Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc max €1000

Pagina: 1
Acties:

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Beste mede forum leden,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor een vriend van me ben ik momenteel een systeem aan het samenstellen. De pc is ondertussen al weer 5 jaar oud en is toe aan vervanging aangezien het systeem niet meer aan de gestelde eisen voldoet ( AMD 4100, 650 TI etc).Het is de bedoeling om het met dit systeem weer zo lang uit te zingen. Wat ik hem wel heb verteld is dat zeer waarschijnlijk de eerste upgrade de GPU zal zijn. Daarnaast wil hij voornamelijk Assassins creed unity , GTA 5 en Rust spelen. In de toekomst misschien ook andere games. De resolutie zal 1080p bedragen maar gezien zoveel mogelijk futureproof heb ik voor de RX 480 8 GB gekozen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000 maar het liefst zo goedkoop mogelijk zonder achteruitgang op kwaliteit/prestaties.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Wat er al meegenomen wordt naar het nieuwe systeem zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,90€ 51,90
1Cooler Master K380€ 46,95€ 46,95
1Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart€ 17,50€ 17,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 116,35

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik nodig ben is:
1x cpu
1x psu
1x gpu
1x ram
1x mobo
1x ssd
1x aftermarket koeler

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat naar Intel, momenteel zijn er nog stabiliteitsproblemen met AMD Ryzen. En aangezien een stabiel systeem ook een wens is, geniet Intel de voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stabiel, zoveel mogelijk futureproof voor de prijs. Daarnaast wil hij graag een aftermarket koeler dus die moet er sowieso in. En het liefst alles bij 1 winkel.

Ga je overklokken?
Nee, niet aan de orde daarom de keuze voor een b250 chipset.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al redelijk veel ervaring m.b.t. hardware en het samenstellen van pc's maar wou toch even vragen of jullie mij feedback kunnen geven op deze build om even de puntjes op de i te zetten. Want ja, misschien kunnen er wel bepaalde componenten goedkoper zonder concessies te doen. 4 (of meer) ogen zien er altijd meer als 2 ;) De assemblage zal ik voor hem doen en Windows etc.

Alvast bedankt voor het meedenken _/-\o_

Lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 186,15€ 186,15
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 248,50€ 248,50
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 110,10€ 110,10
1Corsair CX450M€ 54,90€ 54,90
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 816,55

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Je lijstje is prima. niets op aan te merken eigenlijk. AMD ryzen is echter perfect stabiel. Verwar eigenwijs ram niet met stabiliteit

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Goed lijstje. Eventueel zou je nog de 4GB versie van de RX 480 kunnen overwegen.

• McFastFood
youridv1 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:18:
Je lijstje is prima. niets op aan te merken eigenlijk. AMD ryzen is echter perfect stabiel. Verwar eigenwijs ram niet met stabiliteit
Ik meende gelezen te hebben dat er nog verschillende 'kinder ziektes waren om het zo maar even te zeggen. Maar ja, de 1700 gaat het niet worden aangezien het budget dan overschreden wordt en hij niet de tijd heeft om te wachten op de 1500 van Ryzen. Dus dan lijkt Intel me dan de beste keuze.
misterTweakers schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:28:
Goed lijstje. Eventueel zou je nog de 4GB versie van de RX 480 kunnen overwegen.
Had ik er ook eerst in staan echter voor de meer 'futureproofheid' en het verschil van 25 euro tussen de 4 gb en 8 gb is er voor de 8 gb gekozen in overleg met hem.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

McFastFood schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:33:
[...]

Ik meende gelezen te hebben dat er nog verschillende 'kinder ziektes waren om het zo maar even te zeggen. Maar ja, de 1700 gaat het niet worden aangezien het budget dan overschreden wordt en hij niet de tijd heeft om te wachten op de 1500 van Ryzen. Dus dan lijkt Intel me dan de beste keuze.

Had ik er ook eerst in staan echter voor de meer 'futureproofheid' en het verschil van 25 euro tussen de 4 gb en 8 gb is er voor de 8 gb gekozen in overleg met hem.
En toch, een Ryzen kost iets meer maar dat is veel meer futureproof dan 4 extra GB op je video momenteel.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed€ 359,-€ 359,-
1Asus Prime B350M-A€ 88,50€ 88,50
1Powercolor Radeon RX 480 4GB Red Dragon€ 220,-€ 220,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 110,10€ 110,10
1Corsair CX450M€ 54,90€ 54,90
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 925,50

Ja, het is iets meer geld maar miz wel waard, zeker als er in de toekomst ( 1 a 2 jaar ) een nieuwe GPU "nodig" zou zijn.
En je zou eventueel die RX480 in V&A kunnen halen om de prijs nog wat te drukken ;)

Oh en:
De voorkeur gaat naar Intel, momenteel zijn er nog stabiliteitsproblemen met AMD Ryzen. En aangezien een stabiel systeem ook een wens is, geniet Intel de voorkeur.
Is natuurlijk niet waar, ik weet niet waar je de stabiliteit problemen vandaan haalt maar Ryzen werkt gewoon goed.
Wordt er nog niet optimaal gebruik gemaakt van de kracht van Ryzen? Ja. Maar reken er maar op dat het alleen maar beter wordt, let wel het is idd een nieuwe soc dus er is nog winst te halen maar problemen met stabiliteit zonder overclock? Nee.
En de stock cooler van deze cpu is echt voldoende.

[ Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 14-03-2017 23:45 ]

Wear Sunscreen!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11 18:04
Ryzen presteert wel slechter in games, waarvoor het gekocht wordt. ;)
Daarnaast zou ik ook de 4gb nemen omdat dit voldoende is.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Als dit een dedicated gaming rig is zou ik echt niet voor Ryzen 7 gaan. Het zijn ontzettend interessante processors, maar niet voor gaming. Ze kosten minimaal 350 euro terwijl een i5 7400 190 kost en dezelfde framerates oplevert. Als je een pietsie extra performance wil, kun je nog een 7500 of 7600 nemen voor wat clocksnelheid.

Gerucht:
De RX 580 komt rond 18 april uit. Het gaat hier om een rebrand. Wat je eigenlijk krijgt is een hoger geclockte 8GB RX480 voor de prijs van een 4GB RX480 nu.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 15:54
Ryzen zo gebasseerd zijn op Win 7 en in Win 10 minder goed presteren. Heb ik hier op tweakers.net gelezen. De link weet ik effe niet.

• McFastFood
Bedankt voor jullie reacties mede tweakers.
Jeanke117 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:35:
Ryzen zo gebasseerd zijn op Win 7 en in Win 10 minder goed presteren. Heb ik hier op tweakers.net gelezen. De link weet ik effe niet.
Dat meende ik ook te hebben gelezen inderdaad.
Dialastical schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 02:20:
Ryzen presteert wel slechter in games, waarvoor het gekocht wordt. ;)
Daarnaast zou ik ook de 4gb nemen omdat dit voldoende is.
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Het voornaamelijkste doel is dat ac unity fatsoenlijk kan draaien en in de toekomst ook andere nieuwe spellen. Het hoeft niet perse op ultra maar als het maar fatsoenlijk speelbaar is en ik was in de veronderstelling dat dat met deze setup behoorlijk moet lukken. Ik vroeg me alleen af of er misschien nog kleine verbeteringen waren bijv. Door ergens nog op te besparen zonder enige concessies te doen. Maar ik vermoed dat dat niet zo is.
youridv1 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:30:
Als dit een dedicated gaming rig is zou ik echt niet voor Ryzen 7 gaan. Het zijn ontzettend interessante processors, maar niet voor gaming. Ze kosten minimaal 350 euro terwijl een i5 7400 190 kost en dezelfde framerates oplevert. Als je een pietsie extra performance wil, kun je nog een 7500 of 7600 nemen voor wat clocksnelheid.

Gerucht:
De RX 580 komt rond 18 april uit. Het gaat hier om een rebrand. Wat je eigenlijk krijgt is een hoger geclockte 8GB RX480 voor de prijs van een 4GB RX480 nu.
Hier kan ik mij ook in vinden, en dit bevestigd des te meer dat ik nu in deze fase nog het beste kan kiezen voor Intel op dit moment. Gezien het feit dat de prijzen nog flink hoger zijn en dat de Ryzen 1500 etc nog moet uitkomen. Daarnaast wil bij wijze van spreken ik niet elke maand of 1x in de 2 maand bij hem moeten komen om bijv. Een bios update uit te voeren zodat hij stukje voor stukje de volle performance krijgt. Niet omdat ik hem niet mag maar omdat ik het graag gelijk goed wil doen voor hem aangezien hij er helemaal geen kaas van gegeten heb en ik als ICTer vind dat ik zijn wensen en verwachtingen moet waarmaken daarnaast wil ik er ook (bijna) er zeker van zijn dat hij een goed systeem heeft waar hij veel plezier van gaat beleven.
Kortom, AMD ryzen is naar mijn inziens nog te nieuw en kan ik persoonlijk nog geen goed advies daar over geven voor een game pc. Ervaringen en reviews en misschien ook de tijd zal het gaan uitwijzen.
Kortom: om sws safe te spelen ga ik nu nog voor Intel.

Wat betreft het gerecht zeer zeker interessant maar helaas kan hij niet zo lang wachten.

De keuze is gemaakt.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. _/-\o_
Pagina: 1