Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan ik deze Game Pc build verbeteren? €1100 max

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (RuneScape 3, H1Z1, GTA5, CSGO en hopelijk nog meer)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1000-€1100. Met de huidige build zit ik op €970,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, beeldscherm, headset heb ik al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Fractal Design Define S Window
Asus A88X-PRO
AMD Athlon X4 880K
Cooler Master Hyper 212 EVO
MSI Radeon RX 480 8GB
Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R
Samsung 850 EVO 500GB
Western Digital Blue WD10EZEX 1TB
Cooler Master MasterWatt Lite 700W

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD processor en ASUS moederbord

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig/geen geluid, snel

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Feedback voor verbetering

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Kun je even wat specifieker zijn ipv 'gamen'? Denk aan resolutie en soort games.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-11 23:40

Racing_Reporter

Contentmaker

Ditch ajb die processor en het moederbord. AMD heeft net Zen gelanceerd, daar kan je echt veel meer mee in de toekomst dan dit ding.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mag ik vragen op basis van welke bron / informatie je tot de door jouw genoemde build bent gekomen?

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 24-03-2017 20:49 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:48:
Mag ik vragen op basis van welke bron / informatie je tot de door jouw genoemde build bent gekomen?
Via vrienden die bepaalde componenten aanraden. En de combinatie van AMD/ASUS door mijn oom, die zegt dat hij er verstand van heeft.

edit: En ook door zelf een beetje rond te kijken op internet, via tweakers

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2017 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Menno02 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:47:
Kun je even wat specifieker zijn ipv 'gamen'? Denk aan resolutie en soort games.
Momenteel speel ik geen zware games, omdat mijn pc dat niet aankan. Ik ben vooral van plan spellen te spelen die vrienden ook spelen, denk aan CS:GO, GTA5, H1Z1. In de toekomst hopelijk ook de nieuwere (zwaardere) spellen.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:59:
[...]

Momenteel speel ik geen zware games, omdat mijn pc dat niet aankan. Ik ben vooral van plan spellen te spelen die vrienden ook spelen, denk aan CS:GO, GTA5, H1Z1. In de toekomst hopelijk ook de nieuwere (zwaardere) spellen.
GTA 5 geen zware game? :?

Goed, een nieuwe oom wordt lastig, maar zou je vrienden op marktplaats zetten als ik jou was. :9

Denk dat je op deze pagina een goede basis kunt vinden voor jouw wensen:
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Enige is wel dat de Intel 7*** processoren nog niet beschikbaar waren en deze build nog op Skylake onderdelen gebouwd is.
Idealiter vervang je de 6400 cpu voor een 7400 in combinatie met een b250 bordje.

Zelfs dan zal die build niet perfect zijn voor jouw wensen maar desondanks is dit een veruit betere basis voor ons om te gaan fine-tunen.
In je oorspronkelijke opstelling is eigenlijk enkel de grafische kaart een goede keus.

Ps. Het advies van jouw oom lijkt mij voornamelijk een gevoelskwestie omdat hij toevallig goede ervaringen heeft gehad met producten uit de stal van deze merken.
Zou mij hier niet al te blind op staren. Sowieso hebben praktisch alle merken wel goede en minder goede producten. Denk b.v. aan Samsung die met de Galaxy s7 een fantastisch product leveren maar met de Galaxy note een tikkende tijdbom. Ergo, een merk zegt niet direct dat alle producten geweldig en fantastisch zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 24-03-2017 21:10 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
De enige keuzes in je lijstje die verdedigbaar zijn zijn die harde schijf en die videokaart.
De enige processors van AMD die je mag overwegen dragen codenaam Ryzen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 184,75€ 184,75
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 244,95€ 244,95
1Toshiba P300 (Bulk), 2TB€ 70,94€ 70,94
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,-€ 84,-
1be quiet! Pure Rock€ 32,50€ 32,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 115,95€ 115,95
1Corsair CX450M€ 54,50€ 54,50
1PNY CS1311 240GB€ 77,67€ 77,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,21

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:04:
[...]

GTA 5 geen zware game? :?

Goed, een nieuwe oom wordt lastig, maar zou je vrienden op marktplaats zetten als ik jou was. :9

Denk dat je op deze pagina een goede basis kunt vinden voor jouw wensen:
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Enige is wel dat de Intel 7*** processoren nog niet beschikbaar waren en deze build nog op Skylake onderdelen gebouwd is.
Idealiter vervang je de 6400 cpu voor een 7400 in combinatie met een b250 bordje.

