Toon posts:

Geluidsdempend materiaal in je kast!!

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He ik wil eens proberen om geluidsdempend materiaal in mijn kast te plaatsen. Mischien gaat dat helpen. Heeft iemand dit al geprobeerd en heeft hij/zij er al slechte ervaringen mee??

Greetings B-)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:13

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik weet niet of je het gezien hebt, maar kijk anders eens hier: :)

http://www.tweakers.net/nieuws/17450

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

heb wat zooi van de gamma er in zitten, helpt wel een beetje

Afbeeldingslocatie: http://www.gaap.nl/pictures/kast.jpg

Verwijderd

Hey, dat spul heb ik er ook in. het werkt idd wel. die harde superhoge pieptoon die van mijn mobo afkomt hoor je bijna niet meer, en de harddisk zeker niet meer.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Wat kost dat spul eigenlijk ?

Verwijderd

Dat vraag ik me ook af. Ik denk dat ik morgen maar van dat spul ga halen :)!

Verwijderd

Dat spul bij de Gamma kost 18,95 en werkt goed,ik heb het ook in mijn Antec 830 kast gedaan en het is iets stiller maar tot mijn verbazing ook iets koeler,komt waarschijnlijk doordat alle gaten nu dicht zijn zodat er een goede airflow in mijn kast komt.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-07 23:11
Ik heb bij mijn Penguin Miditower vilt gebruikt. Gekocht bij een tapijtenboer in de straat. Voor een tientje had ik een hele rol, als ik meer wilde, moest ik het maar zeggen!!! :)

Helaas past dat spul niet in me Penguin FullTower.

Maar weer wel in me net nieuwe Tweakshop Entry-Level Server kast.
Dat maakt toch wel uit.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Mijn IBM 307045 hoor ik eigenlijk nooit (het is al een herrie): zit namelijk in een Coolermaster Cooldrive DCD4002 --> alluminium blok met een fannetje. Mijn kast trilt echter wel als een gek door die WBK38 van mij en een paar andere fans, ook maken sommige fans een takke herrie, zou zo'n isolatie daar tegen werken?

• zork
Kan je trouwens dat spul het beste met de bultjes naar de wand van de kast toe, af naar de binnenkant richten? Ik denk naar de binnenkant, klopt dat :?

Verwijderd

Brandvertragend noppenschuim, ik heb het bij de Formido vandaan...

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~cvdorp/Waterforum/Kast.jpg

Zo heb ik het erin, kijk hier voor meer....

Met de noppen naar binnen is idd het beste

Verwijderd

Zou je eens kunnen uitleggen waarom je precies de noppen naar binnen moet richten?
Bvd!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Omdat die vlokken piramidevormig zijn, worden daardoor geluidsgolven van verschillende golflengten (frequenties) gedempt. Maar dan moeten de geluidsgolven er wel in kunnen, dus de vlokken aan de binnenkant waar het geluid vandaan komt dus.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Dan kun je het makkelijker vast lijmen/plakken

Verwijderd

Dat klinkt logisch, maar blijft dit spul niet zo zitten dan? Volgens mij heb je daar geen lijm voor nodig... Of zit ik nu fout? }:O

• zork
Op woensdag 04 juli 2001 23:42 schreef PsychoNL_II het volgende:

[afbeelding]

Heeft het gewerkt :?

* zork ziet een tube Bisonkit liggen...

Dus als ik het goed begrijp is je kast voor altijd bekleed...Of niet :?

