Toon posts:

digitale satelliet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 16:56 schreef Gash het volgende:
ff off-topic maar voor mij heeeel belangrijk:

Zijn er satellieten in Nederland te ontvangen waarop je tv-zenders uit Indonesie kunt ontvangen?

Ik heb namelijk lopen zoeken maar ik kom er niet uit en niemand heeft mij nog een antwoord kunnen geven.....
Alvast bedankt! :)

P.S. Op Sat4all vind ik geen antwoord en is mijn vraag nog niet beantwoord.
Wat ik op Lyngsat kon vinden aan Indonesische zenders zit allemaal op Palapa C2 op 113 graden Oost en op onderstaande kaartje te zien ga je dat niet echt ontvangen hier :)

Afbeeldingslocatie: http://www.satelindo.co.id/images/satellite/asean_cvrg1.jpg

Op Hotbird zitten wel wat Aziatische zenders gericht op het westen, oa dingen uit Thailand en China, nooit echt op Indonesie gezocht. Heb je de Hotbird lijst al nagekeken op dingen die klinken alsof ze uit die buurt komen?

http://www.lyngsat.com/hotbird.shtml

Verwijderd

die sats vallen onder de horizon, je zou dus by lynxsat idd moeten zoeken bij de europese satelliten

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 00:42 schreef kchong999 het volgende:
die sats vallen onder de horizon, je zou dus by lynxsat idd moeten zoeken bij de europese satelliten
Je moet ook bij "Atlantic" kijken, ik pak met m'n 88cm Triaxx de Panamsat op 43 graden West nog erg goed namelijk.

Met goed zicht en schotel van 88cm of groter moet je 40 oost t/m 40 west kunnen ontvangen. Afhankelijk van de footprint van de satelliet zelf dan, maar Lyngsat heeft netjes links naar de kaartjes erbij.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op maandag 20 augustus 2001 16:36 schreef iman het volgende:
vraagje voor de proggers
op http://zwitserse-electronica.telenet.be/ ga ik de piccard programmer + een piccard kopen
maar ik zou graag weten wat het verschil tussen de piccard en piccard 2, en welke IK best neem als newbie
Goldcards werken op zich prima, zeker voor een newby. De zgn. snelheidsvoordelen van andere kaartjes vallen in de praktijk erg tegen. Waarom wil je een Piccard?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 08:49 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Goldcards werken op zich prima, zeker voor een newby. De zgn. snelheidsvoordelen van andere kaartjes vallen in de praktijk erg tegen. Waarom wil je een Piccard?
wel om dat iemand me op een ander forum zei dat ik best een piccard neem ...
nu weet ik het totaal niemeer
btw: als ik die goldwafer programmer neem vanop die site, is die een beetje goed?

• Bigfoot
Op dinsdag 21 augustus 2001 09:29 schreef iman het volgende:

[..]

wel om dat iemand me op een ander forum zei dat ik best een piccard neem ...
nu weet ik het totaal niemeer
btw: als ik die goldwafer programmer neem vanop die site, is die een beetje goed?
Het is ook afhankelijk wat je ermee wilt doen en of je het leuk vindt te experimenteren. Als je Seca/ Viacess op een gepatchte 5400 wilt decoderen heb je meen ik wel een ander kaartje dan een GW nodig.

Een goldwafer op een goldprogrammer/millenium is het eenvoudigst verder.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:22 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Het is ook afhankelijk wat je ermee wilt doen en of je het leuk vindt te experimenteren. Als je Seca/ Viacess op een gepatchte 5400 wilt decoderen heb je meen ik wel een ander kaartje dan een GW nodig.

Een goldwafer op een goldprogrammer/millenium is het eenvoudigst verder.
hmm? das kan ik dan TOTAAL geen seca decoderen met een GW kaartje???
(want hij is nu al besteld :()

• Bigfoot
Op dinsdag 21 augustus 2001 14:17 schreef iman het volgende:

[..]

hmm? das kan ik dan TOTAAL geen seca decoderen met een GW kaartje???
(want hij is nu al besteld :()
Ik zei "meen ik" want ik heb zelf geen ervaring met DS9 want ik heb een Viacess decoder met een Aston (Seca) cam erbij, hiervoor werken GWers perfect.

• Jhon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-01 08:38
Men kan <b>wel</b> Seca decoderen met een Goldwaver card..

Men kan ook Seca(10) en irdeto(5) Combi in de embaded(interne) irdeto cam decoderen op een Goldwaver card mbv humfree 2.4 pluscam patch..

Men kan ook Viacces in de embaded(interne) irdeto cam decoderen op een Goldwaver card mbv humfree 2.4 pluscam patch..

Alleen voor het DS 9 project(Irdeto, Seca en Viacces) decoderen via interne Irdeto cam, heeft men een Picard 2 kaart nodig(ivm grotere memory en snellere proc.)
daarnaast heb je ook het fun 3 in 1 project, dit is hetzelfde(ongeveer) als het DS project alleen voor de Funcard.

