Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal voornamelijk gaan gamen. Het zal gaan om recente games zoals:
- Wildlands
- Nier Automata
- The rise of the tomb raider
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder 1000 euro maar ik denk niet dat dit zal lukken. Mijn absolute maximum is 1250 euro waar ik al ruim boven ben.... Is het mogelijk de pc te gebruiken als HTPC/NAS? Indien dit het geval is dan kan de prijs omhoog naar 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb enkel een SSD van 120 gb (Sandisk) en een razer muis ouroboros.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst 8 videokaarten maar ik denk niet dat dit zal lukken.
GTX 1070 zou geweldig zijn maar ik neem ook genoegen met een 1060.
Daarnaast een monitor en toetsenbord. (en uiteraard de pc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid en grootte spelen een belangrijke rol.
Indien een HTPC/NAS mogelijk is dan kan de prijs omhoog maar zal energie een rol gaan spelen. Worden de kosten niet te hoog wanneer het 24/7 aanstaat?
Ga je overklokken?
Ben wel van plan over te klokken tenzij dit voor hogere energiekosten zal zorgen als voor de HTPC/NAS optie wordt gekozen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies, dit als voornaamste. Wat is de beste keuze? Een game pc met HTPC/NAS of beide in 1? Welke build is aan te raden voor de HTPC/NAS als er wordt gekozen voor de game pc? (rekende houden met 1500 euro als absolute maximum voor beide)
Voor de HTPC/NAS is het voornamelijk belangrijk dat het energiezuinig is, PLEX kan draaien, 4k films kan streamen, films kan encoden (d.m.v. Handbrake) en downloaden. (Best wel wat eigenlijk)
Verder advies over de gekozen componenten, zijn deze verstandig om aan te schaffen? Eventuele betere keuzes?
Het lijstje wat ik tot heden voor elkaar heb gekregen
Iemand die me kan helpen? Ik heb er ondertussen 2 weken naar gezocht maar kan nu geen verbeterpunten meer vinden.
Ik zal voornamelijk gaan gamen. Het zal gaan om recente games zoals:
- Wildlands
- Nier Automata
- The rise of the tomb raider
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder 1000 euro maar ik denk niet dat dit zal lukken. Mijn absolute maximum is 1250 euro waar ik al ruim boven ben.... Is het mogelijk de pc te gebruiken als HTPC/NAS? Indien dit het geval is dan kan de prijs omhoog naar 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb enkel een SSD van 120 gb (Sandisk) en een razer muis ouroboros.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst 8 videokaarten maar ik denk niet dat dit zal lukken.
GTX 1070 zou geweldig zijn maar ik neem ook genoegen met een 1060.
Daarnaast een monitor en toetsenbord. (en uiteraard de pc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid en grootte spelen een belangrijke rol.
Indien een HTPC/NAS mogelijk is dan kan de prijs omhoog maar zal energie een rol gaan spelen. Worden de kosten niet te hoog wanneer het 24/7 aanstaat?
Ga je overklokken?
Ben wel van plan over te klokken tenzij dit voor hogere energiekosten zal zorgen als voor de HTPC/NAS optie wordt gekozen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies, dit als voornaamste. Wat is de beste keuze? Een game pc met HTPC/NAS of beide in 1? Welke build is aan te raden voor de HTPC/NAS als er wordt gekozen voor de game pc? (rekende houden met 1500 euro als absolute maximum voor beide)
Voor de HTPC/NAS is het voornamelijk belangrijk dat het energiezuinig is, PLEX kan draaien, 4k films kan streamen, films kan encoden (d.m.v. Handbrake) en downloaden. (Best wel wat eigenlijk)
Verder advies over de gekozen componenten, zijn deze verstandig om aan te schaffen? Eventuele betere keuzes?
Het lijstje wat ik tot heden voor elkaar heb gekregen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 257,50 | € 257,50 |
| 1 | Asus Prime Z270M-Plus | € 148,90 | € 148,90 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC | € 234,50 | € 234,50 |
| 1 | WD Red WD10EFRX, 1TB | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Aerocool DS Cube Black Edition Closed | € 79,99 | € 79,99 |
| 1 | Asus PCE-AC68 | € 67,51 | € 67,51 |
| 1 | Dell SE2717H Zwart | € 180,06 | € 180,06 |
| 1 | Antec Kuhler H2O H600 Pro | € 50,89 | € 50,89 |
| 1 | Razer Ornata Chroma (Qwerty) | € 103,48 | € 103,48 |
| 1 | Patriot Viper Elite PVE416G213C4KGY | € 122,74 | € 122,74 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 CM 600W | € 69,95 | € 69,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.379,47 | |
Iemand die me kan helpen? Ik heb er ondertussen 2 weken naar gezocht maar kan nu geen verbeterpunten meer vinden.