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 23:54 schreef zork het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp is je kast voor altijd bekleed...Of niet :?
Ja dat bedoel ik ook... en wat als je bv een extra koeler erbij wilt plaatsen ofzo, kun je het dan nog wegsnijden? Goh ik ben weer de mod-newbee 8-)

Verwijderd

als je netjes lijmt kun je het zo weghalen en het helpt goed, voor die isolatie was het net een vliegtuig.

die noppen kaatsen de geluidsgolven allemaal een andere kant op (diffusie) behalve door het schuim heen

Hij is idd "voor altijd" bekleed, maar ik kan overal gewoon bij dus het hoeft niet weg...daarom bisonkit :P

Verwijderd

:D En wat voor lijm raad je aan die wel blijft zitten, maar die er wel van af te halen valt? Ik bedoel, je zegt dat het er zo van af te halen is, maar ook dat je het altijd wil laten zitten en daarom bison kit gebruikt zodat het er niet af gaat...
Catch my drift ? :9

Verwijderd

je hoeft dat spul helemaal niet te lijmen,iets groter knippen dan je nodig hebt en je propt het er zo in,en anders gebruik je dubbelzijdig plakband.

Verwijderd

Ja ik snap waar je op doelt, bisonkit kan bijna alles aan alles lijmen, dus hout aan beton, plastic rubber, metaal...etc..etc...

Maar als je dus het rubber er weer aftrekt kan je de resten lijm simpel van het metaal af schrapen. Je hoeft het natuurlijk niet helemaal in te smeren met lijm, als je op de paar centimeter eens een druppie doet blijft het goed zitten (ik heb er dus wel een tube op leeg gespoten..)

• zork
Op donderdag 05 juli 2001 00:19 schreef PsychoNL_II het volgende:
Ja ik snap waar je op doelt, bisonkit kan bijna alles aan alles lijmen, dus hout aan beton, plastic rubber, metaal...etc..etc...

Maar als je dus het rubber er weer aftrekt kan je de resten lijm simpel van het metaal af schrapen. Je hoeft het natuurlijk niet helemaal in te smeren met lijm, als je op de paar centimeter eens een druppie doet blijft het goed zitten (ik heb er dus wel een tube op leeg gespoten..)
Ow ja, PsychoNL_II (Copy/Paste >:) ), Waterkoeling.nl is toch van Herman, of vergis ik me daarin :?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
wordt hij door die bekleding niet erg warm?? zoals dat het warme lucht erin zal nestellen zoals en cv....

Verwijderd

idd, het domein staat op zijn naam en hij beheert de site ook, ik host het forum en beheer dat grotendeels...

Verwijderd

Eh, mensen...

Ik weet er nog niet zoveel van, maar geleidt dat spul niet? Electrisch bedoel ik. Ik zie dat sommige mensen het zelfs onder hun moederbord plaatsen en tegen hun kaarten aan en zo... Als dat maar goed gaat... :o

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 00:27 schreef Kev0867 het volgende:
wordt hij door die bekleding niet erg warm?? zoals dat het warme lucht erin zal nestellen zoals en cv....
Zie jij links die 12cm, rechts 4x 40mm fans

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 00:29 schreef motown het volgende:
Eh, mensen...

Ik weet er nog niet zoveel van, maar geleidt dat spul niet? Electrisch bedoel ik. Ik zie dat sommige mensen het zelfs onder hun moederbord plaatsen en tegen hun kaarten aan en zo... Als dat maar goed gaat... :o
schuimrubber....geleiden :? , wekt alleen statische elektriciteit op, maar dat is hier niet van toepassing.

De server draait op die manier al 2 maanden en van kortsluiting geen sprake...

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 00:33 schreef PsychoNL_II het volgende:

[..]

schuimrubber....geleiden :? , wekt alleen statische elektriciteit op, maar dat is hier niet van toepassing.
Statische elektriciteit? Dat is toch ook heel erg link?

Verwijderd

het kan geen lading opbouwen omdat het direct tegen het metaal van de case aan zit (geaard), dus er is niks aan de hand :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 16:30

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
dat schuimrubber houdt wel veel warmte vast, ik hoor veel mensen praten van nee dat heeft geen invloed op de temp maar bij mij scheelde het toch echt een graad of 5 :(

ik heb dat schuim er maar weer uit gesloopt en m'n fans op 7 volt getweaked 8-) dat scheelt echt een hoooop, meer dan dat simpele noppenschuim kan doen

ik ben wel op zoek naar +/- 2 a 3 cm dik isolatieschuim van dat hele zware geperste rubber, maar kan het nog niet echt ergens vinden, autohandel misschien? dat dempt volgens mij meer dan hoogpolig tapijt ;) of dat lichte noppenschuim kan, en omdat het glad is en niet poreus houdt het ook niet zo snel warmte vast lijkt me :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12

mvds

Totally awesome!

