Clevo barebones, iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Mijn vraag

Ik wil graag een gaming laptop gaan bouwen met een Clevo barebones (https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p751dm2-g) echter heb ik geen enkele ervaring met bouwkwaliteit, accuduur, koeling of wat dan ook...

Er valt ook weinig over te vinden, dus hierbij, heeft er iemand ervaring mee en eventueel tips oid?

Beste antwoord (via timicool op 22-08-2016 12:25)

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
timicool schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:48:
[...]

Dit is een aanname van me, omdat ik dit uit ander mans ervaringen moet halen...

Ik heb geen idee of dit ook echt het geval is, maar ik snap je punt.
Ik heb al een aantal jaren een clevo laptop (bij Xnotebooks vandaan) en ik heb geen enkel probleem met het geluid dat hij maakt. Als je gewoon goede koelpasta gebruikt (besteld) dan is er bij een max CPU load, weinig geluidsproductie. De fans zullen veel eerder aanslaan bij de combi GPU/CPU, waarbij de eerste voornamelijk voor de warmte zorgt. Dit wil nog wel eens verschillen per type clevo barebone.

Als je je druk maakt over warmte en dus geluidsproductie dan zou ik gaan rondkijken op notebookreview forum waar de verschillende modellen aangekaart worden. Uiteindelijk zullen daar ook de barebone reviews te vinden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 22-08-2016 10:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:53
Ik las pas een review dat ze vaak niet super stevig zijn. Ook las ik ergens (weet niet meer waar) dat ze tamelijk snel kapot gaan. Ik heb echter helaas geen bronnen. ik vind de barebones van clevo zelf ook best interessant idd.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Jantje2000 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:06:
Ik las pas een review dat ze vaak niet super stevig zijn. Ook las ik ergens (weet niet meer waar) dat ze tamelijk snel kapot gaan. Ik heb echter helaas geen bronnen. ik vind de barebones van clevo zelf ook best interessant idd.
In ieder geval alvast bedankt voor het antwoord! Ik hoop echter dat er iemand wat specifiekere (en misschien wat beter aantoonbare) informatie kan geven (het liefste natuurlijk first hand ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:53
Ja dat snap ik wel inderdaad.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• checkwaito
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06 23:32
Ik heb de BTO CL48 (Clevo barebones) 3 jaar gebruikt en heb geen klachten. Over het toetsenbord en touchpad kan ik niet oordelen, omdat ik altijd een externe heb gebruikt. Het is inderdaad minder stevig dan de Asus ROG die ik nu heb, en ook de koeling vond ik niet super, maar het functioneert voor de rest prima. Heb zelf geen ervaring met www.ceg-hardcorecustom.com maar daar zijn ze vaak nog iets goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
Ik heb de 13,3" variant van deze laptop gehad de Clevo W230ST en ik had een scharnier issue.
Laptopplus schoof het onder user abuse, terwijl het internet er vol mee staat.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Oké,

Maar hoe zit het verder met koeling (zowel temps als geluid)?

Want ik denk er aan er eentje te nemen met een i7 6700(k) en een gtx 1070, maar ik weet niet of een laptop koeling dit kan bij benen zonder als een had te klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 16:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

timicool schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:46:
Oké,

Want ik denk er aan er eentje te nemen met een i7 6700(k) en een gtx 1070, maar ik weet niet of een laptop koeling dit kan bij benen zonder als een had te klinken...
Ik ben toch vaak huiverig met zulke TDP's op zo'n klein oppervlakte. Men heeft in een normale case al af en toe de handen vol om het goed gekoeld te krijgen tegen een kleine geluidsoverlast. De 6700K is ongeveer 90W TDP, de GTX 1070 gooit daar nog eens zo'n 150W bovenop. Dan heb je nog scherm, chipset, RAM, HDD/SSD wat stroom verbruikt en dan mag je denk ik blij zijn met een uur of 2-3 accu als je niet aan het gamen bent. Nu heb ik een 6300HQ en GTX960m in mijn laptop zitten en die heeft zo'n 120W verbruik onder full load, dat is ook niet echt een feest om eens rustig mee te gamen qua geluid, en dan heeft mijn laptop (HP Omen 15) al een vrij degelijke koeling.

