Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[€1800-2500] High-end laptop voor 3D-Design & Video

Pagina: 1
Acties:

• VinceDN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 17:12
Hey Tweakers!

Drie of vier jaar geleden kwam ik op dit forum met de vraag om een werkstation te bouwen voor video en graphic design. Ik ben toen zo enorm goed geholpen dat dit systeem nu nog op mijn bureau staat, nogmaals bedankt daarvoor ;). Nu heb ik dit jaar budget vrijgemaakt om zowel de verouderende desktop een upgrade te geven, als een nieuwe werk-laptop aan te kopen. Dus ik ben terug om nog eens te kunnen genieten van jullie uitgebreide kennis! Bedankt op voorhand voor jullie interesse!

Wat ga je met je laptop doen?

Ik werk als concept artist en illustrator ergens zowat tussen animatie, 2D en 3D. Dat betekent dat ik game-personages ontwikkel voor cinematics, voornamelijk in 2D maar recent steeds vaker in 3D. Hier is een persoonlijk project dat ik net heb afgewerkt om een idee te geven. Dit zijn enorm zware bestanden zoals je je kunt voorstellen

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/wlp3f5.png

Binnenkort moet ik naar een conventie in het buitenland waar ik live art ga doen. Mijn oude Macbook trekt het niet meer dus ik ben op zoek naar een laptop die rauwe power combineert met presentabiliteit. Dus we zitten in de klasse van engineering, CAD-laptops, en high-end gaming specs.

Wat is je budget?

High-end: 1800-2500. Ergens rond de 2K lijkt mij goed want ik zou een 1K, 1K5 willen opzij houden voor de desktop

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja en nee, hangt af van de aard van opdrachten die ik krijg. Soms werk ik op PC's van de klant, soms moet ik voor vergaderingen mijn eigen laptop meedoen. Hij moet niet geschikt zijn voor de Dakar rally ofzo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Presentabiliteit is enorm belangrijk voor mij. Hoewel dit in essentie een gaming-laptop is zoek ik iets waarmee ik in vergaderingen niet te uit de toon spring. Om die reden kijk naar de onderstaande laptops omdat die nog een professioneel uiterlijk hebben.

Dell XPS 15" http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9560-laptop - aangeraden door JimN

Dell Alienware 17 - (pricewatch: Dell Alienware 17 R4 01 - heeft ongeveer de stats die ik wil maar ik ben geen fan van die neon :(

Macbook Pro - (product: Apple MacBook Pro 2016 13,3" Ech, ik zet deze er maar bij. Ik was vroeger een enorme Mac-fan, maar ik kan het niet meer aan om dubbel zo lang te wachten op renders, dubbel zoveel te betalen, om een appeltje op die laptop te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door VinceDN op 23-03-2017 15:01 ]

Verwijderd

Een maxed out Dell XPS 15" eens bekijken? Zit er een beetje tussenin. Redelijk goede specs en enorm goed voor de genoemde 'presentabiliteit'. Kost je zo'n 2099 euro.
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9560-laptop

Ik ben het ermee eens dat je inderdaad niet altijd even 'under-the-radar' bent met de genoemde Dell Alienware. De Razer Blade is dan weer minder qua klantenservice mocht er iets kapot gaan (dit is vooral belangrijk als je voor je werk afhankelijk bent van (onder andere) de laptop).

De Apple MacBook zou ik dan in ieder geval nomineren met een 15" en een dedicated graphics kaart. De 13" variant wordt geen feest met jouw eisen.

• VinceDN
Die Dell 15" heeft inderdaad wel een goede selectie onder de motorkap. Ik zet hem mee in de voorlopige topdrie, dan vervangt hij de Razer want als zoals je zegt de klantenservice niet optimaal is dan is dat een grote nono, ik heb inderdaad bedrijven nodig die mij razendsnel kunnen bijstaan als een PC niet wil opstarten in het midden van een weekdag.

Verwijderd

VinceDN schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:01:
Die Dell 15" heeft inderdaad wel een goede selectie onder de motorkap. Ik zet hem mee in de voorlopige topdrie, dan vervangt hij de Razer want als zoals je zegt de klantenservice niet optimaal is dan is dat een grote nono, ik heb inderdaad bedrijven nodig die mij razendsnel kunnen bijstaan als een PC niet wil opstarten in het midden van een weekdag.
Qua klantenservice kunnen zowel Dell als Apple goed presteren.

Ik heb persoonlijk Apple Care voor mijn MacBook gehad en daarmee krijg je (onder andere) toegang tot 24/7 support via de telefoon/chat.
http://www.apple.com/nl/s...-voor-15-inch-macbook-pro

Er zit wel een prijs aan vast, zoals met alle Apple producten en diensten. Je hoeft deze echter niet direct aan te schaffen maar binnen 12 maanden van de originele aankoopdatum van je MacBook.

