Geile Brocolli schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:14:
Heb een P150EM voor 3 tot 4 jaar. De videokaart (GTX670M) is inmiddels overleden maar dat is bijna bij elke laptop te vervangen (wel duur met een grote d). Als je de laptop fans minstens 1 keer per maand van de stof ontdoet, dan zal je denk ik geen last hebben van hoge T. Bij mij ging de de T van de CPU en de GPU nooit boven respectievelijk 65°C en 75°C bij het spelen van games (BF4) en bij idle was de T van de CPU meestal rond de 35°C voor alle 4 cores (i7 3630QM). Ik zou de laptop wel, zoals hiervoor is genoemd, een beetje tilten zodat de lucht beter in kan stromen. Toetsenbord typte naar mijn mening godlike en werd niet opmerkbaar warm. De geluidsproductie was wel vervelend tijdens het gamen waarvoor ik altijd een headset nodig heb en de speakers zijn bagger. De scherm is moeilijk schoon te houden en de gaas boven de speakers werd ook vervelend vies. Dit gold ook voor de toetsenbord, waardoor ik vaak de toetsenbord los moest maken om daar opgehoopte stof weg te halen.
Was het de €1100 waard? Als de GPU het nog zou doen wel.
Ik heb hem ondertussen aangeschaft en ben meteen zwaar overkill gegaan, met een i7 6700k, GTX 1070, 32 gb 2400 mhz DDR4, Samsung SM951 521 gb SSD en één 2 TB HDD.
Toetenbord was alleen DOA dus heb hem even terug moeten sturen.
Tot zo ver kan ik inderdaad zeggen dat ik denk dat ik een goede aankoop gedaan heb, het scherm ziet er prachtig uit (tenzij je in een donkere kamer zit, dan zie je inderdaad backlight bleed), de speakers zijn verbazingwekkend goed (veeeel beter dan standaard laptop speakers) en de performance is echt erg netjes. Ook als beide onder load zijn komen de temps niet boven de 70 graden.
Erg tevreden dus.
Een echte review zal ik nog wel schrijven als ik hem weer terug heb.