Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• skandibal23
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 29-03 18:44
Ik heb net een MSI RX480 GamingX 8GB kaart gekocht en nu start mijn systeem er niet mee op.
Ik zie heel kort de LED's op de GPU oplichten en daarna niks meer.

Mijn mobo (Asus M5A97 EVO R2.0) ondersteund mogelijk geen PCI-E 3.0, maar het schijnt dat dit gewoon backward compatible is.Dus dat lijkt mij geen probleem.

Mogelijk past de kaart niet goed: Videokaart haalt PCI slot niet
Ik heb de kast eens goed bekeken en de achterkant open gemaakt. De kaart valt gewoon goed in het slot en past dus.

Dan zat ik nog te denken aan mijn PSU. Ik heb een Corsair CX600M
Op de PSU sluit ik hem aan op de PCI-e (6 pins) en op de RX480 sluit ik het aan met de (8pins)
Zou de kaart te weinig stroom krijgen?

Zijn er Tweakers met soortgelijke problemen?
Ik kwam dit tegen op HWinfo:
https://nl.hardware.info/...pci-express-specificaties

Zou mijn mobo onvoldoende zijn? Ik snap het even niet met.. :'(

Hier een afbeelding van de situatie
https://drive.google.com/open?id=0BxcX1d6LqvojSTQzWGVLa1h2QXc

[Voor 16% gewijzigd door skandibal23 op 22-03-2017 09:10. Reden: link toegevoegd., plaatje toegevoegd]

• ECP0WERS
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
skandibal23 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:21:
Dan zat ik nog te denken aan mijn PSU. Ik heb een Corsair CX600M
Op de PSU sluit ik hem aan op de PCI-e (6 pins) en op de RX480 sluit ik het aan met de (8pins)
Zouden we hier een foto van kunnen krijgen? Klinkt wat vaag namelijk.

• genesis1650
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 04-04 16:12
ECP0WERS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:59:
[...]

Zouden we hier een foto van kunnen krijgen? Klinkt wat vaag namelijk.
modulaire PSU connector: die in de PSU zelf gaan zijn 6-pins en splitsen vaak naar 1 of 2 8 pins GPU kabels

• ECP0WERS
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
genesis1650 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:02:
[...]

modulaire PSU connector: die in de PSU zelf gaan zijn 6-pins en splitsen vaak naar 1 of 2 8 pins GPU kabels
Dit is echter niet het geval bij de CX600M. Daar zit namelijk een 8 pin connector op de voeding, wat volgens mij, in ieder geval bij al mijn modulaire voedingen, altijd het geval was

[Voor 30% gewijzigd door ECP0WERS op 20-03-2017 10:08]

• genesis1650
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 04-04 16:12
ECP0WERS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Dit is echter niet het geval bij de CX600M. Daar zit namelijk een 8 pin connector op de voeding, wat volgens mij, in ieder geval bij al mijn modulaire voedingen, altijd het geval was
-The_Mask- schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:06:
Soms zie je wel eens een 6 pins modulaire kabel, maar idd niet bij de CX600M.
inderdaad, dat had ik ook even over het hoofd gezien. ging er vanuit dat het eigenlijk wel een standaard aansluiting was.

• skandibal23
Sorry ik heb niet genoeg karma punten om de afbeelding via mijn fotoalbum te tonen.
Zie deze afbeelding: https://drive.google.com/...cX1d6LqvojSTQzWGVLa1h2QXc

Er is een 6 pins uitgang (kabel gaat van 6 naar 6+2. Hier staat ook 6+2 PCI-E bij) en een 8 pins (4+4 cpu)

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:22

nelizmastr

Goed wies kapot

skandibal23 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:13:
Sorry ik heb niet genoeg karma punten om de afbeelding via mijn fotoalbum te tonen.

Er is een 6 pins uitgang (kabel gaat van 6 naar 6+2. Hier staat ook 6+2 PCI-E bij) en een 8 pins (4+4 cpu)
De 6+2 zit dus in de videokaart, correct? Niet de 4+4?

Maar ik zou ook de BIOS support verdenken. Nieuwe kaarten en pre-UEFI borden (2011 en ouder) willen niet altijd samenwerken. Is de BIOS wel op de nieuwste versie, test dan in een andere PC (eentje die wat recenter is, een zelfbouw bij voorkeur vanaf 2013 ofzo). Werkt-ie daar wel is het je mobo. Werkt-ie daar ook niet, kaart kaduuk.

I reject your reality and substitute my own

• skandibal23
Bedankt Nelizmastr..ga het proberen..
skandibal23 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:13:

Ik kan op die foto alleen zien dat de 6+2 pins in de videokaart zit, niet wat voor aansluiting op de voeding en hoeveel pinnen de kabel aan de kant van de voeding heeft.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Ow crap, what did you do?

Ik zie dat je een hele andere kabel van een hele andere voeding hebt gepakt en die in de modulaire connector van de molex en sata connectors hebt gedrukt. De modulaire plug van de videokaart zit ter hoogte van de vaste kabels en is een 8 pins. Er is nu een redelijk grootte kans dat je de videokaart hebt gefrituurd, dan is die dus stuk en garantie heb je dan ook niet.

AMD Nieuwsdiscussie

• skandibal23
OMFG..ik hoop van niet..
Dus in het bovenstaande plaatje
..de 4x4 linksboven...en niet in die 3x3 linksonder...

Ik gebruik deze kabel:
http://www.corsair.com/en...+deals%3a+up+to+40%25+off

Die is toch echt van corsair..(Type3?) met PCI-E op beide uiteinden.
Ik hoop niet dat die kaart gefrituurd is (wishfull thinking sometimes helps?)

[Voor 0% gewijzigd door skandibal23 op 22-03-2017 09:57. Reden: typo]

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-04 14:23
Op de foto is het toch een heel andere kabel, van de Corsair site is het een sleeved kabel met 8 aders, in jouw pc is het een flat kabel met 6 aders die met een doorlusje 8 pinnen heeft.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• skandibal23
Bedankt allemaal!
Nu met de juiste kabel draait het als een trein
...en ik denk dat ik heel veel geluk heb gehad;-)
skandibal23 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:57:
OMFG..ik hoop van niet..
Dus in het bovenstaande plaatje
..de 4x4 linksboven...en niet in die 3x3 linksonder...
Je bedoeld 4x2 en 3x2, maar idd de 4x2 moet je hebben. Daar staat ook 6+2 PCIe en 4+4 CPU bij. De kabel die bij de voeding komt heeft ook een 8 pins aansluiting aan de voedingskant en is idd een Type 3 kabel van Corsair.

Type 3 heeft echter geen 6 pins aan de voedingskant zo ver ik weet. De oude Corsair HX450, HX520 en HX620 hadden dat bijvoorbeeld wel. Maar als je zo'n kabel pakt en die in een modulaire aansluiting van een sata of molex connector drukt gaat het helemaal verkeerd.

Een PEG/PCIe connector heeft namelijk alleen maar 12V en ground, dat is namelijk wat de videokaart nodig heeft. Als je vervolgens zo'n kabel gebruikt en die in een modulaire aansluiting van een molex of sata aansluiting steekt dan heb je in eens 3,3V, 5V, 12V en ground wat je doorgeeft aan de videokaart. Dat gaat die absoluut niet leuk vinden.
skandibal23 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:40:
Bedankt allemaal!
Nu met de juiste kabel draait het als een trein
...en ik denk dat ik heel veel geluk heb gehad;-)
Nogal idd.

[Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 22-03-2017 10:42]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True