Ook Dell biedt een soortgelijke servicedekking:
https://www.dell.com/lear...ices/dell-premium-support

Hier heb ik zelf echter geen ervaring mee.

• VinceDN
Ik lees wel nare dingen over die Dell XPS in de comments-sectie: wordt enorm heet, schermrproblemen, 4K versie moeilijk te verkrijgen, en je moet extra gadgets kopen voor de poorten (exact het soort nonsens waarvoor we Mac zo vilden). Zijn er mensen met ervaring met deze laptop?

Grts,
V

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Voor wat jij wilt doen zou ik de 13" MBP zo ie zo links laten liggen. Enkel de 15" is enigszins interessant maar dan betaal je al 3k.

Waarom kijk je niet naar de workstation laptops? Thinkpad P50 bijvoorbeeld, of zbook studio/ of de normale versie. Die zijn gemaakt om te werken en zijn zeer degelijk van bouwkwaliteit. Daarin heb je veelal plaats voor meerdere schijven. In mijn Zbook 15 g3 passen 2 M.2 ssd's,(die er ook inzitten) en dan is er nog plaats voor een 2,5" schijf. Ja, veelal hebben ze een quadro kaart, dat is tegenwoordig niet meer beter dan een andere in verband met renderen heb ik vernomen. Maar met wat er in de mijne zit speel ik bijvoorbeeld planet coaster prima op medium/high settings zonder enige problemen. ENkel de gewone bugs dat als je een groot park hebt dat de framerate inzakt. Maar in kleinere parken ondervind ik geen problemen. Ook Civilization speelt prima. Ik speel geen shooters.
Ze zien er veelal ook professioneler uit dan de 'gamer' laptops. Nu is die XPS ook heel mooi. Maar hoe het daar zit met warmte weet ik niet.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• VinceDN
Hey Daniel,

De Zbook heb ik ook in overweging, maar dan zit je al meteen een klasse hoger qua prijs, de goedkoopste komt daar op 2K8 excl. De Dell XPS kan je krijgen op 2K2 incl en dan heb je meteen die 1050 en 4K-scherm wat belangrijker is voor mijn werk. Ik maak mij vooral zorgen om de issues die je met Dell XPS hebt, ik lees alles gaande van geleverde lemons tot slechte wifi, boxen, etc, de support-site werkt al niet wat al geen goede voorbode is :)

Thinkpad P50 ga ik verder bekijken, die heb je rond de 2K4 wat nog *enigzins* oke is voor mij.

Grts,
V

Verwijderd

VinceDN schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:36:
Hey Daniel,

De Zbook heb ik ook in overweging, maar dan zit je al meteen een klasse hoger qua prijs, de goedkoopste komt daar op 2K8 excl. De Dell XPS kan je krijgen op 2K2 incl en dan heb je meteen die 1050 en 4K-scherm wat belangrijker is voor mijn werk. Ik maak mij vooral zorgen om de issues die je met Dell XPS hebt, ik lees alles gaande van geleverde lemons tot slechte wifi, boxen, etc, de support-site werkt al niet wat al geen goede voorbode is :)

Thinkpad P50 ga ik verder bekijken, die heb je rond de 2K4 wat nog *enigzins* oke is voor mij.

Grts,
V
Vergeet niet dat alle apparaten probleem exemplaren hebben. Veel mensen die 'tevreden' zijn over hun apparaat, gaan niet op een forum hun ervaring delen.

De mensen die slechte ervaringen hebben daarentegen, zullen vaker een klacht posten.

Mocht je toch twijfelen dan denk ik dat je met een MacBook Pro 15" ook direct goed zit qua betrouwbaarheid en 'presentabiliteit'. Qua specificaties loop je dan niet kop aan kop met de nieuwste ontwikkelingen, maar dat is zo erg nog niet denk ik.

• Daniel_Elessar
Dat is geheel waar Vince. De Zbook is een duur apparaat, ik dacht dat je de studio al rond de 2k kunt hebben met btw in maar ik kan me vergissen.
Ook daar zijn mensen bij dei klagen over hitte/geluid van het ding. Ja mijn normale 15" maakte in het begin ook soms wel vrij veel lawaai maar gezin ik toch al vaak met een koptelefoon op werk hoorde ik dat niet. Nu een paar updates verder is hij tenzij je hem echt aan het werk schopt behoorlijk stil.

