Telefoon ter reparatie Phone house (franchise)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
Heb anderhalf maand geleden mij s6 edge plus ingeleverd bij Phone house raalte. Netjes geholpen toestel door gestuurd naar dynafix. Tot mijn verbazing ging alles vlotjes tot de status wachten op onderdelen. Paar dagen later het verhaal phone house failliet. Direct gebeld met of dit effect zou hebben op mijn reparatie. Nee ze waren een franchisenemer en mij reparatie werd gewoon afgehandeld. Weken later nog maar eens gebeld met wat er nu werkelijk aan de hand was, aangezien mijn telefoon niet gerepareerd werdt en ik niks hoorde van the phone house. Toen kwam het verhaal dat dynafix alle telefoons vast hield omdat ze werden verzonden vanaf hoofd magazijn Phone house. Die dus wel failliet is.

Nu wil ik gewoon graag mijn telefoon terug, maar blijkbaar moet ik dit zelf gaan regelen aangezien ik aan de Phone house raalte niks heb, die nemen nog niet de moeite om je op de hoogte te houden.

The phone house raalte, is mijn aankoop punt geweest en mijn inleverpunt (wat dus wettelijk moet voor reparatie). Met welke stappen kan ik hun in beweging gaan krijgen?

Kan ik iets bij dynafix voor elkaar krijgen?

Hoeverre staat mijn provider hierin? Ik heb het bij een resales van hun gekocht, netjes volgens de regels reparatie laten verlopen. En ik heb wel degelijk een telefoon in mij contract staan waar ik voor betaal, maar geen gebruik van kan maken?

Graag zou ik dus weten wat ik kan doen in dit verhaal.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Neem als eerste eens contact op met de curator, deze is met een simpele google search heel snel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Faillissement Typhone.nl (dit gaat over Typhone)

Eerst melden bij curator. Wat er met jou telefoon gebeurt durf ik eigenlijk niet zeggen. Wel zuur dat het zo lang duurt.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 19-03-2017 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:13
Een franchisenemer is bij mijn weten een op zich staande bv/vof/whatever. 'Toevallig' heeft ie een contract met de failliete partij gekozen om mee te mogen liften op hun naam/inkoop enz.

In jouw geval lijkt het dat 'the phone house' gewoon een leverancier is, waarbij de verkopende partij zich niet achter kan verschuilen.
(Zie ook de garantiediscussies: Leverancier mag alles roepen, maar jouw overeenkomst is met de verkopende partij - dus die moet jouw rechten nakomen)

Ik denk dat de franchisenemer in jouw geval gewoon verplicht is om het te regelen. Dat hun leverancier failliet is doet er niets aan af. Jij kan/hoeft niet te weten waar hun het naartoe sturen: Jouw aanspreekpunt is de winkel.

De winkel mag dit met de curator uitzoeken, of je een alternatief aanbieden. Ik gok niet dat je direct met de curator hoeft te onderhandelen simpelweg omdat je niets bij The Phone House BV gekocht hebt.

Maar dit is allemaal op mn eigen gevoel. Ben wel interessant of dat ook zo is, en wat de juridische onderbouwing is. Moet een franchisenemer zich verzekeren tegen een faillisement van de franchisegever? Of gaat hij dan mee omdat hij zn verplichtingen niet meer waar kan maken
Practics schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:43:
[...]

En precies hier laat the phone house raalte het volledig afweten. Ze hebben nooit contact gezocht met mij, en bij contact schuiven ze alles maar op de phone house bv en de curator en dynafix. Die zogenaamd mijn toestel gijzelt volgens hun.

Ik ga contact opnemen met de curator en kijken wat hij zegt.. Hoe kom ik er juridische achter of ik het kan claimen bij the phone house raalte? En moet ik dan genoeg nemen met een dagwaarde oid (toestel wordt niet meer gemaakt)
Imho heb jij niets met het faillisement en/of de curator te maken. De curator benaderen kan zelfs de situatie lastiger maken doordat je dan de verkoper passeert. (Zie diverse garantietopics waarin fabrikant X garantie weigert terwijl de gebruiker dat wel heeft).

