Vandaag ontving ik onderstaande aankondiging van een aanstaande wijziging in de algemene voorwaarden van de Visa World Card van ICS.
Zojuist heb ik contact opgenomen met ICS om te vragen hoe een wijziging van de AV zich verhoudt tot deze eis van minimaal 12 maanden de kaart aanhouden. Er werd mij verteld dat ik vanwege de wijzigingen aan de AV de kaart op kan zeggen, maar dat ik vervolgens dan wel de tablet terug moet sturen (of een boete dien te betalen).
Nu lijkt mij dit juridisch niet helemaal juist, ik ben vorige zomer akkoord gegaan met andere AV en zou dan ook zonder enige (financiële) gevolgen deze van overeenkomst moeten kunnen afzien als de AV in mijn nadeel wijzigen.
Nu wordt ik in feite gedwongen akkoord te gaan met de nieuwe AV tenzij ik de tablet terug geef of een boete betaal.
Weet iemand hoe dit zit en hoe ik hier tegen kan protesteren?
Nu ben ik het hier niet mee eens en wil daarom mijn card opzeggen. Nu is het zo dat ik de card afgelopen zomer heb aangevraagd en toen gold een actie waarbij je een gratis samsung tablet kreeg. Voorwaarde was was dat je minimaal 12 maanden de creditcard aan zou houden.Wijziging Algemene Voorwaarden van uw Card
Geachte heer,
Hierbij willen wij u informeren dat de Algemene Voorwaarden van uw World Card wijzigen per 1 mei 2017. U kunt de gewijzigde Algemene Voorwaarden bekijken op onze website. Wij raden u aan om de Algemene Voorwaarden goed door te lezen.
Wat verandert er voor u?
De belangrijkste wijziging in de Algemene Voorwaarden heeft betrekking op de mogelijkheid om op uw Card te sparen. Tot nu toe hebben wij bij een positief saldo boven € 500,- spaarrente vergoed over het gehele positieve saldo. Ook vanaf 1 mei is dat nog zo. Wat er wijzigt is dat wij vanaf 1 mei de mogelijkheid hebben om de spaarrente te verlagen naar 0%. Natuurlijk zullen wij u altijd van tevoren informeren als wij de spaarrente wijzigen.
Daarnaast vragen wij u vanaf 1 mei wijzigingen in uw persoonlijke en financiële situatie die belangrijk zijn voor de overeenkomst direct aan ons door te geven. Denkt u hierbij aan de aankoop van een woning, een echtscheiding of werkloosheid. De reden dat wij op de hoogte willen zijn van zulke wijzigingen is dat wij het zowel voor u als voor ons belangrijk vinden dat de bestedingslimiet van uw Card blijft passen bij uw financiële situatie.
Heeft u vragen?
Neem dan per e-mail contact met ons op via service@icscards.nl. Ook kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 020-6600678. Onze medewerkers helpen u graag verder. Als u het niet eens bent met de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden, dan kunt u uw World Card opzeggen. Dat kan door een e-mail te sturen naar service@icscards.nl of telefonisch onder vermelding van uw klantnummer.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
Zojuist heb ik contact opgenomen met ICS om te vragen hoe een wijziging van de AV zich verhoudt tot deze eis van minimaal 12 maanden de kaart aanhouden. Er werd mij verteld dat ik vanwege de wijzigingen aan de AV de kaart op kan zeggen, maar dat ik vervolgens dan wel de tablet terug moet sturen (of een boete dien te betalen).
Nu lijkt mij dit juridisch niet helemaal juist, ik ben vorige zomer akkoord gegaan met andere AV en zou dan ook zonder enige (financiële) gevolgen deze van overeenkomst moeten kunnen afzien als de AV in mijn nadeel wijzigen.
Nu wordt ik in feite gedwongen akkoord te gaan met de nieuwe AV tenzij ik de tablet terug geef of een boete betaal.
Weet iemand hoe dit zit en hoe ik hier tegen kan protesteren?