De mensen die je online ziet klagen inderdaad. Het is niet leuk om te lezen van 'ja, ik heb die laptop en hij bevalt goed. Groetjes, Geert'

Dat soort mensen zijn er echter ook. Maar wat je sneller ziet zijn klagende mensen.

• VinceDN
Kent er iemand toevallig iemand die een XPS 15 heeft of Lenovo Pad? Ik kan ze nergens in de winkels vinden en ik zou graag beiden eens fysiek vasthebben zodat ik kan oordelen over toetsenbord, afwerking, boxen etc. Deze twee staan momenteel aan kop voor mij

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
VinceDN schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:57:
Kent er iemand toevallig iemand die een XPS 15 heeft of Lenovo Pad? Ik kan ze nergens in de winkels vinden en ik zou graag beiden eens fysiek vasthebben zodat ik kan oordelen over toetsenbord, afwerking, boxen etc. Deze twee staan momenteel aan kop voor mij
Die ThinkPad kun je meenemen op je Dakar rally, die XPS ziet er weer wat moderner uit. ;) Maar beide hebben sowieso prima bouwkwaliteit.

Mijn voorkeur zou de ThinkPad zijn: naast dat je die net iets dikker aan kunt kleden (voor een kleine meerprijs), heeft hij ook 3 jaar garantie.

• Arnout33
  • Laatst online: 29-04 20:29
Ik heb begin februari een XPS 15 aangekocht, na lang overwegen want ik had ook reeds heel wat slechte ervaringen gelezen. Helaas heb ook ik geen probleemloos exemplaar ontvangen. Ik heb de laptop 1x teruggestuurd, toen bleek dat het 2e exemplaar ook vol problemen zat heb ik de XPS 15 opgegeven.

1e exemplaar:
- Trage SSD
- Niet waterpas (stond scheef op een rechte tafel)
- Bouwkwaliteit ondermaats, scheve gemonteerde componenten, ...

2e exemplaar:
- Scherm scheef in behuizing
- Krassen rond vingerafdrukscanner, leek er geforceerd in te zijn gezet.
- Bouwkwaliteit opnieuw ondermaats

Verder vond ik het geluid ook ver ondermaats, de speakers gaan wel hard maar de kwaliteit van het geluid is in vergelijking met eerdere laptops die ik heb gehad ronduit slecht.

Ondanks dit ben ik ervan overtuigd dat de XPS 15 een prima laptop is die zijn geld waard is, op voorwaarde dat je een exemplaar zonder problemen in handen krijgt. Dit is bij mij dus niet gelukt..

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout33 op 28-03-2017 16:51 ]

• VinceDN
Hey Arnout, bedankt voor de info. Ondertussen de klantenservice van Dell proberen bereiken, die website werkt niet, ook geen leveranciers in zicht... ik weet al hoe deze muziek vaak eindigt.

Dan gaat het spotlicht naar de Lenovo P50 Thinkpad. Is wel over mijn budget maar als Lenovo echt die legendarische betrouwbaarheid kan hard maken ben ik bereid te incasseren in design en prijs. Iemand ervaring met die nvidia M1000M in 3D-toepassingen? De CPU is ook een weinig indrukwekkende 6700HD :/. Wat denken jullie daarvan?

Ik heb momenteel deze setup voor ogen, ik steek extra RAM en een SSD. Ik had graag een betere processor maar dan schiet de prijs echt de hoogte in en ik kan echt niet meer als 2K3 ophoesten zonder failliet te gaan :D
http://i64.tinypic.com/2lm5kkz.png

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
De Thinkpad P51 staat voor de deur, uit in april, dus misschien nog even wachten daarop. Heeft weer up-to-date CPU en GPU. Ik krijg trouwens komende week als het goed is een XPS 15 binnen. Als je nog niks hebt, laat ik wel even weten hoe hij is :)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
VinceDN schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:24:
Presentabiliteit is enorm belangrijk voor mij. Hoewel dit in essentie een gaming-laptop is zoek ik iets waarmee ik in vergaderingen niet te uit de toon spring. Om die reden kijk naar de onderstaande laptops omdat die nog een professioneel uiterlijk hebben.

Dell XPS 15" http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9560-laptop - aangeraden door JimN

Dell Alienware 17 - (pricewatch: Dell Alienware 17 R4 01 - heeft ongeveer de stats die ik wil maar ik ben geen fan van die neon :(

Macbook Pro - (product: Apple MacBook Pro 2016 13,3" Ech, ik zet deze er maar bij. Ik was vroeger een enorme Mac-fan, maar ik kan het niet meer aan om dubbel zo lang te wachten op renders, dubbel zoveel te betalen, om een appeltje op die laptop te hebben.
Vergeet al dat consumentenspul. Dat heeft niet de kwaliteit noch de garantie die je wil hebben voor een werk laptop.

