Brookhuis Reizen voetbalreis, wedstrijd verplaatst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Reageer even op dit topic, omdat ik hier met eenzelfde soort probleem zit. :X
De reis is op 14 februari geboekt bij Brookhuis Reizen voor 2 personen. Hij gaat hier om een busreis retour en de wedstrijdkaart. Ik heb ze op 17 maart geïnformeerd dat we niet meer konden, een dag na de Europa League plaatsing.

Dit staat bij hun in de algemene voorwaarden:

Artikel 5: Annulering
5.1 Indien de opdrachtgever de vervoerovereenkomst opzegt, is hij verplicht de dientengevolge door de vervoerder geleden schade te vergoeden. Tenzij partijen anders zijn overeengekomen - met inbegrip van het geval dat de vervoerder in zijn prospectus of andere publicatie een afwijkende annuleringsregeling heeft vermeld - is de opdrachtgever, naast vergoeding van eventueel in zijn opdracht door de vervoerder reeds gemaakte kosten, de navolgende schadevergoeding aan de vervoerder verschuldigd:
a. indien de opzegging plaatsvindt tenminste 22 dagen voor de dag waarop het vervoer aanvangt: 15% van de overeengekomen ritprijs met een minimum van €35,-;
b. indien de opzegging plaatsvindt op de 21e dag of tussen 21 en 14 dagen voor de dag waarop het vervoer aanvangt: 30% van de overeengekomen ritprijs;
c. indien de opzegging plaatsvindt op de 14e dag of tussen 14 en 2 dagen voor de dag waarop het vervoer aanvangt: 50% van de overeengekomen ritprijs; d. indien opzegging plaatsvindt op de 2e dag voor de dag waarop het vervoer aanvangt: 75% van de overeengekomen ritprijs; e. indien opzegging plaatsvindt op de dag van vertrek of tijdens het vervoer: de volledige ritprijs.
5.2 Indien de reiziger de reisovereenkomst opzegt wegens een omstandigheid die voor zijn rekening komt - zoals ziekte of familie-omstandigheden - is hij verplicht de dientengevolge door de reisorganisator geleden schade te vergoeden. Tenzij partijen anders zijn overeengekomen - met inbegrip van het
geval dat de reisorganisator in zijn prospectus of andere publicatie een afwijkende annuleringsregeling heeft vermeld - is de reiziger de navolgende schadevergoeding aan de reisorganisator verschuldigd:
a. bij opzegging eerder dan 56 dagen voor de dag van vertrek: € 35,- per persoon;
b. bij opzegging vanaf de 56e dag tot 28 dagen voor de dag van vertrek: het bedrag van de aanbetaling tot een maximum van 25% van de reissom;
c. bij opzegging vanaf de 28e dag tot 14 dagen voor de dag van vertrek: 50% van de reissom; d. bij opzegging vanaf de 14e dag tot de dag van vertrek: 75% van de reissom; e. bij opzegging op de dag van vertrek of tijdens de reis: de volledige reissom.
5.3 Indien een of meer reizigers die gezamenlijk met een of meer andere reizigers voor een verblijf bepaalde accommodatie hebben geboekt hun reisovereenkomst opzeggen, geldt zodanige opzegging tevens als opzegging door die andere reiziger(s) van de met hem (hen) gesloten reisovereenkomst(en) en zijn ook deze reizigers tot schadevergoeding op de voet van 5.2 gehouden.
5.4 De opzeggingsbevoegdheid kan tijdens het vervoer respectievelijk de reis niet worden uitgeoefend wanneer daardoor de reis van het voertuig zou worden vertraagd. Opzegging door de opdrachtgever respectievelijk reiziger kan voor de aanvang van het vervoer respectievelijk de reis slechts schriftelijk geschieden.

Artikel 6: Wijziging van de overeenkomst
6.1 De vervoerder respectievelijk reisorganisator is bevoegd de vervoer- respectievelijk reisovereenkomst op een wezenlijk punt te wijzigen wegens gewichtige, de opdrachtgever respectievelijk
reiziger zo spoedig mogelijk meegedeelde omstandigheden. De opdrachtgever respectievelijk reiziger kan de wijziging afwijzen. Indien de vervoerder respectievelijk reisorganisator de vervoer- respectievelijk reisovereenkomst op een niet-wezenlijk punt wijzigt wegens gewichtige, de opdrachtgever respectievelijk reiziger onverwijld meegedeelde omstandigheden, kan de opdrachtgever respectievelijk reiziger de wijziging slechts afwijzen indien zij hem tot nadeel van meer dan geringe betekenis strekt.
6.2 De opdrachtgever respectievelijk reiziger dient zijn eventuele afwijzing zo spoedig mogelijk aan de vervoerder respectievelijk reisorganisator mee te delen, bij gebreke waarvan de afwijzing geen effect sorteert.
6.3 In geval van afwijzing door de opdrachtgever respectievelijk reiziger als bedoeld onder 6.2, kan de vervoerder respectievelijkreisorganisator de vervoer- respectievelijk reisovereenkomst opzeggen. De vervoerder respectievelijk reisorganisator dient deze opzeggingsbevoegdheid zo spoedig mogelijk uit te oefenen. In geval van zodanige opzegging heeft de opdrachtgever respectievelijk reiziger recht op teruggave of kwijtschelding van de ritprijs respectievelijk reissom of, indien het vervoer respectievelijk de reis reeds ten dele is genoten, een evenredig deel daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb er toch een eigen topic van gemaakt, omdat het om een andere aanbieder gaat.

