Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Snelheid T-Mobile thuis langzamer dan gedacht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vraagje, heb thuis een t-mobile thuis glasvezel abonnement van 500Mb.
Echter met welke snelheidstest dan ook ik kom nooit boven 95Mb up- en download.
Nu heb ik speed/duplex veranderd, van mijn interne netwerk kaart van auto-negotiate naar 1000Mb/s full duplex (Het is een 1 Gb netwerk kaart).
Als ik dat doe, kan ik geen verbinding meer maken met het netwerk, als ik deze waarde dan weer terugzet naar auto-negotiate komt het netwerk weer op, maar blijft mijn "snel"heid weer rond de 95Mb schommelen.
Op een 500Mb lijn, kan je niet speed/duplex van je interne netwerk kaart op 1Gb zetten, als de verbinding maar 500Mb is?
Ik ben namelijk ?bang? dat de auto-negotiate de snelheid op 100Mb vastzet. Is dat zo?

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:05
Wat voor kabels heb je er liggen? En zijn de poorten van je router wel Gbit?

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Het lijkt er op dat er ergens in je lokale netwerk een 100mbit switch zit.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wat zegt windows over de snelheid van je ethernet verbinding?
Dit kan je zien in het netwerkcentrum.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Beste test die je kunt doen is een kabel vanuit het modem direct naar je computer en dan testen. Heb je het probleem dan nog, dan kun je kijken of de kabel geschikt is en anders of je wel een geschikt modem hebt voor deze snelheid.

Als dit wel werkt dan zit het dus in de rest apparatuur die er tussen je modem en je computer zit.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de kabel vanaf het t-mobile modem rechtstreeks op mijn gigabit netwerk kaart plaats, ook dan blijft de snelheid rond die 95Mb schommelen. Ik gebruik cat 5e kabel, die zou dus makkelijk die 500Mb aan moeten kunnen/

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 01:34
Zeker weten dat je de juiste abonnement hebt afgesloten?
T-Mobile heeft ook een 100mb variant.

[ Voor 25% gewijzigd door Xepos op 16-03-2017 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
In netwerk centrum staat trouwens dat de snelheid 100Mb/s is, dus dat komt overeen met de door mij behaalde snelheidstesten.
Ja, ik weet het. Maar t-mobile geeft aan dat het om 500Mb gaat bij mij thuis

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 14:30 ]

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:29:
In netwerk centrum staat trouwens dat de snelheid 100Mb/s is, dus dat komgt overeen met de door mij behaalde snelheidstesten
Dan zit daar de fout, tussen je computer en het kastje waar je die mee verbind.
Je internet kan best 500Mbit zijn.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 07:55
Heb je wellicht een CAT6 kabel te leen van iemand ?
Het kan CAT5E zijn volgens de beschrijving van de kabel, maar wellicht is dat niet het geval ;)

Zijn alle draadjes in de sokjes/connectors aangesloten ?

En hoe staat je kaart softwarematig ingesteld ?
Als deze gelimiteerd is tot 100mb dan blijft het 100mb :)

[ Voor 20% gewijzigd door MdO82 op 16-03-2017 14:32 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-10 09:59
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:29:
In netwerk centrum staat trouwens dat de snelheid 100Mb/s is, dus dat komt overeen met de door mij behaalde snelheidstesten.
Ja, ik weet het. Maar t-mobile geeft aan dat het om 500Mb gaat bij mij thuis
Je netwerkkaart staat wel ingesteld op 1000 Full duplex ?

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat ik weet, dat ik met dezelfde spullen, kabel, bij mijn vorige tweak 1Gb abonnement wel zo rond de 825 up/down haalde.

• MdO82
Ik weet niet wat voor modem T-Mobile gebruikt, maar kan je daarop inloggen en kan je daarop je gegevens van de lijn verbinding zien ?

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem, als ik de kaart van auto-negotiate afheel, en de snelheid op 1000mb full duplex zet, dan wordt er geen verbinding gemaakt met het netwerk. Mijn vraag was ook: als je snelheid 500Mb is, maar je zet je snelheid op 1000Mb blijft het dan werken? Volgens mij wel, maar de netwerk verbinding zegt iets anders.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:35:
Dat is dus het probleem, als ik de kaart van auto-negotiate afheel, en de snelheid op 1000mb full duplex zet, dan wordt er geen verbinding gemaakt met het netwerk. Mijn vraag was ook: als je snelheid 500Mb is, maar je zet je snelheid op 1000Mb blijft het dan werken? Volgens mij wel, maar de netwerk verbinding zegt iets anders.
Probeer eens een andere kortere kabel direct op het modem.

Ik denk dat het modem wat je nu hebt anders met de kabel omgaat dan je tweak modem.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:56
nieuws: Sommige cat5e-kabels halen gigabitsnelheden niet door materiaal

Eerst even testen met een Cat6 kabel dus :).