Zelfs dan zal die build niet perfect zijn voor jouw wensen maar desondanks is dit een veruit betere basis voor ons om te gaan fine-tunen.
In je oorspronkelijke opstelling is eigenlijk enkel de grafische kaart een goede keus.

Ps. Het advies van jouw oom lijkt mij voornamelijk een gevoelskwestie omdat hij toevallig goede ervaringen heeft gehad met producten uit de stal van deze merken.
Zou mij hier niet al te blind op staren. Sowieso hebben praktisch alle merken wel goede en minder goede producten. Denk b.v. aan Samsung die met de Galaxy s7 een fantastisch product leveren maar met de Galaxy note een tikkende tijdbom. Ergo, een merk zegt niet direct dat alle producten geweldig en fantastisch zijn :)
Het zijn inderdaad niet de zwaarste games die momenteel op de markt zijn, maar ik hoop met deze pc gewoon weer een lange tijd vooruit te kunnen gaan, en ik zie mijzelf in de toekomst nog wel nieuwe games kopen, dus beter iets wat boven mijn behoeftes ligt dan eronder.

Ik zal even verder kijken naar andere componenten, met in het bijzonder wat je me net heb aangeraden.
Heel erg bedankt voor de feedback!

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:10:
De enige keuzes in je lijstje die verdedigbaar zijn zijn die harde schijf en die videokaart.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,21
Bedankt voor de suggestie, ga ik even goed bestuderen!
Heb ook gehoord dan Ryzen fantastisch is, maar dat is nog zo duur op het moment. :S

• youridv1
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Bedankt voor de suggestie, ga ik even goed bestuderen!
Heb ook gehoord dan Ryzen fantastisch is, maar dat is nog zo duur op het moment. :S
Weet ik, de huidige processors van Ryzen die uit zijn, zijn allemaal high end segment chips. Als je het waard vind kun je wachten op Ryzen 5. Voor de rest is een i5 7400 waarschijnlijk de handigste optie

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:18:
[...]

Het zijn inderdaad niet de zwaarste games die momenteel op de markt zijn, maar ik hoop met deze pc gewoon weer een lange tijd vooruit te kunnen gaan, en ik zie mijzelf in de toekomst nog wel nieuwe games kopen, dus beter iets wat boven mijn behoeftes ligt dat eronder.

Ik zal even verder kijken naar andere componenten, met in het bijzonder wat je me net heb aangeraden.
Heel erg bedankt voor de feedback!
Denk dat GTA 5 toch wel redelijk te scharen is onder "zware games".

Wat ik bij deze casussen zelf altijd een dilemma vind is dat CS:GO erg veel baat heeft bij een snellere CPU terwijl overige games over het algemeen meer leunen op de grafische kaart.
Maar goed, dilemma's zijn er om opgelost te worden :)

Je hebt het b.v. over toekomstige games. Over welk tijdsbestek hebben we het dan? En welke eisen ga je aan deze games stellen als in resolutie, grafische instellingen en minimale fps?
Daarnaast, over hoeveeltijd zou je hoeveel geld willen investeren om je systeem up-to-date te houden?

Waarom vraag ik dit? CS:GO is zoals gezegd een spel dat vooral leunt op de CPU terwijl andere games het vooral van de grafische kaart moeten hebben. Gevolg is dat grafische kaarten relatief sneller verouderen dan processoren.
Met jouw budget zou het b.v. een optie kunnen zijn om direct te kiezen voor een deftige i7 processor.
Enerzijds heeft een game als CS:GO hier direct profijt van, anderzijds leg je hiermee een stabielere basis voor de toekomst waarbij je waarschijnlijk enkel de gpu hoeft te vervangen om up-to-date te zijn.

• youridv1
Switchie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Wat ik bij deze casussen zelf altijd een dilemma vind is dat CS:GO erg veel baat heeft bij een snellere CPU terwijl overige games over het algemeen meer leunen op de grafische kaart.

Je hebt het b.v. over toekomstige games. Over welk tijdsbestek hebben we het dan? En welke eisen ga je aan deze games stellen als in resolutie, grafische instellingen en minimale fps?
Daarnaast, over hoeveeltijd zou je hoeveel geld willen investeren om je systeem up-to-date te houden?

