KPN in de fout betekend klant betaalt

Pagina: 1
Acties:
  • 3.970 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 10:51
Jongens, ik moet toch even mijn ei kwijt. Of misschien kan ik het better zo zeggen: Ik wil jullie graag waarschuwen. ;(

Begin dit jaar wilde ik graag overstappen van KPN naar NLE. Op 17 januari bestelde ik via de website van NLE het alles-in-1 pakket. De overstap zou 1 maart plaatsvinden. Ik kreeg meteen een bevestigingsmailtje. De overstap van KPN naar NLE zou NLE voor mij regelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gfCtiai.png

Op 25 januari ontving ik van KPN een e-mail dat ze het overstap bericht van NLE hadden ontvangen. Mooi. In die e-mail stond ook de datum 1 maart vermeld, dat ging dus goed. Daarnaast werd uitgelegd dat op de voorlaatste factuur de abonnementskosten tot 1 maart in rekening zouden worden gebracht in plaats van de normale periode t/m 15 maart. De voorlaatste factuur zou dus lager dan normaal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M7ClzRr.png

Op 17 februari ontvang ik toch een factuur van KPN met de kosten t/m 15 maart, ondanks het eerdere bericht dat dat niet zou gebeuren. Ik heb dus gebeld en er werd me verteld dat de opzegging wel juist is binnengekomen maar dat er een foutje is gemaakt. De volgende factuur zou de laatste zijn en daarbij worden de verbruikskosten (heb ik niet) verrekend en zou het teveel betaalde bedrag gecrediteerd worden. Het direct corrigeren van de foute factuur was niet mogelijk. Ik moest dus teveel betalen ook al was al bekend dat het bedrag niet klopte. Maar vooruit, om het proces niet te veel in de weg te zitten heb ik het maar gedaan.

Het is 1 maart en ik ben officieel over naar NLE. De apparatuur is aangesloten is alles werkt. Super!

Op 17 maart ontvang ik weer een factuur van KPN, ik dacht dat moet de slotfactuur zijn. Maar tot mijn verbazing is er weer 67,50 in rekening gebracht (het volledige maandbedrag van mijn aansluiting). Dat klopt niet, want ik ben al geen klant meer van KPN. Ik bel KPN direct om navraag te doen. Er wordt mij verteld dat het abonnement pas 31 maart word opgezegd en dat het waarschijnlijk komt omdat NLE de opzegging te laat heeft doorgegeven. Ik probeer meer informatie los te peuteren maar ik kom niet verder dan 'niet ons probleem, zoek het zelf maar uit met NLE'.

Volgens NLE is het echter fout wat KPN zegt. De overstap is ruim op tijd doorgegeven een dubbele levering op 1 adres mag helemaal niet. Volgens NLE kan KPN het hele overstap proces gewoon volgen via het programma 'COIN'.

Wanneer ik KPN hiermee confronteer wordt er gelukkig toch beaamd dat ik en NLE niet fout zitten, maar dat er bij KPN wat mis gaat. De factuur van €67,50 van 17 maart had er dus nooit mogen komen. Foutje, ze zetten de opzegdatum recht.

De enige mogelijkheid om dit te corrigeren, volgens KPN, is dat ik de factuur gewoon betaal. Bij de slotfactuur wordt alles weer gecorrigeerd. Maar omdat ik bij de vorige factuur ook al teveel heb betaald en omdat me toen ook beloofd werd dat 'alles goed komt' wil ik dit niet. Ik wil niet nog eens €67,50 bij KPN parkeren om vervolgens te wachten totdat ze het weer terug storten. In totaal zou ik dan namelijk meer dan 100 euro van KPN terug krijgen. Ik confronteer KPN met het feit dat ik dit niet zie zitten en niet zal doen. Toch is er geen enkele mogelijkheid om het anders op te lossen. Ik moet en zal betalen en ik moet en zal de persoon aan de telefoon maar geloven dat het deze keer wel goed komt. Er is geen enkele mogelijkheid om iets zwart op wit te krijgen.

Ik heb hier totaal geen zin in, maar omdat ik het vertrouwen in KPN kwijt ben heb ik de ingeplande incasso voor de (nieuwe) onjuiste factuur geweigerd. Daarnaast heb ik de incasso van de vorige factuur, die voor de helft onjuist was, terug laten boeken.

