Toon posts:

digitale satelliet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een digitale satelliet te kopen.
Wie heeft al ervaringen met welke satellieten?
Ik zou graag een beetje advies over welk1 ik moet kopen(liefst onder 20000bef/ 1000gulden) + kan iemand mij es die kaart systeemen uitleggen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Op woensdag 04 juli 2001 12:40 schreef iman het volgende:
Wie heeft al ervaringen met welke satellieten?
Ik zou graag een beetje advies over welk1 ik moet kopen(liefst onder 20000bef/ 1000gulden) + kan iemand mij es die kaart systeemen uitleggen.
Kaart systeem als "canaal + en andere decoder kaarten voor betaal tv?

of kaart systemen als voor in PC (DVB)?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 12:50 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Kaart systeem als "canaal + en andere decoder kaarten voor betaal tv?

of kaart systemen als voor in PC (DVB)?
decoder kaarten voor betaaltv :)
(btw: ik woon in belgie... kan ik een satelliet kope die gecodeerd canal+ ontvangt maar dat ik dan iedere maand een kaartje kan kopen voor het te decoderen????)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik weet niet of dat elke maand is maar soms moet je een nieuwe kopen

deze kaarten zijn trouwens ook op de zwarte markt te koop met nog veel meer zenders ( weet niet of ik dit mag zeggen )

anders haal m'n reply maar weg

Verwijderd

Topicstarter
mja i know :)
kan iemand mij nu es een goeie satelliet zeggen :)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 13:11 schreef iman het volgende:
mja i know :)
kan iemand mij nu es een goeie satelliet zeggen :)
Schotel nemen met twee LNB's erop zodat je en Astra1 en Hotbird kan ontvangen, dan heb je alle echt intressante zenders in een klap.

Maar beste kun je langs een schotelboer bij je in de buurt gaan, die kan het hele verhaal vertellen en laten zien wat er allemaal is enzo.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb een Digitale Ontvanger van Aston.
Deze kan 2000 channels opslaan.

Deze bevalt me erg goed. :)

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51
Neem een humax 5400 (onder de f1000 verkrijgbaar), deze heeft embedded irdeto plus nog 2 common interface sloten.
Van canal+ worden idd elke maand de de codes veranderd. Je kan wel wel zo'n goldwafer (programmeerbare smartcard) kopen maar de ellende is dat je dan iemand moet hebben die die kaaartjes kan proggen. Als je steeds moet betalen voor de nieuwste codes kan je net zo goed een legaal abbo nemen. >:)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 01:03 schreef MaxDamage het volgende:
Neem een humax 5400 (onder de f1000 verkrijgbaar), deze heeft embedded irdeto plus nog 2 common interface sloten.
Van canal+ worden idd elke maand de de codes veranderd. Je kan wel wel zo'n goldwafer (programmeerbare smartcard) kopen maar de ellende is dat je dan iemand moet hebben die die kaaartjes kan proggen. Als je steeds moet betalen voor de nieuwste codes kan je net zo goed een legaal abbo nemen. >:)
Iemand betalen voor goldcard lijkt me vrij raar. Je gaat toch ook niet betalen voor illegale software? Kom op zeg ... Of je kaartjes zelf in elkaar prutsen of een abbo nemen, niet een of andere Handige Henkie rijk lopen maken, schiet je niet veel mee op. Beetje zoeken op Internet en je hebt zo door hoe alles werkt.

• Paquito
  • Niet online
Van canal+ worden idd elke maand de de codes veranderd. Je kan wel wel zo'n goldwafer (programmeerbare smartcard) kopen maar de ellende is dat je dan iemand moet hebben die die kaaartjes kan proggen. Als je steeds moet betalen voor de nieuwste codes kan je net zo goed een legaal abbo nemen.
Ja dan heb je dus alleen de receiver.
Dan moet je nog een schotel, lnbs, kabels, ci kaarten erbij kopen.
En dan kom je totaal op onegveer 1500piek.
Dus das niet echt onder de 1000 piek.

Een set die bv onder de 1000piek ligt is bv deze :

Philips DSX-6073 Seca tuner meer info
Canal Digitaal kaart
Schotel 64 cm + bevestigings materiaal
LNB enkelvoudig 0,6 db
10 meter hoogwaardige sat-coax kabel
F-connectoren 2 x
Aanbieding geldig t/m 31 Juli 2001 !! OP = OP
Fl. 899,- bestel nr. 88-2389
Fl. 959,- incl. verzinkte muurbeugel voor schotel montage bestel nr. 88-2390

Dan kan je alle nederlandse (of belgische) zenders ontvangen + alle fta shit op de astra.
Als je wat meer/meteen het complete pakket wil, dan kan je beter een Humax 5400 of Nokia mediamaster nemen, met een seca kaart erbij, min 80cm schotel en 2 lnbs.
Dan kan je meteen astra/hotbird ontvangen etc.etc. MAar dan kom je toch echt wel op bijna min. 1500piek.

