Vakantie tips gezin met 3 kids (2j tm 9jr)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RoyK schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:57:
haha, ik spreek geen woord Frans. Dus dat nog wel wat worden. Mn Engels is prima. Maar, ik vind het leuk om het te onderzoeken en zal de komende tijd een beetje wat simpel Frans proberen tot me te nemen. Al is het maar een goedemorgen of een hallo en dag.
Pro-tip: altijd in FR beginnen. Zodra ze merken dat je green word spreekt schakelen ze wel over. Als je in EN begint loop je risico op opgehaalde schouders en weglopen.

Willen ze dan nog niet in EN praten, schakel over op DE, opens spreken ze met plezier EN >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 20:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dion_b schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:27:
[...]
Willen ze dan nog niet in EN praten, schakel over op DE, opens spreken ze met plezier EN >:)
Het verschil tussen Duits en Nederlands horen de meeste Fransen toch niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Freee!! schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:33:
[...]

Nope, maar als je vraagt en Allemand? is meer dan duidelijk wat je bedoelt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Freee!! schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:33:
[...]

Heb wel gemerkt dat de Fransen heel anders reageren dat als je zegt dat je uit Nederland komt :P vaak krijg je dan als eerst te horen 'Ooh, ik dacht dat jullie uit Duitsland kwamen', en dan zijn ze ineens een stuk vriendelijker :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

-tom-562 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:55:
[...]
Heb wel gemerkt dat de Fransen heel anders reageren dat als je zegt dat je uit Nederland komt :P vaak krijg je dan als eerst te horen 'Ooh, ik dacht dat jullie uit Duitsland kwamen', en dan zijn ze ineens een stuk vriendelijker :P
Dat is niet beperkt tot Frankrijk. In Denemarken en Tsjechië vaak genoeg meegemaakt dat men opeens vloeiend Duits sprak zogauw duidelijk was dat ik uit Nederland kwam. Overigens spreken opvallend veel Walen en Brusselaars opeens uitstekend Nederlands zogauw duidelijk is dat je geen Vlaming bent :)
offtopic:
En ik kan het ze niet eens kwalijk nemen, die Vlamingen kunnen er nogal vervelend over doen, maar lokken het ook wel uit door zulk plat Vlaams te praten dat Nederlanders het ook niet begrijpen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 19:09

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
grappig hoe dat wekt hel allemaal. toch dat van vroeger er een beetje in. Het komt allemaal vast wel goed. Ik stap er gewoon lekker naïef in en zie wel waar het taal schip strandt :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Overigens nog een kleine geldbesparende tip: houd je aan de snelheid op de Franse wegen. In het vakantieseizoen staat de Gendarme altijd extra te collecteren langs de weg.

En hoe is het eigenlijk gesteld met de huidige wetgeving rondom de verplichte wegwerp alcoholtesters?
Moet je deze nog steeds in de auto aanwezig hebben als Nederlander, of is deze wet versoepeld?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Theo74 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:33:
Overigens nog een kleine geldbesparende tip: houd je aan de snelheid op de Franse wegen. In het vakantieseizoen staat de Gendarme altijd extra te collecteren langs de weg.
Niet alleen in het vakantieseizoen (ik was erbij toen mijn zus een prent kreeg van € 50,- toen ze 149 reed waar ze 130 mocht). Ik heb begrepen dat sinds die tijd (2005-10) de boetes iets zijn verhoogd.
En hoe is het eigenlijk gesteld met de huidige wetgeving rondom de verplichte wegwerp alcoholtesters?
Moet je deze nog steeds in de auto aanwezig hebben als Nederlander, of is deze wet versoepeld?
Goede vraag, wil ik ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Volgens de anwb krijg je er geen boete voor: https://www.anwb.nl/verke...wet-alcoholtest-frankrijk

En volgens mij was die boete iets van 14 euro, ik heb ze daarom al jaren niet mee want die dingen verlopen snel, pakkans is mega klein een boete erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:40:
[...]
Niet alleen in het vakantieseizoen (ik was erbij toen mijn zus een prent kreeg van € 50,- toen ze 149 reed waar ze 130 mocht). Ik heb begrepen dat sinds die tijd (2005-10) de boetes iets zijn verhoogd.

