Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Situatie schets:
Mijn laptop scherm is mat en heeft na een klein half jaar gebruik een horizontale streep in het scherm zitten (puur op de coating van het scherm zelf) doordat de onderkant van het toetsenbord hier blijkt op te drukken. De streep is vooral te zien bij donkere kleurweergaven.
Ook zitten er andere oneffenheden op en ook op de behuizing.

Mijn vraag:
Hoe krijg ik deze weggepoetst? Bestaat er een soort spul waarmee je de coating van het scherm en de laptop zelf weer gelijkmatig kan "verdelen", net zoals sommig spul dat helpt kleine krasjes op autolak weg te poetsen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Laptop cleaner en gewoon een licht vochtige doek helpen niet. Wat sowieso wel helpt is er een doek tussen leggen en dat ben ik ook zeker van plan, aangezien ik bang ben dat over een tijdje het toetsenbord zelfs een afdruk in het scherm achterlaat.
Volgens mij is dit een meer voorkomend probleem bij matte schermen.

Foto's:
1. http://imgur.com/a/da8K9
2. http://imgur.com/a/gnpmr
3. http://imgur.com/a/JZXcc
4. http://imgur.com/a/LT6r9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:44
De streep op het scherm gaat niet meer weg. Dat zijn namelijk kleine krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
8)7

[ Voor 99% gewijzigd door FinnCoding op 07-05-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
FinnCoding schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:33:
Hey,

Wat je kan proberen is iets heel raars maar wel simpels. (Doe ik bij mijn iPad en telefoon ook wel eens.)
Je kan er een paar druppels op doen en vervolgens die druppels een beetje bewegen (door met je laptop een beetje te schudden) dit kan geen waterschade aangeven!

Succes
Druppels van wat? Water? Screen cleaner? En wat bedoel je met bewegen? - dat de vloeistof over de krasjes heen gaat? Moet ik t laten intrekken of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
Druppels van water uit de kraan, en dan er gewoon over heen laten gaan, een beetje bewegen zodat het er langs gaat (de druppels)
HetGezegde schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:39:
[...]

Druppels van wat? Water? Screen cleaner? En wat bedoel je met bewegen? - dat de vloeistof over de krasjes heen gaat? Moet ik t laten intrekken of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
FinnCoding schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:58:
Druppels van water uit de kraan, en dan er gewoon over heen laten gaan, een beetje bewegen zodat het er langs gaat (de druppels)

[...]
Maar wat is hier anders aan dan een doekje pakken, die vochtig maken en dan voorzichtig eroverheen te gaan? Het vocht zal neem ik aan geen krasjes oid opvullen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
Hey,

Ik heb geen idee :P maar het werkt wel!
LopendeVogel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Maar wat is hier anders aan dan een doekje pakken, die vochtig maken en dan voorzichtig eroverheen te gaan? Het vocht zal neem ik aan geen krasjes oid opvullen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:25

Esumontere

Floep, banaan.

FinnCoding schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:58:

[...]
Pfffft, wat een onzin. Dat je hiermee geen waterschade kunt krijgen is óók onzin. De TS zegt toch al dat hij met een vochtige doek heeft geprobeerd te poetsen?

Ik ben bang dat je met je streep blijft zitten. Had hetzelfde met mijn oude laptop, het is een lijn met héél fijne krasjes. Als laptopcleaner niet werkt ben ik bang dat 't lastig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
Het is geen onzin, het is een tip die ik met jullie probeer te delen. Als het niet werkt dan is het jammer maar wel geprobeerd. Bij mij werkt het!
Esumontere schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Pfffft, wat een onzin. Dat je hiermee geen waterschade kunt krijgen is óók onzin. De TS zegt toch al dat hij met een vochtige doek heeft geprobeerd te poetsen?

Ik ben bang dat je met je streep blijft zitten. Had hetzelfde met mijn oude laptop, het is een lijn met héél fijne krasjes. Als laptopcleaner niet werkt ben ik bang dat 't lastig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zie geen foto's van het scherm zelf :?

