Vakantie tips gezin met 3 kids (2j tm 9jr)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:03

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij zijn een beetje laat met boeken en redelijk onervaren met vakanties. (wel al veel geleerd afgelopen weken). Omdat het al eind maart is lopen tegen vol geboekte campings aan in Italië wat onze voorkeur heeft. De keuze voor Italië lijkt voor ons beiden gewoon een klik met het land. De looks, het klimaat, de taal.

Is er hier een gezinsman of vrouw met jonge kinderen en een leuke vakantie tip? Het wordt onze eerste auto vakantie.

Leuk als dit zou kunnen:

- kids zelf naar een speeltuin kunnen wandelen op een camping zonder 6x overeden te worden.
- goed zwembad zodat de kids hun gang kunnen gaan (7 en 9 jaar)
- beetje animatie zou leuk zijn
- mooie natuur om te wandelen
- als het kan gezonde kans op lekker weer
- leuk aan te rijden
- we willen graag een caravan huren, tent zijn we nog niet aan toe :9 )

Alles wat we willen is de kids een leuke vakantie geven waar ze later nog aan terug denken. Dan zijn wij ook blij. En als wij ook nog een beetje kunnen ontspannen en een kleurtje krijgen.. O-)

Groet,
Roy

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-04 15:09
Hallo,

Ik ben 1x naar italie gereden via duitsland en dat was een en al ellende door tig wegwerkzaamheden. Alleen daarom al trekt italie mij al niet meer en rijd ik liever naar spanje door frankrijk.

Qua camping zou ik wel even opletten als je bij een meer zit (met veel riet), dat je behoorlijk last kunt krijgen van muggen in de avond. Bij het gardameer geen last van gehad maar wel heel erg bij het iseo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Bedankt voor de tip Tomas123. Wegwerkzaamheden is wat je in het romantische plaatje niet echt iets waar je op reken maar je wel kan overkomen inderdaad. Italie staat wat mij betreft nu niet meer bovenaan. Gewoon een leuke vakantie voor de kids. Hun blij = wij blij. En zou het graag eens buiten NL willen opzoeken. Gewoon om hun ook wat meer te laten zien dan Texel. :)

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Na een paar jaar Frankrijk, kiezen we nu voor landen als Slowakije, Tsjechië ed. Lekker rustig en ruim. En prijstechnisch uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Bedankt Herzon. Is wel nog een klap verder dan Italie. En dat vind ik al even slikken. Een rit die we over twee dagen zouden doen.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
RoyK schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:28:
Omdat het al eind maart is lopen tegen vol geboekte campings aan
Die campings zijn echt nog niet vol hoor. :) Alleen de huurcaravans zullen al wel besproken zijn.

Als je zelf een kampeermiddel zou regelen open je wel een hoop meer deuren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 08:33
RoyK schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:12:
Bedankt Herzon. Is wel nog een klap verder dan Italie. En dat vind ik al even slikken. Een rit die we over twee dagen zouden doen.
Wegwerkzaamheden heb je overal. Geen idee wat tomas123 verstaat onder "een en al ellende", maar overdrijven is ook een vak. Ja, je moet een paar keer 5-10km lang 80km/h per uur rijden. Nou en?

Tevens is alles boven Firenze (zeg maar Noord-Italië) ook wel in één nacht te rijden. Zeker als je met twee personen kunt sturen. Rij 's avonds rond een uur of 7 weg en je bent 's ochtends lekker op tijd op de camping. Geen gezeik met files, je kids slapen de hele nacht. Alleen jij hebt wellicht een zware eerste dag. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Awsom schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:31:
[...]

...

Tevens is alles boven Firenze (zeg maar Noord-Italië) ook wel in één nacht te rijden. Zeker als je met twee personen kunt sturen. Rij 's avonds rond een uur of 7 weg en je bent 's ochtends lekker op tijd op de camping. Geen gezeik met files, je kids slapen de hele nacht. Alleen jij hebt wellicht een zware eerste dag. :P
Daar ben ik mee gestopt. Nu hanteren we het principe: we hebben vakantie, rijden 700km en dan rustig een hotelletje.
Liever 2 dagen erover doen, dan een dag nodig hebben om bij te komen.
Geldt ook voor de terugweg.

En ja, ik rijdt redelijk wat km's in een week - en ben zo van alles gewend. Maar heb geen zin om ook in de vakantie te haasten.

[ Voor 8% gewijzigd door HerZon op 25-03-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. We hebben al een beetje zitten neuzen in de wereld van camperen. Het heeft wel iets. En alles is van jezelf. Komt ook wel wat bij kijken. Kan me voorstellen dat een kleine aanhanger wel nodig is. Ik rij een Prius en moet dan op het gewicht letten.

Tenten van "De Waard" lijkt door de vele goede reacties her en der wel de naam te zijn. We moeten dat maar eens verder onderzoeken. Morgen een tripje wagen naar een tenten boer om ze eens in het echt te zien.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Of een aanhanger nodig is, is afhankelijk van je inpak kunsten en welke spulletjes je allemaal denkt nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Geef je een tip, mijn zoon van 23 weet dit zich nog steeds te herinneren;

https://svr.nl/ ;)

https://www.google.nl/#q=...ren+bij+de+boer&*&spf=381

[ Voor 9% gewijzigd door keur0000 op 25-03-2017 22:00 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Of camping Croque Loisirs, Camping Lazy.
Daar willen de kids hier ook nog elke keer naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

Reinier

\o/

RoyK schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:54:
Bedankt voor de reacties. We hebben al een beetje zitten neuzen in de wereld van camperen. Het heeft wel iets. En alles is van jezelf. Komt ook wel wat bij kijken. Kan me voorstellen dat een kleine aanhanger wel nodig is. Ik rij een Prius en moet dan op het gewicht letten.

Tenten van "De Waard" lijkt door de vele goede reacties her en der wel de naam te zijn. We moeten dat maar eens verder onderzoeken. Morgen een tripje wagen naar een tenten boer om ze eens in het echt te zien.
Kijk ook eens bij de polycotton tenten van Outwell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

CZ is juist een paar honderd km dichterbij dan dichtstbijzijndste puntje IT. Kijk maar eens op Google maps, van Utrecht (ik pak maar centrale lokatie) naar Arona aan de Lago Maggiore (dichtstbijzijndste voor de hand liggende campingplek in IT) zo'n 1050km en bijna 10u rijden. Naar het natuurgebied bij Sokolov waar je ook veel campings hebt is het nog geen 800km en minder dan 7u rijden :o

Natuurlijk is het verder als je besluit naar oostelijkste puntje SK te gaan, maar dat is redelijk non-argument aangezien je in IT ook tot in Calabrie kunt rijden als je daar zin in hebt :z

Als dit jullie eerste autovakantie is zou ik sowieso aanraden om de reis in tweeen te splitsen. Veel mensen rijden graag overnacht terwijl de kinderen in de auto slapen. Kan, maar resultaat is dat je met drie stuiterballen 's morgens zit terwijl jij op instorten staat na de reis. Voor je goed en wel in vakantiestemming bent en in staat bent leuke dingen te doen, ben je 24u verder. Daarom ben ik veel meer voorstander van overdag uurtje of 5 rijden in twee rustige etappes met een speeltuin/andere attractie tussenin en dan hotelletje pakken op leuke plek halverwege. Duurt langer, maar zo blijft de reis ook voor degene achter het stuur leuk vanaf dag 1 aangezien je zelfde dag/nachtritme als je kinderen houdt.

Wij gaan deze zomer iig naar camping in CZ. Keuze is vooral bepaald doordat m'n neef tegenwoordig in Praha woont en in juni z'n tweede kind verwacht, dus ideale manier om zomervakantie met kraamvisite te combineren. Qua camping gaan we in het Reuzengebergte in noordoost-Bohemen zitten, in de buurt van Vrchlavy. Dat is vanaf A'dam (waar wij wonen) zo'n 950km en 9 uur rijden volgens kortste route, maar ik overweeg om het in twee etappes via Bamberg (noord-Bayern) te doen. Na weekje in de bergen gaan we een aantal dagen naar Praha voor kraamvisite en stadsdingetjes (m'n kinderen houden van musea, ik hou daarnaast van bier en lekker eten ;) ). Hoe we de terugweg gaan doen moet ik nog bekijken, hangt beetje af van hoe de heenweg gaat. Ik weet dat m'n vriendin zin heeft in een pretpark ergens in midden-Duitsland, dat klinkt iig een populaire optie :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Excuus, je hebt gelijk. Ik zit al een paar weken langs Italie te schuiven en ook een beetje met die route in mijn gedachten. Bedankt voor je reactie!

Vandaag zijn we even bij een tentenboer langs gegaan. En positief verrast door de waard tent versie "velduil" of de "steenuil". Waar we nu tegenaan lopen is dat mijn Prius wellicht een bottleneck kan zijn. Ik mag geen karretje trekken dus alles moet in de kofferbak en op het dak. Nu heeft de Prius een enorme achterbak... maar toch. Je neemt best wat mee. Je moet toch ergens op zitten bijvoorbeeld :)

Volg me op Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:30

Reinier

\o/

Je bent dus een beginner qua kamperen en je overweegt een tent van 3,5K? Beetje maf al zeg ik het zelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Nou, 1x voor 14 dagen in een caravan naar Italië, heen en weer reizen, hotel onderweg heen en terug, eten drinken en een paar uitjes, ga je ook naar de 3500 / 4000 euro. Dus, 1x investeren is toch niet zo een heel gek idee. En dan kan je ook nog veel makkelijker aankomen en vertrekken op dagen die wij willen. Plus, dat je al sneller naar 3 weken kunt gaan.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:39
Zoals al aangegeven werd is Tsjechie veel dichterbij.

Toevallig heb ik vorig jaar Tsjechie gekozen als vakantieland. 2 kids van toen 4 en 8 jaar hebben een geweldige tijd gehad in het Boheems Paradijs. En de afstand is ons enorm meegevallen.

Er zijn daar veel kleine campings en pensions, ook veel met Nederlandse eigenaren. Bij veel kun je zelfs terecht zonder reservering (is vrij gebruikelijk in Tsjechie) maar dan heb je uiteraard kans dat ze geen plek hebben ;).

Met alle kastelen en natuur is het voor kids een mooi land. Overal vol op ruimte om zich uit te leven.

edit: en de prijs, de helft van een vakantie in de meeste andere landen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 27-03-2017 08:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RoyK schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:58:
Nou, 1x voor 14 dagen in een caravan naar Italië, heen en weer reizen, hotel onderweg heen en terug, eten drinken en een paar uitjes, ga je ook naar de 3500 / 4000 euro. Dus, 1x investeren is toch niet zo een heel gek idee. En dan kan je ook nog veel makkelijker aankomen en vertrekken op dagen die wij willen. Plus, dat je al sneller naar 3 weken kunt gaan.
Uhuh. En wat doe je als het totaal niet bevalt en je nooit meer met de tent wilt?

Zelfde geldt voor camperen als voor lange autoritten: begin simpel en bouw het rustig op. Als je nog nooit gekampeerd hebt, koop een paar el-cheapotenten (of nog beter: 2e hands goede) en ga op een camping in de buurt staan.

Pas als je weet dat dit het echt gaat worden heeft het zin veel geld er tegenaan te gooien :o

* dion_b is opgegroeid met kamperen - in el-cheapo polyester tentjes begin jaren '80 - kan blind tent opzetten in het regen in het donker, heeft hoog in de bergen in Romania en in Romeinse ruines in Wales gekampeerd, en toch hebben al z'n kinderen voor het eerst in een tent gezeten in tuin van opa en oma, niet op een of andere ambitieuze reis...

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 27-03-2017 08:13 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:02

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat jullie met Italie hebben, hebben wij met Spanje. Ik boek altijd pas rond deze tijd en ben gisteren weer gaan kijken.

Een camping is aan ons absoluut niet besteed. Een caravan ook niet. In Spanje huur ik altijd een huis of villa. Zolang je rechtstreeks van de eigenaar boekt is het doorgaans goed te betalen (ca 750/week). En als ik dat om mij heen hoor, is dat niet veel duurder dan het huren van een caravan of het huren van een caravan standplaats (dat schijnt ook vaak 100 euro / dag te kosten!). Mijn ervaring is dat zolang er een strand in de buurt is, de kinderen het per definitie een top vakantie vinden. Zwembad voor de deur is een pre, maar zeker geen vereiste. Nu zijn mijn kinderen wellicht wel net iets ouder (oudste 13, jongste 8).

Spanje is prima aan te rijden, waarbij ik wel een overnachting pak. Wij rijden de eerste dag tot aan de Pyreneeen of net daar voorbij (ca 1200 a 1400 km) en de tweede dag rijden we door naar Andalusie (ca 800 a 1000 km).

Ik heb aan een normale kofferbak voldoende qua ruimte. Er gaan 4 cabin size koffers mee en een van een maatje groter. Verder moet er een koelbox (op 12V) achterin en een krat met drinken, versnaperingen en chips etc voor onderweg. Broodjes koop ik onderweg wel. Meer bagage heb je voor 2 of 3 weken niet nodig als je een huis/appartement/etc huurt, want alles is daar al aanwezig. Opblaaszooi voor de kinderen voor in het water koop je op locatie want dat kost relatief weinig en is vaak toch lek aan het eind van de vakantie.

[ Voor 21% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-03-2017 08:39 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:18
Helemaal met @dion_b eens. Ervaar eerst eens hoe het is om lang in de auto te zitten, zeker 2 dagen met kinderen (en voor het eerst!). Daarnaast moet je als je in een tent slaapt ook met je WC rol over de camping lopen (ook als je kinderen 's nachts naar de wc moeten), een vieze douche aantreffen (en ervoor in de rij staan).