Hier wat sites :

Verkrijgbare zenders op astra/hotbird...

http://www.lyngsat.com/astra19.shtml
http://www.lyngsat.com/hotbird.shtml

Winkels....

http://www.ec-sat.nl/
http://www.elektron.nl/
http://www.wwsat.nl/
http://www.satelliet-shop.nl/

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:17
Op woensdag 04 juli 2001 12:40 schreef iman het volgende:
beetje geld over of zo :? :? beetje satelliet kost toch al een heleboel miljoenen.

maarre als het over een ontvanger gaat, koop een seca (mediaguard) enne goldkaartjes kun je makkelijk zelf proggen... ik kan het ook >:)

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Je moet even checken waar de Belgische stations zitten, want op de Astra/ Hotbird vindt je ze zeker niet. Verder kun je het beste een Humax (5400 voor Irdeto, of 5300 voor Viaccess) kopen met daarbij een Aston 1.05 kaart voor Seca. Verder nog een programmer voor je goldkaartjes.

Dan kom je wel eerder aan de 1500,- dan 1000,- maar je hebt dan ook een systeem waar je wat mee kan >:)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.divineo.co.uk/cgi-bin/div-uk/cat_elvis

die gold card programmers, zijn dat zo een dingen?
en kannek daarmee ook canal+ enzo ontvangen gratis?
(allemaal ter info natuurlijk :)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 21:21 schreef iman het volgende:

die gold card programmers, zijn dat zo een dingen?
en kannek daarmee ook canal+ enzo ontvangen gratis?
(allemaal ter info natuurlijk :)
Je kunt er geen zenders mee ontvangen maar wel smartcards maken waarmee "opeens" zenders het doen op je ontvanger ja. Die Elvis is trouwens wel erg duur. Simpele goldcard programmers heb je al voor 150 piek en minder.

Verwijderd

Topicstarter
nog een paar vraagjes (srry kben nen newbie op satteliet gebied) :)

welke zijn de verschillende soorten kaarten?(namen?)
en heeft canal+ een speciale soort kaart

en die goldwafer programmers is dat kinderspel of moet je daar echt al hoge kennis van hebben (+ codes die je moet zoeken enzo?)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 21:28 schreef mindset het volgende:

[..]

Je kunt er geen zenders mee ontvangen maar wel smartcards maken waarmee "opeens" zenders het doen op je ontvanger ja. Die Elvis is trouwens wel erg duur. Simpele goldcard programmers heb je al voor 150 piek en minder.
mja dat bedoel ik.. dus gecodeerde kanalen worden dan gedecodeerd :)

• ErikRo
  • Laatst online: 07-03 23:42
Ik hoorde van een collega dat je met een schotel geen BBC1 en BB2 kunt ontvangen, alleen BBC world.
Ik zie ze inderdaad niet in de lijsten staan.
Klopt dit? en zoja blijft dit zo?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Klopt bbc 1 en 2 kun je niet ontvangen.
Ik denk ook niet dat dat in de toekomst gaat gebeuren.

Het is net als rtl 4 enz die kun je ook "niet" ontvangen in duitsland of engeland.

Oja voor de info :) heeft iemand een link waar ik zo'n goldkaartje voor een seca ontvanger zou kunnen bekijken.
Kijk maar op mijn homepage en mail het me ff. >:)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 21:49 schreef ErikRo het volgende:
Ik hoorde van een collega dat je met een schotel geen BBC1 en BB2 kunt ontvangen, alleen BBC world.
Ik zie ze inderdaad niet in de lijsten staan.
Klopt dit? en zoja blijft dit zo?
BBC1 en 2 zijn WEL te ontvangen, maar "moeilijk". Ze zitten alleen op Astra 2 (http://www.lyngsat.com/dig/skyuk.shtml) en zijn in videoguard gecrypt. Probleem is dat ontvangers met videoguard crypto ALLEEN voor Sky Digital (http://www1.sky.com/skydigital/) gemaakt worden.

Sky Digital ontvangers worden officieel alleen in Engeland verkocht dus. Via oa eBay zijn ze wel 2e hands te vinden (voor rond de 100 pond), let wel op dat je een "bbc card" of een gedeactiveerde Sky Digital kaart nodig hebt om de BBC te kunnen ontvangen, dit om te "bewijzen" dat je in Engeland woont.

Het kan dus wel maar is omslachtig, heb zelf net een ontvanger voor Sky Digital besteld maar heb'm nog niet binnen.

Als je toch bezig bent kun je ook kijken voor een abbo op Sky Digital, zitten veel leuke zenders in, probleem is alleen dat je dan via een omweg moet bewijzen dat je in Engeland woont, zijn wel wat dingen te verzinnen met kennissen enzo.

Sky Digital is nog niet gekraakt, even een goldcard maken zit er dus niet in helaas.

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 21:57 schreef ureal het volgende:
Oja voor de info :) heeft iemand een link waar ik zo'n goldkaartje voor een seca ontvanger zou kunnen bekijken.
Kijk maar op mijn homepage en mail het me ff. >:)
Surf eens naar google.com en zoek op "seca goldcard hex" beetje moeite doen en je komt er wel. Da's toch de lol van "tweaker" zijn? Dingen ook eens ZELF uitzoeken, niet alles maar vragen steeds.