To be continued.. ;w

Ik ben heel erg benieuwd naar tweakerts met soortgelijke ervaringen.

[ Voor 0% gewijzigd door boyd91 op 17-03-2017 14:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 17:58

DarkSide

theres no place like ::1

Dit gebeurt wel eens vaker.
Vaak zit er achter de facturatie een geheel geautomatiseerd traject. Waardoor het soms lastig is om zelf bv eerder geld te storen. De "keten" moet netjes afgemaakt worden zeg maar.

Dit zijn altijd vervelende gevallen. En ik zou vragen of ze de communicatie per mail kunnen bevestigen.
Dan heb je iig iets op papier staan. Dan alleen telefonisch de garantie van een medewerker.

Of het tegenhouden van het automatisch incasso een goede zet is weet ik niet.
Zoals vermeld hangt er een proces achter wat je nu verstoord. En dat kan weer andere zaken in gang zetten waar je ook niet op zit te wachten. Waardoor het traject alleen maar langer duurt.

Ik heb iets vergelijksbaar meegemaakt bij Ziggo. En toen alles per mail vast laten leggen.
Waarna ik na 2 maanden keurig alles terug kreeg. Zuur omdat ik leuke dingen kan doen van dat geld.
Maar je moet een partij ook wel de kans geven (vindt ik).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb hier totaal geen zin in, maar omdat ik het vertrouwen in KPN kwijt ben heb ik de ingeplande incasso voor de (nieuwe) onjuiste factuur geweigerd. Daarnaast heb ik de incasso van de vorige factuur, die voor de helft onjuist was, terug laten boeken.
Ik snap je redenatie, maar dit gaat je nog veel meer gezeik opleveren. Het billingsysteem zal aanmaningen gaan uitsturen (plus ongetwijfeld verhogingen) met een incasso-traject als einde.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
DarkSide schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:22:
Dit gebeurt wel eens vaker.
Vaak zit er achter de facturatie een geheel geautomatiseerd traject. Waardoor het soms lastig is om zelf bv eerder geld te storen. De "keten" moet netjes afgemaakt worden zeg maar.

Dit zijn altijd vervelende gevallen. En ik zou vragen of ze de communicatie per mail kunnen bevestigen.
Dan heb je iig iets op papier staan. Dan alleen telefonisch de garantie van een medewerker.

Of het tegenhouden van het automatisch incasso een goede zet is weet ik niet.
Zoals vermeld hangt er een proces achter wat je nu verstoord. En dat kan weer andere zaken in gang zetten waar je ook niet op zit te wachten. Waardoor het traject alleen maar langer duurt.

Ik heb iets vergelijksbaar meegemaakt bij Ziggo. En toen alles per mail vast laten leggen.
Waarna ik na 2 maanden keurig alles terug kreeg. Zuur omdat ik leuke dingen kan doen van dat geld.
Maar je moet een partij ook wel de kans geven (vindt ik).
Ben ik met je eens, maar de eerste maal heb ik die kans al gegeven. Toen zou de fout gecorrigeerd worden en het bedrag binnen een maand gecrediteerd worden. Dat ging om ongeveer 35 euro. De fout is niet gecorrigeerd en er is weer 67,50 in rekening gebracht. Als ik dat overmaak voeg ik dus nog 67,50 toe aan het bedrag van 35 euro dat KPN al onjuist heeft geïncasseerd.

De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat het niet mogelijk was om de afspraak en bevestiging zwart op wit te zetten. Dat en het feit dat het na de eerste belofte ook niet goed is gekomen resulteren er in dat ik er geen vertrouwen meer in heb. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
FooLsKi schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Ik snap je redenatie, maar dit gaat je nog veel meer gezeik opleveren. Het billingsysteem zal aanmaningen gaan uitsturen (plus ongetwijfeld verhogingen) met een incasso-traject als einde.
Of niet, hij heeft bericht van de kpn dat de opzegdatum 1 maart is.
Hij heeft betaald voor alle door hem afgenomen diensten.

Dat incassobureau komt tot de zelfde conclusie en anders hoeft hij hun alleen nog maar te helpen om tot die conclusie te komen.
Dus zorg dat je je papierwerk op orde hebt voor als er toch nog een incasso medewerker contact zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dan moest je doorvragen. Ziggo ging ook niet zomaar overstag.
Maar denk dat Foolski gelijk krijgt.