Als ik je mag adviseren is om naar bijvoorbeeld Frankrijk te gaan, dat kun je (zeker het midden) prima in een dag rijden. Huur een tent via vacansoleil, europcamp, allcamps etc. check beoordelingen op zoover en ga het ervaren.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 27-03-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Pro-tip: reispillen tegen wagenziekte voor de kinderen. Kinderen slapen opeens erg veel en goed op die dingen :+
tomas123 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:45:
Ik ben 1x naar italie gereden via duitsland en dat was een en al ellende door tig wegwerkzaamheden. Alleen daarom al trekt italie mij al niet meer en rijd ik liever naar spanje door frankrijk.
Frankrijk is wat dat betreft niet beter dan Duitsland, nog los van de Duitsers die zaken doorgaans wat beter aanpakken dan Fransen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20
Kamperen met z'n 5en zou ik niet aanraden met een prius.
Huur een huisje of caravan. Of een andere auto ;)

Voor 3 weken vakantie heb je al een zooi bagage. Zeker als je 3 kinderen moet vermaken. Bij kamperen komt er dan nog zoveel bij. Dat past nooit.
-Tent
- 5 stoelen
- tafel
- iets om op te koken
- servies
- pannen
- droogrekje (of creatief met scheerlijnen)

Wij namen vroeger altijd een caravan mee. En zelfs dan was het nog elk jaar een uitdaging om onder het maximale laadgewicht te komen.

[ Voor 15% gewijzigd door RocketKoen op 27-03-2017 08:43 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-04 10:36

jeka

Support your local club.

Wij hebben een caravan gehuurd op camping Spiaggia d'oro aan het Gardameer. Vreselijk toeristisch maar heerlijk voor kinderen (Baby en zoon van twee).
We hadden een dakkoffer en de kofferbak redelijk vol maar dit was goed te doen.
Omgeving was prachtig en je kunt makkelijk met de auto/trein naar Milaan/Verona/Venetie/Bergamo.
Rijden door Duitsland vond ik geen probleem.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 16:30
AllSeeyinEye schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:12:
Wat jullie met Italie hebben, hebben wij met Spanje. Ik boek altijd pas rond deze tijd en ben gisteren weer gaan kijken.

Een camping is aan ons absoluut niet besteed. Een caravan ook niet. In Spanje huur ik altijd een huis of villa. Zolang je rechtstreeks van de eigenaar boekt is het doorgaans goed te betalen (ca 750/week). En als ik dat om mij heen huur, is dat niet veel duurder dan het huren van een caravan of het huren van een caravan standplaats (dat schijnt ook vaak 100 euro / dag te kosten!). Mijn ervaring is dat zolang er een strand in de buurt is, de kinderen het per definitie een top vakantie vinden. Zwembad voor de deur is een pre, maar zeker geen vereiste. Nu zijn mijn kinderen wellicht wel net iets ouder (oudste 13, jongste 8).

Spanje is prima aan te rijden, waarbij ik wel een overnachting pak. Wij rijden de eerste dag tot aan de Pyreneeen of net daar voorbij (ca 1200 a 1400 km) en de tweede dag rijden we door naar Andalusie (ca 800 a 1000 km).
Hier sluit ik (of eigenlijk wij als gezin) mij bij aan. De Spaanse costa's zijn eigenlijk al vanaf de Pyreneeën erg goed te doen en het weer is vrijwel altijd goed in het hoogseizoen.
Wij hebben Italië ook een aantal keren overdacht, maar omdat het met name in het noorden nog wel eens kan spoken qua weer, of je hebt een muggen c.q. wespen invasie, houden wij het toch liever op Spanje.
Eigenlijk zijn het ook de kinderen die erg graag naar Spanje willen, want als wij met z'n tweeën waren geweest had ik in een cabrio door Toscane gereden, van wijnboerderij naar restaurant, naar espressobar.

Wij boeken altijd een chalet op een grote (mega) camping met alles er op en er aan. Dit klikt misschien als een mierennest vol bouwvakkersbusjes, getatoeëerde strandgangers met blikken bier, of groepen drukke Fransozen, maar dit is echt een cliché. Natuurlijk heb je dit altijd wel een beetje en uitzonderingen zullen er zeker zijn, maar wij hebben dit echt nooit zo erg ervaren. Wil je echt 100% rust, huur dan iets afgelegen, al is dit voor kinderen soms weer lastig. Die willen toch wat te doen hebben, dus je moet er dan wel op uit.
Het voordeel van grote campings is dat het voor elk wat wils heeft, dus het hele gezin komt aan zijn trekken en de kinderen die zelf al hun gang kunnen gaan vinden vrij snel aansluiting bij leeftijdsgenootjes. Want als de kinderen het naar hun zin hebben, dan hebben de ouders het ook naar hun zin.
Kijk eens op de ANWB site naar grote familie campings, of filter in Zoover op campings aan de costa's met de meeste reviews, dan kom je er zeker een aantal tegen. Veel campings hebben een goede informatieve site en je kunt ook veel terug vinden op Youtube om een goede impressie te krijgen.
Een grote camping voor kleinere kinderen kan "Camping Stel" zijn, al is daar voor kinderen tussen de 12-16 jaar weinig te doen. Maar voor kleinere kinderen is het er wel goed. Meest noordelijk is camping "Las Dunas" erg mooi, strak aangelegd, super schoon en ruim. Of bijvoorbeeld camping "La Torre Del Sol", wat minder strak maar gezellig. En in alle gevallen zit je ook dicht bij leuke dorpjes en havenstadjes.
Ik wil persoonlijk niet elke avond aan een campingbar hangen dus trek er voor het eten en een avondje weg liever met het gezin op uit in de omgeving. Je bent immers met eigen auto, dus dat voordeel moet je dan ook gebruiken.

De reis hebben wij in het begin in 1 ruk gedaan door 's nachts te rijden, maar na een druk jaar werken is dit in combinatie met ouder worden geen vakantietechnisch ontspannend gebeuren. De kinderen worden toch wakker in de nacht, al is het maar tijdens het tanken en zelf ben je nadien 1 of 2 dagen compleet uitgeput.
Wij rijden tegenwoordig een dag eerder weg en liefst op een zondag, dan begint de vakantie ook een dag eerder. Je hebt dan veel minder verkeer en rijden op het gemak tot ergens in de regio onder Lyon. Hier overnachten wij langs de Route Soleil (rijksweg) in een hotel. Het voordeel is dat je overdag tot ca. 18:00 uur rijdt en dan in je hotel kan bijkomen, eten, douchen en slapen. De volgende dag ga je na een goed ontbijt ca. 9:00 uur de weg weer op, ben je de drukke ring van Lyon al voorbij en ben je met een paar uur rijden uitgerust op bestemming.

In het geval van kleine kinderen twijfel ik of overdag rijden ook een goede idee is... Jonge kinderen beginnen over het algemeen aan het einde van de straat al te jengelen, want lange ritten is aan hun nog niet echt besteed. Hele collecties Dora DVD's en alle liedjes van Bassie en Adriaan als afleiding werkt een tijdje maar niet heel de rit en dit 'vermaak' maakt het voor de chauffeur zeker ook niet prettiger.
Je kunt er daarom voor kiezen om toch 's nachts te gaan rijden, dan zou ik ook geen hotel onderweg nemen. Wanneer je 's avonds om 18:00 a 19:00 uur na de spits uit Nederland gaat rijden ben je einde ochtend/begin van de middag op locatie in Spanje. Dan zou ik de dag(en) er voor wel vrij nemen zodat je wat uit kunt slapen en bij kunt komen voordat je 12-15 uur in de auto stapt. En kun je beiden rijden zodat je op de 2-4 uur kan wisselen dan is het nog beter te doen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Theo74 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:18:
[...]

In het geval van kleine kinderen twijfel ik of overdag rijden ook een goede idee is... Jonge kinderen beginnen over het algemeen aan het einde van de straat al te jengelen, want lange ritten is aan hun nog niet echt besteed. Hele collecties Dora DVD's en alle liedjes van Bassie en Adriaan als afleiding werkt een tijdje maar niet heel de rit en dit 'vermaak' maakt het voor de chauffeur zeker ook niet prettiger.
Verschilt heel erg per kind. Nog een reden om het eerst eens wat bescheidener uit te proberen ipv gelijk een uitermate lange rit te kiezen...

Onze eerste twee zijn eigenlijk altijd in geweest voor vrijwel ieder afstand, de jongste heeft er wat meer moeite mee. Afgelopen zomer naar zuid-Engeland geweest en met moeite en gejengel - en vriendin verplicht op achterbank tussen de kinderen in - dat toch redelijk bescheiden stuk gereden. Nu was de kleinste hier pas een maand of 9 oud, dus met jongste van 2 jaar zou het beter moeten gaan. We rijden vaak uurtje of anderhalf naar opa+oma, dat gaat steeds beter, dus goede hoop voor de zomer als hij iets meer dan anderhalf is. Maar goed: wij 'oefenen' dus minstens een keertje per maand. Als je 2-jarige nooit langere stukken gedaan heeft weet je gewoon niet hoe hij gaat reageren en kan het dus tegenvallen.
Je kunt er daarom voor kiezen om toch 's nachts te gaan rijden, dan zou ik ook geen hotel onderweg nemen. Wanneer je 's avonds om 18:00 a 19:00 uur na de spits uit Nederland gaat rijden ben je einde ochtend/begin van de middag op locatie in Spanje. Dan zou ik de dag(en) er voor wel vrij nemen zodat je wat uit kunt slapen en bij kunt komen voordat je 12-15 uur in de auto stapt. En kun je beiden rijden zodat je op de 2-4 uur kan wisselen dan is het nog beter te doen.
Kinderen in deze leeftijdscategorie en "slapen en bijkomen" gaan wmb niet samen, ik word vermoeider van dag thuis met de kleintjes dan van een dag op het werk. Beter idee is IMHO om tijdstip van vertrek niet vooraf vast te leggen, maar om in de auto te stappen op moment dat de moeilijkste (meestal jongste) aan een dutje toe is. Dan sukkelt hij snel genoeg weg zodra je op de snelweg bent. Met beetje geluk ben je al een heel eind op weg voor hij wakker wordt. Worst-case moet je dan even een pauze inlassen bij een Raststätte.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:41
Ik ben zelf een paar keer naar Italië geweest, "camping weekend" is een leuke camping voor gezinnen met kinderen. wat misschien ook het bekijken waard is, is "camping Bella vista" alleen hebben ze daar geen animatie.

Zelf je warmtepomp geïnstalleerd en toch ISDE subsidie? DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier jarenlang naar Italie (Toscane) en Frankrijk (Zuiden) gereden met 2 volwassenen en 2 jonge kinderen (nu bijna 9 en 11) met een Ford Focus Station vol met kampeerspullen en tent. Kleine dakkoffer was voor het comfort in de auto wel nodig, maar als je je kleding in plastic zakken overal tussendrukt, kun je een boel ruimte besparen.

Altijd in 2 dagen gereden, in de vroege ochtend vertrekken zo rond 5.00u 's ochtends zodat je ook nog een beetje nachtrust hebt gehad. Eerste dag zo'n 700-900km, hotelletje boeken vooraf, gezellig hapje eten 's avonds, volgende ochtend lekker ontbijtje met z'n allen en hup weer verder. Op die manier kom je in de loop van de middag op je camping aan, heb je ook nog energie over om alle zooi uit de auto te halen, tent op te zetten enzo. En mijn kids vinden het altijd weer leuk en spannend in welk hotel ze nu weer komen. Ook die maken deel uit van de herinneringen van hun vakantie merk ik altijd.

Ben 1.5 jaar geleden gescheiden en vorig zomer gewoon weer met m'n kids naar Italie gereden op dezelfde manier. En komende zomer gaat dat ook weer gewoon gebeuren. De vakantie begint voor mij als ik in de auto stap. En ja files horen daar soms bij. Lang wachten bij tolpoorten soms ook.. Beetje gezellig houden in de auto met een dvd, kleurboeken, puzzelboeken, tablet, beetje muziek. Af en toe een pauze met een lekker broodje. Lukt allemaal prima, maar ja mijn kids zijn misschien ook wel erg makkelijk.

En wat kamperen betreft. Als je dat nog nooit hebt gedaan zou ik zeker niet direct zo'n dure tent aanschaffen. Ook in de prijsklasse rond de 1200 euro heb je prima katoenen 6 persoons tunneltenten die echt prima voldoen. Mocht je een camping treffen waar je koelkastjes kunt huren, dan adviseer ik dat zeker te doen. Scheelt weer een (vaak minder goed koud te houden) koelkastje meenemen en dus ruimte in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Gadgeteer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:58:
[...]

Zoals al aangegeven werd is Tsjechie veel dichterbij.

Toevallig heb ik vorig jaar Tsjechie gekozen als vakantieland. 2 kids van toen 4 en 8 jaar hebben een geweldige tijd gehad in het Boheems Paradijs. En de afstand is ons enorm meegevallen.

Er zijn daar veel kleine campings en pensions, ook veel met Nederlandse eigenaren. Bij veel kun je zelfs terecht zonder reservering (is vrij gebruikelijk in Tsjechie) maar dan heb je uiteraard kans dat ze geen plek hebben ;).

Met alle kastelen en natuur is het voor kids een mooi land. Overal vol op ruimte om zich uit te leven.

edit: en de prijs, de helft van een vakantie in de meeste andere landen ;)
Ik ben ook al een paar keer in Tsjechie geweest. 2x in Praag, geweldig mooie stad. 1x bij familie van mijn ex die nabij Ostrava wonen ook een toffe stad. Enige punt van *shock$ was dat we daar op een gegeven moment ergens op visite waren en ik nog een ommetje deed in dat dorp/stad. Er stonden daar nog gebouwen met granaat inslagen en het deed heel overal somber aan. De laatste keer 2jaar geleden was in het zuiden Srni in het Sumava woud. Was ook eenheerlijke vakantie, enkel de temperatuur zat niet helemaal mee xD Maar goed ik ben er voor bezig te zijn dus dan maakt het niet uit dat het max 18 graden is :) Mooie landschappen, heerlijk om te hiken. +cocktail bar aan het hotel waar de duurste omgerekend 6 Euro was 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel_Elessar op 27-03-2017 10:34 . Reden: beetje van dit en dat. ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties. We hebben weer genoeg om over na te denken. Het kamperen lijkt ons wel erg leuk. We hebben middels wel wat mensen gesproken die daar ervaren mee zijn. Ik ben zelf opgegroeid op een camping 30 jaar geleden en had een eigen tentje in de tuin. Ik vond het geweldig. Ook kan ik me nog herinneren dat we daarvoor nog een tent hadden en dat mijn moeder de rits open deed ik zo over het grasveld keek met andere kinderen. Het zwavel geurtje van een lucifer als mn moeder water ging koken voor de koffie, brengt me nog altijd naar dat moment.