[...]

Goede vraag, wil ik ook wel weten.
Ik kreeg in afgelopen juni ook een prent in de bus van €68 ik reed 91 daar waar ik 90 mocht, erg fijn een flitser in een tunnel bergaf en iets voor de plek waar de flitser staat schiet die uit mijn cruise control *flits* :(
Als je trouwens boetes vanuit Frankrijk binnen 15 dagen betaald hoef je niet het volle bedrag over te maken, maar kan je de boete betalen met een korting. Zo werd mijn €68 boete €45 en je kan het keurig via een site van hun met je credit card betalen, dat is prima geregeld.

[ Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 01-04-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

M'n zus mocht ter plekke cash afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
jongetje schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:01:
Volgens de anwb krijg je er geen boete voor: https://www.anwb.nl/verke...wet-alcoholtest-frankrijk

En volgens mij was die boete iets van 14 euro, ik heb ze daarom al jaren niet mee want die dingen verlopen snel, pakkans is mega klein een boete erg laag.
Op de een of andere manier hebben wij elk jaar wel een boete van ca. €45,00-€90,00 en elke keer op een provinciale weg. Het lijkt wel of ze daar in camouflagekleding in de struiken liggen want ik heb werkelijk nooit iets gezien op de wegen waar ik te hard reedt. En elke keer ca. 5km te hard met toch best aarig hoge boetes.
Van die snelle betalingskorting wist ik niet. Klinkt bijna als een actie van de boetewinkel, haha. Op zich wel ok.

Wij hebben een jaar of 4 geleden die zgn wegwerp alcoholtesters bij de Action meegenomen. Toen moest je nog een soort van geluk hebben om niet mis te graaien want er was werkelijk een run op die dingen omdat er in de media overal voor gewaarschuwd werd.
Tussen toen en nu nooit ook maar één keer iets gezien of gehoord dat een Nederlander hierop gecontrolleerd werd. En onze testers van inmiddels 4 jaar oud en 2 jaar over datum liggen nog steeds in het handschoenenkastje.
Bleek later niet zo dat een Nederlander welke hiervoor beboet is in Frankrijk, bezwaar kan maken en deze om bepaalde redenen c.q. hiaten in de Europese wet dat altijd wordt toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik ben wel een rustige rijder (Prius..duh) en ben benieuwd!! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cruise control is beste manier om boetes te voorkomen. Gewoon instellen op Vmax plus paar km/u, dan rustig cruisen. Het is niet zo snel als opgejaagd harder te proberen te gaan, maar wat je verliest aan tijd (wat trouwens zelfs op dit soort afstanden enorm meevalt) win je aan ontspanning, zowel niet druk hoeven maken om flitsers als überhaupt niet naar snelheid te hoeven kijken en vooral de rechtervoet kunnen laten rusten voor lange stukken.

Enige uitzondering is de unbeschränkte Autobahn, waar je mits je auto het comfortabel kan en je de extra brandstofkosten ervoor over hebt op langere stukken zodanig veel harder kunt gaan dan 130km/u dat je significante tijdswinst kunt halen - maar ook (juist!) daar is het aan te raden terug te zakken en cc aan te zetten zodra je een beperking tegenkomt. Boetes in DE zijn relatief laag, maar dan nog heb je betere dingen met je tijd en geld te doen op vakantie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
dion_b schreef op maandag 3 april 2017 @ 00:13:
Cruise control is beste manier om boetes te voorkomen. Gewoon instellen op Vmax plus paar km/u, dan rustig cruisen. Het is niet zo snel als opgejaagd harder te proberen te gaan, maar wat je verliest aan tijd (wat trouwens zelfs op dit soort afstanden enorm meevalt) win je aan ontspanning, zowel niet druk hoeven maken om flitsers als überhaupt niet naar snelheid te hoeven kijken en vooral de rechtervoet kunnen laten rusten voor lange stukken.
Klopt, al is het op sommige stukken rijksweg soms net iets te druk, of net die ene slingerende pensionado in camper, of Poolse chauffeur die in zijn cabine druk is met van alles behalve op de weg letten, waardoor je de cruisecontrol moet onderbreken met de rem.