Ik zou gewoon nog contact opnemen als ik jouw was. Je gevoel uiten.
En vragen om enige bevestiging. Of iig een record van je verzoek.

En de automatische incasso gewoon door laten gaan.
Weezer-DC schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:32:
[...]

Dat incassobureau komt tot de zelfde conclusie en anders hoeft hij hun alleen nog maar te helpen om tot die conclusie te komen.
Dus zorg dat je je papierwerk op orde hebt voor als er toch nog een incasso medewerker contact zoekt.
Voordat een incasso medewerker op de stoep staat ben je wel even verder
Maar dat geeft je geld nog niet terug.

Voor KPN zal dit dan een open ticket blijven en wachten ze op de uitspraak van de incasso medewerker.
En krijg je daarna pas je geld terug.

[ Voor 56% gewijzigd door DarkSide op 17-03-2017 14:34 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
DarkSide schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:32:
Dan moest je doorvragen. Ziggo ging ook niet zomaar overstag.
Maar denk dat Foolski gelijk krijgt.

Ik zou gewoon nog contact opnemen als ik jouw was. Je gevoel uiten.
En vragen om enige bevestiging. Of iig een record van je verzoek.

En de automatische incasso gewoon door laten gaan.

[...]

Voordat een incasso medewerker op de stoep staat ben je wel even verder
Maar dat geeft je geld nog niet terug.

Voor KPN zal dit dan een open ticket blijven en wachten ze op de uitspraak van de incasso medewerker.
En krijg je daarna pas je geld terug.
Het kan inderdaad lang duren voordat ik m'n geld terug krijg. Maar ik sta in m'n recht en KPN niet met eventuele verhogingen. Ik kan wel wachten op die 35 euro, ik vind het vooral onacceptabel om nog eens 67,50 naar KPN te sturen die ik dan later terug moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik zou de 67.50 niet betalen. Jij hebt die dienst niet meer, dus storneren (of niet overmaken) en afwachten waar KPN mee komt. Je hebt een bevestiging van KPN dat het per 1 maart is opgezegd.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-03 16:50
boyd91 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Ben ik met je eens, maar de eerste maal heb ik die kans al gegeven. Toen zou de fout gecorrigeerd worden en het bedrag binnen een maand gecrediteerd worden. Dat ging om ongeveer 35 euro. De fout is niet gecorrigeerd en er is weer 67,50 in rekening gebracht. Als ik dat overmaak voeg ik dus nog 67,50 toe aan het bedrag van 35 euro dat KPN al onjuist heeft geïncasseerd.

De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat het niet mogelijk was om de afspraak en bevestiging zwart op wit te zetten. Dat en het feit dat het na de eerste belofte ook niet goed is gekomen resulteren er in dat ik er geen vertrouwen meer in heb. :|
Ik zit op de klantenservice. Het is echt belachelijk dat dit niet kan, we kunnen alleen maar nietszeggende standaardmailtjes versturen. Er wordt dus helaas geen onzin verkondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:10

TVL

Je hebt de eerste factuur laten storneren die gedeeltelijk niet juist was en de laatste factuur laten storneren. Ik zou dan gewoon een gedeelte (het bedrag waar KPN recht op heeft) overmaken naar KPN en het dan als afgehandeld beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Weezer-DC schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:32:
[...]

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Bij dergelijke bedrijven is het nou eenmaal "eerst betalen, daarna wordt het gecrediteerd."
Dat is het nadeel van volledig geautomatiseerde systemen. Kan begrijpen dat dat erg krom aanvoelt als je niet weet hoe die systemen globaal werken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

boyd91 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:37:
[...]

Het kan inderdaad lang duren voordat ik m'n geld terug krijg. Maar ik sta in m'n recht en KPN niet met eventuele verhogingen. Ik kan wel wachten op die 35 euro, ik vind het vooral onacceptabel om nog eens 67,50 naar KPN te sturen die ik dan later terug moet krijgen.
Zeg ook niet dat je niet in je recht staat.
Ik uit alleen mijn vermoeden dat je actie e.e.a in werk zet waardoor je langer op je geld moet wachten of andere acties waar je niet op zit te wachten.