Er zijn wel dingen die we moeten overwegen. Een keer een tent huren, een 2e hands of gaan we gewoon gek doen en lekker voor nieuw. Een hele grote tent lijkt overkill te zijn omdat je er weinig zult zijn (het binnen deel) De Waard tenten zijn best goed te verkopen en behouden redelijk hun waarde. Ik zie mezelf niet zo heel snel een cheep ass tent kopen voor 1x om het te proberen. Dat doet naar mijn idee niet goed aan de beleving. Al snap ik de insteek.

En mijn auto is een issue. Een Prius heeft gewoon zijn beperkingen op dit vlak. Dus misschien moeten we ook eens na gaan denken welke auto ons beter zou passen (wat toch al een beetje in de planning stond).

We zullen ook Tjechie meenemen in de zoek bewegingen. Zelf had ik het liever dichterbij gezocht. Mijn vrouw wil heel graag (en dat snap ik wel) voor zon zekerheid gaan. Onze laatste uitstapjes de afgelopen jaren waren fris en deels nat. En je mag er alles van vinden, na een jaar werken is dat gewoon niet tof.

Bedankt allemaal!

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Daniel_Elessar schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:31:
[...]

Ik ben ook al een paar keer in Tsjechie geweest. 2x in Praag, geweldig mooie stad. 1x bij familie van mijn ex die nabij Ostrava wonen ook een toffe stad. Enige punt van *shock$ was dat we daar op een gegeven moment ergens op visite waren en ik nog een ommetje deed in dat dorp/stad. Er stonden daar nog gebouwen met granaat inslagen en het deed heel overal somber aan. De laatste keer 2jaar geleden was in het zuiden Srni in het Sumava woud. Was ook eenheerlijke vakantie, enkel de temperatuur zat niet helemaal mee xD Maar goed ik ben er voor bezig te zijn dus dan maakt het niet uit dat het max 18 graden is :) Mooie landschappen, heerlijk om te hiken. +cocktail bar aan het hotel waar de duurste omgerekend 6 Euro was 8)
Ik zat afgelopen augustus in het Boheems Paradijs, Libun om precise te zijn. Temperaturen dagelijks tussen 30 en 35 graden maar wel aangenamer dan in Nederland.

De omgeving waar we zaten was typisch 'buurman en buurman' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Gadgeteer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Ik zat afgelopen augustus in het Boheems Paradijs, Libun om precise te zijn. Temperaturen dagelijks tussen 30 en 35 graden maar wel aangenamer dan in Nederland.

De omgeving waar we zaten was typisch 'buurman en buurman' :+
Had je meer geluk :) Ik heb zeker niet geklaagd had truien mee heerlijk! Maar toen ik in Ostrava was lag de temperatuur ook boven de 30 graden en dat was prima te doen. Heb toen ook heerlijk kunnen hiken in de bergen or omheen. Ook ergens bij Radhosterm? een lange kabelbaan gedaan om daar te lopen en Radaghast the bezoeken :) Was toen ook prima weer.

Maar Engeland is ook zeer goed te doen. Er is in Europa zo veel moois te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Daniel_Elessar schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:50:
[...]

Had je meer geluk :) Ik heb zeker niet geklaagd had truien mee heerlijk! Maar toen ik in Ostrava was lag de temperatuur ook boven de 30 graden en dat was prima te doen. Heb toen ook heerlijk kunnen hiken in de bergen or omheen. Ook ergens bij Radhosterm? een lange kabelbaan gedaan om daar te lopen en Radaghast the bezoeken :) Was toen ook prima weer.

Maar Engeland is ook zeer goed te doen. Er is in Europa zo veel moois te zien :)
Ja wel mee eens. Engeland staat ook nog op mijn verlanglijstje. Gezien de prijs was CZ echter een ideaal land om het eens te proberen met kids. Moet je dan eerder naar huis dan gooi je minder geld over de balk ;) en ook de afstand valt heerlijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RoyK schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:44:
[...]

Er zijn wel dingen die we moeten overwegen. Een keer een tent huren, een 2e hands of gaan we gewoon gek doen en lekker voor nieuw. Een hele grote tent lijkt overkill te zijn omdat je er weinig zult zijn (het binnen deel) De Waard tenten zijn best goed te verkopen en behouden redelijk hun waarde. Ik zie mezelf niet zo heel snel een cheep ass tent kopen voor 1x om het te proberen. Dat doet naar mijn idee niet goed aan de beleving. Al snap ik de insteek.

En mijn auto is een issue. Een Prius heeft gewoon zijn beperkingen op dit vlak. Dus misschien moeten we ook eens na gaan denken welke auto ons beter zou passen (wat toch al een beetje in de planning stond).
Niet om het een of het ander, maar als je niet gelijk een of andere krankzinnig grote monstertent koopt loop je ook niet tegen de grenzen aan van wat in een Prius past. Onze 5-persoons koepeltent past ook met gemak achterin onze Megane, vijf slaapzakken, matjes en kookstel en een tasje kleren per persoon past prima. Dat zou bij jullie in de Prius ook kunnen (sterker nog, als kinderen deden we niet anders in een Ami 8, wat veel kleiner was).

Als je het over 'de beleving' hebt, die heb je juist niet in een tent die z'n best doet een stacaravan na te bootsen 8)7
We zullen ook Tjechie meenemen in de zoek bewegingen. Zelf had ik het liever dichterbij gezocht.
Lijkt me uitermate verstandig. Kijk bijv waar je binnen een uur of 4 rijden in Duitsland of Noord-Frankrijg allemaal naartoe kunt...
Mijn vrouw wil heel graag (en dat snap ik wel) voor zon zekerheid gaan. Onze laatste uitstapjes de afgelopen jaren waren fris en deels nat. En je mag er alles van vinden, na een jaar werken is dat gewoon niet tof.
Als je het over 'kampeerbeleving hebt' :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Gadgeteer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:53:
[...]

Ja wel mee eens. Engeland staat ook nog op mijn verlanglijstje. Gezien de prijs was CZ echter een ideaal land om het eens te proberen met kids. Moet je dan eerder naar huis dan gooi je minder geld over de balk ;) en ook de afstand valt heerlijk mee.
Dat is zeer zeker waar! Tsjechie is vrij goedkoop. Eerste keer dat ik er was was het denk ik 36kronen voor 1 euro.
Engeland is zeer mooi, vorig jaar in de Brecon Beacons geweest, geweldig mooi stuk. Maar ook daar veel militairen gezien :X En dan een paar categories hoger dan die hier in Antwerpen lopen. We zaten vlakbij het SAS training complex. Na Brecon Beacons zijn we doorgegaan naar St davids aan de kust en ook dat was super. Maar het is ook duurder. Dus dit jaar gekozen voor Duitsland en het Thuringen Wald. Mede omdat we proberen een kind te krijgen vond mijn vriendin het dan minder als je op dat eiland zit. Liever dan iets dichter in de buurt. Helaas tot op heden nog geen kind op komst. En bijvoorbeeld het Lake District nog best een stuk rijden is. Volgend jaar :) Al zit ik ook nog zeer te denken aan Noorwegen/Zweden. Ach genoeg moois hier in Europa

Edit, het thuringer wald waar wij nu heengaan is vanaf ons (neem Brussel, woon tussen gent en Brussel in) een uurtje of 6 rijden. Dat is heel goed te doen op zijn gemak op een dag. Dan heb je nog veel tijd over ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel_Elessar op 27-03-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:24:
[...]

Niet om het een of het ander, maar als je niet gelijk een of andere krankzinnig grote monstertent koopt loop je ook niet tegen de grenzen aan van wat in een Prius past. Onze 5-persoons koepeltent past ook met gemak achterin onze Megane, vijf slaapzakken, matjes en kookstel en een tasje kleren per persoon past prima. Dat zou bij jullie in de Prius ook kunnen (sterker nog, als kinderen deden we niet anders in een Ami 8, wat veel kleiner was).

Als je het over 'de beleving' hebt, die heb je juist niet in een tent die z'n best doet een stacaravan na te bootsen 8)7

[...]

Lijkt me uitermate verstandig. Kijk bijv waar je binnen een uur of 4 rijden in Duitsland of Noord-Frankrijg allemaal naartoe kunt...

[...]

Als je het over 'kampeerbeleving hebt' :+
Aanvullend, de uitstapjes waren in Nederland. Natte vakantie in Limburg. Al weken 24 graden, onze week 16 en nat. Dikke pech, erg jammer. Of je dan in een caravan, huisje of een tent zit. Risico van in Nederland op vakantie gaan. Je kan geluk hebben natuurlijk. Met 4 uur rijden gaat dat niet heel erg veel veranderen. Al zullen de kansen beter zijn. Ik zat zelf meer aan 8 uur rijden te denken. Maar, nogmaals.. dat ben ik. Mijn vrouw wil verder. O-)

ps, de grenzen van de Prius is het gewicht. Ik mag niks trekken en ik heb een paar honderd kilo wat ik mee kan nemen. Met iedereen al in de auto is het iets waar je op moet letten. Het blijft een deels elektrische auto. De nieuwste Prius kan bijvoorbeeld wel een aanhanger meenemen. Techniek wordt beter.

[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 27-03-2017 11:32 ]

Volg me op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

Het ligt er uiteraard een beetje aan waar je woont (ik in het noorden van NL, dus ben altijd al wat langer onderweg). Maar als je het inderdaad wat dichterbij zoekt is Oostenrijk ook nog een overweging. Afgelopen jaar heb ik dat gecombineerd met Noord Italie. Oostenrijk kan wel wat wisselvalliger zijn, voor mij de reden om komende zomer toch iets verder Italie in te gaan.

Camping Aufenfeld in Oostenrijk. Mijn kids vinden die geweldig. Veel te beleven en te doen.
http://www.camping-zillertal.at/index.php/homewi_nl.html

Camping Mario in Noord Italie zaten we afgelopen jaar ook. Net even iets beter weer, maar kan nog steeds iets wisselvallig zijn.
http://www.campingmario.com/nl/Homepage

Maar als je in het midden of zuiden van NL woont is midden Frankrijk ook prima in een dag rijden te doen.
Ooit op Les Alicourts gestaan. Is prima in een dagje te rijden en ook erg leuke camping!
http://www.lesalicourts.com/nl

Maar zoals je al zegt, dit is allemaal binnen 8-10 uur rijden met nog steeds kans op wisselvallig weer. Maar vergis je niet, 2 jaar geleden in Zuid Frankrijk geweest (binnenland). Zeker zo'n 1250km rijden en toch echt niet zo heel geweldig mooi weer gehad hoor, dus afstand zegt niet alles.

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 27-03-2017 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Laatst online: 13:48
Google eens op "eurocamp italie".

Krijg je een kant-en-klare tent op locatie met complete inboedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Bedankt Harm_H

Uiteraard hebben we Eurcamp natuurlijk al gezien en veel doorgelopen. Net als Vacansolei en al die andere sites. ;)

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:56
Harm_H schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:37:
Google eens op "eurocamp italie".

Krijg je een kant-en-klare tent op locatie met complete inboedel.
Is de ideale manier om het "kamperen" dan eens te proberen, wij hebben dat afgelopen jaar gedaan (in NL) met ons zoontje van toen 1 jaar. (nu nummer 2 onderweg, nog 2,5 maanden te gaan). Heel duur is het niet, je ervaart wel het kamperen, alleen zijn deze tenten wel wat luxer als dat je zelf met een tent gaat:
  • Soort veldbedden
  • Grote koelkast
  • Volledige (6 persoons, afhankelijk van tentformaat) inboedel
Wij hadden onze auto (308 SW) flink beladen met alles wat mee moest, vooral kinderspul (zeker op die leeftijd) is echt enorm veel. Wel heerlijk kunnen genieten met (redelijk) mooi weer, wel veel buien (Friesland), maar gelukkig meestal in de avond/ nacht.
Waarschijnlijk proberen we dat komend jaar met nummer 2 weer en als dat allemaal bevalt gaan we wel eens naar een tentje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:43
RoyK schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:54:

Als je voor het eerst gaat kamperen en dus nog niet weet of je het echt leuk vindt, zou ik geen tent van de Waard kopen. Het zijn fantastische tenten en gemaakt voor een tiental gebruiksjaren, maar de prijs is er ook naar.
Mijn advies: óf scoor een De waard tent op marktplaats (maar dan weet je niet hoe goed deze nog is) of scoor een goedkopere tent of nog beter vraag in je omgeving of mensen nog een tent te leen hebben, kun je er even aan proeven zonder dat je vakantiegeld al op is voordat je op vakantie gaat. Goedkopere tenten hebben wellicht nadelen, maar als je ze koopt voor een jaar of 5 en er zuinig op bent, kun je er heel veel plezier aan beleven.

Naast de tent moet je ook nog andere spullen aanschaffen:
- Luchtbed/matjes/slaapzak
- kookspullen / gasflessen / gasstel
- borden, bestek etc, afwasbak
- tafeltje en stoelen
Dus je bent er niet met alleen maar een tent.

En vergeet ook niet het stageld, als je zit te kijken naar lokaties die nu al volgeboekt zijn, klinkt bij mij niet als een camping van € 30 per nacht in de oren... Als je naar een "animatie camping" gaat is een hotel soms nog voordeliger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
jbdeiman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:42:
[...]

