Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:28
De 6.83 firmware heeft hier uiteindelijk niets opgelost.
Gisteren was alles stabiel, maar het lijkt erop dat de lijn gaat klapperen op het moment dat een wifi apparaat verbinding maakt.

Ik heb de 5 GHz wifi weer uitgeschakeld |:(

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
Geef het even. Bij mij is alles retestabiel na de upgrade. 5ghz staat gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-05 06:13
Bij ons is het ook zeer stabiel, mogelijk heb je problemen met de VDSL2 lijn zelf.
Wellicht kan KPN via XS4ALL je lijn 24 uur meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:35
Hier trouwens sinds een paar dagen XS4ALL met deze modem. Direct in bridgemode gezet en werkt eigenlijk prima met eem MTU van 1492 op de PPPoE sessie. Iemand al gelukt om een MTU van 1500 te kunnen gebruiken met de bridgemode? Ik zie wel rfc4638_enabled = no; in de config staan... ben benieuwd wat er gebeurd als die op yes staat.
Wil alleen nog evne wachten met mijn modem herstarten, vlak naar oplevering had ik hem ook herstart en ging ik van 90Mbit naar 63Mbit :/ Hoop dat ik weer snel mijn snelheid terug krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:28
tubejack schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:05:
Bij ons is het ook zeer stabiel, mogelijk heb je problemen met de VDSL2 lijn zelf.
Wellicht kan KPN via XS4ALL je lijn 24 uur meten.
Monteur is vrijdagmiddag langs gekomen. Heeft alles gemeten, tussen ons en wijkkast, tussen wijkkast en centrale etc.
Hieruit kwam dat hij de wijkkast deels opnieuw bedraad heeft, en de connectie met de centrale nu via een andere route loopt.

Consequentie voor ons is dat hij er 4 uur aan bezig geweest is, en er maar 3 uur de tijd voor krijgt per ticket... |:(
Wel een pluim voor de monteur overigens _/-\o_ (Zijn vrouw belde om kwart voor 9 waar hij bleef, toen hij aan het afronden was bij ons...)

Gisteren is het de hele dag stabiel geweest, vandaag durf ik even niet te zeggen, maar morgen gaan we het zien...

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Hier glasvezel. En het modem. Gekke is dat er niets veranderd is sinds ik overstapte vanaf kpn. Maar kpn was stabieler. Nooit problemen.

Ik twijfel nu wat te doen. Ander modem vragen of modem de wifi op uitschakelen en dan een wifi versterker van kpn er naast neer te zetten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
rhos schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:47:
Hier glasvezel. En het modem. Gekke is dat er niets veranderd is sinds ik overstapte vanaf kpn. Maar kpn was stabieler. Nooit problemen.

Ik twijfel nu wat te doen. Ander modem vragen of modem de wifi op uitschakelen en dan een wifi versterker van kpn er naast neer te zetten.
Als je via XS4all zit te internetten, zou je ook de Fritzbox repeater 1750E kunnen krijgen.
Sinds 4 juli kan je die gratis aanvragen bij alle abonnementen hoger dan het goedkoopste abonnement.
En heb je de firmware van de 7581 wel bijgewerkt naar de laatste versie?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
TD-er schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:57:
[...]

Als je via XS4all zit te internetten, zou je ook de Fritzbox repeater 1750E kunnen krijgen.
Sinds 4 juli kan je die gratis aanvragen bij alle abonnementen hoger dan het goedkoopste abonnement.
En heb je de firmware van de 7581 wel bijgewerkt naar de laatste versie?
Ja er is een problemen met leveren.

Maar ik ga er naar kijken. Is dat een repeater want daar ben ik niet zo een fan van. Een slecht signaal versterken wordt het echt niet beter van.

Daarnaast de 5ghz op de fritzbox valt gewoon weg.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
rhos schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:23:
[...]

Ja er is een problemen met leveren.

Maar ik ga er naar kijken. Is dat een repeater want daar ben ik niet zo een fan van. Een slecht signaal versterken wordt het echt niet beter van.

Daarnaast de 5ghz op de fritzbox valt gewoon weg.
Ja, er staat "repeater" in de naam en die functie heeft 'ie ook.
Echter de 1750E heeft 2.4/5 GHz WiFi (beide tegelijk) en 1 Gbps ethernet.
En je kunt daarmee:
  • draad => draadloos
  • draadloos => draad (bijv. bedrade apparatuur aansluiten op een andere etage of ander gebouw)
  • draadloos => draadloos
Vooral de laatste 2 zijn eigenlijk best wel impressive, want je kunt ook combinaties maken waarbij je 2.4 en 5 GHz kanalen kunt combineren. Theoretisch zou je dan op 450 + 1300 Mbps moeten kunnen halen (vandaar het typenummer).
Ikzelf heb opstellingen ermee gemaakt van 2 stuks door een betonnen vloer heen, waarbij beide 1750's met elkaar verbonden met 1300 Mbps en dat je dan met iperf zo'n 70 MByte/sec kunt halen en kopiëren tussen Windows/Samba met 50-70 MByte/sec via WiFi dus.

Dus ja, het is een "repeater", maar niet zo maar een.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Vandaag overgestapt naar XS4All en gelijk problemen met de DECT. Ik kan vanaf beide toestellen wel bellen, maar krijg een ingesprektoon als ik mij zelf bel. Suggesties die ik kan proberen voordat ik de KS ga bellen?

Dit is met de laatste firmware versie.

[ Voor 8% gewijzigd door kdbruin op 10-07-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Check_Mate
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 19:59
Same here...

Oficieel wordt mijn pakket pas op de 14e opgeleverd maar heb nu veel problemen met diverse bedrade apparaten met de 7581 op glasvezel...