Mijn advies is een HP ZBook 15G3.

De uitvoering is 100 euro boven je budget, maar het is wel een zeer goede laptop: pricewatch: HP ZBook 15 G3 T7V55ET
Core i7 6820
8GB RAM (maximum van 64GB)
256GB nvme SSD (met ruimte voor nog een 2,5inch SSD of schijf)
Quadro M2000M

De Quadro M2000M is momenteel een van de beste workstation kaarten die je kan krijgen in je laptop. De prestaties van de kaart in games en DirectX applicaties komen overeen met een GTX 980. Het is op beide fronten dus geen kinderachtige kaart.

De ZBooks zien er zeker presentabel uit. Gewoon mat zwarte laptop, geen lichtjes en geen gekkigheid. De bouwkwaliteit ligt hoog, dankzij de metalen behuizing is veelvuldig meenemen geen enkel probleem. Je krijgt van HP ook standaard hun 3/3/3 garantie, wat prettig is als je afhankelijk bent van je machine.

De laptop kan ook in een dockingstation. Zo kan je de laptop thuis of kantoor ook als desktop inzetten.

Mocht de prijs toch een probleem zijn, dan kan je ook deze variant overwegen: pricewatch: HP ZBook 15 G3 T7V56ET
Xeon E3-1505M (een mobiele server CPU :9 )
16GB geheugen (maximum van 64GB)
256 nvme SSD (met ruimte voor nog een 2,5 inch SSD bijplaatsen)
Quadro M1000M

De M1000M is ook een capabele kaart voor workstation gebruikers, hij is alleen ietsje minder in DirectX zaken als games. De prestaties zijn dan ongeveer gelijk aan een GTX 960M

• VinceDN
CMD-Snake schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Vergeet al dat consumentenspul. Dat heeft niet de kwaliteit noch de garantie die je wil hebben voor een werk laptop.

Mijn advies is een HP ZBook 15G3.

De uitvoering is 100 euro boven je budget, maar het is wel een zeer goede laptop: pricewatch: HP ZBook 15 G3 T7V55ET
Core i7 6820
8GB RAM (maximum van 64GB)
256GB nvme SSD (met ruimte voor nog een 2,5inch SSD of schijf)
Quadro M2000M

De Quadro M2000M is momenteel een van de beste workstation kaarten die je kan krijgen in je laptop. De prestaties van de kaart in games en DirectX applicaties komen overeen met een GTX 980. Het is op beide fronten dus geen kinderachtige kaart.

De ZBooks zien er zeker presentabel uit. Gewoon mat zwarte laptop, geen lichtjes en geen gekkigheid. De bouwkwaliteit ligt hoog, dankzij de metalen behuizing is veelvuldig meenemen geen enkel probleem. Je krijgt van HP ook standaard hun 3/3/3 garantie, wat prettig is als je afhankelijk bent van je machine.

De laptop kan ook in een dockingstation. Zo kan je de laptop thuis of kantoor ook als desktop inzetten.

Mocht de prijs toch een probleem zijn, dan kan je ook deze variant overwegen: pricewatch: HP ZBook 15 G3 T7V56ET
Xeon E3-1505M (een mobiele server CPU :9 )
Quadro M1000M

De M1000M is ook een capabele kaart voor workstation gebruikers, hij is alleen ietsje minder in DirectX zaken als games. De prestaties zijn dan ongeveer gelijk aan een GTX 960M
Dat is 2,7 al - dat haal ik niet meer. Ik heb 4K in totaal opzij en er moet ook nog een werkstation desktop uitkomen. Dus 2,3 zoals de P50 is al absolute bovengrens. Ik heb een paar mogelijke leveranciers gebeld vandaag voor eens toonzaalmodellen te bekijken.

Boozz, hou je me op de hoogte van je ervaringen met die XPS15?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
VinceDN schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:11:
Dat is 2,7 al - dat haal ik niet meer. Ik heb 4K in totaal opzij en er moet ook nog een werkstation desktop uitkomen. Dus 2,3 zoals de P50 is al absolute bovengrens. Ik heb een paar mogelijke leveranciers gebeld vandaag voor eens toonzaalmodellen te bekijken.
Wat nu als je de laptop ook gebruikt als je desktop? Zo'n zakelijke laptop kan in een dockingstation gezet worden. Dan kan je die thuis zo aansluiten op je klaarliggende scherm, muis en toetsenbord. Dan heb je nog maar een machine.

Alternatief is de tweede versie ik linkte: pricewatch: HP ZBook 15 G3 T7V56ET

Xeon E3-1505M (een mobiele server CPU )
Quadro M1000M

Die is 2200 euro en dus binnen je budget.