Dit is het nadeel van grote organisaties en geautomatiseerde processen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 11:43
Heb dit (is alleen lang geleden) ook gehad met de overstap van KPN naar Ziggo.
Alle mail mails bewaard van KPN en tot 3 maal gestorneerd totdat ik een brief kreeg met een normaal
telefoon nummer.
Het toenmalige 0800 nummer koste geld en ik had meerdere keren ruim een half uur aan de lijn gehangen en uit frustratie na een een half uur weer opgehangen.
Met het bellen van het 'normale' nummer en 1 brief was alles geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
SlowDown schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:50:
Heb dit (is alleen lang geleden) ook gehad met de overstap van KPN naar Ziggo.
Alle mail mails bewaard van KPN en tot 3 maal gestorneerd totdat ik een brief kreeg met een normaal
telefoon nummer.
Het toenmalige 0800 nummer koste geld en ik had meerdere keren ruim een half uur aan de lijn gehangen en uit frustratie na een een half uur weer opgehangen.
Met het bellen van het 'normale' nummer en 1 brief was alles geregeld.
Het huidige 0800 nummer is dan wel gratis maar je kunt er werkelijk niets mee. De personen die daar antwoorden hebben geen enkele bevoegdheid om tot een oplossing te komen.

Ik ga de rit uitzitten, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een telefoonnummer krijg van een afdeling die wel iets kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:49
Ik gok ~40 dagen. Want daarna gaan ze pas over tot afsluiting van een normaal contract.

[ Voor 67% gewijzigd door jeroen3 op 17-03-2017 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weezer-DC
FooLsKi schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Bij dergelijke bedrijven is het nou eenmaal "eerst betalen, daarna wordt het gecrediteerd."
Dat is het nadeel van volledig geautomatiseerde systemen. Kan begrijpen dat dat erg krom aanvoelt als je niet weet hoe die systemen globaal werken.
De topicstarter schrijft dat hij het bedrag heeft gestorneerd, dit betekent dat het geld niet naar kpn is overgeschreven.

Dat er bedrijven zijn met geautomatiseerde systemen die alleen hun kant op werken betekent niet dat je je daar maar altijd bij hoeft neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@Weezer-DC Ik probeer alleen de TS te waarschuwen voor de gevolgen van storneren, zelfs al heeft TS gelijk. Als iemand die weet hoe dergelijke organisaties van binnen werken probeer ik TS te behoeden van allerlei additioneel gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
FooLsKi schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:58:
@Weezer-DC Ik probeer alleen de TS te waarschuwen voor de gevolgen van storneren, zelfs al heeft TS gelijk. Als iemand die weet hoe dergelijke organisaties van binnen werken probeer ik TS te behoeden van allerlei additioneel gezeik.
Beide kanten op is het een hoop gezeik, doe je het niet moet je maanden achter je geld aan zitten, doe je het wel moet je ze overtuigen dat je in je recht staat (maar je hebt in ieder geval je geld nog).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
FooLsKi schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:58:
Je kan wel blijven roepen dat jij weet hoe die organisatie van binnen werken en dat geloof ik best.
Echter is jou conclusie niet juist in mijn ogen en SlowDown komt zelf met een praktijk voorbeeld die in mijn ogen beter is. Namelijk je geld houden wat niet van KPN is en als KPN eindelijk door heeft wat er speelt het met 1 telefoontje oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

Als de organisatie zo werkt is dat dan nog tot daar aan toe, maar bevestig het dan netjes per mail.

Volgens mij sta je netjes in je recht, KPN bevestigd dat ook (telefonisch..)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:44
Zo klaar als een klontje. Ze willen je laten betalen voor een periode waarin je geen klant bent. Je bent per 1 maart overgestapt en dit hebben ze je schriftelijk bevestigd. Ik zou inderdaad de incasso tegen houden en het foutief geïncasseerd bedrag tot 15 maart terug laten boeken. Vervolgens zou ik ze een verzoek sturen om een correcte eind afrekening te sturen waarbij je aangeeft deze binnen de afgesproken betalingstermijn te zullen betalen. Dan heb je aan al je verplichtingen voldaan.

Dat het systeem van de KPN dat niet kan verwerken is niet jou probleem. Eventuele aanmaning kan je eenvoudig beantwoorden met een kopie van je eerste brief.