Ik heb sinds een maand een schotel met ontvange staan en ben drie maanden geleden begonnen met me verdiepen in wat er te ontvangen is wat ik daar van wil zien, hoe het hele verhaal met die kaarten werkt, etc. Beetje zoeken en je komt er zo uit, genoeg te vinden op het net.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. ik heb een beetje rondgekeken
en dit is wat ik graag had gewild.. kan iemand me advies geven erover aub
dus receiver ->
http://ec-sat.nl/cgi-ec-sat/ecshop/vprod.cgi?FLD=id&KEY=100006006cir

CI Seca->
http://ec-sat.nl/cgi-ec-sat/ecshop/vprod.cgi?FLD=id&KEY=100008002cim

goldwafer programmerke->

daarmee(en met de juiste info) zou ik dus in staat moeten zijn canal+ (en alle andere gecodeerde seca kanalen (als die er zijn) te ontvangen???

het enige probleem is natuurlijk de prijs

100 + 399 + 935 = :'(
als ik nu een goedkopere receiver zou nemen maar ook met CI, zou ik dan precies hetzelfde kunnen doen?

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 22:33 schreef iman het volgende:
als ik nu een goedkopere receiver zou nemen maar ook met CI, zou ik dan precies hetzelfde kunnen doen?
Qua ontvanger zou ik voor de Humax 5400 gaan, die is ongeveer dezelfde prijs maar heeft Irdeto standaard "on board" en er zijn patches zelfs patches om'm zonder Aston cam toch seca te laten snappen.

Verder moet je ook nog een schotel en LNB kopen, wil je alleen Astra1 kunnen ontvangen of voor Astra1 + Hotbird gaan? Of zelfs draaibaar?

Beste kun je echt langs gaan bij een winkel en je goed laten voorlichten. Maar voor een leuke set ben je zeker iets van 1500 kwijt ja.

Voor mijn programmer heb ik bij www.wavercard.com vandaan, goedkoop en snel en ding werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
waar staat dat dat het irdeto heeft? alleen maar 2 IC
ennuh aston cam???? :)

• Paquito
  • Niet online
irdito kaart zit in de humax ingebouwd.
daarnaast heb je nog plaats voor 2 ci kaarten.

Aston cam = zo'n seca kaart.

• MaxDamage
  • Laatst online: 21:51
Op donderdag 05 juli 2001 23:45 schreef Raven- het volgende:
irdito kaart zit in de humax ingebouwd.
daarnaast heb je nog plaats voor 2 ci kaarten.

Aston cam = zo'n seca kaart.
Komop hee, wel ff gelijk goed uitleggen. :)
Een cam is een conditional acces module.
Dus eerst gaat de cam in een vrij ci slot en daarin komt de smartcard.

Verwijderd

http://satpages.sat4all.com/

Erg goede uitleg voor beginners over het hele CAM en kaarten maak verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand op welke satelliet en hoeveel graden canal+ digitaal van belgië is?

• Bigfoot
Op vrijdag 06 juli 2001 01:29 schreef iman het volgende:
weet iemand op welke satelliet en hoeveel graden canal+ digitaal van belgië is?
Die zitten nu meen ik niet (meer) op de satelliet :(

OP de schotel heb je overigens http://www.bbcprime.com/, wat wel een leuke zender is

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 06:36

Mist

Een gevaar op de weg

Nee Canal+ België is tegenwoordig niet meer te vinden.
Kan me nog wel herinneren dat ze lange tijd gewoon free to air uitzonden :D
Dacht destijds op de Telecom satelliet

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Verwijderd

Topicstarter
en canal+ nederland kannek waarschijnlijk niet krijgen omdat ik in belgie woon?

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 06:36

Mist

Een gevaar op de weg

Nee dat gaat niet, Canal+ verkoopt geen kaarten/abo's aan mensen die in het buitenland wonen.

Oplossingen:
-Aan een kennis in Nederland vragen of je de ontvanger enz. op zijn naam mag kopen.
-Aan een illegale of 2ehands kaart zien te komen.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• Paquito
  • Niet online
Komop hee, wel ff gelijk goed uitleggen.
k sorry ;)

• Bigfoot
Op vrijdag 06 juli 2001 20:04 schreef iman het volgende:
en canal+ nederland kannek waarschijnlijk niet krijgen omdat ik in belgie woon?
Gewoon een goldkaartje + programmer kopen, scheelt je een boel geld!

Verwijderd

Topicstarter
ter informatie enzo... heeft iemand sites met goldcard codes enzo? :)

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 15:51 schreef iman het volgende:
ter informatie enzo... heeft iemand sites met goldcard codes enzo? :)
Zoeken! Zeker niet hier posten, ze zijn hier al zo panisch met illegale dingen.

nl.media.satelliet kan ik je aanraden en verder gewoon met google.com zoeken op "seca hex goldcard" en dat soort fratsen, moet je binnen een avond echt wel kunnen vinden hoor.