Ik wacht nog even een paar dagen af en ga dan bellen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
kdbruin schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:34:
Vandaag overgestapt naar XS4All en gelijk problemen met de DECT. Ik kan vanaf beide toestellen wel bellen, maar krijg een ingesprektoon als ik mij zelf bel. Suggesties die ik kan proberen voordat ik de KS ga bellen?

Dit is met de laatste firmware versie.
Bekent probleem. (vanaf vorig jaar December 2016) DECT werkt niet, via de 7581 met veel toestellen met oudere DECT standaarden. DECT wordt ook nergens gegarandeerd door XS4ALL
Wat je kunt proberen is het basisstation aan FON1 of 2 aan te sluiten zoals in de handleiding staat.
Of aan XS4ALL een ander modem vragen b.v. een 7369 als ze die nog hebben, die kun je ook eventueel als DECT centrale achter de 7581 aansluiten.

https://xs4all.gebruikers...?thread_id=774&rowstart=0
En
https://xs4all.gebruikers...74&rowstart=280#post_4953

[ Voor 5% gewijzigd door tubejack op 12-07-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
tubejack schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:46:
Bekent probleem. (vanaf vorig jaar December 2016) DECT werkt niet, via de 7581 met veel toestellen met oudere DECT standaarden. DECT wordt ook nergens gegarandeerd door XS4ALL
Wat je kunt proberen is het basisstation aan FON1 of 2 aan te sluiten zoals in de handleiding staat.
Of aan XS4ALL een ander modem vragen b.v. een 7369 als ze die nog hebben, die kun je ook eventueel als DECT centrale achter de 7581 aansluiten.

https://xs4all.gebruikers...?thread_id=774&rowstart=0
En
https://xs4all.gebruikers...74&rowstart=280#post_4953
Het probleem lijkt opgelost te zijn, ik kan weer naar m'n eigen nummer bellen. Er is alleen nog een administratief probleem waarbij m'n contract bij KPN nog niet is opgezegd door XS4All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Dat is mooi. Met deze Fritz box 7581 hebben wij tot nu toe weinig geluk. :'( 6 maanden 3 boxen en 5 software versies verder, was er telkens wat. Jammer want de hardware op zicht heeft best potentie. Telkens denk je: "nu werkt het" Maar helaas na een of 2 weken is er weer wat. Van vage problemen in het lokale netwerk en internetverbinding tot telefonisch slecht verstaanbaar. Met notabene nieuwe Fritz FON C5 toestellen. |:(

Inmiddels draait een 7369 tot tevredenheid. We wachten nog even één nieuwe Fritz OS af, die er aan staat te komen. Als dat ook niet stabiel werkt, gaat ook deze 3e 7581 retour XS4ALL. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Mijn 7581 draait met die laatste firmware (06.83) als een zonnetje op XS4ALL. Ik gebruik echter geen DECT of wireless functionaliteit. Mijn Gigaset DECT toestel praat met een lokale Asterisk server. Voor wireless gebruik ik een UniFi AP AC PRO. Die was elke cent waard. Afkloppen dus!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Daarmee gebruik je slechts 1/3 van de functionaliteit van de 7581. Plus het feit dat je een op zich al stabiele pairbonded VVDSL verbinding hebt. Dat is een heel andere omgeving waar de 7581 hier moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hebben meer mensen last van dat soms de DNS functie van de modem lijkt te hangen?
Zonet ook weer. Tot 2x moeten restarten van de modem voordat de DNS weer lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Hier ook. Ik heb het idee dat het komt, door wzh in het KPN netwerk. Ze zijn hier druk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
tubejack schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:37:
Hier ook. Ik heb het idee dat het komt, door wzh in het KPN netwerk. Ze zijn hier druk bezig.
Toch jammer dat die Woonzorg Haaglanden zoveel problemen veroorzaken dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
TD-er schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:44:
[...]

Toch jammer dat die Woonzorg Haaglanden zoveel problemen veroorzaken dan ;)
Grappig :) Vannacht waren er weer werkzaamheden, de komende weken nog wel een paar keer. Ik reboot hem dan gewoon even. Uiteindelijk zal het wel goed komen, hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44
Sinds een week mag ik gebruik maken van de 7581 op Bonded VDSL. Wat een gezeik!
Alleen maar instabiliteit. De PPP wordt constant uit gegooid.
Op dit modem zijn geen DECT telefoons aangesloten, Wi-Fi is uitgeschakeld, Firmware 6.83.
De monteur is er drie uur mee bezig geweest en kreeg de lijn niet stabiel.
24 uur aangekeken en de logs daarna doorgenomen. Vanaf 3.00 uur 's nachts leek alles stabiel, vanaf 9.00 uur 's ochtends toen internet weer werd gebruikt, was de lijn weer zeer instabiel.
XS4all stuurt morgen opnieuw een monteur met 7369 modem, hopelijk is die wél stabiel.
Voorlopig weer een 7360 aangesloten, uiteraard is die wel stabiel, maar er is dan ook geen Bonded VDSL, maar slechts 1 lijn VDSL.

Overigens heb ik hier nog een andere 7581 met een oudere firmware staan.
Die wil ik offline bijwerken naar de laatste firmware. Ik heb mij rot gezocht op internet, maar nergens wordt beschreven hoe je dat kunt doen. Vanuit het modem zelf zie ik geen optie.
Iemand ideeën?

Computer says, noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Kan het zijn dat je 5Ghz nog aan hebt staan? Dect toestellen aangemeld?
Ik had in het begin heel veel PPP timeouts.
Nadat het een tijdje draaide en alle wifi gebruikende apparaten zich een keer hadden aangemeld werd het rete stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vondelpark
Nope, zoals vermeld zijn er geen DECT toestellen aangemeld en de Wi-Fi is uitgeschakeld

Computer says, noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dat is wel vaag. maar bij mij duurde het wel een tijdje voor dat de boel stabiel werd.
Kan niet naar mijn mening maar het gebeurd wel gek genoeg.
Ik snap niet dat dit nog niet is opgelost na zoveel maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vondelpark
Ik was er al bang voor, dat de BVDSL lijn niet stabiel zou zijn. De fora staan vol met klaagzangen.
Maar goed, hopelijk dat de 7369 het wel goed doet.