Is de ideale manier om het "kamperen" dan eens te proberen, wij hebben dat afgelopen jaar gedaan (in NL) met ons zoontje van toen 1 jaar. (nu nummer 2 onderweg, nog 2,5 maanden te gaan). Heel duur is het niet, je ervaart wel het kamperen, alleen zijn deze tenten wel wat luxer als dat je zelf met een tent gaat:
  • Soort veldbedden
  • Grote koelkast
  • Volledige (6 persoons, afhankelijk van tentformaat) inboedel
Wij hadden onze auto (308 SW) flink beladen met alles wat mee moest, vooral kinderspul (zeker op die leeftijd) is echt enorm veel. Wel heerlijk kunnen genieten met (redelijk) mooi weer, wel veel buien (Friesland), maar gelukkig meestal in de avond/ nacht.
Waarschijnlijk proberen we dat komend jaar met nummer 2 weer en als dat allemaal bevalt gaan we wel eens naar een tentje kijken.
Klopt. Ze noemen het een glamping tent. Met alle gemakken voorzien.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:56
RoyK schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:44:
[...]

Klopt. Ze noemen het een glamping tent. Met alle gemakken voorzien.
Het grote voordeel van het op die manier proberen vond ik dat we erachter kwamen dat we wel echt een dakkoffer (of klein aanhangertje) nodig hebben als we zelf een tent willen aanschaffen. Wellicht helpt dat voor jullie ook een heel deel bepalen wat je (nog meer) nodig hebt buiten wat je allemaal mee hebt.

Overigens:
- Het scheelt als je "zeker bent van mooi weer", dan heb je genoeg aan met name kortebroeken / shirtjes (en zomerse jurkjes voor de vrouw), wat enorm scheelt in de kleren die je meeneemt t.a.v. lange broeken, truien en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ook Italië is geen zekerheid voor mooi weer..... wij hebben een paar jaar geleden een week in de regen aan het Gardameer gezeten, en dat is inderdaad geen pretje na een jaar werken. We hebben toen gewoon de weer-app gepakt en gekeken waar het wel droog en redelijke temperatuur was. De rest van de vakantie hebben we daardoor in Oost-Duitsland doorgebracht.
Mede door die ervaring boeken we pas op het laatste moment of gaan we helemaal op de bonnefooi. Vorig jaar met een verse koter zijn we in Nederland gebleven en hebben we ook prima weer gehad, maar dit jaar willen we weer iets verder weg.
Wij hebben een katoenen tunneltent vergelijkbaar met de de Waard Velduil die je noemde, babygrut en de normale kampeerspullen voor onszelf voor twee weken met heel veel moeite in een Honda Civic Tourer gekregen. Houd er bij zo'n de Waard tent rekening mee dat die erg zwaar is (wss ook katoen dus ik verwacht 50kg of meer) en al veel ruimte inneemt. Je moet dus bij de rest van je zooi erg selectief pakken; een dakkoffer of klein karretje is waarschijnlijk geen slecht idee. Het nadeel van een karretje is dat je maximum snelheid omlaag gaat, en je reis daardoor langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Bedankt gwystyl, over het Gardameer lezen we wel meer dat het weer daar gewoon onrustig kan zijn. Je hebt toch te maken met bergen en een meer. Een beetje tent, bijvoorbeeld de Stormvogel weegt 250gk. Het is inderdaad gemaakt van katoen. Het kan tegen een stootje. Helaas kan ik geen karretje trekken en zal een dak koffer moeten aanschaffen.

Bedankt voor jullie reacties. We gaan er verder over nadenken allemaal.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gwystyl schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:57:
Ook Italië is geen zekerheid voor mooi weer..... wij hebben een paar jaar geleden een week in de regen aan het Gardameer gezeten, en dat is inderdaad geen pretje na een jaar werken.
Tsja, Noord-Italië is natuurlijk ook eigenlijk geen Italië. Ga je halverwege het land of in het zuiden zitten dan is de kans op lange periodes van slecht weer minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 172410 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:07:
[...]

Tsja, Noord-Italië is natuurlijk ook eigenlijk geen Italië. Ga je halverwege het land of in het zuiden zitten dan is de kans op lange periodes van slecht weer minimaal.
Precies. Ik heb Italie ook wel eens overwogen. Maar op basis van onze criteria zit je dan vast aan Sicilië.
Over het algemeen is de vuistregel: Als het groen is, is regent het vaak.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 08:44
Mocht je na al deze adviezen besluiten toch een tent te kopen dan kan dat veel goedkoper bij [url="www.obelink.nl."]www.obelink.nl.[/url]

Voor een paar honderd euro heb je daar al een prima en tent. Een "de waard tent" hoeft echt niet.

Als je liever gaat voor de ervaring, maar ook wat luxe wenst met minder bagage en rompslomp dan is het wellicht het overwegen waard om naar een camping van https://europe.huttopia.com/nl/#inspiration te kijken. Is wel in Frankrijk. Dit is kleiner van opzet dan de standaard bekende sites als eurocamp en consorten.

Mocht iemand anders nog een organisatie weten zoals huttopia wil ik het ook wel weten. Ben zelf ook nog op zoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-04 21:50
Camping Sereno aan het Gardameer....ben ik 3x met mijn ouders geweest (ben nu bijna 21jr). Erg leuke camping, animatie, kleinschalig, zwembad op loopafstand ligt direct aan het meer (trap af en je bent er). 's avonds zit het restaurant vaak vol en kun je er heel gezellig wat drinken.Als er geen animatie is, is er wel een live band. Voor meer info mag je mij altijd even een PM sturen!

Overigens hebben wij bijna altijd goed weer gehad, zo nu en dan eens een buitje en af en toe met wat hagel, maar dit was bij ons altijd minimaal.

[ Voor 16% gewijzigd door DieBrave op 27-03-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Nog een paar kleine tips:"

Mocht je naar een warm vakantieland als Spanje of Italie gaan en in een tent willen leven, neem dan een flink schaduwdoek mee en losse tentstokken met dubbele tuidraad. Of je koopt schaduwdoek in het land zelf, omdat het hier zelfs in de supermarkt te koop is.
Mocht je een sta-plek zonder schaduw toegewezen krijgen dan span je dit schaduwdoek met de tentstokken over je tent, zodat je 's morgens niet door de zon uit bed wordt gebrand.

Ga je richting Spanje, koop bij de ANWB dan een tolkastje voor de Franse tolwegen. Deze plak je op de voorruit zodat je bij een tolpoort/Peage de meest linker abonnement doorgangen kunt kiezen. Hier staat praktisch nooit een rij en je kan stapvoets doorrijden omdat de slagboom gelijk opengaat.
De kosten zijn eenmalig dacht ik €10,00, €2,50 per maand dat je door een tolpoort bent gereden, plus de gebruikelijk kosten per tolroute. Het zal per jaar €5,00 meer aan tol kosten, maar wachtrijen behoren bijna altijd tot het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mocht je naar Spanje willen gaan kan ik je deze camping aanraden Playa Montroig.
En één camping in de Pyreneeën van een Nederlands echtpaar Camping Les Sapins.

[ Voor 66% gewijzigd door FabiandJ op 27-03-2017 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kamperen met tent (en toebehoren) in alleen een auto met eventueel een dakkoffer lukt alleen als je de achterbank plat kunt gooien. Met kinderen is dat geen optie, dus zit je aan een aanhanger vast. Je hebt sowieso een tent mee, grondzeil, een tentkleed, slaapzakken, luchtbedden, kussens, stoelen, tafel, kleden, keukengerei, haringen, een gereedschapskoffertje, emmers, jerrycans, een gasstelletje, een gasfles, een BBQ, kleding voor iedereen, schoenen, speelgoed voor de kinderen, een tas met fotospullen en laptop wellicht, en boodschappen voor onderweg en de eerste dag op de camping.

Met aanhanger of caravan haal je de 100 kmh gemiddeld niet, reken op 70 kmh gemiddeld, zeker met kinderen. Iedere stop duurt minstens een uur omdat je even je benen wilt strekken, iedereen moet plassen, je haalt een bakje koffie en je gooit je tank ook meteen nog ff vol. Sneller moet je ook niet willen vind ik.

Bedenk dus van tevoren goed wat je wilt. Er is niks 'romantisch' aan het op vakantie gaan, het is plannen, plannen, plannen. Groot voordeel is dat je continu buiten bent op een camping, je zit vaak in mooie natuur en kinderen vinden het vaak fantástisch! Voor wat betreft je wensen: als je een camping zoekt met animatie en groot, mooi zwembad is het tegelijk ook vaak een grote camping met -dus- veel verkeer: goed oppassen voor de kinderen. Ook zitten die campings vaak als eerste vol.
Mijn tip: kinderen zijn vaak blij met weinig, dus als ze een beetje kunnen spetteren in het water en als ze 2 speeltoestellen hebben zijn ze al blij. Sleep ze overdag lekker mee de mooie stadjes en de prachtige natuur in en ze zijn 's avonds te uitgeput om stampij te maken - en dus slapen jullie ook héérlijk.

Wij zoeken eigenlijk altijd de hoogte op, een beetje de bergen in dus. Dat betekent 's nachts lekker aangenaam koel zodat je lekker slaapt en overdag genieten van de heerlijke warmte maar wel nog met voldoende schaduw door alle bomen. Wij gaan al jaren op de bonnefooi naar Zuid-Frankrijk en hebben nog nooit langer moeten zoeken dan 2 campings voordat we plek hadden voor minimaal 2 weken. Ik ga er van uit dat Italië ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Icephase schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:09:
Kamperen met tent (en toebehoren) in alleen een auto met eventueel een dakkoffer lukt alleen als je de achterbank plat kunt gooien. Met kinderen is dat geen optie, dus zit je aan een aanhanger vast. Je hebt sowieso een tent mee, grondzeil, een tentkleed, slaapzakken, luchtbedden, kussens, stoelen, tafel, kleden, keukengerei, haringen, een gereedschapskoffertje, emmers, jerrycans, een gasstelletje, een gasfles, een BBQ, kleding voor iedereen, schoenen, speelgoed voor de kinderen, een tas met fotospullen en laptop wellicht, en boodschappen voor onderweg en de eerste dag op de camping.
Geloof me.. ik krijg dat voor mekaar in een Ford Focus station met 230 liter dakkoffer erop, 2 volwassenen en 2 kinderen en een 6 persoons Bardani katoenen tunneltent inclusief tenttapijt en de hele rataplan. Al ging de kleding dan in plastic zakken overal tussen gepropt, kookte ik op benzine (dus geen gasfles) en nam ik geen boodschappen mee, behalve een koeltasje voor eten en drinken onderweg.

En ja het was altijd wel weer een uitdaging om alles erin te krijgen, maar ik had altijd goed uitzicht door de achterruit en alles wat nodig was kon gewoon mee. Al stonden buren er wel eens van te kijken hoe ik alles erin kreeg! :9 En ik raak niet zo snel gestrest gelukkig. Als de hele zooi weer staat op de plek van bestemming zie ik 2 weken later wel weer hoe alles er weer in moet. ;)

Maar in dit geval van TS gaat het om 3 kinderen, dus de volledige achterbank bezet EN meer spullen mee zoals kleding en stoelen enzo. En dan wordt het misschien net even iets anders.

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 27-03-2017 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

hars73 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Geloof me.. ik krijg dat voor mekaar in een Ford Focus station met 230 liter dakkoffer erop, 2 volwassenen en 2 kinderen en een 6 persoons Bardani katoenen tunneltent inclusief tenttapijt en de hele rataplan. Al ging de kleding dan in plastic zakken overal tussen gepropt, kookte ik op benzine (dus geen gasfles) en nam ik geen boodschappen mee, behalve een koeltasje voor eten en drinken onderweg.

En ja het was altijd wel weer een uitdaging om alles erin te krijgen, maar ik had altijd goed uitzicht door de achterruit en alles wat nodig was kon gewoon mee. Al stonden buren er wel eens van te kijken hoe ik alles erin kreeg! :9 En ik raak niet zo snel gestrest gelukkig. Als de hele zooi weer staat op de plek van bestemming zie ik 2 weken later wel weer hoe alles er weer in moet. ;)

Maar in dit geval van TS gaat het om 3 kinderen, dus de volledige achterbank bezet EN meer spullen mee zoals kleding en stoelen enzo. En dan wordt het misschien net even iets anders.
De uitzondering bevestigt de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Icephase Ik ben het totaal niet met je eens dat je de achterbank plat moet gooien om al die spullen mee te krijgen. Heb vroeger bijna elk jaar gekampeerd en wij hebben nooit een dakkoffer gebruikt. En dat met 4 lange mensen, vaak 1 grote en/of 2 kleine tenten, BBQ, stoelen, tafel, speelgoed, etc. Het was weliswaar een stationwagen (Peugeot 406), maar die had wel een behoorlijke gastank achterin. We hebben nooit te weinig spullen bij ons gehad en gingen vaak 2-3 weken weg. Je moet gewoon efficiënt pakken en vooral niet te veel mee (willen) nemen.

@RoyK
Het noorden van Italië is echt een aanrader, met name in de binnenlanden. Mooi weer, geweldig eten en een prachtige omgeving. Wel belangrijk om voor jezelf te bepalen of je veel toerisme een probleem vindt. Dat verandert de keuze nogal makkelijk. Als je naar Italië wil rijden is een tussenstop wel aan te raden, anders zit je echt wel 11+ uur in de auto. Zeker met kleine kinderen lijkt dat me niet zo prettig.

In Spanje is de noordkust ook erg gaaf. Ruige kust, veel minder toeristisch dan aan de middellandse zee en de natuur is vooral wat droger (maar wel indrukwekkend). Spaans eten is ook erg goed. Aan de noordoost kant is veel toerisme, maar is alles wat groener (qua natuur).

In Frankrijk is ook genoeg leuks en moois te vinden. Je kan prima in Bretagne (als je niet te ver wil), in het binnenland langs een rivier of lekker in het zuiden aan de kust (bij Bordeaux).

Kamperen is gewoon tof. Echt een aanrader wat mij betreft. Het is enorm avontuurlijk en leert je omgaan met een heel ander soort luxe dan je in een hotel of huisje zou hebben. Ik heb er in ieder geval geweldige herinneringen aan over gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:48
hars73 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Ik ook (in een Focus station met dakkoffer) en dan gaan er ook nog een kinderstoel, draagzak en loopfietsje(s) mee. Fair enough, na kind 2 was er geen vrij zicht meer naar achteren.