In mijn geval ging het dus om de (provinciale) binnenwegen waar onzichtbaar wordt geflitst. Zo hebben wij de navigatie een keer onbewust op "Eco Route" gezet waardoor wij op de rijksweg in België nog voor Luxemburg volgens de instructie een afslag moesten nemen en ineens op een hobbelige 100km weg richting noord Frankrijk bleken te rijden. Deze weg ging heel onduidelijk over in een 50km route vanwege bebouwing om vervolgens ineens weer naar een doorgaande 90km weg te worden geleid die later aansloot op de Peage wegen van Frankrijk. In dit "Eco" deel van de route met onduidelijke snelheidsbeperkingen zijn wij notabene twee keer geflitst. Compleet uitgestorven industriezones en mens-loze buitenwijken, geen kip op de weg, maar toch een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het topic niet kapen, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie het doen met lange auto reizen en kleine kinderen (6 en 4 jaar).

Wij gaan ook dit jaar voor het eerst "ver" op vakantie, richting Venetie aan de kust.
Totaal 1300km, zit nog te twijfelen of ik in 1x zal rijden (snachts). of toch een tussenstop in zuid Duitsland en daar overnachten..

Mijn kinderen zijn auto ritten tot 2,5 - 3 uur goed gewend, verder zijn we nog niet geweest met ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:06:
Ik wil het topic niet kapen, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie het doen met lange auto reizen en kleine kinderen (6 en 4 jaar).

Wij gaan ook dit jaar voor het eerst "ver" op vakantie, richting Venetie aan de kust.
Totaal 1300km, zit nog te twijfelen of ik in 1x zal rijden (snachts). of toch een tussenstop in zuid Duitsland en daar overnachten..

Mijn kinderen zijn auto ritten tot 2,5 - 3 uur goed gewend, verder zijn we nog niet geweest met ze. :)
Wat bij ons prima werkt is de ipad..... maar wij doen wel 1 overnachting op 1000 km..... (zodat je fris aankomt op je bestemming ipv savonds laat....)

Dus beide kids hebben een ipad met filmpjes, daarmee houden ze zich uren bezig!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Die van mij (5 en 8 ) hebben een MP3 speler met muziek. Vinden ze heerlijk om naar te luisteren (muziek en luisterboeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipad's/tablets hebben we niet :9 .

We willen rond 23:00 vertrekken is de planning.
Verwachting is dat de kinderen de nacht redelijk doorslapen in de auto, en tegen 6:00-7:00 wakker worden.

Dan hebben we er al 6-7 rij uren op. en hoop ik toch al 700-750km weg getrapt te hebben.
Dan is het nog 500-600km tot de eind bestemming. verwachting is dat het dus wel drukker op de weg zal zijn en dat we vaker gaan stoppen voor de kinderen.

Doel is om rond 14:00-15:00 uur op de camping aan te komen.
We rijden om de beurten dus ik kan af en toe wel me rust pakken en even de ogen dicht doen.

Qua dingen te doen hebben we genoeg ideeën, ging me meer om de duur van de reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier dezelfde afstand met 2 kids.. ook aan de kust van Noord Italie komende zomer. In de vroege ochtend om uiterlijk 5.00u wegrijden, heb al een hotelletje bij Munchen geboekt. Daar kom je dan zo eind van de middag aan normaal gesproken.Volgende dag om 9.00 na een ontbijt in de auto en zo kom je in de loop van de middag op de eindbestemming. Voor mij werkt dit zo prima, ik ben dan ook nog fris genoeg om een tent op te zetten en een auto uit te pakken.

Eerste paar uur vermaken de kids zicht nog wel met een boekje, een spelletje, beetje wakker worden enzo. Na een paar uur mag hun tablet/telefoon erbij, kunnen ze ook weer een paar uurtjes vooruit. Na een pauze hier of daar gaan de DVD schermpjes aan, film van 1.5 uur ofzo. En die laatste paar uurtjes rommelen ze wat aan want dan zijn we er toch al bijna. Maar dat zal ook wel een beetje afhangen hoe makkelijk je kinderen zijn, die van mij zijn erg makkelijk en zeuren nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:43

Ik zou overnachten, de kans dat je zonder file Italië inrijdt is volgens mij nihil, tot het gardameer vindt ik nog te doen, maar als je naar Venetië moet zou ik een tussenstop maken vorig jaar nog zo'n geintje gehad voor de gotthardtunnel op de terugweg 1,5 uur stil gestaan... dan wordt je reis van 1300 km aan de lange kant.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:40:
Ipad's/tablets hebben we niet :9 .

