Videokaart upgrade: pc crasht tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Brekeveld
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-02 20:13
Hoi allemaal,

Na het upgraden van mijn videokaart van sapphire 7850 naar gigabyte RX480 8GB blijven mij games vast lopen (overwatch en unknowplayer battle royale). zonder foutmelding. Ik krijg een grijs scherm met haperend geluid.

Spec:
AMD i5-3570K CPU 3.40 Ghz
16gig ram
asus xonar geluidskaart
Windows 10 64Bit
Nexus 500W voeding - NX 5000 R3.

Wat heb ik geprobeerd:
- Andere PCI-e slot geprobeerd
- De tool AMD driver uninstaller gebruikt en nieuwe drivers geïnstalleerd.

Wat ik heb gezien komt de temperatuur niet boven de 60 graden uit, maar de exacte graden tijdens de crash weet ik niet, omdat ik weet niet hoe ik dit moet controleren tijdens het gamen ivm 1 scherm.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Al eens een andere voeding geprobeerd? Die voeding is al 4 jaar niet meer te koop, dus heel jong zal-ie niet zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
De RX480 zit wel hoger in de power consumption, dus het zou kunnen dat het aan de voeding ligt. Ik ken je voeding niet, dus ik durf daar niks over te zeggen. Het is wel sowieso een ouwetje.

*kuch* @-The_Mask-

Verder: Kan je proberen je drivers met DDU te deinstalleren, en dan te installeren? Misschien ligt het daaraan. Link

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 17-03-2017 22:46 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lijkt mij sterk dat het de voeding is. In compatibiliteit tussen moederbord en videokaart door bijvoorbeeld een verouderd bios of defecte videokaart is vele malen logischer. Dus videokaart in een andere PC testen en het BIOS van het moederbord updaten zou ik eerst doen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Brekeveld
Dankjewel voor jullie hulp,

heb een bios update gedaan en een verse instal van windows en helaas probleem blijft. Ik ga nu een maatje opzoeken die mijn kaart even wil uit proberen.

mocht daar niks uitkomen zou het dan de voeding zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Brekeveld
Wat kan ik nog meer testen buiten de voeding om ?

[ Voor 50% gewijzigd door J.Brekeveld op 21-03-2017 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem in een nieuwe Build.. Ook met een iets verouderde voeding en iets oudere Harddisks zie: Crash Powercolor RX480 8GB

Lijkt het op jou crash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Brekeveld
ik krijg ook een grijs scherm net zoals jij, de strepen had ik ook bij het installeren van de nieuwe drivers

oplossing gevonden:

Which brings me to the real issue I found with the RX 480. It turns out that all of the RX 480's cards ship out already overclocked as their default setting. If you look at the actual manufacturer's specs you'll see that the GPU is designed to run at a maximum of 1120MHz. The third party dealers that are actually selling them "tune" the cards, altering their specs. My card came "tuned" to run at 1290Mhz with a max temperature threshold of 90C (which is pretty hot). Try this (after you get rid of MSI Afterburner and are sure you have a clean driver install):

- Go to Global Settings in Radeon Settings
- Go to Global Wattman
- Under GPU click on Frequency so the toggle is in the on position and, using the slider to the right, manually reduce it to -13 (that should bring the max clock speed down to 1190Mhz). You might be able to get away with a little bit faster than that, but it's been the sweet spot on my rig.
- I also switched my fan speed to manual, with the Min set at 1998 and Target at 2955 (about 2000 and 3000 respectively)
- I also switched the Temperature to manual with Max at 80 and Target at 50.
- DON'T FORGET TO CLICK APPLY IN THE UPPER RIGHT CORNER. WHEN YOU'RE DONE..

[ Voor 84% gewijzigd door J.Brekeveld op 19-03-2017 20:53 ]

Pagina: 1