Waarom vraag ik dit? CS:GO is zoals gezegd een spel dat vooral leunt op de CPU terwijl andere games het vooral van de grafische kaart moeten hebben. Gevolg is dat grafische kaarten relatief sneller verouderen dan processoren.
Met jouw budget zou het b.v. een optie kunnen zijn om direct te kiezen voor een deftige i7 processor.
Enerzijds heeft een game als CS:GO hier direct profijt van, anderzijds leg je hiermee een stabielere basis voor de toekomst waarbij je waarschijnlijk enkel de gpu hoeft te vervangen om up-to-date te zijn.
Van een i7 heeft csgo betrekkelijk weinig baat. De Source engine heeft heel erg veel moeite met dealen met hyperthreading. Als ik hyperthreading uitschakel neemt mijn fps in counterstrike met rond de 100 fps toe. CSGO analysten doen dezelfde bevindingen.
Voor de rest is een i7 inderdaad wat toekomstbestendiger

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:10:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,21
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar waarom precies heb je gekozen voor een andere voeding? Gewoon nieuwsgierig.

• youridv1
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:34:
[...]

Niet dat ik er veel verstand van heb, maar waarom precies heb je gekozen voor een andere voeding? Gewoon nieuwsgierig.
Nieuwsgierigheid is altijd goed.
1. Het lijstje wat ik je gaf vormt een pc die niet denderend veel stroom verbruikt. 300 Watt ofzo. De coolermaster powersupply calculator kun je even googlen en gebruiken om je wattage uit te rekenen.
2. Deze corsair voeding is degelijk en goed aangeschreven. Hij is ook 80 plus bronze en dus redelijk efficient. Kwalitatief gezien is er gewoon niets mis met deze voeding.
3. Hij is 55 euro

Ik heb zelf wel een 750watt voeding. (de RM750x) Deze heb ik gekocht omdat ik rekening houdt met een tweede GTX 1080 op niet al te lange termijn. Tenzij je 2 grafische kaarten in je systeem hebt, heb je met de recente hardware van intel amd en nvidia genoeg aan 450 watt

[ Voor 17% gewijzigd door youridv1 op 24-03-2017 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:37:
[...]

Nieuwsgierigheid is altijd goed.
1. Het lijstje wat ik je gaf vormt een pc die niet denderend veel stroom verbruikt. 300 Watt ofzo. De coolermaster powersupply calculator kun je even googlen en gebruiken om je wattage uit te rekenen.
2. Deze corsair voeding is degelijk en goed aangeschreven. Hij is ook 80 plus bronze en dus redelijk efficient. Kwalitatief gezien is er gewoon niets mis met deze voeding.
3. Hij is 55 euro

Ik heb zelf wel een 750watt voeding. (de RM750x) Deze heb ik gekocht omdat ik rekening houdt met een tweede GTX 1080 op niet al te lange termijn. Tenzij je 2 grafische kaarten in je systeem hebt, heb je met de recente hardware van intel amd en nvidia genoeg aan 450 watt
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Ik speel al jarenlang games op low settings met niet meer dan 30fps, ik heb gehoord dat 60fps 'decent' is om te hebben. Een i7 processor wordt ook al snel zo duur. :/

Over het up-to-date houden, mogelijk... paar €200 euro per jaar ongeveer, ligt er maar niet aan wat er up-to-date gemaakt moet worden en hoeveel geld ik op dat moment over heb. Maar ben niet van plan om hem binnen een jaar al te upgraden.

p.s. Om een beetje een beeld te krijgen van wat voor pc ik op het moment speel, H1Z1 draait minder dan 10fps op de laagste settings. Ooit gekocht en bijna nooit gespeeld (vanwege.... mijn pc)

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:47:
[...]

Ik speel al jarenlang games op low settings met niet meer dan 30fps, ik heb gehoord dat 60fps 'decent' is om te hebben. Een i7 processor wordt ook al snel zo duur. :/

Over het up-to-date houden, mogelijk... paar €200 euro per jaar ongeveer, ligt er maar niet aan wat er up-to-date gemaakt moet worden en hoeveel geld ik op dat moment over heb. Maar ben niet van plan om hem binnen een jaar al te upgraden.

p.s. Om een beetje een beeld te krijgen van wat voor pc ik op het moment speel, H1Z1 draait minder dan 10fps op de laagste settings. Ooit gekocht en bijna nooit gespeeld (vanwege.... mijn pc)
De lijstjes die hier worden gepost draaien bijna alles op 1080p 60fps ultra settings