We willen rond 23:00 vertrekken is de planning.
Verwachting is dat de kinderen de nacht redelijk doorslapen in de auto, en tegen 6:00-7:00 wakker worden.

Dan hebben we er al 6-7 rij uren op. en hoop ik toch al 700-750km weg getrapt te hebben.
Dan is het nog 500-600km tot de eind bestemming. verwachting is dat het dus wel drukker op de weg zal zijn en dat we vaker gaan stoppen voor de kinderen.

Doel is om rond 14:00-15:00 uur op de camping aan te komen.
We rijden om de beurten dus ik kan af en toe wel me rust pakken en even de ogen dicht doen.

Qua dingen te doen hebben we genoeg ideeën, ging me meer om de duur van de reis.
Misschien heb je het topic al vanaf het begin lezen, daarin staan ook al wat tips en meningen over het wel of niet overdag of 's nachts rijden met kinderen.

's Avonds wegrijden zodat de kinderen mogelijk in slaap vallen onderweg is een optie, alleen kunnen ze natuurlijk altijd wakker worden tijdens een tussenstop om te tanken of de benen te strekken.
Om ze dan weer in slaap te krijgen kan mogelijk lastig zijn, al is dit per kind wel weer verschillend.

Een nadeel van 's nachts rijden kan zijn dat de kinderen rustig geslapen aankomen op de camping en gelijk de speeltuin in willen schieten, maar jij en de vrouw eigenlijk behoorlijk moe zijn van een nachtje doorhalen achter het stuur. Ook al wissel je soms met rijden, echt slapen doe je dan toch niet.
Misschien trekken jullie het dan net en gaan de aankomstdag wat vroeger naar bed. Of je spreekt vooraf af dat de een na aankomst en settelen even gaat liggen en daarna de ander. Immers moet er iemand voor de kinderen zijn als de ander plat gaat.

Wat je ook vaak lees en hoort is dat mensen lange reizen met kinderen in wat meer stukjes hakken. Dus in jouw geval bijvoorbeeld een trip tussen Nederland en Italië waarbij je onderweg twee keer overnacht. Door de relatief korte routes per dag heb je ruim tijd om dit rustig te doen en langere stops te houden. Waarbij de kinderen even kunnen spelen op de rustplaatsen van de benzinepomp om vervolgens moe gespeeld weer in te stappen waardoor ze vaak ook weer even in slaap vallen. Hierdoor moet je misschien 1 of 2 dagen eerder vertrekken maar begint je vakantie ook eerder.

DVD's, Tablets en spelletjes werken vaak ook goed, maar niet altijd gegarandeerd voor langere tijd. Dat is per kind anders. Dit soort dingen moet je soms uitproberen of al doende vind je het beste vermaak-recept voor lange reizen.
Ik printte vroeger de kaart met route van Google Maps op A3 papier, dan liet ik dit de kinderen vooraf zien, hoe we gingen rijden en hoe ver het wel niet was, waar de bergen kwamen en waar je de zee al kon zien. Onderweg pakte ik de kaart er af en toe bij en kruiste aan waar wij op de route zaten, dan was het een soort spannend voor ze want we kwamen steeds dichterbij het eindpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RoyK schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:28:
- we willen graag een caravan huren, tent zijn we nog niet aan toe :9
Misschien een domme vraag, maar is er een reden dat je perse naar een camping wil en niet een huisje wil huren via airbnb of bij een agriturismo of zoiets?

Een eigen huisje met een tuin met zwembad en speeltoestellen hoeft niet al te duur te zijn.
Heb je een normale keuken, normale douche, fatsoenlijke bedden, etc.
Je hoeft niet onwijs veel zooi mee te nemen, maar alleen kleren, speelgoed en laptop.
En je hebt geen last van andere mensen, altijd een pluspunt :P

* anandus heeft toevallig gisteren een vakantie naar Italië bij elkaar gedraaid.
Vliegtuig, huurauto, eigen huisje met grote tuin en mooi uitzicht via airbnb. Drie personen. Negen dagen. €1000,-
Minimaal gezeik, minimale kosten, relatieve luxe, maximale autonomie.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
anandus schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:46:
[...]
Misschien een domme vraag, maar is er een reden dat je perse naar een camping wil en niet een huisje wil huren via airbnb of bij een agriturismo of zoiets?

