Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Beste mede forum leden,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor een vriend van me ben ik momenteel een systeem aan het samenstellen. De pc is ondertussen al weer 5 jaar oud en is toe aan vervanging aangezien het systeem niet meer aan de gestelde eisen voldoet ( AMD 4100, 650 TI etc).Het is de bedoeling om het met dit systeem weer zo lang uit te zingen. Wat ik hem wel heb verteld is dat zeer waarschijnlijk de eerste upgrade de GPU zal zijn. Daarnaast wil hij voornamelijk Assassins creed unity , GTA 5 en Rust spelen. In de toekomst misschien ook andere games. De resolutie zal 1080p bedragen maar gezien zoveel mogelijk futureproof heb ik voor de RX 480 8 GB gekozen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000 maar het liefst zo goedkoop mogelijk zonder achteruitgang op kwaliteit/prestaties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Wat er al meegenomen wordt naar het nieuwe systeem zijn:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik nodig ben is:
1x cpu
1x psu
1x gpu
1x ram
1x mobo
1x ssd
1x aftermarket koeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat naar Intel, momenteel zijn er nog stabiliteitsproblemen met AMD Ryzen. En aangezien een stabiel systeem ook een wens is, geniet Intel de voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stabiel, zoveel mogelijk futureproof voor de prijs. Daarnaast wil hij graag een aftermarket koeler dus die moet er sowieso in. En het liefst alles bij 1 winkel.
Ga je overklokken?
Nee, niet aan de orde daarom de keuze voor een b250 chipset.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al redelijk veel ervaring m.b.t. hardware en het samenstellen van pc's maar wou toch even vragen of jullie mij feedback kunnen geven op deze build om even de puntjes op de i te zetten. Want ja, misschien kunnen er wel bepaalde componenten goedkoper zonder concessies te doen. 4 (of meer) ogen zien er altijd meer als 2
De assemblage zal ik voor hem doen en Windows etc.
Alvast bedankt voor het meedenken
Lijst:
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Beste mede forum leden,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor een vriend van me ben ik momenteel een systeem aan het samenstellen. De pc is ondertussen al weer 5 jaar oud en is toe aan vervanging aangezien het systeem niet meer aan de gestelde eisen voldoet ( AMD 4100, 650 TI etc).Het is de bedoeling om het met dit systeem weer zo lang uit te zingen. Wat ik hem wel heb verteld is dat zeer waarschijnlijk de eerste upgrade de GPU zal zijn. Daarnaast wil hij voornamelijk Assassins creed unity , GTA 5 en Rust spelen. In de toekomst misschien ook andere games. De resolutie zal 1080p bedragen maar gezien zoveel mogelijk futureproof heb ik voor de RX 480 8 GB gekozen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000 maar het liefst zo goedkoop mogelijk zonder achteruitgang op kwaliteit/prestaties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Wat er al meegenomen wordt naar het nieuwe systeem zijn:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Cooler Master K380 | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 116,35 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik nodig ben is:
1x cpu
1x psu
1x gpu
1x ram
1x mobo
1x ssd
1x aftermarket koeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat naar Intel, momenteel zijn er nog stabiliteitsproblemen met AMD Ryzen. En aangezien een stabiel systeem ook een wens is, geniet Intel de voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stabiel, zoveel mogelijk futureproof voor de prijs. Daarnaast wil hij graag een aftermarket koeler dus die moet er sowieso in. En het liefst alles bij 1 winkel.
Ga je overklokken?
Nee, niet aan de orde daarom de keuze voor een b250 chipset.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al redelijk veel ervaring m.b.t. hardware en het samenstellen van pc's maar wou toch even vragen of jullie mij feedback kunnen geven op deze build om even de puntjes op de i te zetten. Want ja, misschien kunnen er wel bepaalde componenten goedkoper zonder concessies te doen. 4 (of meer) ogen zien er altijd meer als 2
Alvast bedankt voor het meedenken
Lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 186,15 | € 186,15 |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 248,50 | € 248,50 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 110,10 | € 110,10 |
| 1 | Corsair CX450M | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 816,55 | |