Wat je kan proberen is de coating helemaal weg te halen, zoals sommigen hebben gedaan in het verleden bij een matte scherm van Dell monitoren. Ik neem tenminste aan dat het om een mat scherm gaat ?!

Google er maar eens op dan vind je vast wel wat :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
FinnCoding schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:07:
Het is geen onzin, het is een tip die ik met jullie probeer te delen. Als het niet werkt dan is het jammer maar wel geprobeerd. Bij mij werkt het!

[...]
Wat werkt???

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
Water op die laptop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warhamstr
Ja, ok! En dan een beetje zooo, en dan beetje datte en dan beetje schudden en hoppa? Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Water op de laptop lijkt me niet te werken. Wil het wel eens proberen, thanks voor de tip, maar het lijkt me geen krassen en zoiets weg te werken.
Mij lijkt een hardnekkiger spul nodig dat de coating rondom wat oplost en de krasjes opvult, zoals bij autolak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:38
FinnCoding schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:07:

[...]
Wat is je tip dan? Een drup water op de beschadiging, en dan je laptop heen en weer bewegen, en dan ??
met een vochtige doek geef je er teminste nog druk op zodat je het vuil evt weg poetst, maar wat zeg jij nou dan, of zit het alleen in je hoofd en vergeet je het op te schrijven, zodat wij je begrijpen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
nero355 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:08:
Ik zie geen foto's van het scherm zelf :?

Wat je kan proberen is de coating helemaal weg te halen, zoals sommigen hebben gedaan in het verleden bij een matte scherm van Dell monitoren. Ik neem tenminste aan dat het om een mat scherm gaat ?!

Google er maar eens op dan vind je vast wel wat :)
Hierzo:
https://imgur.com/a/da8K9

Staat in de startpost, misschien overheen gekeken? Zal zien of ik nog een duidelijkere heb voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mja, sorry, maar dat is echt niet duidelijk voor mij, maar lijkt iets van een matte coating te zijn ?!

In ieder geval kan je dus de coating weghalen als het geen spiegelend scherm is, maar daarna zal het dus wel een spiegelend scherm worden ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
nero355 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:29:
Mja, sorry, maar dat is echt niet duidelijk voor mij, maar lijkt iets van een matte coating te zijn ?!

In ieder geval kan je dus de coating weghalen als het geen spiegelend scherm is, maar daarna zal het dus wel een spiegelend scherm worden ;)
Ja mat :)

Maar een glanzend wil ik niet. Zal vanaf nu wel wat voorzichtiger mee omgaan.

Mocht iemand nog iets weten van een wondermiddel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-08 10:11
Zou je daar eens een uitgebreid filmpje van willen maken hoe jij dat doet?

Ik weet zeker dat iedereen dat graag zou willen zien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
xinix03 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:34:
[...]

Zou je daar eens een uitgebreid filmpje van willen maken hoe jij dat doet?

Ik weet zeker dat iedereen dat graag zou willen zien. :?
Nou je kan oefenen met een bord, doe daar een paar druppel water op en dan ga je balanceren tot je een ons weegt.
Vervolgens bekijk je het resultaat en kom je erachter dat je alleen nog maar een ons weegt ipv 70 kilo :) Als je vervolgens een half jaar wacht kom je erachter dat er mos groeit op je laptop :D

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 21-03-2017 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
HetGezegde schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Ja mat :)

Maar een glanzend wil ik niet. Zal vanaf nu wel wat voorzichtiger mee omgaan.

Mocht iemand nog iets weten van een wondermiddel?
Nee.

Want de matte coating is daar beschadigd. Beschadiging kun je alleen wegpoetsen door het omliggende materiaal naar dezelfde hoogte te poetsen. Op een glanzend oppervlak (bijvoorbeeld inderdaad autolak) is dat geen probleem. Bij een mat voorwerp is dat niet mogelijk aangezien je dan je matte laag glimmend poetst.

Pagina: 1