Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 10:51
Vandaag heb ik van KPN een foute factuur ontvangen (niet de eerste keer). Het bedrag was te hoog omdat mijn contract per 1 maart afloopt maar daar in de factuur geen rekening mee was gehouden.

Ik heb KPN direct gebeld en ze bevestigden dat de opzegging gewoon is gelukt en dat het teveel betaalde bedrag later teruggestort zal worden. In de opzeggingsbevestiging stond, ik citeer: "U hebt bij KPN uw abonnementskosten altijd een maand vooruit betaald. In de maand voor de beëindiging krijgt u de voorlaatste factuur. Daarop worden abonnementskosten in rekening gebracht tot 1 maart 2017.".

Het systeem kon het niet aan om de factuur (ik heb enkele minuten na ontvangst al gebeld) nog terug te trekken. Normaal doe ik niet moeilijk en betaal ik wel. Maar ik heb al eerder in hetzelfde bootje met KPN gezeten en dat resulteerde in een hoop bellen naar KPN om het recht te zetten, want het gaat nooit in 1 keer goed.

Ik wil dus heel graag gewoon de incasso storneren. Door KPN ben ik meteen angst ingepraat over extra kosten die bij herinneringen en een incassobureau komen kijken. Maar staan zij daar überhaupt mee in hun recht als het factuurbedrag waarover geïncasseerd wordt niet klopt? Wat zijn de daadwerkelijke gevolgen van niet betalen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gewoon storneren en daarna direct het wel verschuldigde bedrag (gesprekskosten e.d.) overmaken. Als KPN dan extra kosten wil maken voor geld waar KPN toch geen recht op heeft, moet KPN dat lekker zelf weten. Als ze echt lastig doen, kun je even een factuur sturen voor alle kosten die jij moet maken (inclusief tijd) omdat KPN de administratieve processen niet op orde heeft. Reken er niet op dat die factuur betaald wordt, maar het is altijd een leuke als KPN stom genoeg is om door te douwen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je zin hebt in incasso bureaus, deurwaarders, BKR geneuzel en zwarte lijsten, papiermolen/rompslomp, extra kosten etc. moet je vooral gaan storneren.

Gewoon af laten schijven en je bespaart veel ellende

[ Voor 3% gewijzigd door Breezers op 17-02-2017 12:10 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Breezers schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:09:
Als je zin hebt in incasso bureaus, deurwaarders, BKR geneuzel en zwarte lijsten, papiermolen/rompslomp, extra kosten etc. moet je vooral gaan storneren.

Gewoon af laten schijven en je bent van veel ellende af
Dat is de andere kant van de medaille, maar voordat je je geld terug hebt. Overigens verwacht ik geen BKR geneuzel, valse BKR-meldingen kunnen bedrijven behoorlijk wat geld kosten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91

Gewoon af laten schijven en je bent van veel ellende af
Dat lijkt helaas de optie van de minste weerstand. Maar vorige keer liet ik het dus zo lopen en toen moest ik er alsnog achteraan. Ik heb minstens 4x moeten bellen, tel er dan ook nog 5-10 wachtrij, 5 minuten uitleg en nog 5-10 minuten in de wacht per telefoontje bij op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:34

Gewoon af laten schijven en je bespaart veel ellende
Dit is onzin. Ze mogen niet direct kosten in rekening brengen. Gewoon storneren, daarna zullen ze een betalingsherinnering sturen. Hierop mogen nog geen incassokosten staan.

Je niet bang laten maken met deurwaarders of BKR noteringen. Zo snel gaat dat echt niet. Zoek maar eens op wettelijke incassokosten over de regels hierover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 23:04

KrazyJay

Abonnementskosten worden altijd vooraf in rekening gebracht. Vodafone of en T-mo doen dit echt niet anders. Een maand later komt vanzelf en creditfactuur met de verrekening tussen daadwerkelijk gemaakte kosten en het teveel betaalde abonnementsgeld. Aangezien een opzegging van een abonnement nog aangepast of geannuleerd kan worden tot dat de opzegging uitgevoerd is, kunnen ze bij KPN niet weten hoeveel abonnementskosten je nog beschuldigd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:19
Als je heel krap zit, storneren en direct (of uiterlijk bij ontvangst van de betalingsherinnering) het juiste bedrag betalen.