Dat schuim doet helemaal niets met de temp in de kast hoor. Dat doe jij namelijk zelf. Je hoort altijd te zorgen voor een goede airflow. Als jij dus alle inlaat-gaten af gaat plakken en alleen maar outlet hebt, dan zal de kast idd opwarmen.

Je kan het beste aan de voorkant een fan op 7V neerzetten en de rest allemaal afplakken. Die fan hoor je dan toch niet (ik hoor mijn enermax er boven uit) en je hebt tenminste een goede airflow.

Verwijderd

[off-topic]
hoe zet je een fan op minder V?
[/off-topic]
hmm, ik zal de search is bekijken..

Verwijderd

Je moet gewoon er wat tapijt tegels inplakken met dubbelzijdigtape. Werkt ZEER goed. Is erg dun waardoor het geen contract met je mobo en het is daarnaast erg cheapo. Aan vier tegels + 5m tape was ik 20,- kwijt.

Ik heb mijn HQ-08 met drie tegels kunnen bekleden (beide zijkanten + boven -en onderkant). Die laastste tegel stop ik in de AT-kast van mijn server :)

Wel even goed stofzuigen voordat je ze erin plaatst!! :P

Verwijderd

Tapijt in je kast? :)
Waarom zet je er niet meteen een bank + tv bij, is relaxed 8-)

• Chiron

Chiron

Op donderdag 05 juli 2001 07:38 schreef obsidian het volgende:
Dat schuim doet helemaal niets met de temp in de kast hoor. Dat doe jij namelijk zelf. Je hoort altijd te zorgen voor een goede airflow. Als jij dus alle inlaat-gaten af gaat plakken en alleen maar outlet hebt, dan zal de kast idd opwarmen.

Je kan het beste aan de voorkant een fan op 7V neerzetten en de rest allemaal afplakken. Die fan hoor je dan toch niet (ik hoor mijn enermax er boven uit) en je hebt tenminste een goede airflow.
ehh geloof me het heeft toch echt wel invloed op de temp
schuimrubber houdt warmte vast, ik spreek gewoon uit ervaring
en wie zegt dat ik geen goeie airflow heb :)
ik ben echt niet zo stom om alles dicht te plakken en alleen outtake te hebben, ik heb een 12x12 fan in het vooronder, en 3x 80x80 outtake
zie pics, het raam zat er toen nog niet in enzo, binnenkant was helemaal genoppenschuimrubberd

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod1.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod2.jpg

nu met die 12x12 op 7v en een 80x80 fan op m'n alpha blok maakt ie stukken minder herrie dan dat ie alleen met schuim deed (btw alle fans zijn panaflo, scheelt ook een hoop)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• mvds
  • Laatst online: 20:12

mvds

Totally awesome!

Ik heb het zelf ook en het scheelde bij mij maar 2 graden. Ik heb een 8x8 fan vooronderin op 7 volt en twee fans van mijn enermax voeding. Werkt perfect hoor. Oh ja, mijn kast is een antec 1030B

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 04 juli 2001 01:28 schreef TweaKERS het volgende:
Hey, dat spul heb ik er ook in. het werkt idd wel. die harde superhoge pieptoon die van mijn mobo afkomt hoor je bijna niet meer, en de harddisk zeker niet meer.
Pieptoon van je mobo :?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wat beter helpt zijn tapijttegels. De grap is nl dat je trillingen moet dempen. En dat doe je met een zwaar en stijf materiaal. Je kan er speciaal spul voor kopen gebaseerd op bitumen. Maar dat is de achterkant van een tapijt tegel ook. De voorkant is zacht en dempt eventueel gesnerp.

Het noppenschuim dempt heel goed geluid, maar dan in grote ruimtes. Het verminderd de echo. En die heb je niet in je kast.