Ik heb zelf een Huma 5400(+2.4 patch) met aston Seca 1.05 zamen met 2 goldcards.

Jhon.

• Bigfoot
Jhon: Interesante post. Het is dus maar net afh. van welke patch je precies gebruikt om te bepalen welke kaart je nodig hebt. Hoe is de schakeltijd op jouw gepatchte cam in seconden?

Verder heb ik ook wel es gehoord dat een Piccard dikker is dan een GWer en dat je na gebruik van een Piccard in dezelfde cam geen GW werkend kan krijgen omdat de pinnen verbogen zouden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil Irdeto EN seca EN viacces in de embedded irdeto kunnen decoderen, dus piccard 2 is dus het beste voor mij?

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraag.. kan 1 kaart maar gebruikt worden om 1 digitaal pakket te decoderen?

indien nee, kan je met de humfree 2.4 patch dan opdezelfde kaart een viacces kanaal en een seca kanaal decoderen?

• Bigfoot
Meerdere pakkette kun je decoderen op 1 kaart. Meestal zo'n 15 in totaal. Maar als je alles in 1 hebt, moet je altijd keuzes maken. Er zijn verschillende kant en klare files in omloop die verschillende combinaties van pakketten bieden.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of de millenium programmer met chipcat zou werken?

• Bigfoot
Die werkt iig niet met een Piccard. Je kunt er qua software makkelijk met Gold140 werken, dat is het simpelst.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het prog en ik denk wel dat het werkt met een piccard
want je kan kiezen voor pic/wafer-card

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 16:53 schreef iman het volgende:
nog een vraag.. kan 1 kaart maar gebruikt worden om 1 digitaal pakket te decoderen?

indien nee, kan je met de humfree 2.4 patch dan opdezelfde kaart een viacces kanaal en een seca kanaal decoderen?
- Scoor een Humax 5400 (wou je al of heb je inmiddels misschien al)

- Koop een funcard en bijpassende programmer bij www.keycard.dk

- Flash je Humax naar laatste software met de 3.0 +cam patch erbij (HIC-10306PH+CAM-3.0.HDF)

- Spoor ergens de 3in1 files op voor op een funcard en je kunt gaan.

Da's op het moment de handigste weg volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 23:18 schreef mindset het volgende:

[..]

- Scoor een Humax 5400 (wou je al of heb je inmiddels misschien al)

- Koop een funcard en bijpassende programmer bij www.keycard.dk

- Flash je Humax naar laatste software met de 3.0 +cam patch erbij (HIC-10306PH+CAM-3.0.HDF)

- Spoor ergens de 3in1 files op voor op een funcard en je kunt gaan.

Da's op het moment de handigste weg volgens mij.
de humax heb ik al, de patch ook :)
maareh.. die 3in1 files wat is dat juist?

Verwijderd

Topicstarter
btw, ik zie nog altijd veel mensen die gewoon bij de 2.4 patch blijven is die 3.0 patch wel goed? en hoe komt het toch dat er geen readme bijzit?!

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:55 schreef iman het volgende:

[..]

de humax heb ik al, de patch ook :)
maareh.. die 3in1 files wat is dat juist?
3in1 is net zoiets als DS9 maar dan voor funcards. Dus Irdeto, Seca en Viaccess op een kaart.

3.0 patch doet het hier perfect, zijn wat mensen die problemen hebben met wat switchen tussen providers maar er komt deze week nog een 3.1 uit.

Readme? Tja het is een vaag project van wat hobbyisten niet een product met een nette manual en glossy doos enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
omg !
je had gelijk !
kheb die 3in1 files gevonden !
8 irdeto / 16 seca / 17 via
nice !!!
en met een bij"geleverd" programmatje!
die ds9 files heb ik ook, is dat PRECIES hetzelfde als die 3in1 files maar dan voor goldwafer/piccard ??

Verwijderd

Topicstarter
en welke funcard is dan het beste?
Funcard-DIP
of
Funcard SMD
??

(die dingen zijn waarschijnlijk gewoon verschillend van opbouw, maar zelfde werking, juist?)

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 00:15 schreef iman het volgende:
omg !
je had gelijk !
kheb die 3in1 files gevonden !
8 irdeto / 16 seca / 17 via
nice !!!
en met een bij"geleverd" programmatje!
die ds9 files heb ik ook, is dat PRECIES hetzelfde als die 3in1 files maar dan voor goldwafer/piccard ??
Zover ik weet is het 99% hetzelfde. Ik heb zelf die 2.0 versie van keycard.dk besteld. Hoop'm deze week binnen te hebben, maar zal wel na Lowlands worden voor ik er mee kan klussen. Heb m'n Humax uberhaupt pas een dag of twee.

• Jhon
@Bigfoot72

Eigenlijk hoef je alleen maar de 2.4 patch of 3.0 patch te hebben maakt niet uit voor welke card.
Schakeltijd is ongeveer 1 sec.
Ik weet niet of die picard 2 kaart dikker is, een vriend van mij heeft er 1 besteld dus ik zal het ff nakijken.(weet alleen niet wanneer hij hem krijgt.)