Verwijderd

Topicstarter
pfff iedereen doet hier wel aan "illegale praktijken" zijn het niet satelliet codes, dan is het software, is het niet software dan is het weer wat anders.
en als er dan eens iemand over praat dan komt iedereen direct af met slotje enzo :)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:17
ff wat duitse sites afspeuren leverde mij honderde guldens verschil op
mediaworld.de bij voorbeeld

Verwijderd

Topicstarter
ow en weet iemand van de belgen onder ons enkele belgische satelliet winkel sites??

Verwijderd

Ook ik ben in het bezit van een schotel. De enige rede dat we dat ding hebben is dat we er GRATIS :) meej naar C+ kijken. Zo'n beschrijfbaar kaartje updaten via de PC, blokker er tussen en TADA!! een hele hoop rotzooi aan zenders erbij. En dat digitaal, dat heb je niet op de kabel!

• Bigfoot
Op maandag 09 juli 2001 12:12 schreef DerHanzl het volgende:
Ook ik ben in het bezit van een schotel. De enige rede dat we dat ding hebben is dat we er GRATIS :) meej naar C+ kijken. Zo'n beschrijfbaar kaartje updaten via de PC, blokker er tussen en TADA!! een hele hoop rotzooi aan zenders erbij. En dat digitaal, dat heb je niet op de kabel!
Vergeet de tientallen andere filmkanalen ook niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 12:12 schreef DerHanzl het volgende:
blokker? :)

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:36
Hoeveel ben je dan ongeveer per maand aan kosten kwijt voor abbo (legaal of illegaal)?

Is dat veel, voor een groot getal kanalen?)

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:31

ralfbosz

xm create bosz -c

Op maandag 09 juli 2001 21:49 schreef iman het volgende:

[..]

blokker? :)
Om automatische (lees uitschakeling) van Canal+ te voorkomen. Meestal draai je dan op je kastje een ander OS (jajaja een echt OS, hij komst zelfs met opstartscherm ;) waar deze extra functie's inzitten.

rm -r *

Verwijderd

Ik zou wat betrefd de ontvanger voor de fortec 5400 gaan fl 999 en is om te flashen naar div coderingssysteme,dus ook seca .Programer en disecq motor erbij en voor 1500 zie je de halve wereld.Wat beterfd de blokker deze is alleen van toepassing bij irdeto en dit is in mijn ogen nou niet je eerste keuze als je een beetje van zappen houdt.

greetz Geinponem

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Op maandag 09 juli 2001 23:06 schreef cash het volgende:
Ik zou wat betrefd de ontvanger voor de fortec 5400 gaan fl 999 en is om te flashen naar div coderingssysteme,dus ook seca .Programer en disecq motor erbij en voor 1500 zie je de halve wereld.Wat beterfd de blokker deze is alleen van toepassing bij irdeto en dit is in mijn ogen nou niet je eerste keuze als je een beetje van zappen houdt.

greetz Geinponem
Een blokker is toch niet interessant wanneer je deze alleen voor irdeto kunt gebruiken? Canal+ is immers seca-gecodeerd... :?

• Bigfoot
Op maandag 09 juli 2001 22:25 schreef Milenco het volgende:
Hoeveel ben je dan ongeveer per maand aan kosten kwijt voor abbo (legaal of illegaal)?

Is dat veel, voor een groot getal kanalen?)
Als je zelf de kaartjes maakt kost het je niks aan abo natuurlijk. Abo kun je alleen nemen op de Canal+ kanalen...

Verwijderd

C+ is in simulcrypt gecodeerd oftewel seca en irdeto alleen is je aanbod in seca groter als in irdeto (c+ 16/9 cine cinemas xzone dicovery en consorten)

greetz

Verwijderd

koop asjeblieft geen philips secadoos
aangezien je dan bijvoorbeeld geen Kiosk en Tequilla kanalen meer kan zien :( aangezien C+ iets in die ontvangers heeft laten sleutelen dat je die kanalen niet meer kan laten zien tenzij je bijvoorbeeld de spaanse software versie gaat inladen maar je dan weer geen nederlandse kanalen meer kan zien.

• Bigfoot
Op woensdag 11 juli 2001 08:09 schreef InsaneClown het volgende:
koop asjeblieft geen philips secadoos
aangezien je dan bijvoorbeeld geen Kiosk en Tequilla kanalen meer kan zien :( aangezien C+ iets in die ontvangers heeft laten sleutelen dat je die kanalen niet meer kan laten zien tenzij je bijvoorbeeld de spaanse software versie gaat inladen maar je dan weer geen nederlandse kanalen meer kan zien.
Idd, beter een Humax, die is het meest geschikt voor Tweakers... ;)

• Bigfoot
Op maandag 09 juli 2001 23:06 schreef cash het volgende:

greetz Geinponem
Heb jij zo'n Fortec? Is dat eigenlijk een verkapte Humax, want het typenummer is hetzelfde.

Verwijderd

Bigfoot 72

Je hebt mail op je dds account.

Toegegeven dit is de verkeerde weg, maar
wie weet de snelste.

Verwijderd

Topicstarter
die huxmax 5400 is ook flashable naar andere cod systemen (heb ik gelezen) alleszins toch naar seca..