Je hoeft niet bang te zijn voor warmte. De hitte uit je kast wordt door de luchtstroom afgevoerd. En niet door de wanden van de kast heen. De luchtstroom neemt zelfs iets toe als je de wanden dikker maakt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 05 juli 2001 10:37 schreef NuKeFaCe het volgende:
Pieptoon van je mobo :?
Ja, je kan soms je geheugen horen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 04 juli 2001 23:42 schreef PsychoNL_II het volgende:

[afbeelding]

Hoe heet dat kastje ???? en waar kan je hem kopen ???

Verwijderd

geen idee, kon hem meenemen voor 500 piek :) .

Bij NTS rotterdam

Verwijderd

heb hem ff opgezocht bij Procase...

Het is de: CK10255/10265 Server Chassis (VS-6200 mini server

Je vindt hem op de site onder Fileserver

Verwijderd

IK heb dit ook gedaan maar dan met dubbelzijdige tape ook wel om vloerbedekking mee vast te maken. Het werkt perfect eigenlijk geen last van warmte stijging.

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49
Ik heb nu een AOpen HQ45 met daarin een IBM hd en een GoldenOrb (slot1). Die orb is een half jaartje oud en begint nu ietswat rare ratelgeluidjes te maken (lagers wellicht?) Zijn die dingen te smeren?

Verder ga ik ook eens een poging wagen om de wanden te bekleden met tapijttegels. De voeding van de AOpen is erg stil, maar de harddisk en orb niet (meer) zo... Zal dit te verhelpen zijn met tapijt?

• Atomsk
  • Laatst online: 31-07 21:46
Heb ook wat van dat noppenspul er inzitten. Heb het vastgeplakt met dubbelzijdige (tapijt)tape. Werkt goed en makkelijk te verwijderen.

Het IMO niet aan te raden het vlak bij je cpukoeler te plakken (bodem van kast) dit verstoord de airflow gigantisch. Maar dit komt misschien ook omdat bij mij de voeding onderaan zit.

_██_
(ಠ_ృ)

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 17:25
Wat werkt beter tegen de hoge fluittoon van de hardisks:

1. Schuimrubber / Noppenfoam
2. tapijttegels?
3. Anders?

Verwijderd

Omdat de inhoud van ja kast kleiner wordt met die noppen erin, wordt de lucht sneller ververst en kun je dus zelfs een betere airflow krijgen (de lucht moet wel mooi "stromen")

• DarkHelmet
Dat schuimrubber/noppenfoam is beter tegen geluid, want daarom wordt het gebruikt voor geluidsisolatie... DuH! ;)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 07 juli 2001 00:07 schreef DarkHelmet het volgende:
Dat schuimrubber/noppenfoam is beter tegen geluid, want daarom wordt het gebruikt voor geluidsisolatie... DuH! ;)
fout

het wordt in studio's e.d. gebruikt om echo's en galm te verwijderen zodat een studio echt 'dood' wordt, dat het geluid uit het instrument of de stem van iemand meteen de kortste weg naar de microfoon neemt zodat je zuiverdere opnamen krijgt

puur geluid houdt het echt niet tegen hoor

om te dempen heb je ook schuim, maar dat is meer van dat loodzware dikke spul, niet van dat hele luchtige schuimrubber met noppen erin wat je zo helemaal fijn kan knijpen
DAT schuim houdt inderdaad de warmte niet vast in tegenstelling tot de noppen

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op woensdag 04 juli 2001 00:47 schreef jurgenneele het volgende:
He ik wil eens proberen om geluidsdempend materiaal in mijn kast te plaatsen. Mischien gaat dat helpen. Heeft iemand dit al geprobeerd en heeft hij/zij er al slechte ervaringen mee??

Greetings B-)
Ik wil ff niet lullig doen ofzo, maar als mensen een topic zien zoals de jouwe met "Geluidsdempend materiaal in je kast!!" dan denken ze met die uitroeptekens dat iemand wat gevonden heeft wat werkt.

Dit is nogal een beetje een kinderachtige manier om meer mensen naar jou post te laten kijken.

