HELP geforce 4 mx 440

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnklerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2022
hoi

ik zit even met een dingetje ik ben bezig met een retro game pc.
en heb een mx 440 x8 64mb van het merk: QDI uit de nforce serie geloof ik.
nu is mijn probleem dat ik online noppes niks kan vinden niet op ebay met hte gewoon opzoeken op internet kom je ook niks tegen.
alleen wat vage dingen van nvidia zelf.
Afbeeldingslocatie: http://www.vgamuseum.info/images/zaatharen/nvidia/GF4MX440_QDI_fhq.jpg
alleen deze kaart maar dat is de 440 se van qdi met bar weinig informatie

heeft iemand enig idee waar ik er meer over kan vinden en of deze iets waard is.

alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Hooguit het merk QDI waar je niet veel op kan vinden. Maar een MX 440 kan je genoeg over vinden.

http://www.ebay.com/p/Del...-AGP-Video-Card/141731536

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een Geforce 4 MX 440 is een Geforce 4 MX 440 idd, zat over te vinden. Al die kaarten waren min of meer gelijk. Soms zat er een extra optie op als TV out oid maar dat is het dan ook wel.

Maar waar loop je exact tegenaan dat je om hulp vraagt? Simpelweg documentatie, of doet iets het niet? :)

Persoonlijk zie ik een GF4 niet echt als retro trouwens. Gaan we het over een Voodoo 2 hebben dan wordt dat anders. Een GF4 is imho gewoon 15 jaar oude meuk :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De MX 440 was zover ik weet een opgevoerde rebrand van de Geforce 2. Het was in ieder geval geen echte Geforce 4 kaart. Verder zijn zulk soort kaarten in zulke grote aantallen verkocht dat ze nooit echt wat waard zullen zijn. Zoek maar ergens een VooDoo 5 6000 AGP op, die is wat waard :)

Heb hier nog een VooDoo 5 5500 AGP liggen. Niet heel speciaal, maar in ieder geval iets waard. Is ook alleen maar omdat er weinig van gemaakt zijn en 3DFX later falliet gegaan is. De meeste Gefore kaarten zijn enorm veel verkocht en zullen ook nooit veel waard zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 26-03-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnklerks
The Eagle schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:10:
Een Geforce 4 MX 440 is een Geforce 4 MX 440 idd, zat over te vinden. Al die kaarten waren min of meer gelijk. Soms zat er een extra optie op als TV out oid maar dat is het dan ook wel.

Maar waar loop je exact tegenaan dat je om hulp vraagt? Simpelweg documentatie, of doet iets het niet? :)

Persoonlijk zie ik een GF4 niet echt als retro trouwens. Gaan we het over een Voodoo 2 hebben dan wordt dat anders. Een GF4 is imho gewoon 15 jaar oude meuk :P
Tja was even benieuwd naar merk maar over voodoo 2 te spreken die heb ik hier zitten in mijn 2e retro rig met wel 12 mb vram ;)
Gekocht voor een tientje van iemand op marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnklerks
PilatuS schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:11:
De MX 440 was zover ik weet een opgevoerde rebrand van de Geforce 2. Het was in ieder geval geen echte Geforce 4 kaart. Verder zijn zulk soort kaarten in zulke grote aantallen verkocht dat ze nooit echt wat waard zullen zijn. Zoek maar ergens een VooDoo 5 6000 AGP op, die is wat waard :)

Heb hier nog een VooDoo 5 5500 AGP liggen. Niet heel speciaal, maar in ieder geval iets waard. Is ook alleen maar omdat er weinig van gemaakt zijn en 3DFX later falliet gegaan is. De meeste Gefore kaarten zijn enorm veel verkocht en zullen ook nooit veel waard zijn.
Nee precies de voodoo kaarten zijn indd wat waard heb zelf ook nog een werkende voodoo 2 in mijn 2e retro rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topictitels met "HELP" of andere schreeuwerigheid erin stellen we niet op prijs - en al helemaal niet als volstrekt onduidelijk is waar je dan exact hulp bij nodig hebt :o

Je hebt blijkbaar een GeForce4MX 440. OK. Vervolgens geef je aan niets op eBay te kunnen vinden erover. Dat is niet vreemd, eBay is een veilingsite om dingen te kopen, niet een naslagsite. Je kunt op eBay nog een Gf4MX kopen, niet specs of drivers opzoeken...

Voor verdere informatie kun je terecht op site van nVidia, of nog beter, in reviews uit de tijd (~2002) waar deze kaart vandaan komt. We zouden je misschien tips over drivers kunnen geven, maar je rept met geen woord over welk OS je gebruikt.

Mbt wat het waard is: Howto: prijsbepaling (oude) hardware - maar reken je maar niet rijk, dit was nooit een bijzondere kaartserie en lag 10 jaar terug al in kringloopwinkels in de grabbelton.

Tenslotte:
- aub niet twee keer achter elkaar posten. Als je iets aan een post wilt toevoegen voor iemand erop gereageerd heeft, graag de 'wijzig'-knop gebruiken.

Al met al kunnen we erg weinig met dit topic in deze vorm en gaat hij dicht.

Tips voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.