Je kan beter geld verschuldigd zijn aan de KPN, dan dat de KPN dat aan jou is. Zo moeten zij achter hun geld aan. Als je geld parkeert bij de KPN dan moet jij dat doen, en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 08:52
FooLsKi schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Ook al weet je hoe die systemen werken, deze werkwijze is krom.

Ik zou zeggen: mail sturen met stand van zaken + bewijslast + aangeven dat je blijft storneren totdat de eindrekening er is. Eventuele extra gemaakte kosten door jou zal je op hen verhalen.

Klaar met dit soort ongein van bedrijven. Heb zelf ook een keer dergelijks meegemaakt, maar dan andersom. Er stond een creditfactuur open (dus ik kreeg geld terug van het energiebedrijf). Ik kreeg eerst een herinnering en toen een aanmaning dat ik de creditfactuur niet betaald had + melding dat men mijn energie zou gaan afsluiten.

Om escalatie te voorkomen, toch maar even een minder vriendelijke mail teruggestuurd, dat ze even moeten kijken wat ze aan het doen zijn voordat er 'waarschuwingen' komen van afsluiting... Was binnen 2 werkdagen opgelost toen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 11:43
TRON schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:28:
[...]

Om escalatie te voorkomen, toch maar even een minder vriendelijke mail teruggestuurd, dat ze even moeten kijken wat ze aan het doen zijn voordat er 'waarschuwingen' komen van afsluiting... Was binnen 2 werkdagen opgelost toen.
Ik had al diverse mailtjes ontvangen met de mededeling dat ik afgesloten zou gaan worden.
Deze heb ik ook beantwoord dat dat dan ook de bedoeling was omdat ik een nieuwe provider had.
Vervolgens werd weer het hele bedrag van mijn rekening gehaalt.
Er komt een moment dat je beseft dat je kan blijven mailen met bewijzen dat (in dit geval de KPN) heeft bevestigt dat het abo is stopgezet maar dat het ergens in de systemen niet goed verwerkt is en dan is mijn oplossing dan ook storneren, dit heb ik ook richting KPN toen aangegeven.
Het is dan ook eigenlijk jammer dat de (dreig) snail-mail de oplossing moest bieden, maar na 3 maanden
was het dan eindelijk rond :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

boyd91 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:57:
[...]

Het huidige 0800 nummer is dan wel gratis maar je kunt er werkelijk niets mee. De personen die daar antwoorden hebben geen enkele bevoegdheid om tot een oplossing te komen.

Ik ga de rit uitzitten, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een telefoonnummer krijg van een afdeling die wel iets kan doen :P
Kan je nu al voorspellen, die krijg je zeer waarschijnlijk niet.

Ik heb het een paar jaar geleden ook zoiets meegemaakt met kennissen van mij. De helldesk (;) ) van KPN is gewoon met handen gebonden aan procedures waar ze niet van mogen afwijken, en hogerop in de organisatie kom je als gebruiker normaliter niet. Weken waren die al bezig via de helldesk om het opgelost te krijgen.

Gelukkig werkte ik bij een dochterbedrijf van KPN, met toegang tot de mailadressen van iedere KPN medewerker, en heb ik het hoog in de organisatie geschopt. (Lees, de directeur van de tak waar ze problemen mee hadden). Resultaat: dezelfde dag was het nog opgelost.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Heel simpel. Zorg dat ze krijgen waar ze recht op hebben en geen cent meer. Ik doe niet meer aan crediteren een maand later, want dat kan mijn systeem niet. Vervelend hoor, die botsende systemen. :)

Ik wens ze wel altijd veel succes met het incasseren van iets waar ze geen recht op hebben, met de toevoeging dat alle gemaakte kosten op hen verhaald worden. De deurwaarder komt pas als er een vonnis ligt. Het traject daarvoor is niet meer dan gebakken lucht. Er komt geen vonnis, want er is gewoon betaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 17-03-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
De KPN is spectaculair slecht in het herstellen van fouten in hun systemen. Ik heb een jaar geleden Spotify Premium via KPN opgezegd. Ik betaal er ook niet meer voor. Ik heb echter nog steeds Spotify Premium. Bij Spotify geven ze aan dat het de verantwoordelijkheid van KPN is om de opzegging te regelen.
In het begin ben ik erg actief geweest met het benaderen van KPN. Ondertussen ben ik afgezakt naar een maandelijkse tweet naar webcare. Elke keer hetzelfde antwoord: "Oi, foutje van onze kant, we gaan het rechtzetten."

