Hey Tweakers!
Bijna vijf jaar geleden (time flies) kwam ik hier met de vraag om een goede gaming/werk PC samen te stellen. Jullie hebben mij toen enorm goed geholpen en het systeem gebouwd. Ik ben deze PC steeds meer en meer professioneel gaan gebruiken en ben viavia ook de game development-wereld binnengerold. Nu vijf jaar later doe ik ook ontwikkelen van 3D-personages en ander designwerk voor gamebedrijven. Ter illustratie, hier is een 3D-character dat ik net heb afgewerkt

Hoewel de PC top-range was toen ik hem kocht zijn we ondertussen dik vier jaar verder en er begint sleet op te komen, zeker voor het 3D-werk. Daarom overweeg ik om een 1K te investeren in upgrades. Ik weet niet veel van PC's dus kom ik terug naar de bazen van Tweakers om mij te helpen met het technische aspect
Oude 2012 thread: Aankoopadvies: High-end Desktop PC (montage-design-games)
SETUP:
1 x Noctua NH-C14
1 x GIGABYTE Geforce GTX 670 OC
1 x Microsoft Windows 7 Home Premium
1 x Intel® Core™ i5-3570K
1 x OCZ ModXStream Pro 600W
1 x Fractal Design Define R4 Black
1 x Samsung MZ-7PC0256D/EU
1 x LiteOn IHBS112-115
1 x GIGABYTE GA-Z77X-D3H
1 x HGST HDS5C3020ALA632 2 TB
1 x Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit
--------------------
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
3D-design, illustratie en character development
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou willen verderbouwen op de basis van mijn huidige PC. Ik heb toen speciaal een sterkere voeding gekocht zodat hij nog even mee zou kunnen met upgrades.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe top-range grafische kaart, processor, RAM naar 32 gig brengen, doe maar gek
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en nVidia, Ati doet het helaas slecht met de meeste 3D-design toepassingen
Wat verwacht je van ons?
Ik had graag hulp bij het matchen van de juiste onderdelen zodat mijn voeding mijn moederbord niet opblaast of van die rare dingen.
--------------------
Momenteel heb ik het volgende verzameld. In bold de aanpassingen, tussen haakjes de vragen
1 x Noctua NH-C14
1 x GIGABYTE Geforce GTX 670 OC -> MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G (wat is de beste 1080/1070 op de markt nu?)
1 x Microsoft Windows 7 Home Premium (ondertussen win10 upgrade gekregen)
1 x Intel® Core™ i5-3570K -> Intel i7 7700K
1 x LiteOn IHBS112-115
1 x GIGABYTE GA-Z77X-D3H
1 x Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit -> 32GB DDR-1600 Kit (is DDR3 nog goed of vervang ik beter de hele set door DDR4 of 5 als dat al bestaat?)
totaal 371 + 130 + 670= €1171, ongeveer binnen budget
Eventueel een extra SSD. Momenteel heb ik een kleine SSD (256) op mijn boot-disc. Ik kom er eigenlijk wel mee rond maar ik twijfel om een nieuwe te kopen omdat die heel duur zijn
. Ik heb indertijd ook nog goedkoop een Developers Win7 gekregen maar die is linked aan mijn hardware en kan dus niet op een nieuw systeem geïnstalleerd worden. Ik heb geen idee of dat nog steeds is nu die Win10 is geworden, maar ik denk dat als ik de boot vervang dat ik zogezegd een nieuwe pc heb niet?
Bedankt alvast voor jullie tijd!
Grts,
Vince
Bijna vijf jaar geleden (time flies) kwam ik hier met de vraag om een goede gaming/werk PC samen te stellen. Jullie hebben mij toen enorm goed geholpen en het systeem gebouwd. Ik ben deze PC steeds meer en meer professioneel gaan gebruiken en ben viavia ook de game development-wereld binnengerold. Nu vijf jaar later doe ik ook ontwikkelen van 3D-personages en ander designwerk voor gamebedrijven. Ter illustratie, hier is een 3D-character dat ik net heb afgewerkt

Hoewel de PC top-range was toen ik hem kocht zijn we ondertussen dik vier jaar verder en er begint sleet op te komen, zeker voor het 3D-werk. Daarom overweeg ik om een 1K te investeren in upgrades. Ik weet niet veel van PC's dus kom ik terug naar de bazen van Tweakers om mij te helpen met het technische aspect
Oude 2012 thread: Aankoopadvies: High-end Desktop PC (montage-design-games)
SETUP:
1 x Noctua NH-C14
1 x GIGABYTE Geforce GTX 670 OC
1 x Microsoft Windows 7 Home Premium
1 x Intel® Core™ i5-3570K
1 x LiteOn IHBS112-115
1 x GIGABYTE GA-Z77X-D3H
1 x Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit
--------------------
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
3D-design, illustratie en character development
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou willen verderbouwen op de basis van mijn huidige PC. Ik heb toen speciaal een sterkere voeding gekocht zodat hij nog even mee zou kunnen met upgrades.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe top-range grafische kaart, processor, RAM naar 32 gig brengen, doe maar gek
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en nVidia, Ati doet het helaas slecht met de meeste 3D-design toepassingen
Wat verwacht je van ons?
Ik had graag hulp bij het matchen van de juiste onderdelen zodat mijn voeding mijn moederbord niet opblaast of van die rare dingen.
--------------------
Momenteel heb ik het volgende verzameld. In bold de aanpassingen, tussen haakjes de vragen
1 x Noctua NH-C14
1 x GIGABYTE Geforce GTX 670 OC -> MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G (wat is de beste 1080/1070 op de markt nu?)
1 x Microsoft Windows 7 Home Premium (ondertussen win10 upgrade gekregen)
1 x Intel® Core™ i5-3570K -> Intel i7 7700K
1 x LiteOn IHBS112-115
1 x GIGABYTE GA-Z77X-D3H
1 x Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit -> 32GB DDR-1600 Kit (is DDR3 nog goed of vervang ik beter de hele set door DDR4 of 5 als dat al bestaat?)
totaal 371 + 130 + 670= €1171, ongeveer binnen budget
Eventueel een extra SSD. Momenteel heb ik een kleine SSD (256) op mijn boot-disc. Ik kom er eigenlijk wel mee rond maar ik twijfel om een nieuwe te kopen omdat die heel duur zijn
Bedankt alvast voor jullie tijd!
Grts,
Vince