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:47:
[...]
Ik speel al jarenlang games op low settings met niet meer dan 30fps, ik heb gehoord dat 60fps 'decent' is om te hebben.
Het gaat er niet om wat je hoort, het gaat er om wat je eigen wensen zijn.
Als jij 30fps heerlijk vind spelen ga je toch niet serieus een bak geld neerleggen omdat anderen dat vinden? :?
Een i7 processor wordt ook al snel zo duur. :/
Kwestie van perceptie. Je stelt zelf een budget a 1000. Wat maakt het dan uit wat de individuele componenten kosten als je uiteindelijk op dit bedrag uitkomt?
Persoonlijk vind ik een hardeschijf duur omdat ik mijn spul gratis in de cloud kan knallen. ;)
Hoeft ook zeker niet. Door nu te investeren in een goede cpu, moederbord, 16gb ram geheugen en een kwalitatieve voeding, leg je een basis waar je in theorie minstens 5 jaar op kunt bouwen.
Ook de gekozen amd 480 gaat de komende jaren probleemloos doorkomen. Zou je hooguit de amd 480 over 3 jaar kunnen vervangen voor een nieuw modelletje a 300 euro (minus de restwaarde van de 480) waardoor je weer 3 jaar probleemloos kunt genieten.
Even eerlijk... Is je huidige pc een gameboy uit 1991?
Met jouw budget a 1000 a 1100 euro bouw je een systeem dat in theorie H1Z1 op jouw 1000 fps kan draaien. :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Even eerlijk... Is je huidige pc een gameboy uit 1991?
Met jouw budget a 1000 a 1100 euro bouw je een systeem dat in theorie H1Z1 op jouw 1000 fps kan draaien. :) :)
mijn mobiel > mijn pc

een schande

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 205,05€ 205,05
1Fractal Design Define S - Window€ 78,95€ 78,95
1Cooler Master MasterWatt Lite 500W€ 42,50€ 42,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 169,90€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 985,75

Wat valt hier nog aan te veranderen, mocht ik voor een i7 gaan?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:05:
[...]

mijn mobiel > mijn pc

een schande
Haha oke, had ik het redelijk bij het rechte eind.
Overigens absoluut geen schande. Hier geldt waarschijnlijk hetzelfde.

even mijn ongezouten (en wellicht ongewenste) mening op basis van wat ik inmiddels heb gelezen
Denk dat het in jouw geval doodzonde is om zoveel geld uit te geven aan een nieuwe computer.
Wat ik tussen de regels opmaak is dat zowel jouw wensen als invulling hiervan vooral gebasseerd is op basis van andermans mening, visie what so ever.

Je speelt momenteel op lage settings met 30 fps en gaat plots een gigantische som geld investeren om ultra settings op >60 fps te kunnen spelen.
Besef je dat er tussen wit en zwart, minstens 823 tinten grijs zijn.
Denk persoonlijk (maar dat is natuurlijk een aanname) dat je ook met een pc van 500 super gelukkig kunt en gaat zijn.

Zou vanuit dit perspectief (en nogmaals, mijn interpretatie dus kan er volledig naastzitten) dit topic een andere insteek geven;
Vertel ons je wensen en wij bouwen een systeem dat hier voor een zo laag mogelijk bedrag aan kan voldoen. :)

Verwijderd

De Cooler Master voeding moet je iig niet nemen. Erg matige kwaliteit en dito prestaties. Beter neem je de eerder genoemde CX450M.

Je kunt besparen op de ssd door pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB te nemen.

De cpu koeler kan ook iets minder zonder op prestaties in te leveren pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim of gewoon de boxed koeler gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
even mijn ongezouten (en wellicht ongewenste) mening op basis van wat ik inmiddels heb gelezen
Denk dat het in jouw geval doodzonde is om zoveel geld uit te geven aan een nieuwe computer.
Wat ik tussen de regels opmaak is dat zowel jouw wensen als invulling hiervan vooral gebasseerd is op basis van andermans mening, visie what so ever.
Het zou best kunnen dat je gelijk heb, dat ik teveel geld hier aan uit geef, vrienden suggereren onderdelen voor mij waardoor de prijs al snel omhoog zal gaan. Ik zoek eigenlijk een mooie computer waar ik gewoon prima op kan gamen, aangezien dat op mijn huidige zo goed als niet mogelijk is :S. Als jij nog mooie opties hebt voor mij voor een pc waar ik de games op kan spelen die ik boven in mijn post heb benoemd, hoor ik ze meer dan graag.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:31:
[...]