Norgmaals: ik wil echt niet lullig overkomen, en ik weet dat dit niet alleen bij jou voorkomt, maar maak dan voortaan ipv die uitroeptekens vraagtekens. Dit voorkomt een hoop verwarring. Alvast bedankt.

iStockphoto

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:07
ja dat idee kreeg ik ook van hey die heeft ut gevonden

maar uitendelijk zijn er wel goeie id-en aan te pas gekomen dus al met al is het nog een goeie topic :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

case wordt nu al warm dus niet voor mij tenx :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• DarkHelmet
Op zaterdag 07 juli 2001 00:20 schreef Ener-G het volgende:

[..]

fout

het wordt in studio's e.d. gebruikt om echo's en galm te verwijderen zodat een studio echt 'dood' wordt, dat het geluid uit het instrument of de stem van iemand meteen de kortste weg naar de microfoon neemt zodat je zuiverdere opnamen krijgt

puur geluid houdt het echt niet tegen hoor

om te dempen heb je ook schuim, maar dat is meer van dat loodzware dikke spul, niet van dat hele luchtige schuimrubber met noppen erin wat je zo helemaal fijn kan knijpen
DAT schuim houdt inderdaad de warmte niet vast in tegenstelling tot de noppen
Ener-G> je hebt idd gelijk als je zegt dat het echo en weerkaatsing tegen gaat.
Maar het is toch wel degelijk ook een vorm van isolatie.
Het vangt geluid op, en dat verzwakt in het schuimrubber, dus werkt het toch ook isolerend?

• bureno
  • Laatst online: 20:49
Ik heb nu m'n pc vanbinnen bekleed met tapijttegels. Het is wel effe een klotewerkje om alles op maat te snijden, maar het verschil in geluid is zeker hoorbaar! Ook heb ik de fingerguard van de voeding er van tussen gehaald.

Kast weegt wel als lood nu, maar dat heb ik wel over voor een stille pc :)

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 07 juli 2001 18:05 schreef DarkHelmet het volgende:

[..]

Ener-G> je hebt idd gelijk als je zegt dat het echo en weerkaatsing tegen gaat.
Maar het is toch wel degelijk ook een vorm van isolatie.
Het vangt geluid op, en dat verzwakt in het schuimrubber, dus werkt het toch ook isolerend?
zeker, maar het effect van dat hele luchtige spul is te verwaarlozen vergeleken met echt zwaar dempingsrubber

want in het jongerencentrum waar ik draai zit er ook 3 cm van dat luchtige schuimrubber voor de conussen van de speakers, denk niet dat dat de bedoeling was als het geluid werd geabsorbeerd ;)

• DarkHelmet
Ener-G> Nou misschien wel...
Ik zou als opzichter beheerder van een jongerencentrum ook dempingsmateriaal inproppen in de speakers.
Anders staat die klere herrie toch de allah-ganse-dag te hard!!! :) ;)

• Chiron

Chiron

Op maandag 09 juli 2001 23:27 schreef DarkHelmet het volgende:
Ener-G> Nou misschien wel...
Ik zou als opzichter beheerder van een jongerencentrum ook dempingsmateriaal inproppen in de speakers.
Anders staat die klere herrie toch de allah-ganse-dag te hard!!! :) ;)
ik heb het niet over _in_ de speakers, maar voor de conussen, als zo'n mooi afgewerkt frontje zeg maar dat je die ronde speakers niet ziet maar zo'n mooi schuimrubber vlak :P

en idd af en toe mag die herrie wel wat zachter ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb gisteravond m'n kast helemaal leeg gehaald omdat ik een nieuw mobo moest installeren. Meteen maar een maar m2 van die Gamma noppenspul erin gedouwd, omdat ik straks 7 fans heb draaien.
Ik ben benieuwd naar de temp en de herrie. Hou jullie wel op de hoogte.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 07:36

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Als ik het goed begrijp kan ik dus m'n hele kast behangen met dat spul? Zo te zien geleidt het niet, anders was alles allang uitgerookt. Puntjes naar binnen...jaaa. dat moet wel goed gaan komen :)

Toch ook maar eens even langs de gamma!