Toch zou ik topicstarter adviseren iets gematigder te starten. Desnoods een huurtent, dichterbij, etc. Zonder ervaring weet je namelijk niet wat jij nodig of acceptabel vindt. Na een paar keer weet je dat exact. Ongeacht wat we (Mrs. Rukapul :+) klaarzetten om mee te nemen, kan ik van tevoren zeggen of het gaat passen of niet.

Vorig jaar kwam ik een man met zijn 2 kinderen tegen die kampeerden in een Skoda Fabia waar alle bagage in de kofferbak paste! Die hadden dus geen skottelbraai, BBQ, koelkast, full options katoenen tent van tig m2, etc. mee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eeh... dat kan ja, maar je kunt prima met minder kamperen...

- tent is wel zo handig :P tunnel/koepeltenten voor 5/6 pers zijn nog vrij bescheiden qua omvang.
- grondzeil neemt weinig volume in beslag als tent ook al niet idioot groot is.
- tentkleed?
- slaapzakken ook wel nodig. In de zomer in warme landen kunnen dit zeer dunne, lichte slaapzakjes zijn die in compressiehoes tot ~1 a 2l per stuk innemen. Daar 5 van is nog steeds max 10l.
- luchtbedden nemen weinig ruimte in beslag. Zelf krijg ik snel last van m'n rug ermee, ik gebruik sinds paar jaar een lichtgewicht campingbed. Weegt nog geen kg, is 60x20x5cm in opgevouwen toestand dus niet noemenswaardig groter dan een lege luchtbed.
- je kunt een trui als kussen gebruiken, anders voldoen kleine opblaaskussens ook (kijk bij Ikea Family ;) ). Als je plek over hebt kun je uiteraard mooie dikke donzen exemplaren meenemen, maar bij gebrek aan ruimte een van de eerste om weg te slepen.
- stoelen? Daar hebben ze bankjes op de camping voor uitgevonden...
- tafel? Voorzover nodig picnictafel op camping, maar je kunt gewoon op je grondzeil koken en leven verder.
- nog meer kleden?
- keukengerei past als je het goed doet in een pan, die in een pan past. Meer dan twee pannen ga je toch niet op de brander kwijt kunnen.
- haringen zitten bij de tent
- gereedschapskoffer? rol duct tape en een multitool en evt plaksetje voor luchtbedden
- emmers?
- jerrycans? Neem gewoon PET-flessen drinken mee voor onderweg en hergebruik ze ter plekke voor water (of melk, bij de lokale boer gehaald :9~ ). Als dat niet voldoet heb je collapsible plastic jerrycans die plat mee kunnen.
- gasstelletje + gasfles kan. Wij gebruiken een tweepits Coleman benzinebrander. Is een stuk stabieler, minder temperatuurgevoelig (heb iets te vaak met butagas in m'n slaapzak moeten slapen...) en goedkoper in gebruik. Enige in dit lijstje waar ik ws meer meeneem ;)
- BBQ? BBQ of vuurkuil hebben ze op de meeste campings voorradig, hoeft niet apart mee.

Bovenstaande gaat makkelijk mee in de kofferbak van een kleine station (laatste keer langere rit: achterin een Seat Cordoba Vario), met nog ruimte over voor baggage van drie kinderen en twee volwassenen. Alles voor onderweg gaat onder de voeten van de kleinste kinderen.

Bedenk dat mensen met een trekrugzak op hun rug alles om meerdere dagen in de bergen te kamperen mee kunnen nemen. Dat is natuurlijk kariger dan ik hier noem, laat staan wat jij allemaal opnoemt, maar het geeft aan dat je het zo sober of luxe kunt maken als je wilt en je ongeacht formaat van auto wel kunt zorgen dat je passende kampeerspullen mee hebt.
Met aanhanger of caravan haal je de 100 kmh gemiddeld niet, reken op 70 kmh gemiddeld, zeker met kinderen.
Nog een reden om te zorgen dat je alles in je auto kwijt kunt ipv erachter.
Iedere stop duurt minstens een uur omdat je even je benen wilt strekken, iedereen moet plassen, je haalt een bakje koffie en je gooit je tank ook meteen nog ff vol. Sneller moet je ook niet willen vind ik.
Idd. Dan kunnen de kinderen ook even spelen, klimmen, klauteren enzo.
[...]

Mijn tip: kinderen zijn vaak blij met weinig, dus als ze een beetje kunnen spetteren in het water en als ze 2 speeltoestellen hebben zijn ze al blij. Sleep ze overdag lekker mee de mooie stadjes en de prachtige natuur in en ze zijn 's avonds te uitgeput om stampij te maken - en dus slapen jullie ook héérlijk.
+1 :Y
Wij zoeken eigenlijk altijd de hoogte op, een beetje de bergen in dus. Dat betekent 's nachts lekker aangenaam koel zodat je lekker slaapt en overdag genieten van de heerlijke warmte maar wel nog met voldoende schaduw door alle bomen. Wij gaan al jaren op de bonnefooi naar Zuid-Frankrijk en hebben nog nooit langer moeten zoeken dan 2 campings voordat we plek hadden voor minimaal 2 weken. Ik ga er van uit dat Italië ook zo is.
Idd ook een goede, zon is leuk, nachten van >>20C wat minder.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 06:50
-

[ Voor 199% gewijzigd door tim-405 op 28-03-2017 14:06 . Reden: Verkeerde situatie mijn fout. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Kamperen met tent (en toebehoren) in alleen een auto met eventueel een dakkoffer lukt alleen als je de achterbank plat kunt gooien. Met kinderen is dat geen optie, dus zit je aan een aanhanger vast.

Met aanhanger of caravan haal je de 100 kmh gemiddeld niet, reken op 70 kmh gemiddeld, zeker met kinderen. Iedere stop duurt minstens een uur omdat je even je benen wilt strekken, iedereen moet plassen, je haalt een bakje koffie en je gooit je tank ook meteen nog ff vol. Sneller moet je ook niet willen vind ik.

Bedenk dus van tevoren goed wat je wilt. Er is niks 'romantisch' aan het op vakantie gaan, het is plannen, plannen, plannen. Groot voordeel is dat je continu buiten bent op een camping, je zit vaak in mooie natuur en kinderen vinden het vaak fantástisch! Voor wat betreft je wensen: als je een camping zoekt met animatie en groot, mooi zwembad is het tegelijk ook vaak een grote camping met -dus- veel verkeer: goed oppassen voor de kinderen. Ook zitten die campings vaak als eerste vol.
Laat ook ik een uitzondering zijn en de bagage voor 4 personen in de achterbak van een SUV gepropt krijgen. Hierbij een tip: gebruik geen koffers maar sporttassen etc. Deze laten zich gevuld met kleding prima in lastige hoeken duwen. En mocht je echt veel meer mee willen nemen dan kom je echt heel ver met een grote dakkoffer. Gelijk een aanhanger vullen vind ik persoonlijk wat té extreem.

Tank-, plas- en koffiepauzes van een uur vind ik persoonlijk wat extreem. Tenzij je er hier twee per dag van neemt. Wij kiezen bij voorkeur voor meer korte tank-, plas- en drinken kopen stops, om vervolgens in ca. 15 minuten weer op de weg te zitten. Maar goed, ik heb geen kleine kinderen meer, misschien is dit net even anders.
Kan mij zo maar voorstellen dat als zij een uurtje buiten de auto hebben kunnen ravotten ze dan weer moe op de achterbank ploffen en misschien zelfs weer even een dutje doen.

Dat een vakantie niet romantisch kan zijn en je heel de dag aan het plannen bent doet bijna vermoeden dat jouw vakanties geen ontspanning maar een aantal weken puur afzien zijn. Dat kan denk ik niet de bedoeling zijn en bij ons zéker niet het geval. Wij plannen het hele jaar al, vakantie is in de basis vastgelegd op verblijfsdata en reistijden, maar de rest is vooral spontaan en ontspannen.

De grote populaire familiecampings zijn doorgaans inderdaad vrij snel volgeboekt, zeker de chalets en huisjes. Ondanks dat Spanje dit jaar flink aan de prijsverhogingen heeft getrokken was het gros in februari al vol. Tenzij je met een eigen caravan of tent komt zal je in het hoogseizoen van 2017 dan ook weinig tot geen keus meer hebben.

En met enige jaloezie lees ik dat jouw kinderen met twee speeltoestellen en wat water al blij zijn. Ook met de kinderen naar rustieke stadjes lukt jou klaarblijkelijk zonder morren en zonder heel de weg er naar toe irritant doen zodat zeer duidelijk mag worden dat "de kids" dit tripje bij voorbaad als minder prettig denken te ervaren.
Ik zal je vertellen, geniet er van, want er komt een pubertijd... Bij ons valt het mee, maar het is soms "lastig". :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-04 10:34
Hier ook een enthousiaste kampeerder, wij hebben allereerst geen tent van 2500.. gewoon een 6p tunneltent van Obelink van rond de 600/700 euro in de aanbieding. (tegenwoordig rond de 850)
https://www.obelink.nl/hypercamp-trail-600.html

Deze tent heeft de nodige stormen goed weerstaan en zat ruimte als het een keer regent.

Bij ons paste de kampeerspullen destijds niet in onze fiat punto evo met twee kleine kinderen. Destijds hebben wij een kleine bagage wagen aangeschaft, ook heel nuttig voor andere zaken.

Omdat de kinderen nog klein zijn gaan we meestal richting Luxemburg, de laatste tijd naar Berdorf. Klein, direct aan een prachtig wandel gebied. Geen zwembad, maar wel animatie.

En het weer, tja dichtbij Nederland, maar wij hebben in het algemeen altijd goed weer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:20
De laatste keer dat wij in Italië zijn geweest hebben we 2 weken regen gehad, dus je kun het net zo goed (of slecht) treffen als hier.

Deze zomer hebben we besloten om niet zo'n eind te gaan rijden en zitten we op een Landal in de Eiffel (Dld) om o.a. de volgende redenen:

Het is niet zo ver rijden, ongeveer 3 á 4 uur. Huisje is net zo duur als in Italië maar de reis is veel goedkoper.
We zitten in een huisje dus hoeven alleen kleren mee te nemen. Alles is goed geregeld: Nederlandse zenders en goede WiFi. Verse broodjes hebben ze op elke dag op het park en boodschappen doen we daar gewoon bij de Aldi of Lidl.
Als het slecht weer is, wij hebben 2 kinderen van 3 en 7 jaar, is er binnen ook genoeg te doen. Klimparadijs, bowlen, binnenzwembad animatie et cetera.
Het is zomer dus echt koud zal het nooit zijn bij wat minder weer, 2 weken met temperaturen van meer dan 35 graden hoeft voor ons ook niet. Zeker niet als je met kleine kinderen moet sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-04 00:07
Als ik het zo hoor dan heb ik altijd belachelijk luxe gekampeerd met mn ouders O-)

Even kort wat er mee ging:
2 ouders, 3 kiddos (waaronder ik)
De Waard "Albatros" met extra zijflappen en luifel (dat als er carvans omwaaien jij dan toch maar de luifel helemaal dichtritst 8)7). Niks kampeert zo lekker als een ruime, onverwoestbare tent van katoen.
Alle tentbenodigdheden (ontelbaar veel stokken, nog meer ontelbaar veel haringen (alle mogelijke varianten: rots, aarde etc), grondzeilen, grondkleed binnen + buiten
Porta-potti (Maar alleen als het heeeeelll hard regent, anders gewoon over de camping)
BBQ
Zeker 8 stuks grote plastic dozen (formaatje verhuisdoos) met laarzen, regenkleding, pannen en noem het maar op.
5 grote zitstoelen
2 opklap tafels
Campingkoelkastje (nou ja, kastje)
Voor iedereen een goede tas met kleding + 1 met handdoeken + 1 met zwemkleding.
Een shopper met boeken (nogal een boekenfamilie)
En nog heel veel zooi

Maar ja, dat ging dan ook in een Kia Pregio (geniaal ding met de motor in het midden) en later in een Toyota Hiace.

Maar goed, hier kan je natuurlijk redelijk in knippen, want eigenlijk kan je met een hoop minder ook af. Maar alhoewel ik nu ik op kamers woon en al enkele jaren niet meer kampeer heb ik denk toch leukere vakanties gehad dan iedereen die maar aan het strand lag. Kamperen heeft gewoon iets, wat het ook heel erg leuk maakt. En tja, een douche die niet warm wil worden of het legen van een Porta-potti hoort daar ook bij.

Daarnaast voedt kamperen je kinderen ook op. Ga pappa maar eens helpen met die tent opzetten. Ga maar water halen voor mamma. En omdat er geen muur aanwezig is mag je niet voor 8 uur 's ochtends gaan spelen, pak maar een boek.

Qua locatie, net stoppen voor de grens met Italië in Oostenrijk, in Karinthië. 3x achter elkaar daar geweest. We hadden heerlijk weer, de omgeving is fantastisch en de mensen superaardig. Vooral aan Camping Juritz denk ik graag terug. Ook Rostental Roz weet ik nog goed. Als je bedenkt dat ik daar 10 jaar geleden als 11-jarig jochie rondliep en nu nog weet hoe de camping heet, snap je dat het een leuke vakantie was.

PS: als je naar Karinthië gaat, vergeet niet een Kaernten-Card te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
hars73 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:34:
Het ligt er uiteraard een beetje aan waar je woont (ik in het noorden van NL, dus ben altijd al wat langer onderweg). Maar als je het inderdaad wat dichterbij zoekt is Oostenrijk ook nog een overweging. Afgelopen jaar heb ik dat gecombineerd met Noord Italie. Oostenrijk kan wel wat wisselvalliger zijn, voor mij de reden om komende zomer toch iets verder Italie in te gaan.