Overigens toch de advanced view gevonden, waar je hem offline kunt updaten.
Gek, want hij stond al in advanced view

Computer says, noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb BVVDSL en het is bij mij nu stabiel.
Dit lijkt even te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Vondelpark schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:51:
Ik was er al bang voor, dat de BVDSL lijn niet stabiel zou zijn.
Zolangzamerhand denk ik, dat instabiliteit van de lijn zelf, de grootste boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dat dacht xs4all ook bij mij maar na de meting bleek dat niet het geval.
Maar laten meten kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Meten is een momentopname. In je Fritzbox kun je het ook zien.

Zolang het aantal fouten vanuit de centrale nul is, of zeer gering, gaat het hier goed.
Momenteel:
Central exchange 0 0 0 0

Ik had van de week 465 errors binnen 10 uur. Dan stopt of schokt de verbinding.
Komt waarschijnlijk door werkzaamheden in mijn postcode gebied. Daar is KPN tot 3/8 mee bezig.
Na een keer rebooten was het weer goed. Momenteel 1dag en 7 uur op en nul fouten vanuit de
DSLAM in de centrale. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:49
Hebben er ook mensen last van dat de wifi signaal "sterk" lijkt maar dat je dan geen internet hebt? Mijn schoonvader en ik hebben allebei de 7851. Mijn schoonvader met dsl en ik met glasvezel. Ook al sta ik met mijn laptop, telefoon, tablet of wat voor wifi apparaat dan maar ook echter letterlijk naast de Fritzbox sta heb ik geen internet soms. Pas als ik wifi uit en aan zet op mijn apparaat werkt het vaak weer. Ik ben overgestapt naar mijn eigen router oplossing en wifi is weer super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
5Ghz waarschijnlijk.Zet deze eens uit en kijk dan eens of het beter gaat.
Zou niet moeten hoeven maar ik heb last van wegvallende 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307769

Icheb schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:15:
De 6.83 firmware heeft hier uiteindelijk niets opgelost.
Gisteren was alles stabiel, maar het lijkt erop dat de lijn gaat klapperen op het moment dat een wifi apparaat verbinding maakt.

Ik heb de 5 GHz wifi weer uitgeschakeld |:(
Same here... ;w
Installatie maart, advies monteur: Wifi uit, eigen wifi AP, eigen telefoon dect.
verontschuldigende monteurs "te jong product op de markt"

=Inferieure router software.

Lijkt me dat Fritz!box ze ondertussen "omniet" een xs4all uitlevert, en de dikke brieven tussen xs4all en Fristz!box leverancier al niet meer te tellen zijn.

Kan niet anders dan dat xs4all ook zich schaamt en weet dat wellicht 80%? van deze uitgeleverde routers de dect en wifi gewoon uitgeschakeld is door monteur bij installatie of na advies helpdesk door gebruiker na aanhoudende storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiju
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-03-2021
Sinds 2 dagen ook dit modem, alles werkt op zich goed maar de interface is waanzinnig traag als ik er al in kom.

Resetten helpt alleen tijdelijk

Totaal onwerkbaar dit:(

[ Voor 11% gewijzigd door raiju op 26-07-2017 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
tlpeter schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:32:
5Ghz waarschijnlijk.Zet deze eens uit en kijk dan eens of het beter gaat.
Zou niet moeten hoeven maar ik heb last van wegvallende 5Ghz.
Zowel bij 5 als bij 2,4 Ghz heb ik er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Heb de laatste tijd om de paar dagen dat de PPP sessie gewoon niet meer doorkomt. Moet dan switchen naar het XS4ALL profiel en dan weer terug naar "bridge" mode (dhcp modus met ppp passtrough). De lijn is dan wel gewoon up gebleven. Kan niet wachten tot er een BVVDSL versie van de Vigor 130 uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
TD-er schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:19:
Hebben meer mensen last van dat soms de DNS functie van de modem lijkt te hangen?
Zonet ook weer. Tot 2x moeten restarten van de modem voordat de DNS weer lijkt te werken.
Vanavond wederom totaal onbruikbaar op de laptop.
Ik had Windows al tig keer opnieuw opgestart en met veel pijn en moeite "disable SmartNameResolution in registry" geprobeerd.
Uiteindelijk de modem + voor de zekerheid de FritzboxRepeater herstart en daarna werkt alles weer naar behoren.
Dus in elk geval de Fritzbox was (weer?) een probleem. Bijkomend voordeel is wel dat het uitzetten van die SmartNameResolution wel positief effect lijkt te hebben op de snelheid bij het internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Nee totaal geen last van.
Ik heb definitief 5ghz een dect uitstaan. Eigenlijk geen problemen meer gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door tlpeter op 27-07-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
gabbel schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:13:
Hebben er ook mensen last van dat de wifi signaal "sterk" lijkt maar dat je dan geen internet hebt? Mijn schoonvader en ik hebben allebei de 7851. Mijn schoonvader met dsl en ik met glasvezel. Ook al sta ik met mijn laptop, telefoon, tablet of wat voor wifi apparaat dan maar ook echter letterlijk naast de Fritzbox sta heb ik geen internet soms. Pas als ik wifi uit en aan zet op mijn apparaat werkt het vaak weer. Ik ben overgestapt naar mijn eigen router oplossing en wifi is weer super stabiel.
Je kan ook het WiFi signaal van de 7581 terug schroeven tot 6% ;)
Radio Channel ==> Additional settings ===> Maximum transmitter power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
Gisteren is het wifi probleem bevestigd door XS4ALL dat je af en toe geen internet hebt en dat ze wachten op AVM voor een firmware update. Ze kunnen geen datum geven wanneer deze firmware update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
WiFi is meestal een probleem, in druk bewoonde gebieden, ongeacht de hard of software
Wij draaien met 06.83-45683 BETA in een WiFi mesh netwerk samen met de 1750E en dat en werkt hier tot nu toe prima :)