Als je het minste gezeur en het meeste gemak wilt, gewoon betalen en een agenda reminder zetten om even te checken dat de correctiefactuur is ontvangen en uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
KrazyJay schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:44:
Abonnementskosten worden altijd vooraf in rekening gebracht. Vodafone of en T-mo doen dit echt niet anders. Een maand later komt vanzelf en creditfactuur met de verrekening tussen daadwerkelijk gemaakte kosten en het teveel betaalde abonnementsgeld. Aangezien een opzegging van een abonnement nog aangepast of geannuleerd kan worden tot dat de opzegging uitgevoerd is, kunnen ze bij KPN niet weten hoeveel abonnementskosten je nog beschuldigd bent.
Het punt is dat in de bevestiging van de opzegging per e-mail ook expliciet staat vermeld dat de laatste factuur alleen de kosten tót 1 maart omvat. De factuur die ik heb gekregen gaat over de periode 15 feb tot 15 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 104% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 11:43 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyd91
CurtPoindexter schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:53:
Ik heb een aantal jaar geleden eindeloos gezeik gehad met KPN hierover. Ik storneerde foutieve facturen en werd prompt afgesloten vanwege wanbetaling.

Heb uiteindelijk ~500,- moeten overmaken om alle foutieve(!) facturen toch te betalen. Daarna kreeg ik alles terug (toen de correctie eindelijk was verwerkt).

Ik kon op mijn kop gaan staan maar het lukte me niet om het anders te doen. Eerst betalen, dan je geld terug.
Wat een naar bedrijf is het toch. Ben bang dat ik ook maar gewoon moet betalen, maar het wordt haast een principekwestie om het gevecht uit te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22
Meer dan 10 jaar geleden konden ze dit ook al niet goed doen. Precies dezelfde fout met het verhaal dat ze het later terugbetalen.
Zodra het om andermans geld gaat dat ze toeeigenen vinden ze het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 11:43 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

boyd91 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:52:
[...]

Het punt is dat in de bevestiging van de opzegging per e-mail ook expliciet staat vermeld dat de laatste factuur alleen de kosten tót 1 maart omvat. De factuur die ik heb gekregen gaat over de periode 15 feb tot 15 maart.
Dat is goed nieuws :+

Dit is alleen nog niet de laatste factuur, de eindafrekening met inderdaad de kosten tot 1 maart moet nog komen. Die kunnen ze pas na 1 maart opmaken, want ze weten jouw gemaakte bel-, sms- en overige kosten dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
KrazyJay schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:58:
[...]

Dat is goed nieuws :+

Dit is alleen nog niet de laatste factuur, de eindafrekening met inderdaad de kosten tot 1 maart moet nog komen. Die kunnen ze pas na 1 maart opmaken, want ze weten jouw gemaakte bel-, sms- en overige kosten dus nog niet.
Ze verwijzen naar de voorlaatste factuur, en dat is wel degelijk de factuur waarover het nu gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boyd91
Bij de klantenservice krijg je inderdaad weinig voor elkaar. Het systeem kan geen wijzigingen aan dus word ik maar geacht te betalen omdat hun systeem nou eenmaal op die manier werkt. Wil ik daar niet in mee gaan? "Ja meneer, dan krijgt u herinneringen en daarbij komen kosten kijken." Die waarschuwingen (of misschien bangmakerij?) hoorde ik nu, en precies hetzelfde hoorde ik de andere keer dat ik hetzelfde probleem had.

Toen ik haar naam vroeg werd ook heel kinderachtig razendsnel en slecht verstaanbaar de naam genoemd. Dus ik vroeg of ze het wilde spellen, ook weer in razend tempo. Toen ik vroeg of het wat langzamer kon zei ze dat ze het geen derde keer ging opnoemen. Ze zijn goed in klanten afwimpelen, maar meedenken lijkt toch vrij lastig.

Ik doe geen zaken meer met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Het is zo jammer dat we hier geen verhalen lezen over advocaten die ze het leven zo zuur hebben gemaakt, ik kan me zo voorstellen dat dat interessante zaken oplevert >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

boyd91 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:00:
[...]

Ze verwijzen naar de voorlaatste factuur, en dat is wel degelijk de factuur waarover het nu gaat.
boyd91 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:52:
[...]

Dus wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dit gaat over de laatst ontvangen factuur, slecht verwoord door TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 14:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien moet hij die mail hier gewoon eens posten, ontdaan van enige persoonlijke info :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Freee!! schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:50:
Dit gaat over de laatst ontvangen factuur, slecht verwoord door TS.
Het gaat inderdaad om de voorlaatste factuur, 'laatste' was een foutje van mij en refereerde naar mijn laatst ontvangen factuur. Excuus. Hierbij nogmaals de passage uit de e-mail:
Uw laatste factuur
U hebt bij KPN uw abonnementskosten altijd een maand vooruit betaald. In de maand voor de beëindiging krijgt u de voorlaatste factuur. Daarop worden abonnementskosten in rekening gebracht tot 1 maart 2017.