Camping Aufenfeld in Oostenrijk. Mijn kids vinden die geweldig. Veel te beleven en te doen.
http://www.camping-zillertal.at/index.php/homewi_nl.html

Camping Mario in Noord Italie zaten we afgelopen jaar ook. Net even iets beter weer, maar kan nog steeds iets wisselvallig zijn.
http://www.campingmario.com/nl/Homepage

Maar als je in het midden of zuiden van NL woont is midden Frankrijk ook prima in een dag rijden te doen.
Ooit op Les Alicourts gestaan. Is prima in een dagje te rijden en ook erg leuke camping!
http://www.lesalicourts.com/nl

Maar zoals je al zegt, dit is allemaal binnen 8-10 uur rijden met nog steeds kans op wisselvallig weer. Maar vergis je niet, 2 jaar geleden in Zuid Frankrijk geweest (binnenland). Zeker zo'n 1250km rijden en toch echt niet zo heel geweldig mooi weer gehad hoor, dus afstand zegt niet alles.
Ook ik woon boven in ;)

Noord/Midden Frankrijk is nog te doen in een dag. Noord Italie denk ik ook nog net maar veel verder lukt niet. Woon je in het zuiden van NL dan heb je, als je die kant op gaat al een flinke voorsprong.

Oostenrijk vind ik eigenlijk vanaf hier nog wat te ver maar wellicht omdat vooral Wenen me trekt in dat land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

dion_b schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:13:
[...]

Eeh... dat kan ja, maar je kunt prima met minder kamperen...

- tent is wel zo handig :P tunnel/koepeltenten voor 5/6 pers zijn nog vrij bescheiden qua omvang.
- grondzeil neemt weinig volume in beslag als tent ook al niet idioot groot is.
- tentkleed?
- slaapzakken ook wel nodig. In de zomer in warme landen kunnen dit zeer dunne, lichte slaapzakjes zijn die in compressiehoes tot ~1 a 2l per stuk innemen. Daar 5 van is nog steeds max 10l.
- luchtbedden nemen weinig ruimte in beslag. Zelf krijg ik snel last van m'n rug ermee, ik gebruik sinds paar jaar een lichtgewicht campingbed. Weegt nog geen kg, is 60x20x5cm in opgevouwen toestand dus niet noemenswaardig groter dan een lege luchtbed.
- je kunt een trui als kussen gebruiken, anders voldoen kleine opblaaskussens ook (kijk bij Ikea Family ;) ). Als je plek over hebt kun je uiteraard mooie dikke donzen exemplaren meenemen, maar bij gebrek aan ruimte een van de eerste om weg te slepen.
- stoelen? Daar hebben ze bankjes op de camping voor uitgevonden...
- tafel? Voorzover nodig picnictafel op camping, maar je kunt gewoon op je grondzeil koken en leven verder.
- nog meer kleden?
- keukengerei past als je het goed doet in een pan, die in een pan past. Meer dan twee pannen ga je toch niet op de brander kwijt kunnen.
- haringen zitten bij de tent
- gereedschapskoffer? rol duct tape en een multitool en evt plaksetje voor luchtbedden
- emmers?
- jerrycans? Neem gewoon PET-flessen drinken mee voor onderweg en hergebruik ze ter plekke voor water (of melk, bij de lokale boer gehaald :9~ ). Als dat niet voldoet heb je collapsible plastic jerrycans die plat mee kunnen.
- gasstelletje + gasfles kan. Wij gebruiken een tweepits Coleman benzinebrander. Is een stuk stabieler, minder temperatuurgevoelig (heb iets te vaak met butagas in m'n slaapzak moeten slapen...) en goedkoper in gebruik. Enige in dit lijstje waar ik ws meer meeneem ;)
- BBQ? BBQ of vuurkuil hebben ze op de meeste campings voorradig, hoeft niet apart mee.

Bovenstaande gaat makkelijk mee in de kofferbak van een kleine station (laatste keer langere rit: achterin een Seat Cordoba Vario), met nog ruimte over voor baggage van drie kinderen en twee volwassenen. Alles voor onderweg gaat onder de voeten van de kleinste kinderen.

Bedenk dat mensen met een trekrugzak op hun rug alles om meerdere dagen in de bergen te kamperen mee kunnen nemen. Dat is natuurlijk kariger dan ik hier noem, laat staan wat jij allemaal opnoemt, maar het geeft aan dat je het zo sober of luxe kunt maken als je wilt en je ongeacht formaat van auto wel kunt zorgen dat je passende kampeerspullen mee hebt.
Oh ja ik vergat een koelkastje. Bij kleine kinderen moet je ook nog denken aan een wandelwagen, campingbedje etc.

Maar serieus, ik merk dat jij wel wat meer basic kampeert dan wij. Zo heb ik snel last van mijn rug dus ik wil een goed luchtbed en die zijn wat dikker dus groter (we hebben van die zelfopblazende), wil ik een écht kussen, wil ik mijn eigen stoeltje (sowieso heb ik nog nooit op een camping gestaan waar iedereen een eigen picknicktafeltje bij het plekje had staan?). Een BBQ (of nou ja een Cadac Safari Chef) vinden we ook wel handig en hebben we zelfs al eens als enige kooktoestelletje meegehad. Haringen en stokken zitten bij de tent ja, maar die nemen wel veel ruimte in!

Tuurlijk is het zo dat efficiënt inpakken veel kan schelen. Maar daarvoor heb je wel enige ervaring nodig. De eerste keer kamperen zat de kofferbak al "vol" met alleen de tent + toebehoren en de tassen (geen koffers) met kleding. En dat was niet eens een hele kleine auto! Tegenwoordig zouden we een heel eind komen maar ik wil het ook veilig houden en niet dat bij een noodstop de hele bende over de kinderen heen komt schuiven. Gelukkig doen wij vanaf vorig jaar de vakantie per caravan en dat is een heel stuk relaxter inpakken!
Theo74 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:38:
[...]

Dat een vakantie niet romantisch kan zijn en je heel de dag aan het plannen bent doet bijna vermoeden dat jouw vakanties geen ontspanning maar een aantal weken puur afzien zijn. Dat kan denk ik niet de bedoeling zijn en bij ons zéker niet het geval. Wij plannen het hele jaar al, vakantie is in de basis vastgelegd op verblijfsdata en reistijden, maar de rest is vooral spontaan en ontspannen.
Dank dat je je zo zorgen maakt over mijn mentale gesteldheid op vakantie, maar ik kan je verzekeren dat ik me perfect kan ontspannen - juist omdát ik zoveel van tevoren plan. De reis zie ik wel als onderdeel van de vakantie, maar zeker niet het leukste en meest ontspannende onderdeel. Het idee van 2 geliefden die met 3 bloedjes van kinderen op de achterbank van hun Kever cabrio lachend de zonsondergang tegemoet rijden (=romantiek) is niet realistisch.
Het is op weg naar Zuid-Frankrijk of Italië warm, druk en grotendeels saai dus koppie erbij, opletten geblazen en zorgen dat je heelhuids aankomt. En dat heeft niets met romantiek te maken, maar alles met voorbereiding en realisme.
tim-405 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:42:
[...]

Ik weet niet hoor maar wij gaan gewoon 150km/h in Duitsland met onze Volvo + aanhanger niks aan de hand. 70 km/h is sowieso al erg overdreven een geremde aanhanger gaat makkelijk 100km/h...
Not sure if serious...

Maar indien wel: wil je me even laten weten wanneer je de weg op gaat? Dan blijf ik thuis... dit is gewoon levensgevaarlijk. Ieder jaar weer zien we een aantal auto's met aanhanger of caravan achterstevoren of ondersteboven in de berm liggen langs de autoroute... Het is écht niet voor niets dat je met een aanhanger (ook een geremde; wat heeft dat er überhaupt mee te maken?) 'maar' 90 kmh mag in de meeste landen, waaronder Duitsland. Mafketel.

[ Voor 11% gewijzigd door Icephase op 28-03-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Icephase schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Maar serieus, ik merk dat jij wel wat meer basic kampeert dan wij.
Klopt. Maar wat ik vooral wilde aangeven is dat je het zo luxe of basic kunt maken als je wilt - en dus ervoor kunt zorgen dat het in iedere willekeurige formaat auto past. Ik kom juist van de 'alles mee op je rug' traditie vooral in latere tienerjaren toen we wel zonder ouders op pad wilden maar geen eigen vervoer hadden en vind in vergelijking wat we allemaal in de auto meeslepen al behoorlijk decadent ;)
Zo heb ik snel last van mijn rug dus ik wil een goed luchtbed en die zijn wat dikker dus groter (we hebben van die zelfopblazende),
Tip: probeer eens een veldbed. Zoals gezegd heb ik ook geen al te beste rug en voor mij werkt zo'n bedje veel beter dan om het even welke dikke luchtmatras. Die heb je natuurlijk ook weer in verschillende maten, gewichten en kwaliteiten, dus je kunt het zo groot/luxe maken als je wilt ;)
wil ik een écht kussen, wil ik mijn eigen stoeltje (sowieso heb ik nog nooit op een camping gestaan waar iedereen een eigen picknicktafeltje bij het plekje had staan?). Een BBQ (of nou ja een Cadac Safari Chef) vinden we ook wel handig
Puur eigen stoelen en BBQ heb je inderdaad zelden, dat zijn doorgaans gedeelde voorzieningen waar je gezellig met z'n allen omheen kunt staan. Exact wat beschikbaar is hangt natuurlik van de campings in kwestie af, maar zelfs natuurcampings in NL hebben dit soort voorziening vrijwel altijd.
en hebben we zelfs al eens als enige kooktoestelletje meegehad.
Dan zijn de rest wel flinke prutsers :P

Gezellig 's avonds samen BBQ'en is een, maar om je tent (je slaapzak :P ) uit te moeten 's morgens voor je eerste kop thee/koffie... :')
Haringen en stokken zitten bij de tent ja, maar die nemen wel veel ruimte in!
Hangt weer helemaal af van soort tent. Bij bungalowtenten zijn ze idd erg omvangrijk, maar met bescheidenere tunnel/koepeltenten zijn ze redelijk verwaarloosbaar tov rest tent en spullen.
Tuurlijk is het zo dat efficiënt inpakken veel kan schelen. Maar daarvoor heb je wel enige ervaring nodig. De eerste keer kamperen zat de kofferbak al "vol" met alleen de tent + toebehoren en de tassen (geen koffers) met kleding. En dat was niet eens een hele kleine auto! Tegenwoordig zouden we een heel eind komen
Nog een reden om kamperen eerst op gemak dichtbij huis te proberen. Niets verpest de vakantiestemming zoveel als gefrustreerd met jankende kinderen en gemiste vertrektijden nog alles zonder succes in je auto te proberen te proppen. Hou sowieso ondanks "zongarantie" rekening met de risico op regen, en wet van Murphy zegt dat je dat ook nog eens de ochtend van vertrek gaat krijgen - als je je tent nat in moet pakken neemt hij significant meer ruimte in dan droog. Zorg dat je dus nog een gaatje over hebt...
aar ik wil het ook veilig houden en niet dat bij een noodstop de hele bende over de kinderen heen komt schuiven.
Dat heeft meer met totale gewicht en distributie daarvan te maken dan iets anders. Zware meuk onderin en er gaat niets over ze heen schuiven, of hooguit wat losliggende lichte zooi dat geen kwaad kan (maar beter niet los zou kunnen liggen...)
Gelukkig doen wij vanaf vorig jaar de vakantie per caravan en dat is een heel stuk relaxter inpakken!

[...]

Not sure if serious...

Maar indien wel: wil je me even laten weten wanneer je de weg op gaat? Dan blijf ik thuis... dit is gewoon levensgevaarlijk. Ieder jaar weer zien we een aantal auto's met aanhanger of caravan achterstevoren of ondersteboven in de berm liggen langs de autoroute... Het is écht niet voor niets dat je met een aanhanger (ook een geremde; wat heeft dat er überhaupt mee te maken?) 'maar' 90 kmh mag in de meeste landen, waaronder Duitsland. Mafketel.
Idd. Als je het daadwerkelijk in DE doet heb je bovendien geluk dat je niet gesnapt bent. De boetebedragen in DE vallen mee tov NL, maar kans dat deAutobahnpolizei je van de weg haalt is zeker aanwezig.

Je kunt trouwens ontheffing aanvragen om 100km/u te mogen rijden op de Autobahn: http://www.dekra-claims-and-expertise.nl/nl/tempo-100

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Micktator schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:42:
De Waard "Albatros" met extra zijflappen en luifel (dat als er carvans omwaaien jij dan toch maar de luifel helemaal dichtritst 8)7). Niks kampeert zo lekker als een ruime, onverwoestbare tent van katoen.
Och. Polyesterkatoen met alle luxe opties inclusief tapijt is heerlijk ;-)
Zeker 8 stuks grote plastic dozen (formaatje verhuisdoos) met laarzen, regenkleding, pannen en noem het maar op.
Que? :P 3-4 boodschappenkratten op de bodem van de laadruimte, daarbovenop de campingtafel en tent.
Een shopper met boeken (nogal een boekenfamilie)
Nieuw beleid sinds vorig jaar: ereaders only voor de volwassenen. Ruimte was nodig :)
Qua locatie, net stoppen voor de grens met Italië in Oostenrijk, in Karinthië. 3x achter elkaar daar geweest. We hadden heerlijk weer, de omgeving is fantastisch en de mensen superaardig. Vooral aan Camping Juritz denk ik graag terug. Ook Rostental Roz weet ik nog goed. Als je bedenkt dat ik daar 10 jaar geleden als 11-jarig jochie rondliep en nu nog weet hoe de camping heet, snap je dat het een leuke vakantie was.
Zo mee eens. Afgelopen jaren ook geweest. 1x Maltatal en 1x Camping am Waldbad in Dellach am Drau (beide met zwembed). Dank voor de suggesties hierboven! Die Juritz is een potentiele kandidaat met het verwarmde zwembad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
[quote]Icephase schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Dank dat je je zo zorgen maakt over mijn mentale gesteldheid op vakantie, maar ik kan je verzekeren dat ik me perfect kan ontspannen - juist omdát ik zoveel van tevoren plan. De reis zie ik wel als onderdeel van de vakantie, maar zeker niet het leukste en meest ontspannende onderdeel. Het idee van 2 geliefden die met 3 bloedjes van kinderen op de achterbank van hun Kever cabrio lachend de zonsondergang tegemoet rijden (=romantiek) is niet realistisch.
Het is op weg naar Zuid-Frankrijk of Italië warm, druk en grotendeels saai dus koppie erbij, opletten geblazen en zorgen dat je heelhuids aankomt. En dat heeft niets met romantiek te maken, maar alles met voorbereiding en realisme.