Het is ongelooflijk dat een organisatie haar eigen systemen zo slecht onder controle heeft dat het meer dan een jaar duurt voor ze een fout hersteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Een bezopen manier van handelen van KPN; heb er geen andere woorden voor. Erg klantonvriendelijk (ook al ga je bij ze weg). En het lijkt ook wel, alsof ze het weinig kan schelen.

Het zou eens tijd worden, dat je bedrijven, die zich zo misdragen, via een snelle procedure kan dwingen zich te gedragen en het probleem op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 17-03-2017 17:22 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:35
luxan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:20:
De KPN is spectaculair slecht in het herstellen van fouten in hun systemen. Ik heb een jaar geleden Spotify Premium via KPN opgezegd. Ik betaal er ook niet meer voor. Ik heb echter nog steeds Spotify Premium. Bij Spotify geven ze aan dat het de verantwoordelijkheid van KPN is om de opzegging te regelen.
In het begin ben ik erg actief geweest met het benaderen van KPN. Ondertussen ben ik afgezakt naar een maandelijkse tweet naar webcare. Elke keer hetzelfde antwoord: "Oi, foutje van onze kant, we gaan het rechtzetten."

Het is ongelooflijk dat een organisatie haar eigen systemen zo slecht onder controle heeft dat het meer dan een jaar duurt voor ze een fout hersteld hebben.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik betaal er niet meer voor maar heb ook nog steeds Premium. En we hadden ons internetpakket gedowngrade naar het goedkoopste pakket. We hebben dus nog steeds dezelfde snelheid als voor de verandering maar betalen nu wel 12,50 p/m minder voor onze vaste aansluiting

Ik vind het helemaal prima eerlijk gezegd. Mij hoor je niet klagen. 8).
Ik werk dagelijks met een portal voor mobiele zakelijke abonnementen van KPN en het systeem ligt elke week wel enkele keren plat. Ik denk dat ze nog behoorlijk wat aan hun eigen ICT/factureringssystemen moeten knutselen voordat het eens goed werkt.

Over de diensten die KPN levert ben ik overigens wel tevreden. Storingen zijn echt zeldzaam. Alleen die online selfcare doet niet helemaal lekker zijn werk, maarja, dat speelt bij de andere providers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

luxan schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:20:
Herkenbaar dit, inmiddels geniet ik al bijna 2 jaar van Spotify premium zonder KPN abonnement en zonder te betalen :+
Ik zou graag betalen maar kpn belet mij daarin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gewoon je vraag op twitter stellen, dan kan er ineens heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
HerZon schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 07:49:
Gewoon je vraag op twitter stellen, dan kan er ineens heel veel.
Ik stel mijn vraag al een jaar een maal per maand gewoon op twitter. Helaas is het de KPN nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 21:03
Ik heb dit ook gehad maar toen met Ziggo die maar door bleef gaan met incasso's toen ik naar KPN ben overgestapt.

Ik heb toen alles gestorneerd en een brief plus mail gestuurd en gevraagd met welk kenmerk en op welk rekeningnummer ik de halve maand die ik nog betalen moest over kon maken. Hier krijg je vervolgens geen reactie meer op maar dan heb je voldoende inspanning geleverd mocht er een incasso traject volgen.

Ik heb uiteindelijk niks meer van Ziggo vernomen.

[ Voor 9% gewijzigd door alwind op 18-03-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
boyd91 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:13:
Jongens, ik moet toch even mijn ei kwijt. Of misschien kan ik het better zo zeggen: Ik wil jullie graag waarschuwen. ;(

Begin dit jaar wilde ik graag overstappen van KPN naar NLE. Op 17 januari bestelde ik via de website van NLE het alles-in-1 pakket. De overstap zou 1 maart plaatsvinden. Ik kreeg meteen een bevestigingsmailtje. De overstap van KPN naar NLE zou NLE voor mij regelen.

[afbeelding]

Op 25 januari ontving ik van KPN een e-mail dat ze het overstap bericht van NLE hadden ontvangen. Mooi. In die e-mail stond ook de datum 1 maart vermeld, dat ging dus goed. Daarnaast werd uitgelegd dat op de voorlaatste factuur de abonnementskosten tot 1 maart in rekening zouden worden gebracht in plaats van de normale periode t/m 15 maart. De voorlaatste factuur zou dus lager dan normaal zijn.