• boozzz
VinceDN schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:11:
[...]
Boozz, hou je me op de hoogte van je ervaringen met die XPS15?
Ik laat het je weten, hij is vandaag uit China verzonden met UPS, dus hoop begin volgende week. Overwoog zelf ook de nieuwe P51s, die is behoorlijk draagbaar, maar had nu direct een nieuwe nodig wegens overlijden van mijn oude.

Verwijderd

Ik zou zoals CMD-Snake aanraad kiezen voor een Zbook 15 G3 inclusief M2000 kaart. Top bouwkwaliteit en de M2000 is een zeer goede kaart.

• VinceDN
Hey, bedankt voor alle tips tot zover Tweakers! Voorlopig ziet de running list er zo uit (in volgorde)

Lenovo Thinkpad P51 (ik wacht zowiezo tot die released zijn)
HP Zbook 15 G3
Dell XPS 15 9560

Basically heeft de Dell XPS de beste prijs tov hardware power maar een twijfelachtige reputatie, voor de Zbook en Thinkpad incasseer ik op zowel prestaties als prijs. Een maxed Dell XPS met 3 jaar extended care komt ook op 2,4, maar het is moeilijk om te voorspellen of dat evenveel waard is als Lenovo/HP care. Pffff, wat een stress mannen :)

Over docking-workstation: Ik ben hier geen voorstander van omdat ik veel voordelen haal uit het hebben van twee machines. Zo kan er eentje werken als renderer terwijl ik de andere kan blijven gebruiken, en heb ik altijd een backup bij fatale pc-problemen met de laptop of desktop. In het verleden heeft mij dat al een keer of twee de huid gered.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Heb je al een meer specifieke build van je desktop pc in gedachten?

Moeten beide machines ongeveer gelijkwaardig zijn, of moet de ene wat krachtiger zijn dan de ander (en in dat geval welke?)

Maw. welke is belangrijker, laptop of desktop? Dan kan je voor het ander een minimale build opstellen en wat je dan overhoud van die 4K vormt dan je max-budget voor het meest belangrijke platform. Alles wat je daar uiteindelijk op bespaart kan je steken in het minder belangrijke platform.

Ik heb zelf geen ervaring met rendering, maar de xps heeft een GTX 1050 Ti en de workstations hebben een Quadro. Het lijkt me dat het ene soort GPU daar meer geschikt voor is dan het andere, of maakt dat niets uit?

Star Citizen Referral Code

• eepeep
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-06-2024
dell precision 3000 series?

valt nog binnen budget, enigste is of de videokaart voldoende is en of de precision series met dezelfde kwaliteitsproblemen kampen als de xps.

en ja... crappy dell support zit je in t algemeen nog mee dan

• Daniel_Elessar
Nu die nieuwe dockings van HP gaat via Thunderbolt. 1 kabel om alles aan te sluiten. Werkt gewoon zoals het moet, super :)

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe P51.
Die Xeon bak, nog altijd jammer dat die toen voor mij niet beschikbaar was toen ik er één moest hebben. Nu dus een I7 HQ wat ook niet verkeerd is maar Xeon :D Voor dat geld is het een goede deal. Je kunt op een gegeven moment dan het geheugen switchen naar ECC wat stabiliteit ten goede komt en ook midner fouten geeft. Die NVME ssd's zijn heerlijk! Prijzig maar dan heb je ook wat.

Ik vind het keyboard van de HP ook geweldig typen. Die van de Thinkpad is ook zeer goed trouwens.

• VinceDN
Metaalhoofd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:51:
Heb je al een meer specifieke build van je desktop pc in gedachten?

Moeten beide machines ongeveer gelijkwaardig zijn, of moet de ene wat krachtiger zijn dan de ander (en in dat geval welke?)

Maw. welke is belangrijker, laptop of desktop? Dan kan je voor het ander een minimale build opstellen en wat je dan overhoud van die 4K vormt dan je max-budget voor het meest belangrijke platform. Alles wat je daar uiteindelijk op bespaart kan je steken in het minder belangrijke platform.