Ik hoop dat er iemand met een goede onderbouwing komt, maar ik zou de verkoper (TPH Raalte) in gebreke stellen en binnen een redelijke termijn eisen dat ze met een oplossing komen.

Hoe je juridisch erachter kan komen.. pak je faktuur erbij en check dat KvK/BTW nummer. Dan zie je snel genoeg of ze onder TPH vallen of niet. Maar in de faillisements lijsten wordt Raalte niet genoemd (dat klopt dus met het verhaal dat het geen TPH shop is, maar een zelfstandige shop die onder dat naampje meelift)

[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 19-03-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
DJSmiley schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:10:

Ik denk dat de franchisenemer in jouw geval gewoon verplicht is om het te regelen. Dat hun leverancier failliet is doet er niets aan af. Jij kan/hoeft niet te weten waar hun het naartoe sturen: Jouw aanspreekpunt is de winkel.

De winkel mag dit met de curator uitzoeken, of je een alternatief aanbieden. Ik gok niet dat je direct met de curator hoeft te onderhandelen simpelweg omdat je niets bij The Phone House BV gekocht hebt.
En precies hier laat the phone house raalte het volledig afweten. Ze hebben nooit contact gezocht met mij, en bij contact schuiven ze alles maar op de phone house bv en de curator en dynafix. Die zogenaamd mijn toestel gijzelt volgens hun.

Ik ga contact opnemen met de curator en kijken wat hij zegt.. Hoe kom ik er juridische achter of ik het kan claimen bij the phone house raalte? En moet ik dan genoeg nemen met een dagwaarde oid (toestel wordt niet meer gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Dan heb je toch een heel simpel conflict met het verkooppunt waar jij je telefoon gekocht hebt? Het hele achterliggende verhaal is daar niet relevant voor (staat hierboven ook al). Jij hebt recht op reparatie of vervanging, alle info die je zoek staat hier: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie.

De curator kan niets met jouw boodschap zo vermoed ik, het bedrijf heeft geen band met jou en hoeft dus ook niets voor jou te doen. Dat het indirect gevolgen voor je heeft snap ik, maar is iets tussen TPH Raalte en jou.

Samengevat: juridisch gezien doet het er niet toe dat er ergens iemand failliet is gegaan. Natuurlijk zou ik als ik jou was wel redelijk blijven: het is voor die franchisenemer geen makkelijk klus om dit goed voor je op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

loki504 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:08:
Faillissement Typhone.nl

Eerst melden bij curator. Wat er met jou telefoon gebeurt durf ik eigenlijk niet zeggen. Wel zuur dat het zo lang duurt.
Dat topic gaat om Typhone. TS heeft problemen met The Phone House, welke dan ook niets te maken heeft met Typhone.

@Practics heb je verder ook al in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie gekeken, daar staat namelijk ook nog wat handige informatie in dit soort situaties.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Yorinn schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:48:
[...]

Dat topic gaat om Typhone. TS heeft problemen met The Phone House, welke dan ook niets te maken heeft met Typhone.

@Practics heb je verder ook al in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie gekeken, daar staat namelijk ook nog wat handige informatie in dit soort situaties.
Maar typhone en phonehouse hebben toch de zelfde eigenaar. En ik dacht ook de zelfde curator. Als jullie het echt gespreide willen houden is dat niet de juiste topic nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:13
loki504 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:53:
[...]

Maar typhone en phonehouse hebben toch de zelfde eigenaar. En ik dacht ook de zelfde curator. Als jullie het echt gespreide willen houden is dat niet de juiste topic nee :)
typhone was een shop van tph.

TS heeft een conflict met een shop die het faillisement van TPH gebruikt als excuus waardoor TS zonder telefoon zit.

De partij van TS is een franchisenemer, welke dus niet onder het faillisement valt. TS heeft dan ook een conflict met shop X. Dat die op zijn beurt dit als vordering heeft bij een failliete franchisegever is niet het probleem van TS.

Ik snap wel het probleem van die franchisenemer, hun zijn, als zelfstandige, dus verantwoordelijk voor het afhandelen, terwijl ze aan de andere kant de dupe zijn van het faillissement van franchisegever.