Het zou best kunnen dat je gelijk heb, dat ik teveel geld hier aan uit geef, vrienden suggereren onderdelen voor mij waardoor de prijs al snel omhoog zal gaan. Ik zoek eigenlijk een mooie computer waar ik gewoon prima op kan gamen, aangezien dat op mijn huidige zo goed als niet mogelijk is :S. Als jij nog mooie opties hebt voor mij voor een pc waar ik de games op kan spelen die ik boven in mijn post heb benoemd, hoor ik ze meer dan graag.
Akkoord als wij hiervoor als uitgangspunt nemen:
GTA 5 op semi-deftige settings met 60 fps op een full hd resolutie?

Een systeem dat aan deze 'eisen' voldoet gaat de overige games met 2 vingers in de neus kunnen draaien. Daarnaast kun je op basis hiervan prima een paar jaar vooruit. Hooguit ga je over 3 jaar op iets mindere settings spelen, echt "onspeelbaar" gaan games niet worden de komende jaren.

Hiermee heb je bij voorbeeld al een verdomd deftig systeempje staan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Prime B250M-A€ 77,-€ 77,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Corsair Carbide 88R€ 46,95€ 46,95
1G.Skill Value F4-2133C15D-16GNT€ 109,07€ 109,07
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 886,67

[ Voor 59% gewijzigd door Switchie op 24-03-2017 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,51€ 22,51
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 145,95€ 145,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 965,06

Ik kom momenteel op bijna €100 euro meer, maar dat komt grotendeels vanwege de grotere SSD en een koeling erin. Denk jij dat de koeling niet echt nodig is, of wordt dat wel aangeraden? Ik zit nog te twijfelen tussen 250gb en 525gb voor SSD.

edit: be quiet! Pure Rock Slim versie, want de normale past niet.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:15:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 975,05

Ik kom momenteel op bijna €100 euro meer, maar dat komt grotendeels vanwege de grotere SSD en een koeling erin. Denk jij dat de koeling niet echt nodig is, of wordt dat wel aangeraden? Ik zit nog te twijfelen tussen 250gb en 525gb voor SSD.
Koeling is inderdaad niet nodig. Intel levert in principe een prima koeler mee. De darkrock is wellicht iets stiller en koelt iets beter maar dit ga je praktisch niet merken. Keiharde prestatiewinst zal het in ieder geval niet geven.

Wat betreft de ssd kun je de gewenste capaciteit zelf uitrekenen. Aangezien je een losse hardeschijf hebt zet je idealiter alle bulk op die schijf en gebruik je de ssd puur voor het installeren van Windows, diverse programma's en games. Normaalgesproken moet je dan met 250gb redelijk uit de voeten kunnen.
Even uit de losse pols:
Windows 20gb
Gta 60gb
Office 10gb
Overige "kleine" apps 10gb
Geeft je nog 150gb ruimte voor andere games.

Een snelle zoekopdracht leert mij dat h1z1 <20gb inneemt. Ergo, met een 250gb ssd kun je naast Windows, office en gta 5 nog minstens 7 games a la 1h1z kwijt

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou ook nog mijn oude harde schijf in mijn nieuwe pc kunnen stoppen. Momenteel staat er nog 995GB van de 1.65TB leeg, maar als ik hem in mijn nieuwe pc stop, dan wil ik hem liever eerst helemaal leeghalen, er staan namelijk zo goed als alleen maar torrents op. Als ik hem formateer, hoeveel % van de schijfruimte krijg ik dan ongeveer terug? Sinds ik heb gehoord dat je nooit echt alles terug kan krijgen.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:40:
Ik zou ook nog mijn oude harde schijf in mijn nieuwe pc kunnen stoppen. Momenteel staat er nog 995GB van de 1.65TB leeg, maar als ik hem in mijn nieuwe pc stop, dan wil ik hem liever eerst helemaal leeghalen, er staan namelijk zo goed als alleen maar torrents op. Als ik hem formateer, hoeveel % van de schijfruimte krijg ik dan ongeveer terug? Sinds ik heb gehoord dat je nooit echt alles terug kan krijgen.
Als je je schijf formatteert krijg je gewoon 100% van de bruikbare ruimte terug :). Ik denk persoonlijk dat je bedoelt dat bijvoorbeeld je 2TB schijf als 1,82TB in Windows wordt aangegeven. Zie: https://www.howtogeek.com...ard-drive-wrong-capacity/

