Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamepc €1650

Pagina: 1
Acties:

• devoz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-11 12:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het wordt een gamepc

Wat mag het systeem gaan kosten?
1650 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
niet echt een voorkeur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
de standaard componenten, niet dubbele videokaarten of zoiets.

[b]Heb je nog bepaalde merk voorkeuren. [/i] nee alle merken kunnen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt

Ga je overklokken?
weet ik nog niet echt, denk ik nog over na

Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten wat op dit moment de beste componenten zijn voor een gamepc van €1650 .

• qflame
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Doe je nog iets buiten gamen? Bijvoorbeeld: videobewerking , photoshop, ...?

• devoz
Nee niet echt, eigenlijk alleen gebruik als gamepc.

Verwijderd

Misschien DAA beleid even doornemen. Er wordt iets meer van je verwacht dan alleen het beantwoorden van de vragen.

• devoz
Ik heb het DAA beleid bekeken, je doelt op het eigen onderzoek gedeelte neem ik aan?
Ik heb zelf wel rondgekeken en kom uit op:
-Thermaltake vieuw 27 als case, aanraders in dit gebied zijn altijd welkom!
-Intel i7 6700 of AMD ryzen 1700 weet niet wat op het moment de betere keuze is
-MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
-ASUS Maximus VIII Ranger
-Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
-muis en toetsenbord wil ik graag aanraders horen!
-verder een ssd mogelijk hdd hangt af van wat er van budget overblijft
-voeding weet ik niet echt, hoeveel watt zou nodig zijn en wat zijn goede opties?
-koeling, weet niet zeker of ik voor waterkoeling of een standaard koeler moet gaan, voorbeelden van goede opties zijn welkom!
Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
We verwachten dus ook echt dat je hier eerst moeite in steekt. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van mei, juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• devoz
Een aantal comments hier boven had ik al een eigen opzet gemaakt, voldoet deze?
Moet ik een nieuw topic hierover beginnen of het gewoon afwachten. Mijn nieuwe poging is namelijk direct op slot gezet.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Je opzet is al een begin. Maak hem wel iets completer: SSD, voeding, etc - het is beter wat in te lezen op het forum en dan krijg je inspiratie. Qua overzichtelijkheid (hell, ik had niet eens gezien dat je een lijstje had gepost totdat je in je laatste post erop wees!) is het makkelijker als je een lijstje maakt in de Pricewatch. Hoe je dat doet vind je in DAA beleid punt 4.

Over je 1e opzet: waarom een i7-6700 en niet een i7-7700? En de vraag of je wil gaan overklokken is redelijk essentieel om je een goeie build aan te kunnen bevelen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Nat-Water op 20-03-2017 22:08 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• devoz
De i7 6700 is een typefoutje, bedoelde de i7 7700 , en ik weet zeker dat ik niet ga overklokken. Qua ssd denk ik aan een Samsung 850 evo 250 GB. En voeding denk ik aan de corsair mr750x.
Bedankt voor al jullie adviezen tot nu toe!

• mark300583
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2024
Op welke resolutie wil je gaan gamen?

Heb je al een beeldscherm?

Wat is het budget wat je eraan wilt spenderen?

Wat wil je ongeveer uitgeven voor je toetsenbord? Bedraad of onbedraad?

Probeer even een wenslijst te maken en kopieer deze hier even. Zodoende krijg je inderdaad meer inzicht en leer je er veel over. Dankzij hulp op dit forum heb ik als noob al heel veel geleerd.
Veel succes.

Oh en wellicht is het sowieso een goed idee om op de Ryzen R5 te wachten al is het alleen maar voor de te verwachten prijsdaling van Intel omdat er concurrentie zal ontstaan.

[ Voor 18% gewijzigd door mark300583 op 21-03-2017 11:00 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Niet bestellen bij afuture. Voorlopig nog niet. Lijkt dat ze failliet zijn.

Modbreak:Dat staat inmiddels op de FP, dus preventief melden is niet meer nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door br00ky op 21-03-2017 18:47 ]

Pagina: 1