@iman
1e vraag(16:50): Correct
2e vraag(16:53): met 1 picard 2 kaart waar de DS9 softwar opstaat kan je max 16 Seca + 16 Viacces en 16 Irdeto pakketten(providers) openschakelen.(dacht ik)

@allen
De 3.0 patch is goed, er zit inderdaad geen readme.txt bij, maar als je de versie download bij Sat4all.com( zie dlmaster) dan zit je zeker goed, ik heb deze er ook inzitten en het werk perfect, ook het Dolby Digital geluid bij PW Cindedom deluxe werkt nu perfect(alleen die duits nagesynchroniseerde stemmen...:r )

Fun 3 in 1 is voor een funcard en DS9 is voor een picard 2(schijnen moeilijk verkrijgbaar te zijn)

@iman
Funcard-DIP - is een kaart met grote chips(eeprom) die je er af kan halen(soms)en steekt uit je CAM slot en het klepje kan dus niet dicht.

Funcard SMD - is een kaart met miniatuur chips(eeprom) die je er dus niet afkan halen. deze past als ik het goed heb volledig in je CAM slot en steekt dus ook niet uit.

groetjes Jhon....

• Bigfoot
Ik ben benieuwd of er nog andere vergelijkbare projecten komen om bijv. van een Humax 5300 een allcam te maken. Liefst inclusief Cryptoworks of Conax ofzo. ;)

Verwijderd

Topicstarter
vandaag apollo funcard programmertje gekocht + smd funcard
3in1 files erop
hummie gepatched met 3.0 patch (works great!)

sommige kanalen zijn echt wel :9~ !!
first of all, thx all for thx help !

en second of all..
weet iemand soms waar ik een lijst vind van de networks die opgenomen zijn in de 3in1 files?

en weet iemand hoe je die stomme background kunt veranderen? :) :)

• Jhon
je moet voor die achtergrondjes in je menu de Background patcher hebben, alleen is de site waar ik hem vandaan haalde down..(humfree) dus je moet ff goed zoeken(bij sat4all ofzo)..

Jhon

Verwijderd

bah, ik had gisteren een switch gekocht zodat ik 2 lnb`s kan gebruiken, is die geloof ik kapot. want ik moest bij lnb/a de 22khz gebruiken en bij lnb/b niet, en mijn humaxje laat helemaal niks zien... :(

trouwens hoe deden jullie dat, dat uitrichten op de hotbird en astra, momenteel heb ik astra links zitten en hotbird rechts. maar het finetunen gaat heel moeilijk, enig idee wat handig is ?? zoals volgorde of iets dergelijks ? en waar ik op moet letten bij het finetunen ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 02:52 schreef kchong999 het volgende:
bah, ik had gisteren een switch gekocht zodat ik 2 lnb`s kan gebruiken, is die geloof ik kapot. want ik moest bij lnb/a de 22khz gebruiken en bij lnb/b niet, en mijn humaxje laat helemaal niks zien... :(

trouwens hoe deden jullie dat, dat uitrichten op de hotbird en astra, momenteel heb ik astra links zitten en hotbird rechts. maar het finetunen gaat heel moeilijk, enig idee wat handig is ?? zoals volgorde of iets dergelijks ? en waar ik op moet letten bij het finetunen ?
koop een triax schotel + dubbele lnb houder + diseqc switch
of een andere schotel met monobloc lnb (2x lnb met 6° afstand) van die 2 dingen ben je bijna zeker dat alles goed werkt, en een monobloc lnb heeft meestal ook diseqc al ingebouwd, verder moet je volgens mij gewoon bij antenna settings astra kiezen en dan diseqc A, en hotbird diseqc B
zo doe ik het toch, ik heb een diseqc 2.0 switch met een humax 5400

• Bigfoot
Op donderdag 23 augustus 2001 02:58 schreef iman het volgende:

[..]

verder moet je volgens mij gewoon bij antenna settings astra kiezen en dan diseqc A, en hotbird diseqc B
zo doe ik het toch, ik heb een diseqc 2.0 switch met een humax 5400
k dacht dat het beter was om eerst de Hotbird in te stellen op Disecq A en daarop af te regelen, omdat het Hotbird signaal zwakker is.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 14:16 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

k dacht dat het beter was om eerst de Hotbird in te stellen op Disecq A en daarop af te regelen, omdat het Hotbird signaal zwakker is.
ook al wil je hotbird eerst afstellen, het maakt echt niets uit of het op diseqc A of B zit

• Bigfoot
Op donderdag 23 augustus 2001 16:07 schreef iman het volgende:

[..]

ook al wil je hotbird eerst afstellen, het maakt echt niets uit of het op diseqc A of B zit
Klopt, is alleen een beetje onlogisch als je de eerste op B zet natuurlijk.
Pagina: 1 2 Laatste