[ Voor 3% gewijzigd door boyd91 op 17-02-2017 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22
boyd91 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:01:
"U hebt bij KPN uw abonnementskosten altijd een maand vooruit betaald. "
Als je lang genoeg klant bent is dit een leugen. "Vroeger" betaalde je achteraf, tot het moment dat ze besloten meer geld in kas te willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

RemcoDelft schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:16:
[...]
Als je lang genoeg klant bent is dit een leugen. "Vroeger" betaalde je achteraf, tot het moment dat ze besloten meer geld in kas te willen hebben.
En daar is het betreffende stuk boekhoudpakket bij beëindiging van het abonnement nog steeds niet op aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:28
Ik heb een soortgelijke situatie gehad, waarbij mijn abbo al opgezegd was en er vrolijk opeens een incasso stond ingepland. Na bellen werd mij verteld dat ik het inderdaad niet moest storneren en dat ze het dan gewoon terugboekten. En zowaar, tegen mijn verwachting in, binnen twee weken stond het hele bedrag weer op mijn rekening. In mijn ogen niks meer dan een onhandig factuursysteem, maar bij kwam het dus goed.

FYI: het ging om KPN TV en Internet zonder mobiel abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 09:05
Tonkey schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:34:
[...]

Dit is onzin. Ze mogen niet direct kosten in rekening brengen. Gewoon storneren, daarna zullen ze een betalingsherinnering sturen. Hierop mogen nog geen incassokosten staan.

Je niet bang laten maken met deurwaarders of BKR noteringen. Zo snel gaat dat echt niet. Zoek maar eens op wettelijke incassokosten over de regels hierover
Hier ben ik het mee eens. Ik heb persoonlijk vaker ook incasso storneringen gedaan. Ieder bedrijf stuurt dan gewoon eerst een brief met "hey, wtf? Er ging geloof ik iets fout, zou je nog willen betalen anders alsjeblieft?"

Je kan het ook laten zitten natuurlijk, ze storten het wel terug. Je kan altijd later nog storneren als ze niet op tijd terugstorten: Je hebt 56 dagen na incasso-datum dat je kan storneren.

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 17-02-2017 15:15 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 15:56
Wat er waarschijnlijk gebeurt op het moment dat jij storneert, is dat je hun hun correctie kruist (het duurt namelijk even voordat KPN bericht van je bank krijgt over de stornering en zij dit kunnen verwerken). Dan krijg jij straks én het gestorneerde bedrag terug én de credit vanuit KPN. Vervolgens moet dat weer rechtgezet worden... allemaal gedoe waar je geen zin in hebt. Niet storneren en dan heb je met een paar weken (vaak eerder) je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joentje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 08:20
Je kan tot ongeveer 54 dagen stoneren.
Binnen dat tijdsbestek zal je ook wel een correctie factuur van KPN ontvangen hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 09:59
Wat ik zo lees loopt je abbonement tot 1 mrt maar je hebt nu betaalt voor 15 feb tot 15 mrt
dit is dus de periode voor 1 mrt ?
het teveel betaalde wordt waarschijnlijk verrekend met je bel verbruik en dan wordt er een eind factuur opgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 17:51
Snap niet dat je zo lastig loopt te doen.

Een factuur van 15 februari tot 15 maart. Je abonnement word opgezegd per 1 maart.

Oftewel je hebt zoiezo abonnementskosten van 15 februari tot en met 1 maart.

Tussentijds is het verbruik niet te zien. KPN kan dus niet weten wat je in de periode van 15 februari tot en met 1 maart gebruikt. Dit word pas gecontroleerd op moment dat de nieuwe factuur opgemaakt moet worden rond de koers van de 15'e. Dan ziet het systeem of je eventuele verbruikskosten hebt gemaakt.