• Bigfoot
Je kunt er een allcam van maken dat ie naast Iredto ook Seca en Viaccess aan kan. Nadeel is wel dat je dan de garantie kwijt ben, en sowieso kun je dan minder providers kwijt dan als je meerdere cams hebt (logisch natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 09:26 schreef Bigfoot72 het volgende:
Je kunt er een allcam van maken dat ie naast Iredto ook Seca en Viaccess aan kan. Nadeel is wel dat je dan de garantie kwijt ben, en sowieso kun je dan minder providers kwijt dan als je meerdere cams hebt (logisch natuurlijk).
dus met een patch kan ik gewoon in de irdeto cam, seca en viacces kaartjes stoppen?
i.v.m de garantie: het is toch geen een patch? kan je het dan niet later terugpatchen?

• Bigfoot
Op dinsdag 17 juli 2001 05:44 schreef iman het volgende:

[..]

dus met een patch kan ik gewoon in de irdeto cam, seca en viacces kaartjes stoppen?
i.v.m de garantie: het is toch geen een patch? kan je het dan niet later terugpatchen?
Of je het kan terugpatchen weet ik niet, ik heb zelf een F1-VACI, maar je kunt alle info vinden op de bekende sat fora.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik heb hier een Nokia media master 9200 staan. Welke goldcard kan ik het beste kopen.

• Bigfoot
Welke goldcard? Tsja, die dingen zijn meestal hetzelfde, ik denk dat het belangrijker is je af te vragen welke hex-files je nodig hebt, en of er geschikte zijn voor jouw MM.

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51
Ik heb het even uitgezocht, ik ben nog steeds een vette newbie maar ben wel een paar dingen te weten gekomen.

Ten eerste: er zijn 3 soorten zenders:
1.FTA(free to air) oftewel gratis, deze kun je zo uit de lucht plukken met de eerste de beste digitale receiver

2.Gecodeerde zenders, dit zijn zenders die gratis zijn maar wel gecodeerd(heeft te maken met uitzendrechten in verschillende landen, ga ik niet op in). Meest voorkomende coderingen zijn seca en irdeto, ook viacces wordt vaak gebruikt en er zijn nog een paar coderingen. Om deze kanalen te bekijken heb je een module nodig die de codering kan decoderen, deze modules zijn heel duur(350) maar eenmaal gekocht kun je onbeperkt naar de zenders kijken, je hoeft die module in te steken(in een ci-slot) en je kan die zenders ongecodeerd bekijken. Soms zijn de decodeerkaarten ingebouwd in de receiver, jij kan meestal zelf kiezen welke codering je in de receiver wilt zetten.

3.Betaalzenders/pay per view, porno en filmkanalen dus waar je abonnementsgeld voor moet betalen. C+ is bijvoorbeeld Seca-gecodeerd, hier heb je dus de hierboven beschreven module nodig, maar dan heb je het beeld nog niet omdat dit een betaalzender is, dus je moet een kaart kopen voor bijv. canal+ die je in de decodeermodule steekt en zo kun je c+ bekijken. Een dubbele codering dus, eerst de seca en vervolgens een codering met een geheime code.De module handelt de seca-codering af en dat kaartje dat je gekocht hebt van c+ regelt de decodering van canal+ zelf

Je hebt verschillende sorten receivers(de kastjes dus):
1.kasten die alleen een bepaalde codering kunnen ontvangen, dat is de seca-codering(1 van de vele coderingen) deze receivers moet je vermijden als je andere coderingen wilt bekijken(irdeto wordt ook veel gebruikt).FTA-zenders kun je gratis bekijken en seca-gecodeerde zenders kun je ook bekijken(geen andere coderingen).
2.Kasten die CI-sloten hebben(ook op laptops te vinden). Als je in deze sloten een decodeerkaart(bijv van seca of irdeto) instopt(zie hierboven) dan kun je ook andere coderingen kijken, soms is er standaard een decodeerkaart ingebouwd in de receiver. Deze moet je hebben wil je verschillende coderingen willen bekijken.

Dan de kaartjes: deze kaartjes maken het je mogelijk om bijv. naar canal+ te kijken. Het zijn pasjes zoals je bankpas, ze bevatten een processor en een beetje eeprom geheugen. Ze kosten rond de 50 gulden. Om ze te beschrijven koop je een programmer, een apparaat om die kaartjes te beschrijven(rond de 200 gulden). Met behulp van bijgeleverde en gratis progjes op internet kun je files naar dat kaartje schrijven, dit kaartje kun je gebruiken om bijv. canal+ te bekijken.Dit kaartje bevat dan de codes van die maand(moet je zelf achter komen en in het kaartje programmeren) en als ie verandert moet je weer de nieuwe codes vinden en weer in het kaartje programmeren. Dit is natuurlijk alleen als je bijv. op je originele bent gaan zitten ofzo en dat ie kapot is gegaan, een backup zeg maar.

Willen de experts mij aanwijzen waar ik fout zit, ik ben een vette newbie die denkt dat het zo gaat als hierboven beschreven.

