Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Videokaart haalt PCI slot niet

Pagina: 1
Acties:

• Valux7_
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-10 18:47
Ik ben momenteel bezig met een budget ITX build in een pricewatch: Lian Li PC-Q01B met als videokaart de pricewatch: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5

Qua lengte is het precies pas en heb ik nog een paar millimeter over.
Het probleem is echter dat ik de videokaart niet verder kan laten zakken dan zou moeten.
Aan de achterkant bij de bracket waar je de videokaart vast zet kan ie niet lager.

Nu wil de videokaart niet volledig in het PCI slot, hij komt gewoon nog een stuk tekort.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad en is er een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Hennie

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:12
Gebruik je wel standoffs tussen het moederbord en de achterplaat?

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:20
Zitten de afstandsbuisjes wel onder het moederbord?

• Valux7_
Jaa, deze zitten vast gelast in de kast.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit ziet er uit als een kwestie van gewoon een keer goed aanduwen.

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Volgens mij valt er weinig meer aan te duwen. Lijkt mij een tekortkoming van de kast, waar de gaten te hoog zitten.

Moederbord zit zo te zien wel op de goede hoogte, aangezien het netjes in het i/o-shield lijkt te zitten.

Mogelijke opties:
- kast terugsturen/omruilen als deze teveel hoogte vereist
- videokaart opmeten, misschien is diens slotplate te kort?

extremere opties:
- videokaart slotplates omvouwen
- kast uitdremelen zodat de kaart voldoende kan zakken

Werk: iMac 27" 2017 5K | i5-7600K 3.8 GHz | 32GB | Radeon Pro 580 8GB | 1TB SSD | OS X Mojave -- Game: Asus ROG Strix Z490-A | LG 27GL850 | i7-10700K | 32GB | GeForce 1080Ti | Windows 10 Pro

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

spone schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:11:
Volgens mij valt er weinig meer aan te duwen. Lijkt mij een tekortkoming van de kast, waar de gaten te hoog zitten.
Het is de moeite waard eerst even heel goed te kijken, want dat één deel van hetzelfde paneel wel klopt en een ander niet is productietechnisch gezien niet erg waarschijnlijk.

Persuader of bytes.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Buigt je moederbord niet gewoon een beetje door?

Even proberen bij het erin zetten van de kaart om je hand onder het moederbord te houden als ondersteuning.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Het mobo zit direct op de buitenkant van de behuizing (dus weinig plek voor uitstekende delen onder mobo), grote kans dat het lipje onderaan het metaal van de videokaart tegen de behuizing aankomt (er zit zie ik op google foto's nog een gevouwen reep alu van de achterkant op ook); daar moet dan een stukje af. Die lipjes varieëren wel eens in lengte heb ik het idee.

Oh dat zei Spone hierboven eigenlijk al ;)

[Voor 41% gewijzigd door maratropa op 20-12-2015 15:27]

specs

• Valux7_
Bedankt voor alle snelle reacties.
Het probleem ligt bij de videokaart denk ik toch.
Zoals Spone zei zitten de moederbord aansluitingen wel netjes in het i/o-shield, afstandsbuisjes zitten op de goede hoogte.
Ook zit er in de kast een quality approved sticker met datum, for what it's worth.

Maanden terug al is eerder met deze kast gewerkt, toen ging een pricewatch: MSI R7850-2GD5/OC er prima in.

Denk dat deze kaart maar op V&A gaat :)

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-10 14:25
Hierboven wordt dus gesuggereerd eens te kijken naar het lipje van het PCI-bracket van de kaart (uiterst rechts op foto);

Mocht die te lang zijn kun je daar gewoon een stukje afzagen of knippen met een tang. Wel even losschroeven van de kaart als je gaat zagen.

• Valux7_
Hoi frickY,

Ik denk dat dat ik dan ook het lipje helemaal links moet afzagen.
Zoals je op de eerste foto kan zien kan het lipje links, waar je de kaart vastzet niet lager meer.
Wordt wel erg veel zagen en knippen vrees ik.

• h4ze
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 11:06
Ombuigen een optie? Ik heb dit ook vaak gehad (eigenlijk altijd bij cooler master kasten) dat net dat lipje ergens tegenaan zit meestal is een beetje helpen al genoeg.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-10 13:47
Dat lipje ombuigen of afzagen gaat weinig helpen, zoals op de foto te zien sluit de bracket wel gewoon netjes aan op de behuizing en kan dus niet verder.