[ Voor 57% gewijzigd door tubejack op 01-08-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
tubejack schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:57:
WiFi is meestal een probleem, in druk bewoonde gebieden, ongeacht de hard of software
Wij draaien met 06.83-45683 BETA in een WiFi mesh netwerk samen met de 1750E en dat en werkt hier tot nu toe prima :)
Hoe kan ik deze beta ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
En inmiddels heb je 6.85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
Is met deze update de wifi ook verbeterd? kan ik niet vinden in de changelog voor 6.85 ja alleen dat de guest gui verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Niet dat ik weet. WiFi werkt prima hier. Welke problemen heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
Zie mijn eerdere bericht:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
WiFi power terug schroeven en op een rustig kanaal zetten. Bij ons 6%, kanaal 13 en 36 zelfde SSID.

Ik heb wel eens dit soort problemen gehad omdat de box te dicht tegen de muur stond. Het metalen vechtwerk in het beton werkte als antenne waardoor Ons WiFi signaal 600 meter verderop nog keihard was, maar in de woonkamer slecht.

[ Voor 61% gewijzigd door tubejack op 04-08-2017 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemaworstje
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik lees met verbazing de problemen hier met de 7581.
Sinds 31-7 heb i xs4all met pairbonding en een 7581.
Mijn verbinding is nog nooit zo stabiel geweest,totaal geen problemen.
Voorheen zat ik bij ziggo,een totaal drama gezien alle vallende verbindingen,storingen etc.
Alles werkt nu probleemloos,tv kijken,internetten enz.
Verbinding is 212/52 ,erg snel vergeleken met ziggo zakelijk.

Ben in ieder geval erg verrast door de stabiele verbinding,hopelijk blijft
dat nog lange tijd zo.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 15:18
Ik heb sinds 1 juli XS4All en met de 6.83 firmware was mijn verbinding wel wat instabiel, met reguliere disconnects die ik terugzag in de log.
Sinds 6.85 is het modem vlak na installatie nog 1 keer gedisconnect geweest maar verder sinds 4 augustus stabiel. Modem traint netjes in op 203/64 met BVVDSL.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tubejack
Hemaworstje schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 02:17:
Ik lees met verbazing de problemen hier met de 7581.
Ik ben één van de 1e gebruikers van de 7581 +/- februari 2017. Maar er zijn er al die in december 2016 zo' n "ding" 8)7 gekregen hebben. Een product dat volgens velen veel te vroeg in de markt gezet is. Vanaf software versie 06.83 redelijk. Maar daarvoor, absoluut een draak van een Fritzbox. Dat niet eens samenwerkte met hardware (telefoons en switches) van eigen AVM makelij :F

Ook met de nieuwste software versie 06.85 zijn er nog issues o.a. met DECT. Wij hebben hiervoor zelfs 4 nieuwe Fritz Fon C5 toestellen aangeschaft maar ook die gaan "kraken en ruizen" na zeg 1 a 2 weken.
Afwachten wat 06.85 doet.

De pairbonding VDSL verbinding werkt hier wel heel stabiel, een tijd lang was dat het enige dat goed was aan deze box... :-( Met andere woorden: Wees blij, dat je nu pas instapt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tubejack op 12-08-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Na 1 a 2 weken herstart ik de modem ook handmatig, omdat de DNS dan echt dramatisch slecht reageert.
Dat is nu al meermalen voorgekomen, waaronder afgelopen week nog.
Nadeel is dan wel dat de herstart 's avonds is waardoor 'ie lager intraint. Op rustige momenten krijg ik makkelijk > 80 Mbps, maar door de veiligheidsmarge die 'ie aanhoud zit je zo'n 10 Mbps lager dan de attainable en die kan op rustige momenten de 90 Mbps aantikken. (2 aderparen 700m van oude nummercentrale) Nu zit ik dus op een verbindingssnelheid van 71 Mbps met een attainable van tegen de 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Niet een idee om de DNS van google in je 7851 te zetten? 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Druk op het knopje Onlinemonitor ==> "reconnect" en je hoeft je box niet te rebooten.

[ Voor 37% gewijzigd door tubejack op 12-08-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb nooit last van dns problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Met de bovengenoemde DNS servers in onze 7851 heb ik het idee dat webpagina's sneller reageren.
Maar voor hoelang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Die heb ik al in de DNS van de Fritzbox staan, maar daarmee maakt de Fritzbox dus verbinding met de Google DNS ipv. die van XS4all. Echter je DNS server die je krijgt via DHCP is nog steeds het IP-adres van de Fritzbox. Dus als die op de een of andere manier traag gaat worden, dan hangt je PC nog steeds (letterlijk).
Wanneer je de DNS op de PC zelf instelt op de Google DNS, dan kun je niet meer gebruik maken van de DNS-features van de Fritzbox, oftewel interne hosts adresseren op hun hostnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

tubejack schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:54:
Met de bovengenoemde DNS servers in onze 7851 heb ik het idee dat webpagina's sneller reageren.
"Assumption is the mother of all fuck-ups."
Test en gij zult weten! :Y

Normaliter zijn de DNS servers die Xs4all aanbiedt toch echt snel.
194.109.6.66, 194.109.9.99 en 194.109.104.104
Je kunt het uiteraard eens checken door b.v. via GRC wat DNS performance checks te doen:
https://www.grc.com/dns/benchmark.htm

Zo heb ik de Xs4all EN Google DNS servers in mijn FRITZ!Box gedefinieerd. En de FRITZ!Box zelf is mijn unieke DNS binnen m'n eigen netwerkje.

