PC 1250,- check!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Hoi!

Ik heb alleen even wat confirmation nodig voor mijn huidige lijstje.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 60FPS, 2560x1080 op hoge/ultra settings, of gewoon hoog. Verder veel multitasken met o.a. Word en internet (ik heb altijd veel tabbladen open!)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat all-in te denken rond de 1250,-. Heb dit zelf al een beetje overschreden (1 cent volgens Tweakers, zal werkelijk wat meer zijn aangezien het altijd nét ietsje duurder is 8)7 8)7 ), zolang het maar niet te erg is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een draadloze desktopmuis die ik mee wil nemen, de rest moet allemaal nieuw zijn!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart, goed geheugen en snelle opslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het energieverbruik moet een beetje beperkt blijven en voor de rest maakt het niet zoveel uit!

Ga je overklokken?
Nope!

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk puur even mijn lijstje te checken en eventueel op/aanmerkingen te geven!

Ik heb de "super-ssd" gepakt puur voor mijn OS en programma's die ik veel gebruik. Denk dat ik voor games niet per sé een ssd nodig heb, zeker aangezien ik games vaak maar even speel en dan weer doorga. Ik zat eraan te denken eventueel later nog upgrades te doen, zoals een tweede monitor of een tweede RX 480 (crossfire). Is mijn setup daarvoor geschikt?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 190,75€ 190,75
1ASRock Fatal1ty B250 Gaming K4€ 125,01€ 125,01
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 243,95€ 243,95
1HGST 7K1000, 1TB€ 57,-€ 57,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1LG 29UM58-P Zwart€ 215,-€ 215,-
1Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)€ 53,95€ 53,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 115,95€ 115,95
1Cooler Master MasterWatt Lite 700W€ 57,50€ 57,50
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,95€ 124,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.250,01

Alvast bedankt! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door jaspervv99 op 24-02-2017 13:27 . Reden: Lijstje toegevoegd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:07
Ik zou een andere voeding nemen, 700W is veel te veel en voor € 60,- kan dat natuurlijk ook nooit veel zijn. Neem een pricewatch: Corsair CX450M of als je echt een goede voeding wil, een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M (nu niet goed leverbaar, maar waarschijnlijk over een paar dagen wel weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een erg matige 700w voeding als je voor dezelfde prijs een veel betere CX450M of Pure Power 10 400w kunt krijgen? Of voor weinig meer een nog veel betere Corsair Vengeance 400w.

Dat het moederbord CF ondersteunt wil nog niet zeggen dat CF goed gaat werken. Integendeel. Op een B250 bord is de prestatieverbetering door de 2e videokaart erg laag. Voor een goede werking van CF heb je een moederbord nodig welke de cpu-lanes in 2 x 8 kan verdelen. Dat zijn Z270 borden welke ook SLI ondersteunen.

Je gaat met een NVME ssd met wat je met het systeem gaat doen geen verschil merken tov een veel goedkopere sata ssd. Voor dezelfde prijs heb je een sata ssd met 525Gb capaciteit waar je veel meer aan hebt.
De hdd kan nog wat goedkoper door een WD of Toshiba te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
ParaDroid2 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:40:
Ik zou een andere voeding nemen, 700W is veel te veel en voor € 60,- kan dat natuurlijk ook nooit veel zijn. Neem een pricewatch: Corsair CX450M of als je echt een goede voeding wil, een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M (nu niet goed leverbaar, maar waarschijnlijk over een paar dagen wel weer).
Klopt. Ik heb eerst heel lang een 450W voeding gepakt, en dit zou voor mijn huidige lijstje meer dan genoeg zijn. Maar zoals ik al aangaf, voor twee RX 480 kaarten is dit toch onvoldoende? Zou dan 600W beter op zijn plek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:40:
Waarom een erg matige 700w voeding als je voor dezelfde prijs een veel betere CX450M of Pure Power 10 400w kunt krijgen? Of voor weinig meer een nog veel betere Corsair Vengeance 400w.

Dat het moederbord CF ondersteunt wil nog niet zeggen dat CF goed gaat werken. Integendeel. Op een B250 bord is de prestatieverbetering door de 2e videokaart erg laag. Voor een goede werking van CF heb je een moederbord nodig welke de cpu-lanes in 2 x 8 kan verdelen. Dat zijn Z270 borden welke ook SLI ondersteunen.

Je gaat met een NVME ssd met wat je met het systeem gaat doen geen verschil merken tov een veel goedkopere sata ssd. Voor dezelfde prijs heb je een sata ssd met 525Gb capaciteit waar je veel meer aan hebt.
De hdd kan nog wat goekoper door een WD of Toshiba te nemen.
1) Wat zou een goed alternatief zijn voor moederbord rond dezelfde prijs? Crossfire moet natuurlijk wel goed werken, anders besteed ik er niet zoveel aan. Hier was ik zelf niet achter gekomen, bedankt _/-\o_
2) Ik had een lange tijd een 525gb SSD in mijn lijstje, maar toen is mij door meerdere personen aangeraden een NVME te pakken voor OS e.d. Waarom zou u hier dan niet voor gaan?
3) Voor 2 RX 480 kaarten, is 450W genoeg? Lijkt mij van niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NVME is leuk, maar in de praktijk merk je de performance gain niet. Het is dus zonde om erin te investeren imo.

