Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:40:
Ipad's/tablets hebben we niet

.
We willen rond 23:00 vertrekken is de planning.
Verwachting is dat de kinderen de nacht redelijk doorslapen in de auto, en tegen 6:00-7:00 wakker worden.
Dan hebben we er al 6-7 rij uren op. en hoop ik toch al 700-750km weg getrapt te hebben.
Dan is het nog 500-600km tot de eind bestemming. verwachting is dat het dus wel drukker op de weg zal zijn en dat we vaker gaan stoppen voor de kinderen.
Doel is om rond 14:00-15:00 uur op de camping aan te komen.
We rijden om de beurten dus ik kan af en toe wel me rust pakken en even de ogen dicht doen.
Qua dingen te doen hebben we genoeg ideeën, ging me meer om de duur van de reis.
Misschien heb je het topic al vanaf het begin lezen, daarin staan ook al wat tips en meningen over het wel of niet overdag of 's nachts rijden met kinderen.
's Avonds wegrijden zodat de kinderen mogelijk in slaap vallen onderweg is een optie, alleen kunnen ze natuurlijk altijd wakker worden tijdens een tussenstop om te tanken of de benen te strekken.
Om ze dan weer in slaap te krijgen kan mogelijk lastig zijn, al is dit per kind wel weer verschillend.
Een nadeel van 's nachts rijden kan zijn dat de kinderen rustig geslapen aankomen op de camping en gelijk de speeltuin in willen schieten, maar jij en de vrouw eigenlijk behoorlijk moe zijn van een nachtje doorhalen achter het stuur. Ook al wissel je soms met rijden, echt slapen doe je dan toch niet.
Misschien trekken jullie het dan net en gaan de aankomstdag wat vroeger naar bed. Of je spreekt vooraf af dat de een na aankomst en settelen even gaat liggen en daarna de ander. Immers moet er iemand voor de kinderen zijn als de ander plat gaat.
Wat je ook vaak lees en hoort is dat mensen lange reizen met kinderen in wat meer stukjes hakken. Dus in jouw geval bijvoorbeeld een trip tussen Nederland en Italië waarbij je onderweg twee keer overnacht. Door de relatief korte routes per dag heb je ruim tijd om dit rustig te doen en langere stops te houden. Waarbij de kinderen even kunnen spelen op de rustplaatsen van de benzinepomp om vervolgens moe gespeeld weer in te stappen waardoor ze vaak ook weer even in slaap vallen. Hierdoor moet je misschien 1 of 2 dagen eerder vertrekken maar begint je vakantie ook eerder.
DVD's, Tablets en spelletjes werken vaak ook goed, maar niet altijd gegarandeerd voor langere tijd. Dat is per kind anders. Dit soort dingen moet je soms uitproberen of al doende vind je het beste vermaak-recept voor lange reizen.
Ik printte vroeger de kaart met route van Google Maps op A3 papier, dan liet ik dit de kinderen vooraf zien, hoe we gingen rijden en hoe ver het wel niet was, waar de bergen kwamen en waar je de zee al kon zien. Onderweg pakte ik de kaart er af en toe bij en kruiste aan waar wij op de route zaten, dan was het een soort spannend voor ze want we kwamen steeds dichterbij het eindpunt.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.