Op basis hiervan krijg je een zogeheten ''slotfactuur". Een factuur van 1 maart tot 15 maart waarbij je de teveel betaalde abonnementskosten terugkrijgt en de gebruikskosten hiermee verrekend word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snickers88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:01
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met kpn. Er was wat fout gegaan met korting nadat ik het abonnement opgehoogd had. Twee maanden later overgestapt naar een andere provider. Toen de eind factuur kwam was het nog niet geregeld.
Toen heb ik deze incasso gestorneerd en direct een mail gestuurt. Het probleem was daarna opeens snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:30

mark-k

AKA markkNL

Mijn pa had ook een incasso laten storneren (van Online, niet van KPN), omdat voor de zoveelste keer er teveel geld was ingehouden voor zooi die we niet gehad hebben. Een dag later was onze telefoon geblokkeerd omdat er een betalingsachterstand was, en om dat terug te krijgen moesten we in plaats van de factuur van afgelopen maand ook opeens alvast betalen voor komende maand... Schoften zijn het, zodra het contract afloopt zijn we daar ook meteen weg. Hebben nu al meer dan een jaar problemen en ze lossen maar niks op, ook een jaar teveel betaald omdat ze niet geleverd hebben waarvoor we betaalden (stondennog op profiel 20mbit terwijl we voor 30 betaalden, ze snapten niet hoe ze dat om moesten zetten en pas na een jaar is het ze gelukt en kregen we idd 30mbit door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Update..

KPN heeft voor de 2e keer een factuur gestuurd die niet klopt. Het gaat om 67,50 en is voor een abonnement dat al niet meer actief is. Pas na de 2e keer bellen vandaag beaamde KPN dat het hun fout was en dat de factuur niet juist is.

Ik moet hem echter toch betalen om later weer gecrediteerd te worden. Er is absoluut geen mogelijkheid om de fout terug te draaien zonder dat ik geld overmaak naar KPN, onacceptabel vindt ik. Aangezien ik bij de vorige factuur ook al zo'n 35 euro teveel heb betaald zou het neerkomen op meer dan 100 euro wat KPN mij nog te goed is.

Ik ga de incasso van de nieuwe factuur weigeren en de incasso van vorige terugdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

boyd91 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:36:
Update..

KPN heeft voor de 2e keer een factuur gestuurd die niet klopt. Het gaat om 67,50 en is voor een abonnement dat al niet meer actief is. Pas na de 2e keer bellen vandaag beaamde KPN dat het hun fout was en dat de factuur niet juist is.

Ik moet hem echter toch betalen om later weer gecrediteerd te worden. Er is absoluut geen mogelijkheid om de fout terug te draaien zonder dat ik geld overmaak naar KPN, onacceptabel vindt ik. Aangezien ik bij de vorige factuur ook al zo'n 35 euro teveel heb betaald zou het neerkomen op meer dan 100 euro wat KPN mij nog te goed is.

Ik ga de incasso van de nieuwe factuur weigeren en de incasso van vorige terugdraaien.
Inderdaad niet acceptabel. Maar betaal wel netjes wat je wel verschuldigd bent na de storno. Daarmee draai je de administratie van de KPN mogelijk nog wat verder in de soep, maar als het tot een rechtzaak komt, heb je wel netjes betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Freee!! schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:51:
[...]

Inderdaad niet acceptabel. Maar betaal wel netjes wat je wel verschuldigd bent na de storno. Daarmee draai je de administratie van de KPN mogelijk nog wat verder in de soep, maar als het tot een rechtzaak komt, heb je wel netjes betaald.
Dat is inderdaad wat ik ga doen en ik bewaar al het papierwerk om m'n gelijk te kunnen aantonen. Ik mag dan toch hopen dat KPN of het incassobureau niet zo stom zal zijn om het tot een rechtzaak te laten komen maar al eerder tot een andere oplossing komt.

[ Voor 0% gewijzigd door boyd91 op 17-03-2017 14:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik help het je hopen, maar je kunt maar beter voorbereid zijn. En daarbij komt de wet van Murphy om de hoek kijken. Als jij je zaakjes op orde hebt en alles direct kunt bewijzen, gebeurt er dus niks. Laat je een steekje vallen, dan hang je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je kunt overwegen om je probleem even op het KPN-forum te zetten. De webcare medewerkers die daar actief zijn lijken beter te zijn in het routeren van vragen naar de juiste afdelingen.

Misschien dat men censuur toepast op een manier dat hun fuckups snel onzichtbaar worden gemaakt, maar over het algemeen lijkt de webcare daar wel tot een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 20:04
Jaren geleden dit probleem bij zowel KPN als Ziggo gehad. Beide keren het verhaal dat hun systeem het niet zou snappen als ik niet alles eerst betaalde om het dan later terug te krijgen. De medewerkers heb ik meerdere keren uitgelegd dat mijn systeem het niet snapt dat ik voor iets moet betalen wat ik niet heb gekregen of ga krijgen. Bij KPN liep dat uiteindelijk af na een maandje of 2 met een factuur dat ik nog heel veel terug zou krijgen maar dat is natuurlijk nooit gestort want ik had het ook nooit betaald. Bij Ziggo heeft het echt maanden geduurd en heel veel telefoontjes gekost voordat hun systeem het uiteindelijk begreep :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

boyd91 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:36:
Update..