[afbeelding]

Op 17 februari ontvang ik toch een factuur van KPN met de kosten t/m 15 maart, ondanks het eerdere bericht dat dat niet zou gebeuren. Ik heb dus gebeld en er werd me verteld dat de opzegging wel juist is binnengekomen maar dat er een foutje is gemaakt. De volgende factuur zou de laatste zijn en daarbij worden de verbruikskosten (heb ik niet) verrekend en zou het teveel betaalde bedrag gecrediteerd worden. Het direct corrigeren van de foute factuur was niet mogelijk. Ik moest dus teveel betalen ook al was al bekend dat het bedrag niet klopte. Maar vooruit, om het proces niet te veel in de weg te zitten heb ik het maar gedaan.

Het is 1 maart en ik ben officieel over naar NLE. De apparatuur is aangesloten is alles werkt. Super!

Op 17 maart ontvang ik weer een factuur van KPN, ik dacht dat moet de slotfactuur zijn. Maar tot mijn verbazing is er weer 67,50 in rekening gebracht (het volledige maandbedrag van mijn aansluiting). Dat klopt niet, want ik ben al geen klant meer van KPN. Ik bel KPN direct om navraag te doen. Er wordt mij verteld dat het abonnement pas 31 maart word opgezegd en dat het waarschijnlijk komt omdat NLE de opzegging te laat heeft doorgegeven. Ik probeer meer informatie los te peuteren maar ik kom niet verder dan 'niet ons probleem, zoek het zelf maar uit met NLE'.

Volgens NLE is het echter fout wat KPN zegt. De overstap is ruim op tijd doorgegeven een dubbele levering op 1 adres mag helemaal niet. Volgens NLE kan KPN het hele overstap proces gewoon volgen via het programma 'COIN'.

Wanneer ik KPN hiermee confronteer wordt er gelukkig toch beaamd dat ik en NLE niet fout zitten, maar dat er bij KPN wat mis gaat. De factuur van €67,50 van 17 maart had er dus nooit mogen komen. Foutje, ze zetten de opzegdatum recht.

De enige mogelijkheid om dit te corrigeren, volgens KPN, is dat ik de factuur gewoon betaal. Bij de slotfactuur wordt alles weer gecorrigeerd. Maar omdat ik bij de vorige factuur ook al teveel heb betaald en omdat me toen ook beloofd werd dat 'alles goed komt' wil ik dit niet. Ik wil niet nog eens €67,50 bij KPN parkeren om vervolgens te wachten totdat ze het weer terug storten. In totaal zou ik dan namelijk meer dan 100 euro van KPN terug krijgen. Ik confronteer KPN met het feit dat ik dit niet zie zitten en niet zal doen. Toch is er geen enkele mogelijkheid om het anders op te lossen. Ik moet en zal betalen en ik moet en zal de persoon aan de telefoon maar geloven dat het deze keer wel goed komt. Er is geen enkele mogelijkheid om iets zwart op wit te krijgen.

To be continued.. ;w

Ik ben heel erg benieuwd naar tweakerts met soortgelijke ervaringen.
De moraal van het verhaal is: Betaal geen facturen die niet kloppen. Automatische incasso's die niet kloppen gewoon storneren.

Als een partij geld van je wil, dan zullen ze ten minste de moeite moeten nemen het juiste bedrag in rekening te brengen.

Stuur wel tekens een eenvoudige email met de reden van het niet betalen/storneren. Dan blijft het probleem aan hun kant (waar het hoort), niet aan jouw kant. Dan wordt ze ook niet de gelegenheid geboden jou allerlei absurde handelingen te laten verrichten om te compenseren voor hun gebrekkige facturatie proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer je vraag/discussie aan te kaarten op de Berichten Facebook pagina van KPN, publieke negatieve uitspattingen worden over het algemeen netjes en correct afgehandeld zolang je het maar publiekelijk houdt en geen privé berichten gaat sturen. Tevens heb je dan netjes alles zwart op wit. Twitter is in mijn mening geen goede optie daarvoor.