Ik heb zelf geen ervaring met rendering, maar de xps heeft een GTX 1050 Ti en de workstations hebben een Quadro. Het lijkt me dat het ene soort GPU daar meer geschikt voor is dan het andere, of maakt dat niets uit?
De desktop is het belangrijkste, het thread is hier VinceDN in "\[€1000 upgrade] Workstation-upgrade II - The Upgradening"

Budget ongeveer 2K2 incl monitor, voorlopige setup iets a la

Core i7 7700K
Geforce GTX 1080 (ik wacht op een goede reseller, bijv als gigabyte een OC uitbrengt, was heel tevreden van mijn huidige 670OC)
32GB Corsair ram DDR4
512 SSD, 2TB HDD
4K-capable monitor

De laptop mag FHD zijn, de desktop is echt bedoeld voor 4K capable, alhoewel ik het scherm voor dagdagelijks gebruik op 2K res ga gebruiken (enkel afwerking/detaillering op 4K art zal op die resolutie gebeuren). Dit is belangrijk omdat artworks vaak standaard op het dubbele of vierdubbele formaat worden gemaakt zodat er meer ruimte is om details te painten, renderen, photoshoppen, etc. Ook als je met print-uitvoeringen zit van artworks moet je die super-highres wel hebben. Ik sprak recent met een werknemer van Ubisoft die grote spanners maakt voor de conventies, hij moet alles op 10,000px hoogte aanleveren 8)7. Als je naar www.vincentdenil.com gaat zie je wat werk van mij, om je een idee te geven van de formaten.

Quadro vs 1050 is een zware nederlaag voor de Quadro. Door de opkomst van realtime engines (ik gebruik Marmoset Toolbag) lijken 'pro-range' grafische kaarten in hun eigen midrange verdreven door de vaak sterkere en goedkopere consumenten-highrange. Dus eigenlijk moet ik hoge eisen stellen aan zowel CPU and GPU, om de laptop vijf jaar relevant te houden moet die ergens rond de 65-75% zijn van de specs van een PC op die twee vlakken. Ik ben heel slecht met technische dingen dus ben ik eigenlijk aan het papegaaien wat ik van collega's hoor op facebook en mail. Dus YMMV op alles wat ik zeg vrees ik

Heb ondertussen twee leveranciers gevonden waar ik eens een toonzaalbezoek mag doen, niemand lijkt de XPS 15 te hebben, hier en daar wel een oudere Zbook te vinden of een Thinkpad P50s. Nu, alle modellen met dezelfde reeks zijn ongeveer hetzelfde qua scherm niet?

• Daniel_Elessar
Die schermen zijn inderdaad vrijwel hetzelfde. Bij Workstations als de Zbook en Thinpads zijn de standaard fullHD schermen veelal mat en best goed.

Toffe site! Als ik zo zie doe je het zeker niet slecht, Panos staat ertussen en de belgische Gymnastics meiden. Goed bezig!

ik ben niet in die branche bezig maar klooi meer met de netwerken etc. Dus ik gebruik enkel die Zbook omdat hij gewoon stevig is (vervoer hem dagelijks in een rugzak) stabiel werkt en het toetsenbord goed is met een numpad. Verder ik speel er wel eens een spelletje op.

Die quadro's waren altijd het neusje van de zalm. Nu worden ze inderdaad schijnbaar ingehaald door de high end consumer kaarten op de vlakken die jij ook noemt. Enkel echt grote data sets zijn ze veelal nog wel beter. Zeker de desktop kaarten. Als Pixar zijnde heb je die kaarten. Aan de andere kant zou ik het niet erg vinden moesten de volgende Zbook's/Thinkpad's een keuze hebben om er een 1080 kaart in te hebben :) Nu is voor mij een grafische kaart voor het werk geen nuttig iets maar de spelletjes wel (a) Ik draai 2 partities. 1 SSD is voor werk en de andere voor privé.

• VinceDN
Hey Daniel, ik zoek inderdaad iets zoals jij doet, maar ik gebruik de SSD enkel voor software en huidige projecten, daarna gaan ze naar de HDD. Ironisch genoeg speel ik zelden nog AAA games, veelal van die olschool strategy of indie games die vaak 2D zijn of draaien op grootmoeder's PC ;)

• boozzz
Zou me nog even melden hier als ik de XPS had :) Vandaag binnengekomen (een week levertijd) en uiteraard gelijk aan het inrichten geslagen. Eerste indruk: fantastische machine. Alles zit recht en voelt heel degelijk aan, goed scherm zonder bleeding (heb de matte 1080p), zeer stil (als de ventilator niet blaast tenminste ;)), geen coil whine, en lekker snel. Kortom, ben er tot nu toe erg blij mee.

• cinisi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-03 17:50
Heb zelf een paar dagen de maxed-out XPS15 binnen (i7-7700, 32gb ram, 1tb ssd, 4K glossy display).

Tot nu toe geen problemen, heb wel gelijk mijn Intel graphics drivers ge-update (dus heb ook geen last gehad van screen freezes, zoals bij velen het geval was voor de Intel update).

Super degelijk apparaat, echt fantastische bouwkwaliteit. Ik kom zelf van een aantal asussen en lenovo's af, maar deze XPS is voor mij echt een klasse apart. Maargoed, betaal hier natuurlijk ook een klap meer voor.