Het is de videokaart die vreemd in elkaar is gezet of het moederbord zit er toch niet lekker in... en ik vermoed toch het laatste. Om uit te kunnen sluiten waar het probleem zit een andere kaart proberen, maakt eigenlijk niet uit wat, als ook andere kaarten hetzelfde probleem vertonen dan zit het moederbord er niet goed in.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:47

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Valux7_ schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:29:
Bedankt voor alle snelle reacties.
Het probleem ligt bij de videokaart denk ik toch.
Zoals Spone zei zitten de moederbord aansluitingen wel netjes in het i/o-shield, afstandsbuisjes zitten op de goede hoogte.
Ook zit er in de kast een quality approved sticker met datum, for what it's worth.

Maanden terug al is eerder met deze kast gewerkt, toen ging een pricewatch: MSI R7850-2GD5/OC er prima in.

Denk dat deze kaart maar op V&A gaat :)
Je bent echt niet de enige die dit "probleem" heeft. In mijn Antec 900 (antiek beest) is er geen enkele GPU die fatsoendelijk in de kast wil zitten. Ik krijg de schroeven in ieder geval met geen mogelijkheid erin op een een normale manier, ik moet ontzettend veel kracht zetten en dan laat ik de kaart liever rusten op de PCI brackets eronder.

Kan ook aan mijn moederbord liggen (Gigabyte GA-970A-UD3) maar dit lijkt me sterk, heb getest met een 8600GT, GT220, GTX560TI, HD7850, HD7970, 280X en mijn huidige GTX970. Denk dat sommige mobo en case combo's gewoon net niet voor elkaar gemaakt zijn.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Valux7_
MicGlou schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:50:
Dat lipje ombuigen of afzagen gaat weinig helpen, zoals op de foto te zien sluit de bracket wel gewoon netjes aan op de behuizing en kan dus niet verder.

Het is de videokaart die vreemd in elkaar is gezet of het moederbord zit er toch niet lekker in... en ik vermoed toch het laatste. Om uit te kunnen sluiten waar het probleem zit een andere kaart proberen, maakt eigenlijk niet uit wat, als ook andere kaarten hetzelfde probleem vertonen dan zit het moederbord er niet goed in.
Het is hoogstwaarschijnlijk de videokaart, ik heb het geprobeerd met een pricewatch: Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series en deze sluit perfect aan.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:54

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Of 1mm dikke ringetjes onder het mb. Kan net genoeg zijn en je IO shield is meestal wel weer flexibel genoeg.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• ToFast
  • Laatst online: 21:30
Tja, netste oplossing is dan een stukje uit de kast dremelen of met een klein ijgerzaagje daar waar hij op steunt. Dus op de eerste foto het rechthoekige gedeelte iets hoger maken.

[Voor 22% gewijzigd door ToFast op 21-12-2015 20:51]

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-10 23:34

Thomg

Aww yiss

Of je buigt het gewoon krom.
Waarom meteen afzagen?

• ToFast
  • Laatst online: 21:30
Thomg schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:54:
Of je buigt het gewoon krom.
Waarom meteen afzagen?
Veel succes met dat gat van de case om te buigen, dat stuk waar de kaart op leunt. Dat lipje van de kaart zelf aan de onderzijde is het probleem niet, die kan je inderdaad ombuigen mocht dat ook nodig zijn. Als die maar niet dan ergens het moederbord raakt. Óf je hebt het over dat gebogen stukje van de bracket van de kaart zelf, die kan je ook buigen natuurlijk dan leunt hij niet meer op de case.

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-10 23:34

Thomg

Aww yiss

Ik bedoel inderdaad het lipje van de kaart zelf, waar de schroeven normaliter in moeten.
Gaat vrij makkelijk.
Te makkelijk.
Hing wat 280Xen vast met tierips, was kromgebogen na een dag.

Moet dan wel een andere manier verzonnen worden om de kaart vast te zetten.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-10 13:06

Koeitje

Back-up tiems now?

kuusj98 schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:56:
[...]

Je bent echt niet de enige die dit "probleem" heeft. In mijn Antec 900 (antiek beest) is er geen enkele GPU die fatsoendelijk in de kast wil zitten. Ik krijg de schroeven in ieder geval met geen mogelijkheid erin op een een normale manier, ik moet ontzettend veel kracht zetten en dan laat ik de kaart liever rusten op de PCI brackets eronder.

Kan ook aan mijn moederbord liggen (Gigabyte GA-970A-UD3) maar dit lijkt me sterk, heb getest met een 8600GT, GT220, GTX560TI, HD7850, HD7970, 280X en mijn huidige GTX970. Denk dat sommige mobo en case combo's gewoon net niet voor elkaar gemaakt zijn.
Ik heb die kast ook en in combinatie gebruikt met 2 moederborden (beiden Asus) en twee videokaarten (GTX260 (reference) en GTX570 (Asus koeler), en herken mij niet in die problemen.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True