Als franchisenemer hier geen verzekering voor heeft, of niet voldoende financiele middelen/druk om dit te regelen bij de curator, zouden ze volgens mij mee kunnen gaan in het faillisement. Immers, de klant heeft gewoon recht op een telefoon. Als hun dat niet kunnen verhalen, moeten ze het uit eigen vermogen betalen. En dat wordt een dure grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ik dacht dat franchise ook mee gingen. Omdat er wel een aantal franchise zaken overeind zijn gehouden door het moeder bedrijf van PH. En die zijn nu ook omgevallen.

Om de TS dan veder te helpen.

Je kan beginnen met ze officieel in gebreken stellen Via een aangetekende brief. Jij loopt immers als ander halve maand zonder telefoon rond. en dan 1 van de volgende oplossingen aanbieden

1: Je kan er voor kiezen(als je de ondernemer wil sparen) vragen om een leen toestel om het ongemak te verzachten. en dan x tijd de tijd geven om als nog je telefoon terug te krijgen. !!!Dit is eventueel coulantie van jou kant maar zeker niet verplicht. Zeker hun houden naar jou toe zou ik niet voor die optie kiezen!!!!

2: binnen x tijd(x staat voor redelijke termijn). een nieuwe s6 edge. of vergelijkbaar.

3. binnen x tijd(x staat voor redelijke termijn). Je telefoon gerepareerd in ontvangt kunnen nemen. Anders de koop ontbinden en binnen 14 dagen het geld op je rekening(vermeld even voor de duidelijkheid je rekening nummer).

Dit is globaal gezien de richtlijnen. Mocht dit niets uithalen bij ze. Dan zal je ze moeten dagvaarden. Maar dan ga je eerst zelf kosten moeten maken. En ook willen.

En heb je rechtsbijstand verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Practics schreef op zondag 19 maart 2017 @ 08:54:
Heb anderhalf maand geleden mij s6 edge plus ingeleverd bij Phone house raalte. Netjes geholpen toestel door gestuurd naar dynafix. Tot mijn verbazing ging alles vlotjes tot de status wachten op onderdelen. Paar dagen later het verhaal phone house failliet. Direct gebeld met of dit effect zou hebben op mijn reparatie. Nee ze waren een franchisenemer en mij reparatie werd gewoon afgehandeld. Weken later nog maar eens gebeld met wat er nu werkelijk aan de hand was, aangezien mijn telefoon niet gerepareerd werdt en ik niks hoorde van the phone house. Toen kwam het verhaal dat dynafix alle telefoons vast hield omdat ze werden verzonden vanaf hoofd magazijn Phone house. Die dus wel failliet is.

Nu wil ik gewoon graag mijn telefoon terug, maar blijkbaar moet ik dit zelf gaan regelen aangezien ik aan de Phone house raalte niks heb, die nemen nog niet de moeite om je op de hoogte te houden.

The phone house raalte, is mijn aankoop punt geweest en mijn inleverpunt (wat dus wettelijk moet voor reparatie). Met welke stappen kan ik hun in beweging gaan krijgen?

Kan ik iets bij dynafix voor elkaar krijgen?

Hoeverre staat mijn provider hierin? Ik heb het bij een resales van hun gekocht, netjes volgens de regels reparatie laten verlopen. En ik heb wel degelijk een telefoon in mij contract staan waar ik voor betaal, maar geen gebruik van kan maken?

Graag zou ik dus weten wat ik kan doen in dit verhaal.
- Is The Phone House Raalte nu gesloten dan ?

- Ik zou zsm contact leggen met Dynafix, je hebt de gegevens van je toestel in je contract.

met een curator heb je niks te maken, die (regelt) de financiële kant en helpt je 9 van de 10x niet eens bij aankoop zonder levering.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25
Bij Dynafix een actie tot revindicatie starten. Het is jouw telefoon, de eigendom is niet bij Phone House komen te liggen. Wel zul je dit aan moeten kunnen tonen middels bijvoorbeeld een aankoopnota.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Pagina: 1