[...]

Het is absoluut een feit dat zodra je Nederland uitgaat je zal merken dat ook buiten de landsgrenzen het rijgedrag van medeweggebruikers soms ook oplettendheid vereist, misschien juist wel meer. Daarom kun je de reis goed plannen maar de trip zelf vereist soms wat extra (vermoeiende) aandacht om de auto in zijn geheel op de bestemming te krijgen.

Het is daarom dat wij bij voorkeur op een zondag rijden, dat scheelt al bergen vracht- en werkverkeer en zorgt dat je rond de grote steden niet te veel drukte hebt. Lokale bevolking welke bij het zien van buitenlandse kentekens spontaan ongeduldig worden, of bij het zien van een caravan met geel/zwart kenteken soms nog net niet overgaan tot suïcidale inhaalacties houd je helaas op alle dagen en tijden.

Ga je naar het zonnige zuiden dan kan het ook op de weg erg warm zijn, dit schijnt vaker voor te komen. Gelukkig heeft elke redelijk moderne auto tegenwoordig een airconditioning waardoor het prima rijden blijft, ook al is het 40 graden op het asfalt.
Het enige wat ik niet adviseer, is om de airco lager dan 21 graden te zetten en wanneer het buiten 35-40 graden is, ineens uit de auto te springen. Dan kan het zijn dat je lichaam de 20 graden verschil niet altijd even goed trekt. Ik zet de airco bij voorkeur 5 minuten voor de stop uit of draai het raam ook een stukje open zodat de overgang wat minder is. Anders om is heerlijk, uit de knetterende hitte snel afkoelen in de auto. Een onmogelijkheid overigens als je in een Kever cabrio met open dak rijdt, zeker niet romantisch.

Al met al resumeer ik dat het grootste deel van een vakantieroute recht-toe-recht-aan is en je een paar keer extra waakzaam moet zijn voor andermans rijgedrag of een lastige afslag. Is het de tweede of zoveelste keer dat je (grotendeels) dezelfde vakantieroute rijdt dan wordt het allemaal steeds meer ontspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
We hebben een tent geboekt op een kleine camping in Zuid Frankrijk. We gaan het kamperen testen en zijn benieuwd wat we ervan gaan vinden. We gaan de route in 2 x doen gezien het dik 13 uur rijden zal zijn. Ik denk dat het de route soleil zal worden met dan een stop op 65% of zo.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zuid Frankrijk in twee keer? Is dat geen overkill?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:18
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:12:
Ik ga naar de Ardeche en rijd ook in 2 dagen. Die 13uur naar Zuid Frankrijk is namelijk zonder stoppen, files etc. Ik kom liever uitgerust aan ipv dat ik 2 dagen moet aclimatiseren van een lange reis. Ook een stuk veiliger in mijn ogen, bij buschauffeurs vinden we het normaal dat die om de 4 uur rusten (en onverantwoord als die langer doorrijden). Ik vind het onverantwoord dat er mensen na een dag op (en soms zelfs een dag werken) 's avonds in de auto stappen om een hele nacht door te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Vroeg naar bed, 4 uur op, half 5 rijden. Dan ben je rond etenstijd in de Pyreneeën. Tweede dag om 6 uur rijden, halverwege de middag in Andalusië. Ben nog nooit kapot geweest na 2 dagen auto.
Zolang je niet op zaterdag rijdt is het doorgaans goed te doen en zonder file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29
Wij deden vroeger ook niet anders, Oostenrijk en lager in Frankrijk in 2x. Zelfs nog met overnachten op parkeerplaatsen aan toe :p (slapen in auto en later in caravan). Zeker met kleine kids lijkt me dat ook wel fijner, maar ik ken ook mensen die op vrijdagmiddag na hun werk in de auto stapten en in 1 ruk doorreden naar Spanje.

Vergis je overigens niet in de omvang van de spullen van een De Waard, heb sinds vorig jaar een Lepelaar (gekregen ;p), alleen de zak van de tent is al forser dan mijn 4 (of was het 6?) persoons Obelink tunneltent. Dan komt er nog een zak stokken bij, een binnentent, een luifel en zijflappen en zak haringen.
Fantastische tent, dat wel :p
Gelukkig met 2 personen en een flinke auto (en vriendin flinke koffer...), dus krijgen alles vrij makkelijk mee, nemen ook ieder jaar gewoon teveel rommel mee ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Ik denk dat twee dagen rijden prima is. We komen op een woensdag aan dus lekker ver weg van de drukke donderdag, vrijdag en zaterdag. Op dinsdag op ons gemak gaan starten en om de 2 uur even een pitstop, kids spelen.. en weer gaan. Na eenuur of 6 a 8 een hotel die we nog gaan boeken vooraf. met elkaar eten, slapen en ontbijten.. en weer gaan. Is toch ook gewoon een onderdeel van de vakantie :)

De tent die we nu op het oog hebben is 230kg.. best flink. We gaan het kamperen lekker ervaren en als het leuk is gaan we gelijk verder kijken. We overwegen om naar een andere auto te gaan zodat we iets meer spierballen hebben. Een Rav4 of iets dergelijks.. allemaal nog dagdromen voor later. :P

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

RoyK schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:55:
Ik denk dat twee dagen rijden prima is. We komen op een woensdag aan dus lekker ver weg van de drukke donderdag, vrijdag en zaterdag. Op dinsdag op ons gemak gaan starten en om de 2 uur even een pitstop, kids spelen.. en weer gaan. Na eenuur of 6 a 8 een hotel die we nog gaan boeken vooraf. met elkaar eten, slapen en ontbijten.. en weer gaan. Is toch ook gewoon een onderdeel van de vakantie :)

De tent die we nu op het oog hebben is 230kg.. best flink. We gaan het kamperen lekker ervaren en als het leuk is gaan we gelijk verder kijken. We overwegen om naar een andere auto te gaan zodat we iets meer spierballen hebben. Een Rav4 of iets dergelijks.. allemaal nog dagdromen voor later. :P
Ehh een tent van 230kg? Dat is niet best flink, dat is bijna onmogelijk? :?
Zelfs een de Waard Steenuil voor 6 personen is maar 54 kilo.
https://www.dewaardtenten.nl/de-waard-steenuil_caab0105/

En een flinke tunneltent van Bardani voor 6 personen zit op 62 kilo.
https://www.bardani.nl/prestige-460-vario-rsc-tunneltent/

En dit zijn beide al erg grote tenten.
Wat voor tent hebben jullie op het oog dan die 230kg weegt? Want dat is ten eerste vrijwel niet in een auto mee te nemen. Ten tweede ben je vermoedelijk 6 uur bezig met opzetten en moet dat met minimaal 3 man. En ten derde, als ie groot is qua oppervlak dan kun je bijna op geen enkele camping terecht omdat je dan overal te kleine plekken hebt.

En inderdaad.. gewoon lekker 2 dagen rijden. Dan is het prima te overzien, ook voor de kids. De overnachting maak je iets gezelligs van met een happie eten en gezellig samen ontbijten en op die manier kom je lekker ontspannen aan.

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 29-03-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:12
Roy kennende bedoeld hij zoiets: http://www.horstverhuur.n...es/artikelen/DSCN0683.JPG

Maar idd, 2 dagen is lekker chill aan komen, ipv nog 3 dagen op apegapen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:00

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb het vorig jaar ook voor het eerst gedaan, heerlijk! Ik ben met mijn vriendin naar het zuid-westen geweest (uurtje noordelijk van Biarritz), normaal reed ik dat (met vrienden) in 1 nacht. Maar zo samen met mijn vriendin, en een nieuwe (grote) katoenen tent, had ik geen zin om half gebroken 's ochtends aan te komen en dan nog die tent op te gaan zetten. We zijn op 70% van de route ofzo gestopt, simpel hotelletje gepakt (Ibis nogwat, budget iig), de volgende dag was het nog maar 4 uur rijden. Om 12:00 stonden we dus bij de receptie en konden op ons gemakje (en uitgerust) de boel opzetten.
Terug rij ik dan wel aan 1 stuk door (zo'n 12 uur rijden).

Overigens, nog een campingtip voor mensen die op zoek zijn naar een simpele camping, maar midden in de duinen (en het naaldbos) en zo ongeveer aan het strand (achter de duinen dan :P); camping municipal Cap de L'Homy! Ook leuk voor kinderen, leuke grote 'random' plekken in het bos, alleen geen groot animatieteam, of zwembad (maarja, de oceaan is 5 minuten lopen).

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 29-03-2017 10:36 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
RoyK schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:55:

Wij rijden 's morgens rond 9:00 uur weg en komen dan rond 19:00 uur aan in de regio Valence onder Lyon.
Daar nemen wij onze hotelovernachting om de volgende dag in een keer door te rijden naar Spanje.
Vanaf Valence tot aan de Pyreneeën en Spaanse grens is dat zeker nog 4 uur rijden, daarom snap ik wel dat jij de voorkeur hebt om de reis naar Zuid Frankrijk toch in 2 dagen te doen. Relax, het is vakantie.

Overigens valt de drukte op de wegen op een donderdag of vrijdag en zaterdag niet heel anders dan op een dinsdag hoor. Tenzij je op een vrijdag of zaterdag in Augustus doelt, dan is het inderdaad volop vakantieverkeer. De bekende zwarte zaterdagen van Frankrijk in Augustus, als iedereen tegelijk vakantie heeft en ook tegelijk de weg op gaat. Pak dan zoals ik al zei de zondag, dan is het echt flink stiller.

Een auto met meer spierballen zoals de RAV4, ja dat is zeker een goede en ruime keuze kan ik je uit ervaring zeggen. Ze zijn niet heel zuinig, zeker niet in de stad, maar op lange stukken rijksweg valt het echt mee. Wij tanken de hele route van Nederland tot Spanje in totaal 3 keer dus het is allemaal betaalbaar.
Daarvoor krijg je een ruime laadbak terug, een hogere zit met meer overzicht, veel beenruimte voor iedereen en genoeg kracht om de bergen door te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:12
Italie deden wij ook in 2 dagen (toen kids 2+5, nu hebben we er 3 :) ).
Stacaravan in het algemeen pas in mei-juni geboekt.
Wel een voorwaarde was voor ons een airco, met name als er overdag nog een van de kids moet slapen.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Spoetnik385 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:10:
Italie deden wij ook in 2 dagen (toen kids 2+5, nu hebben we er 3 :) ).
Stacaravan in het algemeen pas in mei-juni geboekt.
Wel een voorwaarde was voor ons een airco, met name als er overdag nog een van de kids moet slapen.
Wij hebben ook ooit de fout gemaakt door een stacaravan alias chalet zonder airco te huren. Scheelde toch weer geld. En voor vertrek daarom op het laatste moment toch 2 kleine tafelventilatoren meegenomen, want dat kon best lekker zijn en het paste nog in de kofferbak.
Nou... Die ventilatoren hebben overuren gemaakt... Overdag de zon vol op het dak van het chalet en 's nachts temperaturen die niet onder de 25 graden kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
hars73 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:41:
[...]

Ehh een tent van 230kg? Dat is niet best flink, dat is bijna onmogelijk? :?
Zelfs een de Waard Steenuil voor 6 personen is maar 54 kilo.
https://www.dewaardtenten.nl/de-waard-steenuil_caab0105/

En een flinke tunneltent van Bardani voor 6 personen zit op 62 kilo.
https://www.bardani.nl/prestige-460-vario-rsc-tunneltent/

En dit zijn beide al erg grote tenten.
Wat voor tent hebben jullie op het oog dan die 230kg weegt? Want dat is ten eerste vrijwel niet in een auto mee te nemen. Ten tweede ben je vermoedelijk 6 uur bezig met opzetten en moet dat met minimaal 3 man. En ten derde, als ie groot is qua oppervlak dan kun je bijna op geen enkele camping terecht omdat je dan overal te kleine plekken hebt.

En inderdaad.. gewoon lekker 2 dagen rijden. Dan is het prima te overzien, ook voor de kids. De overnachting maak je iets gezelligs van met een happie eten en gezellig samen ontbijten en op die manier kom je lekker ontspannen aan.
|:( ik heb he-le-maal verkeerd zitten kijken. Ik heb een nulletje teveel geteld. Scheelt wel een beetje.. beetje veel :z

https://www.dewaardtenten.nl/de-waard-stormvogel_caac0031/ A 25kg

@vanisher dat zou wel mooi wezen! hoef ik ook niet meer naar buiten. 8)

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
ik heb veel airco tips gekregen inderdaad. Waar we nu naar toe gaan ligt een beetje in de bergen. Overdag lekker warm, in de nacht een beetje fris. Ik ervaar de Prius niet als een zuinige wonderauto. Ik rij de kids elke dag naar school en daarna naar mijn werk paar km verderop. De benzine motor heeft het dan gewoon voor het zeggen en rij je 1 op 14. Op de snelweg komt de auto wel tot zijn recht en rij ik makkelijk 1 op 22. Auto wordt een dingetje als we verder gaan met het kamperen gebeuren. Via de ANWB website opgelet welke dagen erg druk worden (naar verwachting) en daar zijn we buiten gebleven. We zullen het vanzelf wel ervaren. :)

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Tip als je toch gaat kamperen: ga / boek niet van zaterdag tot zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb al veel voorbij zien komen, maar ik zou aanraden ook eens aan de zuidkust van Bretagne te denken. Goed, rustig zwemwater, zeker als je niet te ver westelijk gaat en je hebt er niet zoveel last van muggen als bij een meer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
RoyK schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:18:
ik heb veel airco tips gekregen inderdaad. Waar we nu naar toe gaan ligt een beetje in de bergen. Overdag lekker warm, in de nacht een beetje fris. Ik ervaar de Prius niet als een zuinige wonderauto. Ik rij de kids elke dag naar school en daarna naar mijn werk paar km verderop. De benzine motor heeft het dan gewoon voor het zeggen en rij je 1 op 14. Op de snelweg komt de auto wel tot zijn recht en rij ik makkelijk 1 op 22. Auto wordt een dingetje als we verder gaan met het kamperen gebeuren. Via de ANWB website opgelet welke dagen erg druk worden (naar verwachting) en daar zijn we buiten gebleven. We zullen het vanzelf wel ervaren. :)
Met een tent in de open lucht kun je altijd het eerder geadviseerde schaduwdoek over je tent spannen. Dit geeft in de ochtend ook iets minder licht waardoor je niet om 6:00 uur al klaar wakker bent door een hele felle zon.
Het is een meestal een donkergrijs mazig kunstof materiaal, erg licht en soms bij de Action of bouwmarkt te koop voor rond een tientje. je hebt verschillende maten van 3x3m tot bijvoorbeeld 5x6m. Net wat je nodig hebt.
Anders vind je schaduwdoeken bijna altijd wel in de lokale supermarkt van de camping of het nabij gelegen dorp. Bij benodigde tentstokken en tuidraden zou ik wel in Nederland kopen, dat is soms lastig te vinden.
Hier een impressie waaronder je de tent moet visualiseren.

