Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn vraag
1. Alarmsysteem
Ik ben op zoek naar een alarmsysteem, inclusief rookmelders en co melder voor bij de ketel.
Ik heb een hond van 3 kg. Dus het zou mooi zijn als het alarm daar niet op af gaat.
In totaal denk ik aan:
  • 8 magneetcontacten.
  • 3 bewegingssensoren
  • 2 rookmelders
  • 1 co-melder
  • 4 afstandbedieningen, of gebruik kunnen make van pasjes en 2 paslezers (voor- en achterdeur)
  • Centrale wil ik ergens weg kunnen hangen.
  • Geen abonnement, vaste telefoonaansluiting of via sim-kaart melding doorsturen is een pre maar geen must.
Daarnaast zoek ik 2 IP camera's die ik kan gebruiken icm met mijn synology. Eigenlijk vooral om naar buiten te filmen. Dus bewegingssensor heeft niet zoveel zin.
Is het mogelijk om deze te triggeren via het alarmsysteem?

Domotica en relevante apparatuur al in bezit:
Synology NAS (415+)
Philips Hue
Honywell Evohome WIFI thermostaat
IFTTT gebruik ik om zaken te aan te sturen
Lisa incl. 1 rookmelder (http://www.hoorexpert.nl/product/lisa-set-2-flits-lisa-rf/)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk zie ik tussen alle bomen het bos niet meer. Het is ook erg lastig om iets te vinden wat samenwerkt met IFTTT bijvoorbeeld. Bij rook-alarm zou het wel makkelijk zijn om de lampen aan te kunnen zetten.

Voor het alarmsysteem denk ik aan een smanos of een konig systeem, maar ik mis hier de IFTTT koppeling.
Ik vind de alarmsystemen vrij prijzig en ben op zoek naar iets wat nog redelijk betaalbaar is.
Er is nu op iBood ook een actie, en ik vraag me af of dat iets voor mij is.

Wat betreft de IP-camera kom ik nu op de pricewatch: Foscam C2 uit. Dat lijkt me prima. Ben vooral op zoek naar advies voor het alarmsysteem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Mis ik nog informatie in mijn vraag waardoor ik geen reactie krijg?

Maar bij gebrek aan reacties zal ik hier de voortgang van mijn zoektocht bijhouden. Dus wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zet gewoon domoticz op je nas.
http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_Wiki_Manual
Domoticz - open source domotica systeem - deel 3

[ Voor 31% gewijzigd door AUijtdehaag op 18-03-2017 08:24 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Er is veel mogelijk met een HomeWizard, maar zelf ben ik voor Woonveilig gegaan. Prima systeem, alleen beloven ze wel allerlei domotica maar heb ik daar vrijwel niks van teruggezien nog. Wel een nieuwe centrale aangeschaft waar dit mee mogelijk zou zijn maar valt tot nu toe vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
  • Laatst online: 03-06 07:06
Ik heb precies dezelfde vraag maar kom er ook echt niet uit. Lijkt dat er nog een gat in de markt is hier. Ben jij al verder gekomen met de zoektocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Ik heb nog geen beslissing genomen, maar zoals ik hier al schreef denk ik sterk aan iSmartHome.

relatief goedkoop Alarmsysteem huis

Maar verkrijgbaarheid is niet echt top. Dus ik vraag me af hoe ondersteuning gaat zijn de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:34
Naar buiten filmen zou ik afraden. Door een raam heen filmen gaat in het donker namelijk erg slecht. Kies een buiten camera. De Synology kan standaard 2 camera's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
@MeTooPV goed punt om even te controleren voordat ik iets koop.
Het is 's nachts wel goed verlicht met verschillende lantaarns, maar deze lantaarns staan wel in beeld.

Ik zal het eens testen met mijn telefoon en actioncam.
Pagina: 1