Testresultaat:
(wel ff een ipconfig /flushdns doen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SUF9FRpRlislFyCZ1xFJYKID/full.jpg

M.a.w. de, via de FRITZ!Box, resolved DNS requests, de Xs4all DNS servers en Google DSN servers doen nauwelijks voor elkaar onder. Het verschilt waarschijnlijk ietsepietsie per keer, afhankelijk van wat er net gecached is.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Wat mooi en terecht! ;) "Assumption is the mother of all fuck-ups."
Helaas hier geen windows...... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door tubejack op 12-08-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
TD-er schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:51:
Die heb ik al in de DNS van de Fritzbox staan, maar daarmee maakt de Fritzbox dus verbinding met de Google DNS ipv. die van XS4all. Echter je DNS server die je krijgt via DHCP is nog steeds het IP-adres van de Fritzbox. Dus als die op de een of andere manier traag gaat worden, dan hangt je PC nog steeds (letterlijk).
Wanneer je de DNS op de PC zelf instelt op de Google DNS, dan kun je niet meer gebruik maken van de DNS-features van de Fritzbox, oftewel interne hosts adresseren op hun hostnaam.
Met onze 7369 hadden we m.i. ook nooit DNS problemen. Blij dat ik die gehouden heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
TD-er schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:51:
Heb je niet per ongeluk 2 apparaten in je netwerk die IP-adressen uitdelen? Kan b.v. de 1750E repeater zijn.
Als je daar niet de goede firmware op hebt, krijg je ook dit soort vage netwerk problemen.
Als het alleen WiFi is neem de beste kanalen 2,4Ghz en 5. Wij gebruiken hier 13 en 36. Zet het zendvermogen laag beging met 6% als je ook de 1750E repeater hebt die ook op 6% alles één en dezelfde SSID

Succes ;)

[ Voor 11% gewijzigd door tubejack op 14-08-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
tubejack schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Heb je niet per ongeluk 2 apparaten in je netwerk die IP-adressen uitdelen? Kan b.v. de 1750E repeater zijn.
Als je daar niet de goede firmware op hebt, krijg je ook dit soort vage netwerk problemen.
Als het alleen WiFi is neem de beste kanalen 2,4Ghz en 5. Wij gebruiken hier 13 en 36. Zet het zendvermogen laag beging met 6% als je ook de 1750E repeater hebt die ook op 6% alles één en dezelfde SSID

Succes ;)
De repeaters geven geen DHCP uit.
Ik had het gisteren trouwens weer en voor de verandering heb ik niet de modem herstart, maar de WiFi op m'n laptop echt uit en aangezet (airplane mode) en toen werkte het weer.
Het gekke is alleen dat alles lijkt te werken, maar alleen DNS-requests komen niet aan. En ik gebruik de WiFi van de modem niet, alleen die van de 2 aanwezige 1750E's.
Ik had eerder ook al eens een (warme) reboot van de laptop geprobeerd en dat had geen effect, toen was pas een reboot van de modem voldoende.

Voor hetzelfde geld is het dus toch een Windows of (Intel WiFi) driver iets wat pas echt hersteld is bij een reconnect en Windows reboot is mogelijk niet reset genoeg.
Blijft in elk geval een heel vreemd iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Jammer dat je geen Linux of Mac gebruikt dan had je b.v. met tcpdump -i en0 kunnen kijken wat er gebeurt. Er zal vast wel een Windows programma voor zijn maar dat weet ik niet. Verder neem ik aan dat je de laatste Beta software op de 1750E hebt gezet en al geëxperimenteerd met het WiFi zendvermogen. Dat kan ook veel te hard zijn, helemaal als de WiFi spullen dicht tegen een betonnen muur met betonijzer staat.

Zie ook https://xs4all.gebruikers...id=787&pid=5221#post_5221

[ Voor 11% gewijzigd door tubejack op 15-08-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
tubejack schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:33:
Jammer dat je geen Linux of Mac gebruikt dan had je b.v. met tcpdump -i en0 kunnen kijken wat er gebeurt. Er zal vast wel een Windows programma voor zijn maar dat weet ik niet. Verder neem ik aan dat je de laatste Beta software op de 1750E hebt gezet en al geëxperimenteerd met het WiFi zendvermogen. Dat kan ook veel te hard zijn, helemaal als de WiFi spullen dicht tegen een betonnen muur met betonijzer staat.

Zie ook https://xs4all.gebruikers...id=787&pid=5221#post_5221
Nee, de 1750E's hebben beide nog de niet beta firmware erop staan. Ik had de ijdele hoop dat die snel zou uitkomen, maar dat lijkt al even te duren.
Ik zal van 't weekend eens even de beta erop flashen en kijken wat 'ie voor verbeteringen te bieden heeft.
Hopelijk heeft 'ie dan ook minder moeite met de 5 GHz WiFi van de Nexus 5x. Die lijkt sinds Android 7 steeds de wifi niet goed af te melden als 'ie in doze-mode gaat. Dan heb je perfecte ontvangst, maar geen bit eroverheen te krijgen tot reset van wifi op de mobiel. Bij 2.4 GHz trouwens geen issues.
Wellicht dat er ook iets vergelijkbaars speelt onder Windows10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 15:18
Ik heb sinds 04-08 (dag van de update) in ieder geval geen wegvallende verbinding meer gezien in mijn log. Ziet er naar uit dat ze de dsl sync problemen in ieder geval hebben opgelost. WiFi van het modem gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Versie 06.85 werkt hier goed. :)

1. DSL active since:
25 days, 22 hours, 5 minutes
VDSL2 8b (ITU G.993.2)
2. DSL active since:
25 days, 22 hours, 5 minutes
VDSL2 8b (ITU G.993.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Grappig dat je al blij kunt zijn met 25 dagen uptime :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
tlpeter schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:48:
Grappig dat je al blij kunt zijn met 25 dagen uptime :)
Gezien de historie van dit modem, zeker _/-\o_ De software is zeker beter geworden, maar hier in de regio zijn ook de afgelopen maanden behoorlijk wat werkzaamheden geweest in de KPN centrale waar onze VDSL lijn mee verbonden is. Ik heb het idee dat de lijn daardoor ook stabieler is geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Helaas gekraak tijdens het bellen. Problemen zijn dus nog niet opgelost.