Een eigen huisje met een tuin met zwembad en speeltoestellen hoeft niet al te duur te zijn.
Je hoeft niet onwijs veel zooi mee te nemen, maar alleen kleren, speelgoed en laptop.

* anandus heeft toevallig gisteren een vakantie naar Italië bij elkaar gedraaid.
Vliegtuig, huurauto, eigen huisje via airbnb. Drie personen. Negen dagen. €1000,-
Een camping heeft andere voordelen dan een privé huisje met zwembad in een prachtige rustige omgeving.
Het is maar net wat je gezamenlijk wilt en waar je als gezin behoefte aan denkt te hebben.
Ik en mijn vrouw zoeken ook liefst de rust of pittoreske dorpjes met veel te zien en authentieke terrasjes. Alleen hebben wij ook nog twee met smartphone bewapende kinderen en die willen strand, feest en Wifi.

Heerlijk in de rust met je gezin is niet voor alle kinderen altijd automatisch het summum. Tot een bepaalde leeftijd hebben (kleine) kinderen hier inderdaad voldoende aan, maar op een gegeven moment komen ze op een leeftijd waarbij iets als een camping soms beter aansluit op hun ontwikkeling en wat ook beter aansluit op hun eigen vakantiewensen.

Een camping is een groot afgesloten en bewaakt terrein waar ook leeftijdsgenootjes zijn en genoeg voor hen te doen is.
De wat grotere campings hebben ook voor de oudere kinderen en pubers voldoende ontmoetingsplekken en uitgaansmogelijkheden. En als kind wil je dit ook, de vrijheid van een grote camping en niet overal die stomme ouders bij. En ouders willen in hun vakantie ook niet 24/7 de kinderen om hun heen, die krijgen door de camping ook de tijd om hun ding te doen. Hoe ouder de kinderen des te makkelijker dit gaat.

Wij kiezen het beste van twee werelden, zowel op een grote luxe camping als ook de luxe van een huisje, wat tegenwoordig een 'glamping' genoemd wordt. Alles wat je nodig kunt hebben is aanwezig en zo'n camping is dusdanig groot opgezet dat je nooit het idee hebt dat je in een mierennest terecht bent gekomen.
Het huisje is echt een chalet, met losse kamers, een keuken, toilet en badkamer, plus een goede airco.
Afgelopen jaar hadden wij een chalet waar de grote douche en de snelle Wifi router op glasvezel beter waren dan thuis. Met eigen auto voor de deur geparkeerd om de omgeving te verkennen een prima stek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Theo74 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:33:
[...]
Tot een bepaalde leeftijd hebben (kleine) kinderen hier inderdaad voldoende aan, maar op een gegeven moment komen ze op een leeftijd waarbij iets als een camping soms beter aansluit op hun ontwikkeling en wat ook beter aansluit op hun eigen vakantiewensen.
Goed punt. Onze dochter is nog jong, dus voor ons is een huisje in een dorpje -gelukkig- nog prima mogelijk. Een speeltuin en een zwembad is al snel genoeg :P

Maar ik kan me voorstellen dat, als ze wat ouder zijn, ze ook met andere kinderen zouden willen spelen, bijv.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 03-04-2017 16:55 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Wij hebben afgelopen zomervakantie een rit van 1250 km. prima doorstaan. Wij zijn wel om 03"00 uur vertrokken waardoor het eerste gedeelte van de rit de kinderen (2 en 4) sliepen tot een uur of 08:00 uur. Daarna ontbeten langs de weg en weer rustig verder gereden. Uiteraard het nodige vermaak voor op de achterbank mee (iPad's, dvd's, kleurtjes etc.) en een coolbox met voldoende te eten/drinken.

Ik rij zelf met gemak 4 uur aaneengesloten en wissel daarna af met mijn vriendin die dan 2 uurtje rijd. De meeste accommodaties zijn toch pas vanaf 15:00 uur toegankelijk dus dan komen wij precies op tijd aan. Succes met de rit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
anandus schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:46:
[...]

