deathnotedej schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 02:00:
Hallo allemaal,
Ik ben even ten einde raad en weet ik weet niet waar ik moest posten.
Op 20-03-2017 heb ik op marktplaats een GTX 1080 gekocht voor 406,50 en betaald via PayPal.
Ik heb betaald met PayPal 'Geld overmaken naar familie en vrienden' en nu stuurt die persoon niet de videokaart meer op (ook is zijn nummer niet meer in gebruik en reageert hij niet op e-mails en marktplaatsberichten). Nu lees ik dat ik niet die betaalmethode had moeten aanklikken bij PayPal, maar ik had geen idee (het was mijn eerste keer dat ik ook echt een transactie deed met iemand over PayPal en ik dacht dat dit de manier was). Heb bij de politie aangifte gedaan en bij PayPal een geschil gestart.
Heb ik iets om op te staan? Kan de politie of PayPal zien naar welk rekeningnummer de verkoper het geld heeft doorgesluisd.
Alvast bedankt! En sorry als het hier niet hoorde. Maar ik ben hier echt kapot van! Ben maar een student en ik kan niet gratis geld gaan uitgeven aan mensen die uit zijn om mij op te lichten

Klote gast dat dit gebeurd is. Zie dat veel mensen al hebben gereageerd dus je zal al veel tips hebben gehad. Ik heb echter hetzelfde gehad, zo een kleine 10 jaar geleden. Heb toen aangifte gedaan. Met wat geluk, net als bij mij, wordt de dader gepakt en wordt het geld terug betaald. Bij mij was het een jochie die mensen aan het oplichten was, dit ontdekt werd en de ouders uiteindelijk het geld gingen terug storten. Hoop voor je dat hetzelfde verhaal is.
Wel een kleine waarschuwing, Paypal heeft een heel erg slechte klantenservice. Probeer zowiezo de Nederlandse klantenservice - al moet je een uur wachten. De Engelse is gewoon brutaal en zwaar klantonvriendelijk (een eigenschap wat ik wel vaker ben tegen gekomen in Engeland...). Verwacht echter niet dat Paypal je zal helpen - gezien je zelf de family and friends heb aangeklikt.
Aangifte doen, je best doen bij Paypal is het enige wat je nu kan doen. Ik zou zeggen, probeer hier over heen te komen. Als het geld terug komt is het mooi, maar het leven gaat natuurlijk verder!
EDIT: Gelukkig is het goed gekomen gooz! Les geleerd en ook een voorbeeld geweest voor enkele tweakers hier wellicht.