Het 4K scherm is prachtig. De touch-functionaliteit een leuke gimmick.

Een collega van me heeft de XPS eerder binnen gekregen dan ik, en heeft hier ook een aantal games op staan (o.a. Skyrim en de nieuwste Tomb Raider). Draait het allemaal probleemloos, maar begint dan wel wat herrie te maken.

Er zit natuurlijk 'maar' een 1050 in deze laptops, en ik kan me voorstellen dat dit voor jouw grafische doeleinden misschien te kort zal schieten.
Ik weet ook dat, als je Dell belt, je de XPS 2 weken kan 'uitproberen' alvorens hem te kopen. Dit heeft die eerder genoemde collega van me ook gedaan. Die heeft echter na een paar dagen al besloten hem te houden.

Wat misschien ook het overwegen waard is, is zo'n BTO X-book, waar in elk geval een 1050Ti in zit. Anders kom je toch al gauw aan de opzichtige game-laptops. Maar ik weet niet hoe de support bij BTO is. Die van Dell hoor ik verschillende meningen over; de een is super tevreden, de ander vindt het een hel...

Succes met de keuze :)

EDIT:
Zie trouwens net dit bericht verschijnen hier :D

nieuws: Dell start verkoop Precision-laptops met Ubuntu, Xeon-cpu en 4k-scher...

[ Voor 10% gewijzigd door cinisi op 05-04-2017 09:15 ]

-cin

• VinceDN
Bedankt voor de updates Booz en Cinisi! Ben ondertussen laptop-winkels gaan aflopen maar zonder veel succes: je vindt er eigenlijk enkel consumenten-modellen en alles boven de 1,800 is een game-laptop .

macbook pro 15"6 ook gezien, fantastisch, maar als ik dezelfde specs wil met Mac zit ik aan 3,5K met extended apple care - dan kan ik meteen het faillissement aanvragen 8)7

@cinisi kan je even iets meer zeggen over die Dell XPS trial? Dat zou mij enorm vooruit helpen moest ik eentje kunnen uitproberen, je vindt die XPS nergens hier in België precies

Trouwens, zou je nog ergens korting kunnen krijgen op de XPS? Ze hebben het hier op het forum ook over kortingsbonnen:
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

[ Voor 14% gewijzigd door VinceDN op 09-04-2017 11:36 ]

• cinisi
Hoi @VinceDN,

Over die "trial", mijn collega heeft gewoon met Dell gebeld met de mededeling dat hij interesse had maar niet zeker wist of de XPS genoeg power had. Daarnaast twijfelde hij tussen de FHD en het 4K scherm. Hem werd door Dell verteld dat hij wettelijk 2 weken recht had op uitproberen. En dat hij hem dus na 2 weken kon retourneren als het niet was wat hij had verwacht. Het was dus geen officiele actie of iets dergelijks, maar wel een deel van de service van Dell hier in Nederland.

Zelf geen idee van korting. Heb mijne via de zaak. Heb wel de premier rugzak voor 50 euro goedkoper gekocht bij een webshop t.o.v. de 120 euro van de Dell site.

-cin

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-11 21:33
cinisi schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:51:
Hoi @VinceDN,

Over die "trial", mijn collega heeft gewoon met Dell gebeld met de mededeling dat hij interesse had maar niet zeker wist of de XPS genoeg power had. Daarnaast twijfelde hij tussen de FHD en het 4K scherm. Hem werd door Dell verteld dat hij wettelijk 2 weken recht had op uitproberen. En dat hij hem dus na 2 weken kon retourneren als het niet was wat hij had verwacht. Het was dus geen officiele actie of iets dergelijks, maar wel een deel van de service van Dell hier in Nederland.

Zelf geen idee van korting. Heb mijne via de zaak. Heb wel de premier rugzak voor 50 euro goedkoper gekocht bij een webshop t.o.v. de 120 euro van de Dell site.
Dat is toch geen service, maar gewoon de WKOA?

• cinisi
Bazziek schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:51:
[...]

Dat is toch geen service, maar gewoon de WKOA?
Klopt ook.. Maar mijn collega was er niet zeker van in welke mate hij de laptop in gebruik kon nemen alvorens hij hem eventueel zou terugsturen. De Dell medewerk(st)er aan de telefoon bleek uitermate open over het toegestane gebruik tijdens de twee weken proefperiode.