Verder is het even verstandig om te overwegen of je je oude schijf wel wilt hergebruiken. Een oude hardeschijf welke misschien op sterven na dood is kan allerlei vervelende invloeden hebben op je PC, met op nummer 1 traagheid. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Ik raad je in ieder geval aan om even je SMART-waardes te bekijken ze wellicht hier te posten. Zie: Check je SMART

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Switchie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:31:
[...]

Koeling is inderdaad niet nodig. Intel levert in principe een prima koeler mee. De darkrock is wellicht iets stiller en koelt iets beter maar dit ga je praktisch niet merken. Keiharde prestatiewinst zal het in ieder geval niet geven.

Wat betreft de ssd kun je de gewenste capaciteit zelf uitrekenen. Aangezien je een losse hardeschijf hebt zet je idealiter alle bulk op die schijf en gebruik je de ssd puur voor het installeren van Windows, diverse programma's en games. Normaalgesproken moet je dan met 250gb redelijk uit de voeten kunnen.
Even uit de losse pols:
Windows 20gb
Gta 60gb
Office 10gb
Overige "kleine" apps 10gb
Geeft je nog 150gb ruimte voor andere games.

Een snelle zoekopdracht leert mij dat h1z1 <20gb inneemt. Ergo, met een 250gb ssd kun je naast Windows, office en gta 5 nog minstens 7 games a la 1h1z kwijt
Intel levert sinds Skylake of Kabylake géén koelers meer mee toch? Of is dat alleen bij de k-varianten?
#wiegeeftmedeklepel? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2017 09:39 ]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11 16:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

CH40S schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:15:
[...]
Intel levert sinds Skylake of Kabylake géén koelers meer mee.
Dat is alleen bij de K processors, dank ik.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

Topicstarter
ECP0WERS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:59:
[...]

Als je je schijf formatteert krijg je gewoon 100% van de bruikbare ruimte terug :). Ik denk persoonlijk dat je bedoelt dat bijvoorbeeld je 2TB schijf als 1,82TB in Windows wordt aangegeven. Zie: https://www.howtogeek.com...ard-drive-wrong-capacity/

Verder is het even verstandig om te overwegen of je je oude schijf wel wilt hergebruiken. Een oude hardeschijf welke misschien op sterven na dood is kan allerlei vervelende invloeden hebben op je PC, met op nummer 1 traagheid. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Ik raad je in ieder geval aan om even je SMART-waardes te bekijken ze wellicht hier te posten. Zie: Check je SMART
bedankt voor je advies

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,51€ 22,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 965,06

Dan denk ik dat dit mijn nieuwe pc gaan worden. Stop er gewoon lekker een nieuwe harde schijf in, kan er ook minder fout gaan. :)

Mocht iemand nog opmerkingen hebben hierover, dan hoor ik het graag!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:14:

Mocht iemand nog opmerkingen hebben hierover, dan hoor ik het graag!
Ik zou even 2,5 week wachten, dan komen namelijk de Ryzen 5 CPU's die wel in je budget passen en flink sneller zijn voor hetzelfde geld als deze i5.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:00

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik snap tevens niet waarom je niet gewoon je oude hardeschijf in je pc stopt. Dan heb je nog weer meer geld over:)

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Verwijderd

Topicstarter
Terrie schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:23:
Ik snap tevens niet waarom je niet gewoon je oude hardeschijf in je pc stopt. Dan heb je nog weer meer geld over:)
schijnt weer risico's met zich mee te kunnen brengen, zei iemand. :/

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-11 14:45
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:25:
[...]

schijnt weer risico's met zich mee te kunnen brengen, zei iemand. :/
Je kunt 't formatteren en dan gebruiken als extra opslagruimte. Dat zal niet problemen leveren, denk ik :)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Als de smart waardes goed zijn. Verder adviseer ik op wel volledig te formateren. Dus bij het formateer schermpje snel uitzetten. Hij schrijft dan alle data over met eentjes en/of nullen.
Hoewel, ik weet niet of dit echt nodig is. Misschien vinden anderen weer van niet, dan hoor ik graag waarom.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:00

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Je bedoelt gewoon of de harde schijf nog gezond is? Dat moet hij dan even nakijken, maar scheelt je wel een hoop geld. Tevens heb je aan een 525 GB SSD al best veel.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen hoe/waar ik de smart waardes kan vinden? kom er zelf niet uit :/
en is 450watt meer dan genoeg voor de voeding? of zou het verstandig zijn om iets meer te nemen?