Vliegtuig, huurauto, eigen huisje met grote tuin en mooi uitzicht via airbnb. Drie personen. Negen dagen. €1000,-
Je moet even het topic doorgaan en je zal zien dat we een andere weg ingeslagen zijn :P

(EDIT)
Ik heb je bericht verkeerd gelezen. We hebben ook naar Airbnb huisjes gekeken. Maar ik mis een beetje het vakantie geval. Lang niet alles is leuk en soms ga je terug in de tijd.. als je het meubulair ziet.

We gaan het kamperen eens proberen. Ik heb er stiekem best wel zin in. Tent open..kids eruit en spelen met andere kinderen tot het donker wordt. Kleine camping en lekker ontstressen. (Proberen)

[ Voor 17% gewijzigd door RoyK op 03-04-2017 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
RoyK schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:01:
[...]

We gaan het kamperen eens proberen. Ik heb er stiekem best wel zin in. Tent open..kids eruit en spelen met andere kinderen tot het donker wordt. Kleine camping en lekker ontstressen. (Proberen)
Dat is het ook, het camping-gevoel. Kinderen kunnen doen en laten wat ze willen, ook 's avonds als het wat donker wordt mogen ze bijvoorbeeld nog even naar de speeltuin, of bij oudere kinderen nog tot lekker laat hangen of ergens op de camping wat drinken met de camping-vriendjes. En dit alles in hun eigen vrijheid zonder ouders, lekker doen wat je wilt.
Wij als ouders met zelfs wat oudere kinderen vinden het ook een fijn idee dat een camping omsloten is en bewaking heeft. Hierdoor kan er minder snel zomaar wat gebeuren, gelden er voor kinderen ook bepaalde regels en is er altijd wel een oplettend oog.

Wij vinden het als ouders met wat oudere kinderen heerlijk als de kinderen hun gang zijn gegaan waardoor wij kunnen doen wat wij willen. Iedereen heeft zijn mobiel op zak dus vinden elkaar als het nodig is.
Natuurlijk doen wij ook veel dingen samen zoals naar het strand, een stadje bezoeken, wat winkelen, of 's avonds uit eten. Maar niets moet en iedereen kan zelf bepalen of hij meegaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Klinkt goed Theo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:21

Mijn tip is 's nachts rijden, als je het zelf aan kunt tenminste. Lekker rustig op de weg, en in de auto ook :). Kan ik flink door tuffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Je moet echt een of twee keer op een leuke camping gestaan hebben om de ervaring te hebben. Dan pus kun je onderbouwd zeggen dat je het wel of niets vind.
Zo is een goede kennis van mij een jaar geleden voor het eerst met vriendin en kids op een camping in Spanje geweest, terwijl hij normaal van de All-In resorts is.
Wij hebben hem de nodige tips gegeven en zo kwam hij uiteindelijk met auto aan bij zijn gehuurde chalet (grote stacaravan) met dubbele badkamer en airco. Zijn ervaring was ronduit positief en kon ons daardoor gelijk veel beter begrijpen dat met kinderen een grote camping zo veel meerwaarde heeft dan een hotel.
Iedereen heeft absoluut zijn eigen voorkeur en persoonlijke ervaringen, maar met kinderen blijft de camping echt een koploper in de vakanties.

[ Voor 3% gewijzigd door Theo74 op 05-04-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:40:

Tja, dat is toch helemaal afhankelijk van hoe jouw kinderen zijn en, waarschijnlijk, hoe goed jij en je vrouw tegen drukke kinderen in een kleine ruimte kunnen.

Mijn ervaring (ik rijd al jaren met drie kinderen op de achterbank zo'n 2000 tot 2400 km naar Zuid Spanje) is dat de kinderen zich aardig kunnen vermaken, maar toch iedere paar uur ontstaat er wel een 'opstootje' omdat er een iets doet bij een ander wat die ander niet aan staat. Dat daargelaten vind ik het prima te doen.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik het afgelopen jaar heerlijk (rustig) vond dat m'n dochter ging vliegen, die heb ik dus alleen de laatste 150 km in de auto gehad toen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Pagina: 1 2 Laatste