Het topic over WKOA was toen hij ze aan de lijn had overigens ook nog niet online :9

-cin

• VinceDN
Ah, je bedoelt het retourrecht? Ja dat is altijd een mogelijkheid maar ik vind het best link, stel dat de webshop gaat zeveren over een retour. Ik ben ook niet zeker of retourrecht geldt voor ondernemingen (professionele aankoop) omdat het gaat om een consumentenrecht, en B2B - aankopen vallen daar niet onder

Gisteren nog een winkel bezocht, ook daar geen Dell XPS. Heeft precies geen zin, je hebt nergens toonzalen met professionele klasse laptops -_-

V

• VinceDN
Jongens, ik begin hier een beetje op mijn tandvlees te zitten. Niemand nergens heeft de Dell XPS in toonzaalmodel, Media Markt, Coolblue, professionele leveranciers, etc. Ik ga een hail mary gooien - is er hier iemand met een Dell XPS waar ik even kan bij binnenspringen om het apparaat te bekijken? Liefst iemand in België, Zuid-Nederland, daar geraak ik nog ;)

Grts,
V

• boozzz
Als je in de buurt van Amsterdam bent mag je altijd komen kijken :)

• Daysleeper
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-10 13:22
Is MSI niks voor jouw VinceDN, bijvoorbeeld de

pricewatch: MSI GS63VR 7RF-216NL (Stealth Pro)

wel wat flashsier dan de andere, maar volgens mij zijn er tegenwoordig bedrijven die de logo netjes kunnen afplakken, en hem wat professioneler er uit kunnen laten zien.

Is misschien een idee.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Daysleeper schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:27:
Is MSI niks voor jouw VinceDN, bijvoorbeeld de

pricewatch: MSI GS63VR 7RF-216NL (Stealth Pro)

wel wat flashsier dan de andere, maar volgens mij zijn er tegenwoordig bedrijven die de logo netjes kunnen afplakken, en hem wat professioneler er uit kunnen laten zien.

Is misschien een idee.
Als hij voor MSI zou willen gaan is dit misschien ook nog wel een mooie aanbieding (€200,- korting ATM): (MSI MS-1785 (Dominator Pro GT72VR barebone)
https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Afbeeldingslocatie: https://laptopparts4less.frl/image/cache/data/MS-1785/1782%2001-500x500.jpg
Afbeeldingslocatie: https://laptopparts4less.frl/image/cache/data/MS-1785/1782%2002-500x500.jpg

In de aanbieding vanaf €1649,-, In onderstaande config nu in de aanbieding voor €2147,-, ingetogen design, beest van een GPU, CPU, M.2 SSD, 32GB Memory.... (ook nog aan te passen naar eigen voorkeur (MEM/HDD/SSD/WIN10 (NL of EN)/Netwerkkaart, de rest is wel fixed)

* Scherm:
17.3" FHD IPS (1920x1080) non-glare LED G-Sync
* Grafische Kaart:
nVidia GTX 1070 8.0Gb GDDR5 (Desktop)
* Processor:
Intel Quad Core i7-6820HK (2.70-3.60Ghz) 8Mb cache
* Geheugen:
Crucial Ballistix 32Gb DDR4 2400Mhz (2x 16Gb) (+249,00€)
* HDD/SSD:
Zonder HDD/SSD (-39,00€)
* M.2 SSD:
Samsung 960 EVO 500Gb NVMe M.2 SSD (@3200/1800MB/s) (+269,00€)
* Optische Drive:
Ultra Slim 8x SATA DVDbrander
* Wireless:
Intel AC-8265 M.2 (867Mbps, 802.11AC) + BT 4.0, vPRO (+19,00€)
* Toetsenbord:
US Internationaal Multicolor Verlicht Toetsenbord
* Besturingssysteem:
Windows 10 Pro NL 64-bit + Installatie
Windows 10 Pro EN 64-bit + Installatie
* Accu:
9 Cell 7800mAh Accu
* Adapter:
230W Adapter
* Garantie:
2 jaar carry-in garantie

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 12-04-2017 22:19 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• VinceDN
De MSI is ook nog in de running, inderdaad, Alternate heeft er een paar staan dus daar ga ik eens langsgaan binnenkort.

• VinceDN
Even een update: Heb met de paaskorting een Dell XPS besteld, over twee drie weken is hij hier, ik heb hem als consument gekocht met teruggaverecht voor het geval ik zo'n Dell Hell exemplaar toegestuurd krijg. Fingers crossed ;)

V

• VinceDN
Hey iedereen,

Kleine update van de Dell XPS: volledig geinstalleerd en getest. Werkt uitstekend en geweldige specs. Het enige probleem dat ik heb is dat mijn schermreactietijd best slecht is, met ghosting als ik snel over text scroll. Hebben jullie dat ook met jullie XPS of is het een probleem van mijn unit?

Grts,
V
Pagina: 1