Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Light game 600-700

Pagina: 1
Acties:

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 17:53
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor gebruikelijk zaken zoals internet maar ook om games te kunnen spelen. Denk dan aan Minecraft, Arc Evolved. Geen mega zware games en hoeft ook niet op ultra te kunnen draaien maar wel fatsoenlijk op een extra aangesloten Full HD scherm. Dus ik zoek in ieder geval een laptop met losse videokaart, full hd,, processor i3/i5, SSD is geen must maar optie en soort scherm is ook geen harde eis.

Wat is je budget?
max 700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal niet overdreven veel meegenomen worden. voornamelijk thuis, soms mee naar school of naar vriendjes.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In het verleden zijn er slechte ervaringen met Acer. Goede ervaringen heb ik met Dell en Lenovo.

De laptop die ik momenteel heb gevonden zijn:
Lenovo
Medion

Beide zitten aan de bovenkant van het budget.
  • Goede keuzes?
  • Welke zou jij doen?
  • Iemand nog andere leuke alternatieven die iets goedkoper zijn?
  • Of andere tips of trucs?

[ Voor 10% gewijzigd door Daan115 op 19-03-2017 08:35 ]

Verwijderd

Daan115 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 08:28:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor gebruikelijk zaken zoals internet maar ook om games te kunnen spelen. Denk dan aan Minecraft, Arc Evolved. Geen mega zware games en hoeft ook niet op ultra te kunnen draaien maar wel fatsoenlijk op een extra aangesloten Full HD scherm. Dus ik zoek in ieder geval een laptop met losse videokaart, full hd,, processor i3/i5, SSD is geen must maar optie en soort scherm is ook geen harde eis.

Wat is je budget?
max 700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal niet overdreven veel meegenomen worden. voornamelijk thuis, soms mee naar school of naar vriendjes.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In het verleden zijn er slechte ervaringen met Acer. Goede ervaringen heb ik met Dell en Lenovo.

De laptop die ik momenteel heb gevonden zijn:
Lenovo
Medion

Beide zitten aan de bovenkant van het budget.
  • Goede keuzes?
  • Welke zou jij doen?
  • Iemand nog andere leuke alternatieven die iets goedkoper zijn?
  • Of andere tips of trucs?
Ik zou persoonlijk voor deze gaan:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Deze heeft betere specs dan jouw suggesties en is ook nog eens goedkoper. ;)

• Daan115
Die heb ik inderdaad ook gezien. Nadelen: er zit een SSD van 120G in terwijl ARC alleen al 70 is. Als ik erbij plus schiet ik ruim door de 700 heen maar 700 is wel een maximale bovengrens.

Daarnaast; hoe betrouwbaar is dat merk? Ik ken het in ieder geval niet ... 960M is wel top.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan115 op 19-03-2017 12:01 ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:32
Daan115 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:59:
Die heb ik inderdaad ook gezien. Nadelen: er zit een SSD van 120G in terwijl ARC alleen al 70 is. Als ik erbij plus schiet ik ruim door de 700 heen maar 700 is wel een maximale bovengrens.

Daarnaast; hoe betrouwbaar is dat merk? Ik ken het in ieder geval niet ... 960M is wel top.
Clevo barebones, iemand ervaring?

Waar het een beetje op neerkomt:
- (persoonlijke meningen die uiteen lopen) Bouwkwaliteit niet altijd het beste (oftewel, niet regelmatig laten stuiteren zoals sommige denken dat het goed is om soms je laptop te laten stuiteren) vergeleken laptops uit het duurste segment.
- (feit) Prijs-kwaliteit zou wel weer top moeten zijn. Veel hardware voor een leuk bedrag.

Aangezien jij toch wel wat kwaliteit wilt voor weinig geld (logisch, wie niet) is Clevo / BTO volgens mij best wel een aanrader :) Maar goed, dit is puur dankzij een snelle google check (die gelijk naar tweakers verwijst).

Wat je nu alleen nog even moet doen is kijken hoe hun garantie afhandelingen zijn, zit er gewoon minimaal 2 jaar garantie op, hoe gaat het RMA proces en etc etc. Uiteraard niet klachten forums afgaan want daar is elk merk/type/model slecht en is elke fabrikant een maffia benden.

[ Voor 50% gewijzigd door LopendeVogel op 19-03-2017 12:11 ]

Verwijderd

Daan115 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:59:

Het merk Clevo is op zich niet veel mis mee als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Tevens zou ik adviseren om sowieso een (externe)HDD aan te sluiten, anders komt je ruimte inderdaad snel in het geding.

De GTX960M is inderdaad top, en laptopparts4less staat goed aangeschreven in de reviews:

https://www.bol.com/nl/v/...index.html#seller_ratings

https://nl.trustpilot.com/review/laptopparts4less.frl

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 14:03 ]

• Daan115
Ik snap jullie enthousiasme. De service is niet het grootste issue.

Dat is en blijft de schijfruimte. Een extra HD gaat over budget.

Iemand nog andere alternatieven ...?

Verwijderd

Daan115 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:39:
Ik snap jullie enthousiasme. De service is niet het grootste issue.

Dat is en blijft de schijfruimte. Een extra HD gaat over budget.

Iemand nog andere alternatieven ...?
Alternatieven zijn er wel, maar dat wordt wel lastig gezien jouw eisen en budget. ;)
Pagina: 1