Daarnaast; je router zou gewoon moeten kunnen verbinden op gigabit. Staat hij niet toevallig in een eco-modus, waardoor de snelheid van de poorten naar beneden wordt geschroefd?

Kortom; eerst je lokale netwerk fixen, en dan kijken of het internet nog een probleem is :)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:32:
Het enige dat ik weet, dat ik met dezelfde spullen, kabel, bij mijn vorige tweak 1Gb abonnement wel zo rond de 825 up/down haalde.
Helaas kan dat goed. Als je kabel "brak" is dan heb je soms bij de ene apparatuur geluk dat hij wel op gigabit wilt maar bij de andere dat die niet verder dan 100mbit gaat. Is de kabel zelfgeknepen toevallig?
99% zeker dat het probleem de kabel is

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een Draytek Vigor 2132f Modem.
Mijn pc staat in mex. performance mode.
Ik denk dat een cat 5e ten alle tijde wel een 500Mb signaal moet kunnen transporteren.
Maar ik ga het proberen met een cat 6 kabel.
De gebruikte utp kabel is ongeveer 8 meter lang, en gaat gelijk van het draytek modem naar mijn pc.
Ik zie nu wel op mijn pc dat het netwerk lampje naast de utp aansluiting oranje is. Heeft dat een bepaalde betekenis? Ik meen me namelijk te herinneren dat dat groen zou moeten knipperen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 14:49 ]

• laurens0619
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:44:
Het betreft een Draytek Vigor 2132f Modem.
Mijn pc staat in mex. performance mode.
Ik denk dat een cat 5e ten alle tijde wel een 500Mb signaal moet kunnen transporteren.
Maar ik ga het proberen met een cat 6 kabel.
De gebruikte utp kabel is ongeveer 8 meter lang, en gaat gelijk van het draytel modem naar mijn pc.
Dit heeft niets met cat 5e of cat6 te maken. Je kunt ook prima brakke cat6 kabels hebben waar je geen gigabit doorheen gaat.
Wat hij bedoelde met dat nieuwsbericht is niet dat je een cat6 kabel moet leggen, maar een kwalitatief goede utp kabel (cat5e of cat6) met de juiste connectors (daar gaat het ook vaak mis....)

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-11 14:41
Volgens mij zit er iets fout in je kabel. Als een van die aderen geen contact maakt wil hij volgens mij ook niet harder dan 10/100. Test eens een andere kabel waarvan je wel weet dat die werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nieuwe cat 5e kabel, 8?10? meter lang. Gekocht in een winkel (voorheen hardware-outlet), voor zo een €18. Heb geen idee of dit een goede/slechte kwaliteit is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 14:56 ]

• laurens0619
Dat is ook vrij lastig te zien aan de buitenkant. Het makkelijskte is een kabel te kopen waarvan je online kunt vinden dat die iig goed is.
Meer info hier: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

• Ernemmer
  • Niet online
Bij het aansluitpakket van T-Mobile zit een losse UTP kabel, misschien kan je het met die kabel eens proberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voordat je je in bochten wringt mbt de UTP-kabel: hoe zit het aan de andere kant? Sommige routers hebben de mogelijkheid om Ethernetpoorten in 'eco'-modus te zetten waarmee ze niet boven de 100Mbps kunnen. Dat ken ik van AVM (Fritz!), maar zou zomaar met Draytek ook aan de hand kunnen zijn. Valt er in de router iets te configureren op dat vlak?

Oslik blyat! Oslik!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FYI: gigabit connecties werken alleen als je ze op auto-negotiate zet. Zelf handmatig de duplex settings aanpassen levert vrijwel altijd problemen op en in 95% van de gevallen gewoon geen connectie.

Heb je een nieuw modem gekregen? Zo ja, dan is het dus niet dezelfde hardware als voorheen met Tweak :) Dat modem kan dus anders reageren op je bestaande bekabeling. Teveel demping en je krijgt een mindere verbinding dan je zou verwachting. Teveel demping en een te gevoelige chip in je modem levert hetzelfde op, of eventueel aan de andere kant aan je NIC.

Maw: Even kabeltje testen.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Kan in ieder geval niets doen met power management in de draytek. Dat kan ik nergens vinden.
De losse utp kabel wordt nu ook gebruikt :)
Heb de netwerk kaart weer op auto negotiation gezet, en dus weer max 95Mb up/down.
Het is een ander modem. Maar ik gaf dit dus meer aan, omdat t-mobile de "schuld" bij mij legt :)
De kabel die ik voor de directe verbinding heb gebruikt is de kabel welke toen nog vodafone thuis bij hun modem leverde. Dus ga ik er vanuit dat die kabel goed is. T-mobile zegt dat ze 500Mb het modem in zien gaan, ik zie dat ik nooit meer dan 95Mb up/down zie
De oranje? achtig knipperende utp poort van mijn netwerk kaart zegt verder niets?