Ik kan mij voorstellen dat als je in een Prius rijdt en de accu's zijn praktisch leeg, dat het verbruik van de relatief kleine benzinemotor dan redelijk op kan lopen. Immers moet deze het zware accupakket ook vervoeren, iets wat een normale auto niet heeft.
Je kunt eventueel kijken voor de nieuwe RAV4 Hybride en dan misschien gelijk de 4x4 voor als je met slecht of glad wegdek ook goed grip wilt houden. Dit model is nog niet zo heel oud, maar mogelijk druppelen de eerste jonge tweedehandsjes al binnen. Wij hebben de oudere 2006-2010 versie, ook niks mis mee, alles zit er op en aan en rijdt als een tank. Niet voor niets het meest voorkomende merk auto in de landen waar auto's worden afgetrapt. Geen journaal over de oorlogslanden zonder een paar Toyota's in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:55:
We hebben een tent geboekt op een kleine camping in Zuid Frankrijk. We gaan het kamperen testen en zijn benieuwd wat we ervan gaan vinden. We gaan de route in 2 x doen gezien het dik 13 uur rijden zal zijn. Ik denk dat het de route soleil zal worden met dan een stop op 65% of zo.
Tip doe je stop na Lyon, dan ben je die stad in ieder geval alvast voorbij. Ik weet niet of je voorbij Montpelier moet en hoe snel die Fransen bouwen, maar ze waren die hele snelweg daar aan het verbouwen vorig jaar juni 2016.
En als je wilt tanken in Luxemburg pak meteen het eerste tankstation, hier is het aanzienlijk rustiger dan de tweede als je bijna Luxemburg uit bent.

Vorig jaar juni ben ik samen met mijn broertje om 20:30 vertrokken en om 10:00 stonden we op de camping iets ten zuiden van Carcassonne, 1400km in totaal. Dit was inclusief minimaal één uur vertraging, de snelweg A26 vanaf Luik naar het zuiden lag eruit. Konden we omrijden en via A3 > A27 (Verviers) > Bitburg > Luxemburg gegaan. En ook nog aangehouden door de Duitse politie op een complete lege weg, die zullen wel denken wat moeten die Hollanders hier nu weer, papieren laten zien en ik kon weer door.

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 29-03-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Bedankt @FabiandJ :) Ik moet wel alleen rijden dus ik doe het liever niet in 1x. Vermoeidheid etc.. het is zo gepiept en dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Het valt me overigens vies tegen een leuk hotelletje te vinden. Ben al een avondje bezig. Nou ja, laat ik het zo zeggen.. als ik ze flink laat wapperen heb ik natuurlijk ruim keuze. Maar ik probeer het een beetje creatief te doen. Lekker Hollands.. the best voor weinig! 8)7

We gaan gewoon door... Dus jij zegt.. voorbij Lyon kijken? Ik zit er nu net voor te neuzen.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je in zuid-Frankrijk wilt kamperen is voorbij Lyon niet zo handig, dan zit je al zowat in zuid-Frankrijk 8)7

Sowieso de vraag waar exact je in "zuid-Frankrijk" zit, Lyon is alleen relevant als je in het zuidoosten zit. Zit je in het zuidwesten, dan wil je juist over Paris rijden.

Als ik een locatie pal in het midden van het zuiden van Frankrijk pak, bijv Béziers, gaat het om zo'n 12u rijden. Halverwege is ergens tussen Orleans en Bourges. Dat lijkt me dan ook gebied om te kijken naar overnachting. Maar goed, als je dus daar ten oosten van zit rij je anders, zit je daar significant ten westen van rij je ook anders. Op de oostelijke route zou ik eerder tussen Dijon en Lyon zoeken dan voorbij Lyon. Langs Lyon komen is alleen een probleem als je doordeweeks in de spits erlangs moet, of op de 'zwarte zaterdagen'. Vermijd beide gewoon.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 30-03-2017 00:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
RoyK schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:16:
Het valt me overigens vies tegen een leuk hotelletje te vinden. Ben al een avondje bezig. Nou ja, laat ik het zo zeggen.. als ik ze flink laat wapperen heb ik natuurlijk ruim keuze. Maar ik probeer het een beetje creatief te doen. Lekker Hollands.. the best voor weinig! 8)7
We gaan gewoon door... Dus jij zegt.. voorbij Lyon kijken? Ik zit er nu net voor te neuzen.
Er zijn een aantal sites op internet die soms helpen bij het vinden van een betaalbaar hotel langs de Route Soleil, sites zoals deze, deze, of deze.

Wij hebben een aantal jaren op rij hotels vlak langs de Route Soleil geboekt en boeken dan meestal een familiekamer. Dan heb je een normaal tweepersoonsbed plus een tweepersoons bedbank welke ook al opgemaakt is bij aankomst.
Zo'n overnachting voor vier personen kost gemiddeld €100,00-130,00 en besluit je 's avonds ook in het restaurant van het hotel te eten dan kom je in totaal rond de €200,00-230,00. Niet heel goedkoop maar dan heb je in ons geval vaak wel een prima en keurig hotel met vaak ook een zwemdbad en wat echt direct aan de Route Soleil ligt waardoor je de volgende dat met 5 minuten rijden vanaf het hotel weer op route bent.
Er zijn zeker goedkopere alternatieven die soms een kwartiertje van de Route Soleil liggen, ook goed te doen en ongetwijfeld prima van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:16:
Bedankt @FabiandJ :) Ik moet wel alleen rijden dus ik doe het liever niet in 1x. Vermoeidheid etc.. het is zo gepiept en dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Het valt me overigens vies tegen een leuk hotelletje te vinden. Ben al een avondje bezig. Nou ja, laat ik het zo zeggen.. als ik ze flink laat wapperen heb ik natuurlijk ruim keuze. Maar ik probeer het een beetje creatief te doen. Lekker Hollands.. the best voor weinig! 8)7

Eens veiligheid staat boven alles, als ik mocht kiezen zou ik inderdaad na Lyon kijken. Niks lijkt mij vervelender om wakker te worden, gegeten te hebben in de auto te stappen en direct in de file te staan voor Lyon. Je verteld niet waar precies je camping is, maar vanaf Lyon naar de Middellandse Zee is altijd nog 270km. Een beetje op tijd bij de camping zijn zodat je wat kan wennen aan de temperaturen en alle tijd hebt om die tent in elkaar te gooien, lijkt mij prettiger dan om dik in de middag aan te komen en dan nog alles moeten doen. En als je er vroeg bent, laat je de kinderen de zwemkleding aantrekken en die vermaken zich wel, kan jij ondertussen alles op je gemak uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

FabiandJ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:08:
[...]
En als je er vroeg bent, laat je de kinderen de zwemkleding aantrekken en die vermaken zich wel, kan jij ondertussen alles op je gemak uitzoeken.
+2

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
FabiandJ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:08:
[...]

Eens veiligheid staat boven alles, als ik mocht kiezen zou ik inderdaad na Lyon kijken. Niks lijkt mij vervelender om wakker te worden, gegeten te hebben in de auto te stappen en direct in de file te staan voor Lyon. Je verteld niet waar precies je camping is, maar vanaf Lyon naar de Middellandse Zee is altijd nog 270km. Een beetje op tijd bij de camping zijn zodat je wat kan wennen aan de temperaturen en alle tijd hebt om die tent in elkaar te gooien, lijkt mij prettiger dan om dik in de middag aan te komen en dan nog alles moeten doen. En als je er vroeg bent, laat je de kinderen de zwemkleding aantrekken en die vermaken zich wel, kan jij ondertussen alles op je gemak uitzoeken.
Wij heben de eerste keer inderdaad een hotel voor/boven Lyon geboekt alwaar wij op een bewuste zondag avond aankwamen om heerlijk bij te komen en de volgende dag weer... hahum... in de spits voor, rond en na Lyon te staan. Inderdaad, daarom een uurtje na Lyon het anker uit, ergens in de regio Valence bijvoorbeeld.

Lekker op tijd op de camping aankomen 'kan' soms géén voordeel zijn. Er zijn namelijk campings welke je pas na een bepaalde tijd toegang verschaffen tot je standplaats. Zo kan het zijn dat er die dag iemand van jouw plek vertrekt en die heef bijvoorbeeld tot 10:00-11:00 uur de tijd om te verkassen. Dan kan het zijn dat "chef sta-plekken" nog even moet maaien, bladblazen en controleren alvorens de volgende er op kan.
Met een chalet heb je dit zéker, dan moet de schoonmaakploeg er eerst nog doorheen en dat gebeurd meestal tussen 10:00-12:00 uur. Dus voor die tijd heb je dan nog geen toegang tot het gehuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. We hebben nu een hotel gevonden met een familiekamer in Valence. Het is wel even door kachelen, maar dan ben je wel na Lyon. Wij rijden overigens niet op de drukker vrijdag en zaterdag. ik weet niet of we ons dan ook druk moeten maken om flinke files rondom Lyon?

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:27:
Bedankt voor de reacties. We hebben nu een hotel gevonden met een familiekamer in Valence. Het is wel even door kachelen, maar dan ben je wel na Lyon. Wij rijden overigens niet op de drukker vrijdag en zaterdag. ik weet niet of we ons dan ook druk moeten maken om flinke files rondom Lyon?
Reken op files. Er staan altijd wel ergens files. Ga er op dit soort afstanden vanuit dat je sowieso wel tussen de 1 en 3 uur met files te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:27:
Prima locatie om bij Valence te stoppen. Ga er maar vanuit dat je files bij Lyon zult hebben, maar deze zal prettiger zijn om te hebben op je eerste reisdag dan op je tweede. Op je tweede reisdag afhankelijk welke richting je dan op moet, heb je op de A9 bij Montpellier kans op een file vanwege de wegverbreding daar en op de A9/A61 bij Narbonne. Verder denk ik dat de kans op files klein zijn aangezien je dan achter de spits aan rijd.

En wat al door meerdere mensen hier is aangedragen kijk naar het tolkastje van de ANWB voor de Franse tolwegen: https://www.anwb.nl/vakan...ragen?cross-sell_adv_text

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
we hebben toch nog gekozen voor de route over het midden. (al die keuzes!) het is omdat we anders een stuk om moeten als we over zuid aankomen. Hotelletje is net geboekt dus we kunnen nu alleen nog maar wachten! :D

Het is een lang stuk A71 en A75.

[ Voor 7% gewijzigd door RoyK op 30-03-2017 23:16 ]

Volg me op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:00

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:01:
Als je in zuid-Frankrijk wilt kamperen is voorbij Lyon niet zo handig, dan zit je al zowat in zuid-Frankrijk 8)7

Sowieso de vraag waar exact je in "zuid-Frankrijk" zit, Lyon is alleen relevant als je in het zuidoosten zit. Zit je in het zuidwesten, dan wil je juist over Paris rijden.

Als ik een locatie pal in het midden van het zuiden van Frankrijk pak, bijv Béziers, gaat het om zo'n 12u rijden. Halverwege is ergens tussen Orleans en Bourges. Dat lijkt me dan ook gebied om te kijken naar overnachting. Maar goed, als je dus daar ten oosten van zit rij je anders, zit je daar significant ten westen van rij je ook anders. Op de oostelijke route zou ik eerder tussen Dijon en Lyon zoeken dan voorbij Lyon. Langs Lyon komen is alleen een probleem als je doordeweeks in de spits erlangs moet, of op de 'zwarte zaterdagen'. Vermijd beide gewoon.
Ha, ik heb afgelopen jaar een hotel geboekt net ná Tours, westelijk van Bourges dus :P ik was dus opweg naar het zuidwesten, tussen Mimizan en Bayonne

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Als ik naar zuid frankrijk ga rij ik altijd binnen door met 2x camping stop. Bevalt altijd goed en dan zie je ook iets van t mooie land. Smorgens lekker bij de locals in de bakkerij aansluiten. Blij dat mn vriendin vloeiend Frans spreekt, toch al hendig gebruikt van gemaakt. Word je wat sneller geaccepteerd.

Route du soleil kankergezwel vermijd ik als de pest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-04 13:36
sugarlee89 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:30:
Als ik naar zuid frankrijk ga rij ik altijd binnen door met 2x camping stop. Bevalt altijd goed en dan zie je ook iets van t mooie land. Smorgens lekker bij de locals in de bakkerij aansluiten. Blij dat mn vriendin vloeiend Frans spreekt, toch al hendig gebruikt van gemaakt. Word je wat sneller geaccepteerd.

Lekker subtiel. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Illustrator

Topicstarter
haha, ik spreek geen woord Frans. Dus dat nog wel wat worden. Mn Engels is prima. Maar, ik vind het leuk om het te onderzoeken en zal de komende tijd een beetje wat simpel Frans proberen tot me te nemen. Al is het maar een goedemorgen of een hallo en dag.

Volg me op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 21:26
sugarlee89 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:30:

Zorgen dat je altijd 2 briefjes van 100 in je zak hebt. Klap je er wat termen uit in Nederlands, wappert met die briefjes, trekt een boze kop en gaat bij de buren naar binnen. Moet je eens kijken hoe die Franse arrogantie als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Pagina: 1 2 Laatste