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Sinds 2 dagen hier ook een Fritzbox 7581 hangen , maar dan in combi met T-Mobile Thuis

Ding is in vergelijking met de 7390 , een stuk stabieler is al ruim 48 Uur up :D

Alleen DECT wil nog niet lekker werken helaas met firmware 06.85 :S

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:49
[rant modus]
DECT is een compleet drama met dat ding. Service van XS4ALL overigens ook. Wij hebben in de zaak zo'n kut ding hangen, 2 telefoonnummers erop met per nummer 3 toestellen. Onze vorige box stopte er mee waarna XS in al zijn wijsheid besloot om een vervanger op te sturen. Dat werd dus de 7581. Vanaf juni zijn we nu bezig om het netjes te krijgen. Lijnen knallen er steeds uit, zowel internet als telefonie. Telefoons zijn niet te verstaan voor klanten die bellen, dus noodgedwongen bellen we nu met onze eigen mobieltjes de nummers terug die verbinding proberen te krijgen. Intussen 4 verschillende monteurs gehad, lijnen door gemeten, jantje zegt dat de lijn niet goed is, pietje zegt dat de lijn prima is maar dat het aan de poort ligt in de centrale op plein 44/45, hansje zegt dat het aan de box ligt en intussen zijn we 4 maanden verder en nog steeds niet / slecht bereikbaar. Afgelopen week privé maar een nieuwe "oude" fritzbox van marktplaats gekocht aangezien XS er geen ene moer aan oplossingen aandraagt. Telefoons werken nu helder en zonder al te veel gekraak.
Wat ben ik blij dat ik privé gewoon Ziggo heb. [/rant modus]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• chris-drielsma
  • Nu online
Freubel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:32:
[rant modus]
DECT is een compleet drama met dat ding. Service van XS4ALL overigens ook. Wij hebben in de zaak zo'n kut ding hangen, 2 telefoonnummers erop met per nummer 3 toestellen. Onze vorige box stopte er mee waarna XS in al zijn wijsheid besloot om een vervanger op te sturen. Dat werd dus de 7581. Vanaf juni zijn we nu bezig om het netjes te krijgen. Lijnen knallen er steeds uit, zowel internet als telefonie. Telefoons zijn niet te verstaan voor klanten die bellen, dus noodgedwongen bellen we nu met onze eigen mobieltjes de nummers terug die verbinding proberen te krijgen. Intussen 4 verschillende monteurs gehad, lijnen door gemeten, jantje zegt dat de lijn niet goed is, pietje zegt dat de lijn prima is maar dat het aan de poort ligt in de centrale op plein 44/45, hansje zegt dat het aan de box ligt en intussen zijn we 4 maanden verder en nog steeds niet / slecht bereikbaar. Afgelopen week privé maar een nieuwe "oude" fritzbox van marktplaats gekocht aangezien XS er geen ene moer aan oplossingen aandraagt. Telefoons werken nu helder en zonder al te veel gekraak.
Wat ben ik blij dat ik privé gewoon Ziggo heb. \[/rant modus]
Misschien in de verbinding met XS4ALL dat er misschien richting hun iets mis gaat in het netwerk ?

Zelf gelukkig geen XS4ALL.

Ben op moment met AVM druk aan het heen en weer mailen over het DECT probleem in 06.85 van de firmware das echt een firmware probleem het DECT gedeelte , verbinding kraakt niet alleen mensen kunnen mij niet bellen :S helaas pas bij een 2de poging gaat die over.

• tubejack
DECT is een bekent probleem, vanaf december 2016. Kennelijk lastig en (bijna) niet op te lossen? Nu 6 Fritz OS versies verder, zijn er helaas nog steeds problemen. Met nieuwe Fritz telefoons gaat het soms een
maand goed, andere keren al na een paar dagen gekraak.

Zover ik weet, wordt DECT ook niet officieel door XS4ALL ondersteund en kun je alleen op de 2 FON poorten telefoon toestellen aansluiten. Dat het op andere Fritz boxen, wél werkt, is een gegeven....

Als tijdelijke oplossing hebben een aantal mensen (waaronder wij) een oude 7369 Fritz box als DECT centrale achter de 7581 aangesloten. Dat werkt tot nu toe prima, met: "kraakheldere" gesprekken. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door tubejack op 20-09-2017 14:15 ]

• chris-drielsma
  • Nu online
tubejack schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:15:
DECT is een bekent probleem, vanaf december 2016. Kennelijk lastig en (bijna) niet op te lossen? Nu 6 Fritz OS versies verder, zijn er helaas nog steeds problemen. Met nieuwe Fritz telefoons gaat het soms een
maand goed, andere keren al na een paar dagen gekraak.

Zover ik weet, wordt DECT ook niet officieel door XS4ALL ondersteund en kun je alleen op de 2 FON poorten telefoon toestellen aansluiten. Dat het op andere Fritz boxen, wél werkt, is een gegeven....

Als tijdelijke oplossing hebben een aantal mensen (waaronder wij) een oude 7369 Fritz box als DECT centrale achter de 7581 aangesloten. Dat werkt tot nu toe prima, met: "kraakheldere" gesprekken. ;)
Ik heb ondertussen een mail van AVM dat ze het probleem gaan onderzoeken met DECT en mijn Gigaset
aangezien ik een andere ISP heb (T-Mobile) en geen XS4all , wordt het blijkbaar sneller opgepakt ofzo

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:49
chris-drielsma schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:27:
[...]