Natuurlijk zullen die bakbeesten met desktop-hardware wel 3,5cm+ dik zijn, dan kun je het wellicht wel een beetje koelen maar ik denk alsnog niet dat je er erg vrolijk van zult worden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
timicool schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:46:
Oké,

Die van mij was vrij luid, maar met een grotere behuizing kan dat best anders uitpakken.
Verder zat er echt een topscherm in, dat was 1 van de redenen om het te kopen.
Speaker vrij matig

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Oké dus als ik het tot zo ver kan opsommen:

- bouwkwaliteit is niet geweldig (maar is het goed genoeg om elke dag mee te kunnen nemen als je er voorzichtig mee bent (gaat dan mee in een protective sleeve in een laptop tas))?
- geluidsproductie zal onder full load waarschijnlijk zelfs bij 15,6" als een haardroger klinken, al vind ik dit niet zo'n groot probleem omdat ik over het algemeen op mijn eigen kamer game, zolang als de koeling het maar kan bij benen, echter weet ik niet of dat lukt. In mijn studie omgeving gaat waarschijnlijk alleen de processor op full load en dan zou het fijn zijn als dit niet te veel herrie zou maken maar ik weet ook weer niet hoe het daar mee zit.
- de speakers zijn niet geweldig, maar dat is geen probleem, ik gebruik of oortjes of een headset en anders heb ik thuis een speaker set staan om het op aan te sluiten.
- Gaming batterij duur word waarschijnlijk flut, maar eerlijk gezegd, bij welke Gaming laptop niet? Ik hoop alleen dat hij langer dan 2 uur mee gaat in een studie / programmeer omgeving.
- scherm is dik in orde, niks op aan te merken, heeft hier iemand trouwens ervaring met dode pixels in het scherm? Ben een beetje aan het twijfelen of ik daar garantie op moet nemen of niet...

En dat is het voor nu dan zo wel, maar de plus punten blijven dat ze relatief goedkoop zijn ten opzichte van kant en klare Gaming laptops en je precies kan krijgen wat je wilt...

Mis ik dan nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 17:01
timicool schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:33:

- geluidsproductie zal onder full load waarschijnlijk zelfs bij 15,6" als een haardroger klinken, al vind ik dit niet zo'n groot probleem omdat ik over het algemeen op mijn eigen kamer game, zolang als de koeling het maar kan bij benen, echter weet ik niet of dat lukt. In mijn studie omgeving gaat waarschijnlijk alleen de processor op full load en dan zou het fijn zijn als dit niet te veel herrie zou maken maar ik weet ook weer niet hoe het daar mee zit.
Realiseer je wel dat als de koeling bij aanschaf al onder full load keihard aan de bak moet, dat er weinig marge is voor de koeling. Volle geluidproductie betekend namelijk dat de koeling al flink aan de bak moet om de hardware koel te houden.

In de loop van tijd zal er wat meer stof in de laptop komen en de koeling zal daar ook onder lijden. Als de laptop het al behoorlijk moeilijk heeft bij aanschaf, knijp ik 'm al voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Scallius schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:04:
[...]

Realiseer je wel dat als de koeling bij aanschaf al onder full load keihard aan de bak moet, dat er weinig marge is voor de koeling. Volle geluidproductie betekend namelijk dat de koeling al flink aan de bak moet om de hardware koel te houden.

In de loop van tijd zal er wat meer stof in de laptop komen en de koeling zal daar ook onder lijden. Als de laptop het al behoorlijk moeilijk heeft bij aanschaf, knijp ik 'm al voor de toekomst.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
timicool schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:48:
[...]

Ik heb al een aantal jaren een clevo laptop (bij Xnotebooks vandaan) en ik heb geen enkel probleem met het geluid dat hij maakt. Als je gewoon goede koelpasta gebruikt (besteld) dan is er bij een max CPU load, weinig geluidsproductie. De fans zullen veel eerder aanslaan bij de combi GPU/CPU, waarbij de eerste voornamelijk voor de warmte zorgt. Dit wil nog wel eens verschillen per type clevo barebone.

Als je je druk maakt over warmte en dus geluidsproductie dan zou ik gaan rondkijken op notebookreview forum waar de verschillende modellen aangekaart worden. Uiteindelijk zullen daar ook de barebone reviews te vinden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 22-08-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Lukin schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:56:
[...]

Thanks, dat helpt in ieder geval al heel erg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:12
Ik heb de Clevo P751DM-G met een 6700k+980m, heel goed vergelijkbaar met wat jij nu uit zoekt.

- Bouwkwaliteit is goed genoeg, inderdaad ietsie minder dan elke andere laptop van 2000+ euro maar beter dan menig laptop van 1500 euro.
- Geluidsproductie valt mee. Wanneer beide de GPU en CPU vol worden belast zou ik het gelijk bestempelen aan een Desktop grafische kaart op 70%
- Temperaturen houd hij prima op niveau, als je 1 ding toevoegt aan je laptop. Leg iets onder de achterste pootjes van circa 1 cm hoog. Dan zal de GPU zal niet eens thermo throttlen als je hem licht overclocked.
- De speakers zijn bagger, maar de geluidskaart is wel goed. Aangesloten op een redelijk surroundset is prima, maar hij heeft natuurlijk ook een S/PDIF uit.
- Gaming batterij duur is ongeveer 1,5 uur. Bij normaal gebruik ervaar ik ongeveer 4 uur.
- Scherm zou ik als redelijk bestempelen, refresh is prima (zeker met GSync) maar er is wel backlight bleeding aanwezig.
- Toetsenbord is zeer goed, is zeer responsive maar is natuurlijk geen mechanisch toetsenbord
- Touchpad, heb ik geen flauw idee over.