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Terrie schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:51:
Je bedoelt gewoon of de harde schijf nog gezond is? Dat moet hij dan even nakijken, maar scheelt je wel een hoop geld. Tevens heb je aan een 525 GB SSD al best veel.
Dat zei ik, zie
ECP0WERS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:59:
[...]

Je kan de smart waardes via CrystalDiskInfo bekijken :)
http://crystalmark.info/download/index-e.html

• -The_Mask-
  • Niet online
Even een screenshot van CrystalDiskInfo maken idd, daarmee kun je zien als de HDD nog in goede staat is of niet. Sowieso wel handig om soms eens te doen. Met de S.M.A.R.T. gegevens kun je ook zien of een HDD bijna aan het overlijden is.

AMD Nieuwsdiscussie

• youridv1
die corsair carbide 88r is opzich wel redelijk maar het zou kunnen zijn dat je bij je voeding maar 3 van de 4 schroeven vast krijgt. ik zou ook even een extra ventilatortje kopen die je dan voorin de kast kan bevestigen als intake. 120mm bequiet pure wings 2 zijn waar voor je geld.

die seagate schijf in je lijstje is een beetje gammel over het algemeen. je moet van seagate eigenlijk alleen barracuda's willen als consument zijnde. voor een nas kan je weer wat anders nemen, ze heten ironwolf geloof ik

450watt is zat

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:00:

en is 450watt meer dan genoeg voor de voeding? of zou het verstandig zijn om iets meer te nemen?
Meer kwaliteit is altijd verstandig, meer nutteloos vermogen is nooit zinnig. Dus ja en nee. Ja tegen kwaliteit, nee tegen meer vermogen wat je toch niet gebruikt.

Zie ook: Voeding advies en informatie topic - Deel 33

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 317,-€ 317,-
1Corsair CX750M€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.032,70

Toch een i7, en wat meer voeding, dan weet ik zeker dat het genoeg is voor toekomstige upgrades. Oude harde schijf is prima en ga ik gebruiken in mijn nieuwe pc.

• Crazy4ever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 10:47
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:14:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 317,-€ 317,-
1Corsair CX750M€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.032,70

Toch een i7, en wat meer voeding, dan weet ik zeker dat het genoeg is voor toekomstige upgrades. Oude harde schijf is prima en ga ik gebruiken in mijn nieuwe pc.
Top, geweldig lijstje! (Eigenlijk veel te veel watt maar goed, eigen keuze) :)

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:14:

Toch een i7, en wat meer voeding, dan weet ik zeker dat het genoeg is voor toekomstige upgrades.
Nee wat nu zeker is, is dat je een veel slechtere keuze hebt gemaakt.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:24:
[...]

Nee wat nu zeker is, is dat je een veel slechtere keuze hebt gemaakt.
kan je dat misschien toelichten?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:29:
[...]

Wat hij bedoelt, is dat je niets aan 750W hebt zonder SLI/Crossfire. Je kan dan beter een RM550x kopen, die is veel beter dan de CX en aan het mindere vermogen mis je niets.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11 21:01
Met een enkele GPU en een i5 7400 heb je aan die Corsair 450 ruim voldoende hoor. Kijk als je een GPU hebt die 300W verbruikt zal dit te weinig zijn, maar de RX480 is veel zuiniger.
Als je een stapje hoger gaat op ladder heb je paar 550W voedingen die vaak al stuk duurder zijn, CoolerMaster 550m en anders de Corsair RM550, maar die is een stuk duurder.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:29:
[...]

Dat deed ik al:
-The_Mask- schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Meer kwaliteit is altijd verstandig, meer nutteloos vermogen is nooit zinnig. Dus ja en nee. Ja tegen kwaliteit, nee tegen meer vermogen wat je toch niet gebruikt.

Zie ook: Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Wat je nu doet is precies hetgeen wat je niet moet doen, meer nutteloos vermogen nemen wat je nooit gaat gebruiken, terwijl je voor hetzelfde bedrag ook een veel betere voeding kan kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1