• Bigfoot
Je verhaal klopt wel ongeveer. Er zijn overigens wel ontvangers waar je zelfs geen FTA kan ontvangen, maar slechts een bepaald pakket. Verder zijn er in de praktijk ook nauwelijks zenders die wel gecodeerd zijn, maar waar geen smartcard voor nodig is. Maar ja, dat maakt voor de tweaker weinig uit natuurlijk >:)

In ieder geval geldt dat je met een CI ontvanger altijd beter af bent! ;)

Verwijderd

Topicstarter
thx all
naar aanleiding van jullie advies heb ik de humax 5400 gekocht.
maar ik heb nog enkele vraagjes
kan iemand mij eens uitleggen wat Diseqc 1.2 is (een soort motorsysteem denk ik)
maar die dingen kosten zo duur, en ik heb al motoren gezien voor sats onder de 50gulden!

Verwijderd

Topicstarter
en nog een 2de vraagje
ik zoek een een online winkel, met goeie goldwafer programmers WAAR JE ONDER REMBOURS IN BETALEN > IN BELGIE <
:)

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Diseqc is een systeem om je schotel draaibaar te maken. De motor onder je schotel sluit je dan aan op de coax kabel je hoeft dus geen apparte kabels te legen om je schotel draaibaar te maken.

Maar je kan ook gewoon een rotor+klok kopen dan moet je hem alleen met de hand ff draaien als je naar een andere sat wilt kijken. Is al tekoop voor zo'n 125 piek.

Nu lees ik elke keer met goldcard kan je bijvoorbeeld c+ ontvangen.. Welke kanalen kan je nou met een goldcard en de juiste eprom nog meer ontvangen naast c+ ??

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op zaterdag 11 augustus 2001 14:18
Nu lees ik elke keer met goldcard kan je bijvoorbeeld c+ ontvangen.. Welke kanalen kan je nou met een goldcard en de juiste eprom nog meer ontvangen naast c+ ??
kijk naar http://www.lyngsat.com/astra19.shtml
http://www.lyngsat.com/hotbird.shtml
je kan alle kanalen ontvangen als je de juiste key hebt en/of juiste cod systeem

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 14:18 schreef Thijs B het volgende:
Diseqc is een systeem om je schotel draaibaar te maken. De motor onder je schotel sluit je dan aan op de coax kabel je hoeft dus geen apparte kabels te legen om je schotel draaibaar te maken.

Maar je kan ook gewoon een rotor+klok kopen dan moet je hem alleen met de hand ff draaien als je naar een andere sat wilt kijken. Is al tekoop voor zo'n 125 piek.
eh hoe kan je die coax in je rotor stoppen?
wat moet dan in de lnb ?
je hebt toch maar 1 coax uitgang?
of is er dan een verbinding van de rotor naar de lnb?

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:36
Als ik een systeem voor zo'n rond de 1500 gulden zou willen hebben met schotel, CI ontvanger en alle extra's (dus kabels enzo, maar ook zo'n programmeerbare kaart + progger), wat zouden jullie mij dan aanraden?

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 14:37 schreef iman het volgende:

[..]

eh hoe kan je die coax in je rotor stoppen?
wat moet dan in de lnb ?
je hebt toch maar 1 coax uitgang?
of is er dan een verbinding van de rotor naar de lnb?
Dat weet ik niet waarschijnlijk sluit je de coax op je rotor aan en vanaf de rotor lus je hem door naar je lnb.
Ik heb ook pas een nieuw digitaal setje wat ik nog moet aansluiten dus ben ook errug newbee :) Wel heb ik paar jaar terug een analoge set gehad maar daar had je geen fuck aan.

Verwijderd

Topicstarter
laatste paar vragen, ivm de humax allcam

1) bestaan er meerdere versies (verschillende makers) van een allcam ?
2) als het patchen mislukt kan je dan nog je originele config terugzetten?
3) newbie vraag: een allcam is toch voor alle cam systemen te hebben zonder CI modules te kopen ?
4) de humax 5400 heeft 2 CI's geld die allcam voor allebei de ci's ?
> 5) < waar kan ik de allcams vinden? (mail het me desnoods door)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb zelf nog geen schotel maar heb me er wel in verdiept.

allcam wil niet zeggen alle coderingen. is alleen irdeto met iets extra zodat je ook de duitse filmkanalen kan zien. er bestaan geen cams die gewoon seca,irdeto e.d. tegelijk doen. dit kan dus wel dmv patchen van die humax box.

er kunnen 2 cams in de 2ci sloten. dus bv een seca en een irdeto cam (a 300,- ps) maar is niet echt nodig als je dat ding gewoon patched. (irdeto is dacht ik onboard al aanwezig maar goed)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Bigfoot
Iman:
Met Disecq kun je naast een Disecq motor aansturen ook automatisch schakelen tussen LNB's van verschillende satellieten. Populair is een 85cm schotel met daarin een dubbele LNB, zodat je zowel Astra en Hotbird kan ontvangen.
Er zijn talloze coderingsystemen, en maar voor een aantal zijn in de praktijk keys op het net te vinden: Seca, Irdeto, Betacrypt, en Viacess (andere soms ook maar lastiger).
De patch die je op een 5400 kan zetten zorgt ervoor dat de embedded Irdeto slot ook Betacrypt en evt. ook Seca en Viacess kan ontvangen (afhankelijk van welke patch je gebruikt). Terugzetten naar de originele config kan geloof ik wel maar je kunt ook je systeem verneuken en dan kan het mogelijk niet meer.