• Driverkeppe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-03-2023
Hoi ;

Heb je deze ondertussen al aangeschaft ; ik ben ook aan het kijken voor de zoon en heb interesse
in zoiets maar dan een 17,3 versie met 1070 of 1060 ben ik nog niet uit.
1070 is misschien overkill , zal op school vooral autocad moeten draaien maar 'k heb hem een gaminglaptop beloofd dus ja .
https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-p670rs-g

Nu het is dit ofwel de msi versie maar ik zou liever opteren voor de cleveo omdat er dan meer opties zijn
kwa configuratie en bv. uitbreiding HD sloten kan ik uitstellen.

Asusrog Is ook een optie maar nog nergens leverbaar denk ik.

budget +/- 2000 euro

grts Alain.

• Geile Brocolli
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-12-2022
Heb een P150EM voor 3 tot 4 jaar. De videokaart (GTX670M) is inmiddels overleden maar dat is bijna bij elke laptop te vervangen (wel duur met een grote d). Als je de laptop fans minstens 1 keer per maand van de stof ontdoet, dan zal je denk ik geen last hebben van hoge T. Bij mij ging de de T van de CPU en de GPU nooit boven respectievelijk 65°C en 75°C bij het spelen van games (BF4) en bij idle was de T van de CPU meestal rond de 35°C voor alle 4 cores (i7 3630QM). Ik zou de laptop wel, zoals hiervoor is genoemd, een beetje tilten zodat de lucht beter in kan stromen. Toetsenbord typte naar mijn mening godlike en werd niet opmerkbaar warm. De geluidsproductie was wel vervelend tijdens het gamen waarvoor ik altijd een headset nodig heb en de speakers zijn bagger. De scherm is moeilijk schoon te houden en de gaas boven de speakers werd ook vervelend vies. Dit gold ook voor de toetsenbord, waardoor ik vaak de toetsenbord los moest maken om daar opgehoopte stof weg te halen.

Was het de €1100 waard? Als de GPU het nog zou doen wel.

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Geile Brocolli schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:14:
Heb een P150EM voor 3 tot 4 jaar. De videokaart (GTX670M) is inmiddels overleden maar dat is bijna bij elke laptop te vervangen (wel duur met een grote d). Als je de laptop fans minstens 1 keer per maand van de stof ontdoet, dan zal je denk ik geen last hebben van hoge T. Bij mij ging de de T van de CPU en de GPU nooit boven respectievelijk 65°C en 75°C bij het spelen van games (BF4) en bij idle was de T van de CPU meestal rond de 35°C voor alle 4 cores (i7 3630QM). Ik zou de laptop wel, zoals hiervoor is genoemd, een beetje tilten zodat de lucht beter in kan stromen. Toetsenbord typte naar mijn mening godlike en werd niet opmerkbaar warm. De geluidsproductie was wel vervelend tijdens het gamen waarvoor ik altijd een headset nodig heb en de speakers zijn bagger. De scherm is moeilijk schoon te houden en de gaas boven de speakers werd ook vervelend vies. Dit gold ook voor de toetsenbord, waardoor ik vaak de toetsenbord los moest maken om daar opgehoopte stof weg te halen.

Was het de €1100 waard? Als de GPU het nog zou doen wel.
Ik heb hem ondertussen aangeschaft en ben meteen zwaar overkill gegaan, met een i7 6700k, GTX 1070, 32 gb 2400 mhz DDR4, Samsung SM951 521 gb SSD en één 2 TB HDD.

Toetenbord was alleen DOA dus heb hem even terug moeten sturen.

Tot zo ver kan ik inderdaad zeggen dat ik denk dat ik een goede aankoop gedaan heb, het scherm ziet er prachtig uit (tenzij je in een donkere kamer zit, dan zie je inderdaad backlight bleed), de speakers zijn verbazingwekkend goed (veeeel beter dan standaard laptop speakers) en de performance is echt erg netjes. Ook als beide onder load zijn komen de temps niet boven de 70 graden.

Erg tevreden dus.

Een echte review zal ik nog wel schrijven als ik hem weer terug heb.
Pagina: 1