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17

OmeJoyo

This is me

Probleem is dat er verschillende mogeijkheden zijn en iedereen wat door elkaar roept.

* Je kabel kan defect zijn > Andere kabel proberen
* Je netwerkkaart kan een probleem hebben > Andere proberen of iemand zijn laptop aansluiten waarvan je weet dat die goed is. (dit kan namelijk ook eventueel een driver issues zijn in een gek geval)
* De poort in je modem kan gelocked staan op 100. Dit is standaard niet zo, dus acht ik onwaarschijnlijk, hopelijk kan iemand die hetzelfde modem gebruikt met wat meer kennis dit voor je terugvinden.
* De poort van je modem kan defect zijn, je hebt er 2 beschikbaar voor internet, dus probeer de andere.

Dit alles heeft niets te maken met je verbinding met het internet, maar met de verbinding tussen je computer en je modem.

Dus, probeer de mogelijkheden uit te sluiten door:

* Eerst een andere kabel
* Een ander apparaat (dat je eventueel leent)
* Hier te vragen of iemand weet waar die instelling (indien aanwezig) staat in je modem

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• MdO82
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:39:
Kan in ieder geval niets doen met power management in de draytek. Dat kan ik nergens vinden.
De losse utp kabel wordt nu ook gebruikt :)
Heb de netwerk kaart weer op auto negotiation gezet, en dus weer max 95Mb up/down.
Het is een ander modem. Maar ik gaf dit dus meer aan, omdat t-mobile de "schuld" bij mij legt :)
De kabel die ik voor de directe verbinding heb gebruikt is de kabel welke toen nog vodafone thuis bij hun modem leverde. Dus ga ik er vanuit dat die kabel goed is. T-mobile zegt dat ze 500Mb het modem in zien gaan, ik zie dat ik nooit meer dan 95Mb up/down zie
De oranje? achtig knipperende utp poort van mijn netwerk kaart zegt verder niets?
Ik dacht dat het meestal was dat oranje 100mbit is en groen 1000mbit.
Maar ik weet natuurlijk niet welke kaart je hebt en/of het poortje onderdeel is van je moederboard.
Kan je fysiek aan je poort zien of er 2 lampjes op zitten ?

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn mobo zitten 2 internet poorten, 1 intel ethernet connection 1217-v en een intel 1211 gigabit network connection.
Op beide utp poorten op mijn pc blijft zich dit probleem voordoen. En heb op de draytek ook poort 1 en poort 2 gebruikt om te testen.
Het blijft steeds rond de 95Mb schommelen.

Verwijderd

Topicstarter
Iets anders, als ik na het testen de kabel op mijn gigabit switch koppel,waar ook nog een netwerk harde schijf, een smart tv en een hts hangen, ik op poort 3 en 4 van het modem via een switch 4 tv boxen aansluit, en op 4 tv's netflix hd en uhd stream, ik op mijn pc nog steeds die 95Mb up/down heb.

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:15:
Iets anders, als ik na het testen de kabel op mijn gigabit switch koppel,waar ook nog een netwerk harde schijf, een smart tv en een hts hangen, ik op poort 3 en 4 van het modem via een switch 4 tv boxen aansluit, en op 4 tv's netflix hd en uhd stream, ik op mijn pc nog steeds die 95Mb up/down heb.
Dat komt omdat het modem wel 500mbit doet aan de internet kant maar dat de verbinding van jouw PC op 100Mbit gecaps is.

Dit is of een instelling in je PC of je kabel is niet goed of het poortje waar de kabel in gaat is niet goed.

Zolang jij niet in je netwerkcentrum 1,0 Gbps ziet staan zal je nooit 500Mbit op je PC krijgen.

Als je het wilt testen en je weet zeker dat je switch 1 Gbps is, dan zou je die even met een utp op je computer moeten aansluiten. Als je dan in je netwerkcentrum nog 100 Mbps ziet staan, ligt het aan de kabel of aan je PC.

[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 16-03-2017 16:21 ]

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17

OmeJoyo

This is me

OK, er zit dus ook nog een switch tussen? Blijkbaar heb je ook nog 2 netwerkkaarten en een huis vol apparatuur.

Het helpt niet erg dat je steeds maar op de helft van de adviezen reageert en dus ook nog heel, heel veel informatie niet hebt gegeven.

Wat je nu rest is wat er al diverse keren is gezegd. Met een kabel waarvan je weet dat die Gigabit haalt direct op je modem testen.

Je hebt dus een kabel van je modem naar je switch, hier kan je eenvoudig zien of die op dit moment op gigabit werkt. Zowel aan je switch als op het modem. Vrijwel zeker heeft je switch een geel lampje voor 100 mbit en groen voor gigabit (uitzonderingen daar gelaten).

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-11 10:28
Ik zou eens beginnen met een ander apparaat rechtstreeks te verbinden met een utp kabel, en wat haal je draadloos bij je modem??
Pagina: 1