Lijkt me goed. Dan gaan ze vanzelf kijken waar hetgeld blijft, komt er een betalingsgeschil en wordt het uiteindelijk als niet inbaar afgeboekt. Want zo werken die financiele processen nou eenmaal (ik zat er jaren middenin, ook qua automatisering er van).
Gevolgen niet druk om maken, zij willen geld, dan moeten ze het juiste factureren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:29
Ik heb 1x wat moois geflikt bij KPN en dat werkte goed. Na 6 maanden wachten nog steeds geen werkende ISDN lijn opgeleverd (zakelijk). Na eindeloos bellen, mailen en nog eens bellen als blinde gok voornaam.achternaam at kpn gemaild met de naam van de zakelijke directeur, met het hele verhaal. Dat werkte en binnen een uur 3x gebeld en met enkele dagen had ik de gevraagde ISDN 8-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 22:19
Wanneer komt er eens een wet die bepaalt dat over onverschuldigd geïncasseerde bedragen wettelijke rente moet worden betaald. Die is 8% voor handelstransacties (zie hier). Dan is het snel afgelopen met dat gedrag van dit soort bedrijven die hun klanten als kredietbank misbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

janbrede schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:46:
Wanneer komt er eens een wet die bepaalt dat over onverschuldigd geïncasseerde bedragen wettelijke rente moet worden betaald. Die is 8% voor handelstransacties (zie hier). Dan is het snel afgelopen met dat gedrag van dit soort bedrijven die hun klanten als kredietbank misbruiken.
Benader eens een kamerlid voor een initiatiefwetvoorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je doen maar wordt ws door alle ministers afgewezen. Enig idee wat voor betalingstermijnen en condities de overheid zelf hanteerd? MKB doet er het liefste geen zaken mee. En met een betalingstermijn van 60 dagen snap ik dat helemaal. Twee maanden wachten voor een factuur betaald wordt. Die is gek.
En daar zou men dus aan mee moeten werken? Alleen de kosten (administratief, personeel) die op tijd betalen bij de overheid met zich meebrengt, plus de additionele extra rente die bijgeboekt moet worden.., daar wil geen enkele minister aan. Dan moeten ambtenaren ineens werken en dat kan niet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

The Eagle schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:57:
Kun je doen maar wordt ws door alle ministers afgewezen. Enig idee wat voor betalingstermijnen en condities de overheid zelf hanteerd? MKB doet er het liefste geen zaken mee. En met een betalingstermijn van 60 dagen snap ik dat helemaal. Twee maanden wachten voor een factuur betaald wordt. Die is gek.
En daar zou men dus aan mee moeten werken? Alleen de kosten (administratief, personeel) die op tijd betalen bij de overheid met zich meebrengt, plus de additionele extra rente die bijgeboekt moet worden.., daar wil geen enkele minister aan. Dan moeten ambtenaren ineens werken en dat kan niet :P
Ik weet van (MKB) bedrijven die rustig zaken doen met de overheid. In hun leveringsvoorwaarden hebben ze gewoon vooruitbetaling staan >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 22:19
The Eagle schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:57:
Leverancierskrediet is niet hetzelfde als het vooruit incasseren van abonnementsgeld zonder dat daarvoor een leveringsovereenkomst ten grondslag ligt. Wat hier gebeurt is dat een overeenkomst is geëindigd maar de leverancier doodleuk nog een of meer termijnen incasseert 'omdat ons systeem nu eenmaal zo werkt' (lees: die extra maand gratis geld komt ons wel mooi uit). En kom bij mij niet aan met 'het systeem werkt nu eenmaal zo'. Dit is de zoveelste stap in een proces waarbij je als burger langzamerhand de controle over je geld kwijtraakt. Wat als KPN 'per ongeluk' 6750 euro incasseert i.p.v. 67,50? Moeten de klanten dan ook maar hopen dat het volgende maand weer teruggestort wordt? Tegen die tijd leef je als het tegenzit inmiddels onder een brug.
Overigens ben ik niet categorisch tegen automatische incasso's maar het moet niet gebruikt worden om geld van ex-klanten te 'gijzelen'. Een werkgever die zijn personeel te laat betaalt moet rente betalen. De Belastingdienst betaalt ook rente over late terugbetalingen. Waarom bedrijven dan niet over onterechte incasso's?
Pagina: 1