Ola!
Ik ben een heel eind gevorderd met mijn projectje.
Nu heb ik Sophos UTM 9 draaien, met webfiltering en de hele rataplan.
echter heb ik nu nog mijn Asus RT-AC88u hangen voor wifi. voor de rest doet ie niet veel nuttigs meer.
DHCP staat nog aan op het apparaat, maar daar zijn talloze andere oplossingen voor. dus daar maak ik mij niet zo'n zorgen om.
Ik ben aan het kijken om deze te vervangen voor een Sophos AP 15.
Echter is het WiFi stukje mij een beetje onbekend. Ik had de Asus gekocht voor de dual band (2.4Ghz en 5Ghz).
Als ik ze een beetje vergelijk de Asus RT-AC88u met de Sophos AP's Zie ik dat de snelheid van wifi van de Sophos ap stuk lager is.
Om een idee te geven waar het aan moet voldoen:
2 WiFi HD camera's continue opname (stream) op 2.4Ghz
1 chromecast op 2.4ghz
2 Mobiele toestellen op 5Ghz (en eventuele gasten)
1 tablet op 5Ghz
2 laptops op 5Ghz
Uiteraard wil ik dat het er niet op achteruit gaat en nu werk het dikke prima, geen haperingen in mijn opnames van mijn camera's. De mobiele toestellen hebben goede responses bij internetbrowsing en streaming. en de laptops hebben intern een goede overdracht naar de interne server 110MB/s!!!!
Ga ik dit ook halen met de Sophos AP15 of moet ik dan echt naar de 55 gaan kijken?
Het moet allemaal wel leuk blijven voor thuis.
Ik ben een heel eind gevorderd met mijn projectje.
Nu heb ik Sophos UTM 9 draaien, met webfiltering en de hele rataplan.
echter heb ik nu nog mijn Asus RT-AC88u hangen voor wifi. voor de rest doet ie niet veel nuttigs meer.
DHCP staat nog aan op het apparaat, maar daar zijn talloze andere oplossingen voor. dus daar maak ik mij niet zo'n zorgen om.
Ik ben aan het kijken om deze te vervangen voor een Sophos AP 15.
Echter is het WiFi stukje mij een beetje onbekend. Ik had de Asus gekocht voor de dual band (2.4Ghz en 5Ghz).
Als ik ze een beetje vergelijk de Asus RT-AC88u met de Sophos AP's Zie ik dat de snelheid van wifi van de Sophos ap stuk lager is.
Om een idee te geven waar het aan moet voldoen:
2 WiFi HD camera's continue opname (stream) op 2.4Ghz
1 chromecast op 2.4ghz
2 Mobiele toestellen op 5Ghz (en eventuele gasten)
1 tablet op 5Ghz
2 laptops op 5Ghz
Uiteraard wil ik dat het er niet op achteruit gaat en nu werk het dikke prima, geen haperingen in mijn opnames van mijn camera's. De mobiele toestellen hebben goede responses bij internetbrowsing en streaming. en de laptops hebben intern een goede overdracht naar de interne server 110MB/s!!!!
Ga ik dit ook halen met de Sophos AP15 of moet ik dan echt naar de 55 gaan kijken?
Het moet allemaal wel leuk blijven voor thuis.