Milenco:
Een Humax 5400 als je wilt gaan patchen. Een 5300 + Aston cam als je dat niet wilt, en (dus) ook geen PW hoeft. Koop een grote schotel met duoblock Astra/Hotbird.

• docftp
  • Niet online
Voor alle wensen op schotel gebied.
( ik ben het niet zelf en ik verdien er ook geen ruk op)
http://go.to/babsat
en dan is de palcom een hele leuke doos.
lekker ppv kijken zonder problemen

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• Bigfoot
Op maandag 13 augustus 2001 09:07 schreef docftp het volgende:
Voor alle wensen op schotel gebied.
( ik ben het niet zelf en ik verdien er ook geen ruk op)
http://go.to/babsat
en dan is de palcom een hele leuke doos.
lekker ppv kijken zonder problemen
Alleen jammer dat er voor zo'n Palcom er een stuk minder ondersteuning is dan voor een Humax. Misschien dat je nu alles kan zien maar als er zo wat veranderd in de coderingen, staat de Palcom niet bovenaan de lijstjes van degenen die sat-tweakers ter wille zijn ;)

• Ro_meo
  • Laatst online: 21:52
kunnen we niet een aparte Humax topic beginnen :9

iOS N3rd

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik begrijp dat dit een erg interessant onderwerp is maar ik denk toch echt dat je deze discussie beter op een IRC kanaal kan voeren waar het minder goed terug te vinden is.
De meeste dingen/handelingen die hier genoemd worden zijn gewoon ILLEGAAL.

Kijk maar eens hoe vaak ze die gast van DuckFiles achterna zitten op internet. :(

• Bigfoot
Op woensdag 15 augustus 2001 12:21 schreef Serum het volgende:
Ik begrijp dat dit een erg interessant onderwerp is maar ik denk toch echt dat je deze discussie beter op een IRC kanaal kan voeren waar het minder goed terug te vinden is.
De meeste dingen/handelingen die hier genoemd worden zijn gewoon ILLEGAAL.

Kijk maar eens hoe vaak ze die gast van DuckFiles achterna zitten op internet. :(
Ik denk dat je nu een beetje overdrijft. Illegaal is als je rechtstreekse links post van sites met illegale zaken. Dat hoort hier ook niet thuis. Maar je mag wel praten over coderingssystemen, net zo goed als je op GOT ook mag praten over hoe een Divx te maken etc....

• Ro_meo
  • Laatst online: 21:52
't is me dus gewoon opgevallen dat er best wel mensen hier aanwezig zijn die weten wat je allemaal met zo'n Humax kan doen. Vandaar 't reply enkele post hiervoor..
(had ze eerder bijv. bij sat4all verwacht :) )

illegaal : als ik de SECA codes - van enkele zeer bekende niet nader te noemen zenders - hier een voor een opnoem...

NIET illegaal : discussieren over een apparaat en wat je met dat ding allemaal kan doen..
Bijv. Humax heeft nu (eindelijk) de DD-patch uitgebracht -> Kan ik eindelijk lekker Dolby Digital genieten..

iOS N3rd

Verwijderd

Topicstarter
die aparte topic voor humax (5400) vind ik een goed idee

[topic=205787]

btw: ik zoek BELGEN die hun sat receiver gebruiken als canal+ vlaanderen decoder (i heard it's possible)

Verwijderd

Topicstarter
btw, niet dat ik het wil doen (ik heb al canal+ decoder :)
ik wil wel graag eens weten hoe dat werkt

• Bigfoot
Op woensdag 15 augustus 2001 14:20 schreef iman het volgende:
die aparte topic voor humax (5400) vind ik een goed idee

[topic=205787]

btw: ik zoek BELGEN die hun sat receiver gebruiken als canal+ vlaanderen decoder (i heard it's possible)
Je bedoelt voor op de kabel? Lijkt me sterk dat dat werkt, maar als het zo is zou ik maar es bij die personen informeren die het hebben. Sowieso moet je dan wel digitale kabel hebben lijkt me. En keys zien te krijgen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
wel daarom denk ik juist dat het mogelijk is
want ik heb de keys per ongeluk gevonden :?
(maar kga ze nie posten hier, kwil niet dat topic gesloten word)

m33l m3 ;)

• Bigfoot
Heb je digitale kabel dan? Wat voor encryptie systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 14:45 schreef Bigfoot72 het volgende:
Heb je digitale kabel dan? Wat voor encryptie systeem?
:? :)

• Bigfoot
Op woensdag 15 augustus 2001 15:22 schreef iman het volgende:

[..]

