Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermad
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-11-2023
Beste,

Ik heb onlangs de GTX 1070 aangeschaft (MSI versie). Het probleem dat ik nu ervaar is dat ik me miskeken heb bij de aansluitingen op mijn PSU (voeding).

Ik heb een coolermaster M620 (620 WATT) maar deze heeft 2x een 6-pin connector (PCI-E). De GTX1070 heeft een 6-pin en een 8-pin nodig. (Er zit een 8pin op maar deze is een PSE -> voor CPU)

Ik lees op een aantal fora dat je een koppelstuk kan kopen (6 to 8 pin) en dat je dat gemakkelijk en zonder problemen kan aansluiten, echter weet ik niet zeker of dat mijn GTX 1070 dan genoeg stroom zal krijgen?

Zou de 6 - 8 adapter werken? Of gaat mijn GTX 1070 stroom problemen krijgen?

Met vriendelijke groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat ligt een beetje aan de rest van de hardware.
Maargoed, 620watt zou in de regel voldoende moeten zijn en dus kan je een koppelstukje gebruiken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Het kan wel instabiliteit veroorzaken, al zal het bij de 1070 wel meevallen.

Al is het misschien geen slecht idee om de voeding te vervangen. Ze worden al een jaar of 4 niet meer verkocht, dus hij zal al redelijk op leeftijd moeten zijn. Daar je nieuwe dure graka aan hangen is een risico.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Een Coolermaster 620 watt is ruim voldoende voor jouw GTX 1070. Verloopje kan je inderdaad gewoon ergens online bestellen, daar krijgt jouw kaart echt geen problemen mee.

Volgens Coolermaster heeft jouw voeding 3 x 12v lijn met 19A per stuk. Een GTX 1070 vraagt net iets meer dan 16A. Jouw voeding is dus meer dan krachtig zat.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermad
Ok bedankt @Hammetje

Ik had al een vermoeden maar ik was niet zeker hoe de +2 die dubbel zitten reageren. Hoe zit het met de voltage / stroom & warmte. En dat zat me wat dwars.

Ik ben het trouwens ook nog eens aan het dubbel checken bij Cooler Master zelf. Ben benieuwd wat zij zeggen.

Normaal zou ik geen probleem maken om een nieuwe voeding te kopen maar ik ben van plan om de Razer Core te kopen eenmaal deze beschikbaar is in België (samen met de razer stealth)

@nelizmastr Dit klopt, ik heb mijn voeding al 7-8 jaar, nooit geen problemen mee gehad. Maar imo zou het niet mogen dat een voeding met de correcte specs fouten zou mogen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Mistermad schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:01:

@nelizmastr Dit klopt, ik heb mijn voeding al 7-8 jaar, nooit geen problemen mee gehad. Maar imo zou het niet mogen dat een voeding met de correcte specs fouten zou mogen geven?
Het is wel een dingetje. Een 8-pin kan namelijk 150W leveren, een 6-pin maar 75. Als de kaart meer gaat vragen dan de 75W van de PCI-e + 150 voor 2x 6-pin kabels (=225W) dan kom je in de problemen. Meestal zijn 8-pin adapters van 2x6 naar 1x8, dan is het veilig.
Je kan het erop gokken natuurlijk, maar wees ervan bewust. Overklokken moet je niet aan gaan beginnen met die kaart in ieder geval.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Real Power M is kwalitatief een vrij matige voeding welke een jaar of 7 betrouwbaar mee zou moeten gaan. Blijkbaar heeft deze dat gered. Wees blij, hij had eerder de geest kunnen geven. Met nieuwe hardware zou ik hem niet meer gebruiken en een nieuwe degelijke voeding aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermad
@nelizmastr Als ik de spec mag geloven zou de kaart maximum 150W verbruiken, dus in theorie zou dat geen probleem mogen geven? (En ik veronderstel dat dit bij de zwaarste settings zal zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou een nieuwe voeding aanschaffen. hier vind je goed advies over welke voeding.

Een goede voeding is belangrijk voor je hele systeem

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1