Ik zal het idee "USB veleng kabel" even wat beter uitleggen.
Het idee er achter is simpel: ik heb een langere USB kabel nodig (of een USB verleng kabel).
Nou heb ik gehoort dat USB 3.1/3.0 erg slecht tegen langere afstanden kunnen.
De snelheden maken me niet zo gek veel uit maar wel de stabiliteit.
Ik geloof dat bij USB 2.0 na 3 meter de stabiliteit af gaat nemen en heb via een "Linus as fast as possible"https://www.youtube.com/watch?v=Bfv9L8fVvr4&t=155s filmpje gehoort dat je ze ook door middel van UTP kabels ook kan verlengen en dat dat beter werkt omdat dat het signaal beter en langer stabieler houd. Dus mijn eerste idee was:

Leuk goed mooi fijn werkend idee naar mijn mening, maar best wel prijzig.
Toen na wat research kwam ik erachter dat je ook gewoon dit soort simpele dingen kan kopen:

en

En ze dat direct aan de UTP kabels te solderen dat leek mij ook een prima idee (en veel goedkoper).
Maar nu vraag ik me af:
-Kan 3.0 ook
-Zijn er dingen die ik over het hoofd zie
-Hoeveel Ampere kan je er max door heen jagen (dit omdat ik er bijvoorbeeld USB hubs aan ga connecten enzovoort..
PS: Dit is wat ik tot nu toe heb vernomen. corrigeer me als ik iets fout zeg
Het idee er achter is simpel: ik heb een langere USB kabel nodig (of een USB verleng kabel).
Nou heb ik gehoort dat USB 3.1/3.0 erg slecht tegen langere afstanden kunnen.
De snelheden maken me niet zo gek veel uit maar wel de stabiliteit.
Ik geloof dat bij USB 2.0 na 3 meter de stabiliteit af gaat nemen en heb via een "Linus as fast as possible"https://www.youtube.com/watch?v=Bfv9L8fVvr4&t=155s filmpje gehoort dat je ze ook door middel van UTP kabels ook kan verlengen en dat dat beter werkt omdat dat het signaal beter en langer stabieler houd. Dus mijn eerste idee was:

Leuk goed mooi fijn werkend idee naar mijn mening, maar best wel prijzig.
Toen na wat research kwam ik erachter dat je ook gewoon dit soort simpele dingen kan kopen:

en
En ze dat direct aan de UTP kabels te solderen dat leek mij ook een prima idee (en veel goedkoper).
Maar nu vraag ik me af:
-Kan 3.0 ook
-Zijn er dingen die ik over het hoofd zie
-Hoeveel Ampere kan je er max door heen jagen (dit omdat ik er bijvoorbeeld USB hubs aan ga connecten enzovoort..
PS: Dit is wat ik tot nu toe heb vernomen. corrigeer me als ik iets fout zeg
Melchuzz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:54:
Nee, daar ging het niet om inderdaad.
Ik wil hem als: USB verleng kabel gaan gebruiken (male connector en female connector aan 4 willekeurige draadjes solderen en wolla <-- voor wat ik heb vernomen). Dit omdat ik wat randapparatuur mooi wil verwerken in mijn bureau en daar heb ik een wat langere kabel nodig dan 50cm.. (natuurlijk kan ik ook gewoon USB verleng kabels kopen maar als dit net zo goed werkt en stuk goedkoper is waarom niet?). PS: hebben jullie daar al iets van ervaring mee? hoe het zit met hoeveel ampere een utp kabel aan kan en of je ook USB 3.0 connector's kan gebruiken en dat soort dergelijke?
En ik wil hem gaan gebruiken als gewoon internet kabel.
PS: ik heb het over een lange rol UTP kabel van pak hem beet, hou vast 100 meter.
[...]