Verder mis ik nog wat algemene informatie, wat heb je zelf bijvoorbeeld al gevonden en wat zei de aanbieder toen je vroeg om te annuleren?

[ Voor 42% gewijzigd door Yorinn op 25-03-2017 19:55 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:03
En wat wil je nu van ons weten? Waarom wil je annuleren. En wat geven zij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Niet online
Ik kreeg deze mail terug van de aanbieder;
Dat is inderdaad het geval. Voor ons ook niet mooi, vandaar echter zie voorwaarden geen reden / mogelijkheid tot annuleren.

Maar vraag is nu of ze in hun recht staan, of dat er voor mij nog een andere mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Oké dus even voor de duidelijkheid. Jij boekte busreis+Ticket. Onder voorbehoud. De vraag is nu wanneer zou hij definitief worden? Bij de vorige topic stond duidelijk uiterlijk 6 weken van te voren. Wat staat er bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 08:23:
Oké dus even voor de duidelijkheid. Jij boekte busreis+Ticket. Onder voorbehoud. De vraag is nu wanneer zou hij definitief worden? Bij de vorige topic stond duidelijk uiterlijk 6 weken van te voren. Wat staat er bij jou?
Dit kan ik nergens vinden in de voorwaarden, op hun website zelf ook niet.
http://www.brookhuisbusre...eis-schalke-04-rb-leipzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dat staat 9/10 op de factuur. En niet de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:43:
Dat staat 9/10 op de factuur. En niet de algemene voorwaarden.
Nope, er staat op de factuur wat ik heb gekregen bij de bestelling alleen zaterdag 22 april. Na mijn annulering op 17 maart kreeg ik een (ver)nieuwde factuur toegestuurd met de datum zondag 23 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 15:17
Oeps!

[ Voor 93% gewijzigd door Tremio op 26-03-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Niet online
Tremio schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:58:
Ben ik de enige die niet snapt waar deze topic over gaat?
Zou best kunnen, komt omdat ze mijn vraag in een nieuw topic hebben gezet.
Het was op een reactie op dit topic:
VoetbalreizenXL voetbalreis, wedstrijd verplaatst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Dit staat op de website van Brookhuis Busreizen.
MET VERTREKGARANTIE
De datum van de voetbalwedstrijd Schalke 04 - RB Leipzig is op zaterdag 22 of zondag 23 april.
Je had dus kunnen weten dat het ook op 23 april kon plaatsvinden.

Verder denk ik dat dit dan geldt:
a. indien de opzegging plaatsvindt tenminste 22 dagen voor de dag waarop het vervoer aanvangt: 15% van de overeengekomen ritprijs met een minimum van €35,-;

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
sjaool schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:15:
Dit staat op de website van Brookhuis Busreizen.

[...]

Je had dus kunnen weten dat het ook op 23 april kon plaatsvinden.

[...]
Ik vermoed het ook. Waar de andere TS het geluk had dat er een datum bij stond wanneer hij definitief werd. Als zij dat niet hebben gemeld ga je denk ik niet onderuit komen. Je kan het eventueel nog op marktplaats verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Niet alleen de 6 weken, maar ook de combinatie met overnachting.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:15:

Ik heb ze hiermee geconfronteerd, maar zojuist kreeg ik deze reactie.

Er stond op onze website dat de wedstrijd ook op de 23e gespeeld kan worden. Dit mag geen reden tot annuleren zijn. Daarnaast zijn er geen zieken of familieomstandigheden waardoor je zou gaan annuleren, zoals in de voorwaarden vermeld staat.

Dit stond op de website: De datum van de voetbalwedstrijd Schalke 04 - RB Leipzig is op zaterdag 22 of zondag 23 april.

De voetbalkaarten worden ook allemaal omgezet naar de 23e en wij kunnen deze kaarten niet retour geven en deze zijn voor alle boekingen afgenomen en betaald. Helaas hebben wij het niet in de hand als er wedstrijden verzet gaan worden, dit is puur onmacht. Het blijft altijd lastig vooral als er ook kaarten mee afgenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

ExcaliburFC schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:52:
[...]

Ik heb ze hiermee geconfronteerd, maar zojuist kreeg ik deze reactie.

Er stond op onze website dat de wedstrijd ook op de 23e gespeeld kan worden. Dit mag geen reden tot annuleren zijn. Daarnaast zijn er geen zieken of familieomstandigheden waardoor je zou gaan annuleren, zoals in de voorwaarden vermeld staat.

Dit stond op de website: De datum van de voetbalwedstrijd Schalke 04 - RB Leipzig is op zaterdag 22 of zondag 23 april.

De voetbalkaarten worden ook allemaal omgezet naar de 23e en wij kunnen deze kaarten niet retour geven en deze zijn voor alle boekingen afgenomen en betaald. Helaas hebben wij het niet in de hand als er wedstrijden verzet gaan worden, dit is puur onmacht. Het blijft altijd lastig vooral als er ook kaarten mee afgenomen zijn.
Dit zou betekenen dat zij zich niet aan de door hen zelf gestelde voorwaarden houden. Ik zou proberen om de kaarten alsnog te verkopen op Marktplaats.

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1