Alles kan zolang je de juiste contactpersoon maar weet te krijgen is mijn ervaring, en niet die 'studentjes' die even als een stage-opdracht de Social Media pagina's bijhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Enforcer schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:51:
Probeer je vraag/discussie aan te kaarten op de Berichten Facebook pagina van KPN, publieke negatieve uitspattingen worden over het algemeen netjes en correct afgehandeld zolang je het maar publiekelijk houdt en geen privé berichten gaat sturen. Tevens heb je dan netjes alles zwart op wit. Twitter is in mijn mening geen goede optie daarvoor.

Alles kan zolang je de juiste contactpersoon maar weet te krijgen is mijn ervaring, en niet die 'studentjes' die even als een stage-opdracht de Social Media pagina's bijhouden...
Daar zal ik misschien wat sneller iets voor elkaar kunnen krijgen maar ik hou er niet van om met voor en achternaam openbaar te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan maak je een nieuw Facebook profiel aan, 30sec werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter0007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-05 19:02
Met T-Mobile heb ik ooit zoiets gehad. Ze hadden 70 euro gerekend voor diensten waar ik nooit gebruik van gemaakt heb. Dat zou verrekend worden maar is niet gebeurd. Toen heb ik gewoon alle onjuiste automatische incasso's teruggeboekt, en daarna kon het ineens wel. Verder tevreden over de provider hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het is heel simpel: stoneren is redelijk als een partij geen recht heeft op het geld. Dat een bedrijf daar niet mee om kan gaan is hun probleem, niet het jouwe. Er zal geen incassobureau het traject opstarten als jij kan aantonen dat het te incasseren bedrag onterecht is.

Des te meer mensen stoneren in het geval van onterechte facturen, des te meer reden voor KPN om wel fatsoenlijk om te leren gaan met stoneringen. Zo moeilijk is het bijhouden van stoneringen ook weer niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Krisp op 18-03-2017 13:14 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
luxan schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:55:
[...]

Ik stel mijn vraag al een jaar een maal per maand gewoon op twitter. Helaas is het de KPN nog niet gelukt.
Soms moet je je vraag zo stellen dat het triggert:
Iets in de trant van 'als er geld te halen is, dan zijn jullie er zo - maar als iets netjes moet worden opgelost, dan moet het ineens nog meer kosten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
HerZon schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:01:
[...]
Soms moet je je vraag zo stellen dat het triggert:
Iets in de trant van 'als er geld te halen is, dan zijn jullie er zo - maar als iets netjes moet worden opgelost, dan moet het ineens nog meer kosten'.
Er is geld te halen voor KPN. Zij betalen nu effectief voor een Spotify Premium abonnement aan Spotify dat ik gebruik terwijl ik hiervoor geen geld betaal aan de KPN. Je zou zeggen dat een bedrijf dat hevig aan het bezuinigen is geen extra geld uit wil geven.

Maar ik zal het eens proberen met een post zoals:
"Graag gratis Spotify Premium? Activeer het in je KPN pakket. laat het een maand lopen en zeg het daarna af"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Nu krijg je straks alsnog het op papier teveel betaalde bedrag (dat je gestorneerd hebt) teruggestort na de eindafrekening. En dan wordt het echt een puinhoop :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:35
luxan schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:13:
[...]

Er is geld te halen voor KPN. Zij betalen nu effectief voor een Spotify Premium abonnement aan Spotify dat ik gebruik terwijl ik hiervoor geen geld betaal aan de KPN. Je zou zeggen dat een bedrijf dat hevig aan het bezuinigen is geen extra geld uit wil geven.

Maar ik zal het eens proberen met een post zoals:
"Graag gratis Spotify Premium? Activeer het in je KPN pakket. laat het een maand lopen en zeg het daarna af"
KPN weet waarschijnlijk zelf ook wel dat dit probleem nu speelt.

Ik denk dat KPN per periode (maand, kwartaal, of jaar) een vast bedrag naar Spotify overmaakt, en dat ze hierop dus alsnog wat bijverdienen. De meeste klanten blijven natuurlijk gewoon betalen voor Spotify, dus die paar klanten die dat niet meer doen, zal KPN niet direct van wakker liggen. Ik gok dat KPN er momenteel meer op vangt dan wat ze moeten afdragen aan Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50
Dubbel topic met Gevolgen van storneren bij foutieve factuur

Aangezien het meer over de faktuur/administratieve kant gaat is dat topic beter op z'n plek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.