk dat je dat niet bedoeld. Als het niet meer vloeiend loopt heb je of problemen met frametimes of met gewoon een lage framerate al is dat laatste ook gewoon frametimes.

Je zou dan eens de CPU en GPU belasting moeten meten, dan kun je zien wat het probleem veroorzaakt.
Dacht dat een tweede kaart meer stabiliteit zou brengen, aangezien het een relatief goedkope upgrade is t.o.v. nog wat te vangen voor deze kaart (net nieuw, nog geen 20 uur gedraaid!) en een andere kopen.
De stabiliteit als in frametimes gaat iig bij lange na niet altijd beter. Stabielere framerate kan, als CrossFire werkt in ieder geval. Maar framerate zegt eigenlijk maar heel weinig. 40 fps kan relatief soepel lopen bij goede frametimes, maar 80 fps kan heel slecht lopen bij slechte frametimes.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Ik ben er ook niet zo zeker van dat de prijs van de RX 480 gaat zakken wanneer de RX 580 er is. Dat gaat gewoon zo goed als identiek dezelfde kaart zijn, AMD verkoopt verbeteringen in het productieproces als een nieuw model, maar de latere RX 480's hebben die verbeteringen in het productieproces natuurlijk ook gehad. De RX 480 wordt dus niet ineens minder waard door het uitkomen van de RX 580. Logischer lijkt me dat de RX 480 gewoon uit de rekken verdwijnt en RX 580 in de plaats komt maar het kan wel dat er kortstondig een aantal aanbiedingen zijn van shops die ruimte in het magazijn vrij willen maken, ik kan dat niet voorspellen maar €180 voor een 8GB variant lijkt me nogal optimistisch.

En dan zoals al gezegd, Crossfire met zo'n verschillend aantal lanes is niet aan te raden.

Je doet het voor stabielere framerates, dan kun je toch beter die RX 480 verkopen en een snellere GTX 1070 of RX Vega (wanneer die er is) in de plaats kopen. Voor midrange pc's zijn Crossfire en SLI zinloos als je even goed gewoon een snellere videokaart kunt kopen, alleen als je nu nog niet genoeg hebt aan een GTX 1080 Ti zou ik zeggen dat SLI zin heeft.

Het is wel spijtig aangezien je deze pc nog maar een maand hebt. Als dit budget er was, was een GTX 1070 toch een betere optie geweest. Een RX 480 zou voor de meeste games toch goed genoeg zijn voor high-very high op 2560*1080 60Hz. Zet je vaak MSAA op? Ik zou toch eens wat schuiven met instellingen die visueel weinig impact hebben maar wel een impact op de prestaties (zoals MSAA).

Dat je problemen hebt met F1 2016 vind ik ook merkwaardig, bij mij draait dat spel stabiel 60Hz op 2560*1440, vrij hoge instellingen, met een R9 290.

[ Voor 4% gewijzigd door MacPoedel op 27-03-2017 17:42 ]

Pagina: 1