Ik heb ondertussen een mail van AVM dat ze het probleem gaan onderzoeken met DECT en mijn Gigaset
aangezien ik een andere ISP heb (T-Mobile) en geen XS4all , wordt het blijkbaar sneller opgepakt ofzo
Nee hoor, dit zeggen ze tegen iedereen die contact opneemt met ze. Verder gebeurt er niets.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• tubejack
chris-drielsma schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:27:
[...]
Nee dat maakt niet uit. Hieronder een deel van de laatste mail wisseling met AVM Duitsland 30 juli j.l.
En ik ben echt niet te enige gebruiker die dit probleem bij AVM neergelegd heeft. Het is ruim voldoende bekent daar en bij XS4ALL en AVM Nederland en bedrijven die de 7851 verkopen. Google maar even op XS4ALL gebruikers groep.

De meeste Siemens Giga sets werken sowieso niet, met de 7851 via DECT. Wat je wel kunt doen is het Siemens basisstation koppelen met FON1 of FON2.

=======================
Uw supportaanvraag hebben wij onder de Ticket-ID 1292615 met de volgende informatiue voor u opgenomen:

Produkt:
FRITZ!Box 7581
Thema:
Slecht te verstaan

Detaillierte Beschreibung:
Geachte heer, mevrouw,

Via onze 7581 en Fon C5 toestellen zijn we regelmatig slecht te verstaan of is het gesprek slecht te horen.

Na een reboot van de 7581 is het probleem weer over. Om met +/- 2 weken weer terug te komen. Op de Fritz Fon's C5 draait de nieuwste firmware versie 02.03.92

Met een Fritzbox 7369 die ik hier ook heb staan, hebben wij dit probleem niet. Wanneer komt er een nieuwe Fritz OS versie die dit oplost?

De Beta versie draait zodat ik onze DECT200 switch kan aanmelden . Met de voorgaande 06.83 versie precies hetzelfde probleem. HD telefonie uitzetten lost niets op.

Vriendelijke groet,

U ontvangt binnenkort een antwoord van ons

Met vriendelijke groeten uit Berlijn

Uw AVM-Support-Team
==================

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Nu online
Ondertussen , mail gehad van AVM

Heb ondertussen een prive login gehad met beta firmware.

Geinstalleerd en alle problemen :D zijn verholpen DECT is heerlijk stabiel en in en uitbellen klinkt zoals het hoort in HD.

Dus ik denk dat er binnenkort wel een algemene update aangaat komen.
die deze problemen verhelpen.

• tubejack
chris-drielsma schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:58:
Geinstalleerd en alle problemen :D zijn verholpen DECT is heerlijk stabiel en in en uitbellen klinkt zoals het hoort in HD.

Dus ik denk dat er binnenkort wel een algemene update aangaat komen.
die deze problemen verhelpen.
Ik hoop het. Met de huidige firmware 06.85 werkt het ook een aantal dagen.
Wat is het nummer van deze Beta versie?

• chris-drielsma
  • Nu online
Bij mij deed de DECT het helemaal niet :( , niet met mijn eigen toestel tenminste.

Nr van deze beta is : FRITZ.Box_7581_LabPLUS.en-de-es-it-fr-pl.152.06.85-46834

Ik haal eruit : 06.85-46834-PLUS

• tubejack
Dank je. :)

Welk DECT toestel gebruikt je? Siemens Giga set?

[ Voor 13% gewijzigd door tubejack op 21-09-2017 17:59 ]

• chris-drielsma
  • Nu online
Ik gebruik idd 2 verschillende versies Gigasets :)

De Gigaset SL78H wou eerst totaal niet werken , maar nu met de Beta firmware dus gelukkig wel

• tubejack
chris-drielsma schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:18:
Ik gebruik idd 2 verschillende versies Gigasets :)
De Gigaset SL78H wou eerst totaal niet werken , maar nu met de Beta firmware dus gelukkig wel
Dat is goed nieuws. Hopelijk gaan andere Gigasets het ook doen.

• TD-er
En nu maar hopen dat 'ie na een paar dagen uptime ook nog werkt.
Dat was ook een van de problemen.

• chris-drielsma
  • Nu online
Update :

Ondertussen al 48 Uur up aan 1 stuk door zonder uitvallen , en de DECT in combi met de Gigasets werken nog steeds zoals het moet ..

• tubejack
06.85-46834 PLUS draait hier ook.
https://service.avm.de/downloads/beta/fritzbox_7581/english/

Vier Fon C5's aangemeld en een Siemens Giga set AS18H

Ziet er zover ik kan overzien, ziet er goed uit.
Vanuit de Siemens is het telefoonboek beschikbaar.
Kan makkelijk intern of naar alle toestellen gelijk bellen.
Afwachten maar :)

P.s. wat opvalt, dat bij binnenkomende gesprekken het Siemens toestel nu ook snel reageert. 8) Daar zat t.o.v. de C5's altijd een vertraging in.

[ Voor 18% gewijzigd door tubejack op 27-09-2017 07:50 ]

• chris-drielsma
  • Nu online
Ik heb deze beta bijna een week draaien nu en ik moet zeggen dat het allemaal lekker stabiel blijft :)

Geen onderbrekingen gehad op dit moment 6 dagen en een paar uur up & running , dect blijft idd ook lekker snel werken met deze beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De Fritzbox hier gaf aan dat er een update is voor mijn 1750E repeaters.