Heeft het eigenlijk ook zin om aan de binnenkant de voorkant van m'n kast (bij de 5 1/4 inch sloten) te beplakken met dat spul? Of komt daar toch al niet zoveel geluid doorheen. Ik kan me er iets bij voorstellen, aangezien m'n HD's daar liggen.

Alvast bedankt!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hey, in auto's gebruiken ze toch van die matten om het motorgeluid weg te houden?
Volgens mij werkt dat eel beter omdat een motor ook trilgeluiden voortbrengt en dat spul is ervoor ontworpen.
Hmm een vriend van me is montuer, eens kijken of ie wat van dat spul kan regelen.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 07:36

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Als je mij dan ook een rolletje kan mailen :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

ik heb bij een online shop een plaat gehaald van ca. 2 a 3 cm dik plaatmeriaal met 1 kant zelfklevend wordt normaal gebruikt voor scheepsmachinekamer te beplakken tegen motor/diesel geluiden,en 't werkt echt super denk ongeveer 20db minder fan-geluid en staat mooi nog ook.

Verwijderd

geluidsdicht maken = isoleren
isoleren = warmte ontwikkeling
warmte ontwikkeling = meer ventilators
meer ventilators = meer lawaai
meer lawaai = geluidsdicht maken
:+

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Op maandag 27 mei 2002 14:20 schreef Ratch het volgende:
Als ik het goed begrijp kan ik dus m'n hele kast behangen met dat spul? Zo te zien geleidt het niet, anders was alles allang uitgerookt. Puntjes naar binnen...jaaa. dat moet wel goed gaan komen :)

Toch ook maar eens even langs de gamma!

Heeft het eigenlijk ook zin om aan de binnenkant de voorkant van m'n kast (bij de 5 1/4 inch sloten) te beplakken met dat spul? Of komt daar toch al niet zoveel geluid doorheen. Ik kan me er iets bij voorstellen, aangezien m'n HD's daar liggen.

Alvast bedankt!
eeeehh heb je al gekeken naar de datum van de laatste reply? |:(

* MadMod krabt even over zijn bol..... :+

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op maandag 27 mei 2002 15:06 schreef scorpionappeal het volgende:
ik heb bij een online shop een plaat gehaald van ca. 2 a 3 cm dik plaatmeriaal met 1 kant zelfklevend wordt normaal gebruikt voor scheepsmachinekamer te beplakken tegen motor/diesel geluiden,en 't werkt echt super denk ongeveer 20db minder fan-geluid en staat mooi nog ook.
Waar heb je dat vandaan dan?

* kutkip heeft ook interesse in dat spul :P

Verwijderd

OMG dit topic is een jaar oud :D damn man

- gebruik de search maar post dan niet in topics die je zomaar tegenkomt, kijk ff naar de datum |:( :D

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 16:34 schreef thargor het volgende:
geluidsdicht maken = isoleren
isoleren = warmte ontwikkeling
warmte ontwikkeling = meer ventilators
meer ventilators = meer lawaai
meer lawaai = geluidsdicht maken
:+
dat zou lekker zijn als isoleren= warmte ontwikkeling....dan zou ik thuis niet meer hoeven stoken...lolbroek....

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 16:53 schreef kutkip het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan dan?

/me heeft ook interesse in dat spul :P
Stuur hier ns een mailtje naar dan komt het allemaal goed..

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36
Ok , als je nu wat dikker schuimrubber heb , dat pastdan toch nooit achter je mobo ? Of hoe isoleer je die plaat achter je mobo dan ? met wat dunnere Tapijt tegels :?

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 18:45 schreef scorpionappeal het volgende:

[..]

Stuur hier ns een mailtje naar dan komt het allemaal goed..
ik zou gaanvoor dat spul wat ik ook heb,ech mega goed en toch dun dus makkelijk te verwerken (plaklaag zelfklevend) en ruimte meer over in je case.
Pagina: 1