:? :)
In Nederland hebben de meeste mensen analoge kabel. Dan zal je met een digi-doos nooit kunnen decrypten. Als je idd Canal+ via de digitale kabel ontvangt, moet je nog uitvinden welke encryptie gebruikt wordt voordat je uberhaupt al met keys kan gaan rommelen.

Verwijderd

Topicstarter
doordat mijn topic van humax 5400 gesloten, hier verdergaan... GELIEVE GEEN LINKS POSTEN NAAR "ILLEGALE" SITES EN OOK GEEN KEYS ENZO, zodat deze topic blijft :)

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij helpen met dit..
ik ontvang astra met een analoge en digitale receiver goed..
maar hotbird met een analoge slecht, en een digitale NIET :(
wat kan het probleem zijn?

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 14:11 schreef iman het volgende:
wie kan mij helpen met dit..
ik ontvang astra met een analoge en digitale receiver goed..
maar hotbird met een analoge slecht, en een digitale NIET :(
wat kan het probleem zijn?
Is dit op een schotel met twee LNB's erop? Beste wat je dan kunt doen is je schotel opnieuw uitrichten en dan met Hotbird uitrichten, niet met Astra. Hotbird is niet zo sterk qua signaal als Astra.

Als je analoge ontvangst op Hotbird weer goed is moet je digitaal het ook meteen doen, analoog is handig met uitrichten je ziet meteen wat je doet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 14:26 schreef mindset het volgende:

[..]

Is dit op een schotel met twee LNB's erop? Beste wat je dan kunt doen is je schotel opnieuw uitrichten en dan met Hotbird uitrichten, niet met Astra. Hotbird is niet zo sterk qua signaal als Astra.

Als je analoge ontvangst op Hotbird weer goed is moet je digitaal het ook meteen doen, analoog is handig met uitrichten je ziet meteen wat je doet.
nee het is een schotel met maar 1 lnb
wat ik analoog ontvang is eigenlijk maar slecht hoor, behalve aan paar uitzonderingen zoals rai duo.. dit kanaal krijg ik BIJNA zeer goed beeld
maar als ik dan wissel naar digitale receiver.. nieks

Verwijderd

Topicstarter
zou het mischien niet kunnen zijn van storing (bomen ...)
maar ik betwijfel het, aangezien er maar 6° verschil is tussen astra en hotbird, en astra ontvang ik perfect

• Bigfoot
Het signaal van Hotbird is gewoon zwakker dan de Astra dus ik denk dat het daar aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
idd jullie hadden gelijk
kheb hem nu gevonden
tjees! echt millimeter werk !!!

Verwijderd

trouwens, ik zoek eigenlijk nog een goede tvgids online voor kanalen zoals taquilla en kiosque... dan kan ik bv opzoeken wat voor films enzo erop komen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 01:47 schreef kchong999 het volgende:
trouwens, ik zoek eigenlijk nog een goede tvgids online voor kanalen zoals taquilla en kiosque... dan kan ik bv opzoeken wat voor films enzo erop komen. :)
op www.lyngsat.com als je daar op de naam van het kanaal klikt kom je terecht op de site van het kanaal, en daar kan je wel meestal hun programmatie zien

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 22:18
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:58 schreef iman het volgende:
idd jullie hadden gelijk
kheb hem nu gevonden
tjees! echt millimeter werk !!!
[FF offtopicmodus] kan je nagaan wat voor een preciesie er nodig is om een signaaltje naar 1 of andere planeet te sturen[/FF offtopicmodus]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 12:08 schreef tita_tovenaar het volgende:

[..]

[FF offtopicmodus] kan je nagaan wat voor een preciesie er nodig is om een signaaltje naar 1 of andere planeet te sturen[/FF offtopicmodus]
ben jij davar? kdenket et wel
zeg kan je me nu ff contacteren op icq pls? :)
107771976

• Bigfoot
Op zondag 19 augustus 2001 01:47 schreef kchong999 het volgende:
Op de site van Phil staan nog wel es goede PPV overzichten van Taquilla, Kiosque en Palco.

• docftp
  • Niet online
phil wie?
hebbie ook een URL?

• Bigfoot
Ook als is een programma gids niet illegaal, toch doe ik dat liever per email of ICQ ;)

• docftp
  • Niet online
stuur dan maar naar drfeelthapain@hotmail.com
en bedankt iid

Verwijderd

Topicstarter
vraagje voor de proggers
op http://zwitserse-electronica.telenet.be/ ga ik de piccard programmer + een piccard kopen
maar ik zou graag weten wat het verschil tussen de piccard en piccard 2, en welke IK best neem als newbie

Verwijderd

Topicstarter
of neem ik het best een goldwafer ?

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
ff off-topic maar voor mij heeeel belangrijk:

Zijn er satellieten in Nederland te ontvangen waarop je tv-zenders uit Indonesie kunt ontvangen?

Ik heb namelijk lopen zoeken maar ik kom er niet uit en niemand heeft mij nog een antwoord kunnen geven.....
Alvast bedankt! :)

P.S. Op Sat4all vind ik geen antwoord en is mijn vraag nog niet beantwoord.
Pagina: 1 2 Laatste