En in je lijstje heb je maar 1x een RX 480 opgenomen, waardoor niet gelijk duidelijk is dat je CF wil gaan draaien? Al hoor ik vooral mensen om mij heen, die multi GPU hebben gehad (zij het met AMD CF zij het met nVidia SLI) en er altijd wel iets is, wat niet lekker werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jaspervv99 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:44:
[...]

1) Wat zou een goed alternatief zijn voor moederbord rond dezelfde prijs? Crossfire moet natuurlijk wel goed werken, anders besteed ik er niet zoveel aan. Hier was ik zelf niet achter gekomen, bedankt _/-\o_
Rond dezelfde prijs is er geen moederbord met die mogelijkheid. Dan zit je op een pricewatch: MSI Z270 SLI Plus
2) Ik had een lange tijd een 525gb SSD in mijn lijstje, maar toen is mij door meerdere personen aangeraden een NVME te pakken voor OS e.d. Waarom zou u hier dan niet voor gaan?
Omdat in dagelijks gebruik de op papier veel hogere snelheid niet merkbaar is. https://nl.hardware.info/...eleken-pcmark8-deelscores
In mijn omgeving zijn er mensen die van NVME weer terug gegaan zijn naar sata omdat Windows vanaf de NVME trager opstartte.
3) Voor 2 RX 480 kaarten, is 450W genoeg? Lijkt mij van niet 8)7
CF raad ik af. Tegen de tijd dat je aan de 2e 480 toe bent kan je de eerste 480 beter verkopen en een nieuwe veel snellere kaart terug kopen. Voor dezelfde prijs als een 480 nu nieuw kost heb je op dat moment een veel snellere videokaart die de snelheid van CF 480 benaderd maar daarbij een veel lager stroomverbruik en dus minder warmteontwikkeling heeft. Scheelt je nu in voeding en koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
CH40S schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:47:
NVME is leuk, maar in de praktijk merk je de performance gain niet. Het is dus zonde om erin te investeren imo.

En in je lijstje heb je maar 1x een RX 480 opgenomen, waardoor niet gelijk duidelijk is dat je CF wil gaan draaien? Al hoor ik vooral mensen om mij heen, die multi GPU hebben gehad (zij het met AMD CF zij het met nVidia SLI) en er altijd wel iets is, wat niet lekker werkt.
Dus een 525gb SSD met 1Tb HDD zou beter zijn begrijp ik?

Ik zat te denken, zeker voor de komende tijd. De Rx480 staat zeker niet verkeerd in de markt, en de prijs gaat misschien nog wel een beetje omlaag. Met twee Rx480 zou je zeker in de buurt van een GTX1070 al dan niet een 1080 moeten kunnen komen, of zit ik nu helemaal fout? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan kun je toch voor veel minder beter een GTX1070 of GTX1080 scoren (laatst genoemde eventueel als de GTX1080Ti uit is, zodat prijzen zakken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
CH40S schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:55:
Dan kun je toch voor veel minder beter een GTX1070 of GTX1080 scoren (laatst genoemde eventueel als de GTX1080Ti uit is, zodat prijzen zakken)?
Op het moment is een GTX 1070 net zo duur als 2 Rx 480 kaarten... Ik zie het als een upgrade, ik hou de optie open om het te doen, dit betekend niet dat ik het daadwerkelijk volgende week ga doen. Ik wil gewoon zeggen over bijv. een halfjaartje van als ik iets meer performance nodig heb, dan of -slot ik deze eruit en gooi ik een nieuwe erin, -of ik bouw er eentje naast...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk niet dat je over een half jaar opeens extra performance nodig hebt. Wil je CF of SLI gaan draaien (en imo vallen voor de marketing, want dubbele afzet naar jou toe en zo), kun je dat het beste direct gaan doen en niet over een half jaar pas, dan zijn er ook weer nieuwere kaarten die sneller zijn e.d.

Dan kun je dus beter je geld op zak houden zodat je tegen die tijd een nieuwere generatie GPU kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervv99
CH40S schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:00:
Ik denk niet dat je over een half jaar opeens extra performance nodig hebt. Wil je CF of SLI gaan draaien (en imo vallen voor de marketing, want dubbele afzet naar jou toe en zo), kun je dat het beste direct gaan doen en niet over een half jaar pas, dan zijn er ook weer nieuwere kaarten die sneller zijn e.d.

Dan kun je dus beter je geld op zak houden zodat je tegen die tijd een nieuwere generatie GPU kan scoren.
Klopt. Als ik voor deze dan misschien nog vijftig-honderd piek kan scoren dan werkt dat natuurlijk aardig mee, en volgens mij presteert een enkele ook al redelijk op huidige AAA en toekomstige games. Ik game overigens niet het allerzwaarste.
Pagina: 1