Daarin staat (naast veel andere interessante informatie over Mesh WiFi) o.a. dit:
Tip: First update your FRITZ!Box to FRITZ!OS 6.90 and then conduct the update via the home network overview. This way the product is active in the mesh right after the update.
Zou voor onze 7581 modem (zeer) binnenkort ook versie 6.90 uitkomen?
Oftewel heeft iemand in de beta-versies al Mesh netwerk opties gezien?

• mieksw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-04 22:24
Dacht ik slim te zijn en een oude 7360 fritzbox in te kunnen stellen voor deze 7581. Maar dat kan dus niet. Niet omdat die oude fb het niet aankan, maar omdat die nieuwe niet is te configureren als wireless accesspoint. Oh, ik heb het toch zo gehad met dit ding.
Zoveel ellende met de verbindingen afgelopen half jaar. Nu gelukkig sinds de laatste update een redelijk stabiel internet. Maar kan het wat gebruiksvriendelijker, AVM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65c02
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-03 08:00
Ik heb versie 6.85 en dezelfde klachten die eerder in dit gesprek genoemd worden. Draadloze apparaten aanmelden is echt rampzalig op dit apparaat en leidt tot spontane reboots en zelfs zonder draadloos kan het spontaan opnieuw opgestart worden.

Mis ik iets? Waar kan ik het logboek inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Nu online
65c02 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:29:
Ik heb versie 6.85 en dezelfde klachten die eerder in dit gesprek genoemd worden. Draadloze apparaten aanmelden is echt rampzalig op dit apparaat en leidt tot spontane reboots en zelfs zonder draadloos kan het spontaan opnieuw opgestart worden.

Mis ik iets? Waar kan ik het logboek inzien?
Ik zou gewoon de beta installeren , dan ben je er (waarschijnlijk) van af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XoReP
Ik heb zojuist full bridge werkend op mijn 7581!
Makkelijkste is om je Fritzbox een facotry reset te geven en dan je config file aan te passen (dslmode).

Hier het stukje van mijn dsl mode:

ar7cfg {
mode = dsldmode_full_bridge;

Hier heb ik de checksum van mijn config geregeld: http://www.mengelke.de/Projekte/FritzBoxJSTool

Bij het inloggen krijg je wel de DSL wizard, deze moet je afsluiten en gewoon verder gaan.

En voila! Heb nu vlan6 op mijn WAN interface gezet met daarop de pppoe sessie. Helaas nog niet gelukt om de MTU van de PPPoE sessie op 1500 te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door XoReP op 10-10-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik heb glasvezel van XS4ALL en neem daarbij ook TV af. Doordat ik het tv-kastje niet werkende kreeg, heb ik de 7581 ontvangen. Daarna werkte het allemaal wel. Maar zo nu en dan viel langzamerhand al het netwerkverkeer uit. Eerst langzamer en na een tijdje wilden mobiele apparaten niet meer inloggen op het de verschillende wifi-netwerken. Er zitten namelijk verschillende wifi-routers (verschillende merken) achter de 7581 + switch.

Blijkt nu dat het probleem ligt aan dat het tv-kastje niet gelijk is aangesloten op 7581 maar op een achterliggende wifi-router. TV werkte trouwens prima.
Nu dus de zaak aan moeten passen en directe connectie van 7581 (LAN2) naar tv-kastje gemaakt en het probleem was opgelost.

Voor de rest prima, gebruiksvriendelijk apparaat met veel mogelijkheden en nog geen spontane reboot gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
06.85-46834 PLUS draait hier nog steeds prima. Tot nu toe geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Helaas weer robot stemmen uitgaande lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Nu online
tubejack schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:57:
Helaas weer robot stemmen uitgaande lijn.
Kan dit niet aan je uitgaande SIP Provider liggen ipv aan de Fritzbox , ik heb tot nu toe echt geen problemen meer gehad eigenlijk met deze versie firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
chris-drielsma schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:15:
[...]
Kan dit niet aan je uitgaande SIP Provider liggen ipv aan de Fritzbox , ik heb tot nu toe echt geen problemen meer gehad eigenlijk met deze versie firmware :)
Denk het niet, met een andere Fritz box type 7369 via dezelfde provider XS4ALL geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Ik belde eergisteren de helpdesk van XS4ALL. Via een Fritz Fon's C5 die aangemeld stond op
de 7581. Tijdens het gesprek, plotseling een keiharde ruis. De helpdesk medewerker: "o u draait met de laatste Beta versie." Ik: ja vanwege dit soort problemen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
chris-drielsma schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:15:
[...]ik heb tot nu toe echt geen problemen meer gehad eigenlijk met deze versie firmware :)
Hallo Chris, werkt het nog steeds goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Nu online
Hoi Tubejack

Hier werkt het nog steeds zoals het moet ondertussen al de hele maand Oktober aan 1 stuk door Up en het DECT Gedeelte werkt nog steeds zoals in het begin :) het werkt zoals het hoort allemaal.

Ik heb er tot nu toe geen omkijken meer na gehad :)
tubejack schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:22:
[...]

Hallo Chris, werkt het nog steeds goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Dank je Chris voor je snelle reactie. Ik ben al een tijd uitbreid aan het testen.
Het bevestigd mijn vermoeden dat de 7581 met een aantal DECT telefoons wel goed werkt.
Nu nog alleen uitzoeken waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Nu online
Dit is wel heel vreemd dan , dat die niet echt wil werken met hetgeen wat jij hebt.

Zelf heb ik al jaren de Gigasets die normaal werkte op de fritzboxen (7340/7390) en nu dus na met de Beta ook stabiel op de 7581 :)

Misschien een kleine aanpassing? met de vinkjes in de fritzbox onder de DECT Instellingen
tubejack schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:38:
Dank je Chris voor je snelle reactie. Ik ben al een tijd uitbreid aan het testen.
Het bevestigd mijn vermoeden dat de 7581 met een aantal DECT telefoons wel goed werkt.
Nu nog alleen uitzoeken waarom.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste