iPad Air 2 vs Samsung Galaxy Tab A 10.1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo Tweakers-vrienden, :)

Ik wil een tablet kopen en ik twijfel tussen de Ipad air2 en de Samsung Tab a 10.1.

Ik kijk vooral naar de prestaties en naar de batterijduur. Deze zijn moeilijk te vergelijken want de Ipad 2 is 1.5 jaar ouder dan de Samsung. :|

Daardoor worden er op reviewsites andere benchmarks gebruikt. Wat betreft de accuduur is het denk ik zo dat anderhalf jaar geleden er andere verwachtingen waren van de accuduur. Op tweaker zie ik dat je 7 uur met de ipad air 2 kan browsen en 10 uur met de Samsung. Wat betreft de Ipad air 2 lees ik op Tweakers dat de accuduur maig i, maar op bepaalde andere sites en ook in de gebruikersreviews hier op Tweakers lees ik dat de accu van d Ipad air 2 goed is.

Ik heb dus wel onderzoek gedaan maar ik kon er vanwege bovenstaande punten niet wijs uit worden. :X

1) Welke tablet heeft betere prestaties (sneller)? Ik vind het ook belangrijk dat je full hd kan streamen of kijken.

2) Is de accuduur van de Ipad Air 2 vergeleken met de Samsung a 10.1 inderdaad matig?

Groetjes,

Negena :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

negena schreef op zondag 26 maart 2017 @ 01:43:
1) Welke tablet heeft betere prestaties (sneller)?
Op welk gebied? De iPad kan b.v. sneller zijn in uitpakken van zip bestanden terwijl de Samsung excelleert in gaming.
Ik vind het ook belangrijk dat je full hd kan streamen of kijken.
Kan met beiden meer dan prima
2) Is de accuduur van de Ipad Air 2 vergeleken met de Samsung a 10.1 inderdaad matig?
Wat is matig? Overigens heb je voor 2 tientjes een powerbank om menig tablet meermaals mee op te laden. Moet je een klein verschil in accuduur dus als dealbreaker zien?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:07
Switchie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 01:58:
[...]

Op welk gebied? De iPad kan b.v. sneller zijn in uitpakken van zip bestanden terwijl de Samsung excelleert in gaming.

[...]

Kan met beiden meer dan prima

[...]

Wat is matig? Overigens heb je voor 2 tientjes een powerbank om menig tablet meermaals mee op te laden. Moet je een klein verschil in accuduur dus als dealbreaker zien?
Ik ben er vrij zeker van dat de AX8 op zowel gpu als in cpu de eynoss 7 lachend voorbij fiets.... :) Echt, ga voor de air 2. Je zult er geen moment spijt van hebben. Prachtige tablets, en zeker wat mij betreft nog de beste mid ranged tablet. Al is de Samsung natuurlijk goedkoper. Als prijs geen argument is, is de air 2 echt de betere tablet. Daar is de prijs van de Samsung dan ook naar.

[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 26-03-2017 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 12:19
Eerst en vooral: ik persoonlijk ga nooit meer voor Samsung (alleen al vanwege het update beleid van de software). Waarom zou je voor de iPad Air 2 gaan? Er is net de nieuwe iPad aangekondigd met een A9 processor en een grotere batterij voor dezelfde prijs als de Air 2...

Ik zou gewoon voor de nieuwe iPad gaan ;)

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:24

WCA

Samsung alleen doen als je expliciete Android voorkeur hebt. Als fervent Android gebruiker ben ik van mening dat met name samsung Android snel logger en trager wordt. Ook gaat bij samsung elke major update de interface zwaar (echt zwaar) op de schop, consistentie is ver te zoeken.

Tablet is net zo'n ding dat gewoon moet werken, en daarom kan ik je van harte een ipad aanraden. Als je een Android tablet pakt, raad ik je iets wat dichter bij stock komt aan, een shield of iets dergelijks

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
Vaganzza schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:06:
Eerst en vooral: ik persoonlijk ga nooit meer voor Samsung (alleen al vanwege het update beleid van de software). Waarom zou je voor de iPad Air 2 gaan? Er is net de nieuwe iPad aangekondigd met een A9 processor en een grotere batterij voor dezelfde prijs als de Air 2...

Is dat deze http://www.apple.com/nl/shop/buy-ipad/ipad-9-7 :X

Dat is dus de IPad 5 als we er een nummer achter zouden plakken.

Klopt het dat de Air 2 dan nog zo duur is omdat die lichter en dunner is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakani
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-12-2022
inderdaad, trouwens ik heb deze nieuwe Ipad niet voorbij zien komen in tweakers nieuws, hebben ze dit gemist of wachten ze op een hands on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 19:54
Dakani schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:42:
inderdaad, trouwens ik heb deze nieuwe Ipad niet voorbij zien komen in tweakers nieuws, hebben ze dit gemist of wachten ze op een hands on?
nieuws: Opvolger iPad Air 2 heeft grotere accu en modernere soc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

negena schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:03:
[...]

Is dat deze http://www.apple.com/nl/shop/buy-ipad/ipad-9-7 :X

Dat is dus de IPad 5 als we er een nummer achter zouden plakken.

Klopt het dat de Air 2 dan nog zo duur is omdat die lichter en dunner is?
Ding heet gewoon weer Ipad......niet 5....niet 7th gen of weetikwat

Lekker op Ipad houden.....ik heb 'm net thuis.

Info : [iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 14

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
Hoe vervelend is t als je geen gelamineerd scherm hebt(dat heeft de nieuwe ipad niet)? Ik heb een oude asus tablet (2jaar ofzo) en zelfs met de helderheid op maximaal zie ik niks buiten als de zon schijnt of als het überhaupt heel helder is buite :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Kan alleen maar aanraden sowieso voor een iPad te gaan...ik heb verschillende Samsung Android tablets gehad, maar het was allemaal prut en het werd heel snel heel traag. Bovendien vind ik dat de accu van iPads het veel langer volhoudt. Ik zou inderdaad eerder gaan voor de net nieuwe iPad (2017) of door sparen en dan voor de iPad Pro 9.7 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vaganzza schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:06:

Omdat die dunner en lichter is en vooral een mooier scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 12:19
bram1984 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:22:
[...]

Omdat die dunner en lichter is en vooral een mooier scherm heeft?
Ook nieuwere soc en als je langer ondersteuning wilt hebben... Alsook is de prijs zelfde, dus waarom dan oudere Air 2 nemen??

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vaganzza schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:04:
[...]

Ook nieuwere soc en als je langer ondersteuning wilt hebben... Alsook is de prijs zelfde, dus waarom dan oudere Air 2 nemen??
Tja het is maar wat je nodig hebt. De Air 2 is nu niet bepaald langzaam. Ik heb dan lievere de luxere feel en het mooiere scherm.

En ondersteuning.. Dat zie ik een beetje als excuus om voor de 2017 te gaan. Dan mag je over 5 jaar niet meer updaten. Dat zie ik dan wel weer. Ik heb zelf nog nooit 5 jaar met een iPad gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negena
Ik heb n gelamineerd scherm naast n niet- gelamineerd scherm bekekenmin mediamarkt en beide weerkaatsen licht, alleen is t bij n gelamineerd scherm minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Momenteel heb ik beide tablets in bezit en kan ik toch echter wel de Ipad Air 2 aanbevelen.
Van Samsung wordt je behoorlijk moe met alle updates en merk je toch na een tijdje dat de tablet langzamer wordt.

Dit heb ik juist helemaal niet met de Ipad, ik kan zoveel tegelijkertijd openen en het werkt nog steeds soepel. Qua batterij verbruik heb ik er nog niet echt op gelet maar kan mijn Ipad toch wel vrij lang mee.

Verder game ik niet op de tablets, maar denk niet dat het onderling veel zal schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24
Toevallig zit ik met dezelfde keuze. Per toeval kwam ik de A10.1 tegen in de mediamarkt en ik vond de prijs erg meevallen ten opzichte van andere tablets.
We hebben geen iOS devices thuis, de voorkeur zou voor mij (met name om de prijs) ook voor de A10 zijn.

Toch ga ik beide nog maar eens goed afwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:07
Binnetie schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:07:
Toevallig zit ik met dezelfde keuze. Per toeval kwam ik de A10.1 tegen in de mediamarkt en ik vond de prijs erg meevallen ten opzichte van andere tablets.
We hebben geen iOS devices thuis, de voorkeur zou voor mij (met name om de prijs) ook voor de A10 zijn.

Toch ga ik beide nog maar eens goed afwegen.
Tip: doe je zelf een groot plezier en geef dat extra geld uit aan een iPad. Je zult er absoluut geen moment spijt van krijgen.
Pagina: 1