He ik wil eens proberen om geluidsdempend materiaal in mijn kast te plaatsen. Mischien gaat dat helpen. Heeft iemand dit al geprobeerd en heeft hij/zij er al slechte ervaringen mee??
Greetings
Greetings
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Verwijderd
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Verwijderd

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Heeft het gewerktOp woensdag 04 juli 2001 23:42 schreef PsychoNL_II het volgende:
Brandvertragend noppenschuim, ik heb het bij de Formido vandaan...
[afbeelding]
Zo heb ik het erin, kijk hier voor meer....
Met de noppen naar binnen is idd het beste
Verwijderd
Ja dat bedoel ik ook... en wat als je bv een extra koeler erbij wilt plaatsen ofzo, kun je het dan nog wegsnijden? Goh ik ben weer de mod-newbeeOp woensdag 04 juli 2001 23:54 schreef zork het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp is je kast voor altijd bekleed...Of niet
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ow ja, PsychoNL_II (Copy/PasteOp donderdag 05 juli 2001 00:19 schreef PsychoNL_II het volgende:
Ja ik snap waar je op doelt, bisonkit kan bijna alles aan alles lijmen, dus hout aan beton, plastic rubber, metaal...etc..etc...
Maar als je dus het rubber er weer aftrekt kan je de resten lijm simpel van het metaal af schrapen. Je hoeft het natuurlijk niet helemaal in te smeren met lijm, als je op de paar centimeter eens een druppie doet blijft het goed zitten (ik heb er dus wel een tube op leeg gespoten..)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Zie jij links die 12cm, rechts 4x 40mm fansOp donderdag 05 juli 2001 00:27 schreef Kev0867 het volgende:
wordt hij door die bekleding niet erg warm?? zoals dat het warme lucht erin zal nestellen zoals en cv....
Verwijderd
schuimrubber....geleidenOp donderdag 05 juli 2001 00:29 schreef motown het volgende:
Eh, mensen...
Ik weet er nog niet zoveel van, maar geleidt dat spul niet? Electrisch bedoel ik. Ik zie dat sommige mensen het zelfs onder hun moederbord plaatsen en tegen hun kaarten aan en zo... Als dat maar goed gaat...
Verwijderd
Statische elektriciteit? Dat is toch ook heel erg link?Op donderdag 05 juli 2001 00:33 schreef PsychoNL_II het volgende:
[..]
schuimrubber....geleiden, wekt alleen statische elektriciteit op, maar dat is hier niet van toepassing.
Verwijderd
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Verwijderd
ehh geloof me het heeft toch echt wel invloed op de tempOp donderdag 05 juli 2001 07:38 schreef obsidian het volgende:
Dat schuim doet helemaal niets met de temp in de kast hoor. Dat doe jij namelijk zelf. Je hoort altijd te zorgen voor een goede airflow. Als jij dus alle inlaat-gaten af gaat plakken en alleen maar outlet hebt, dan zal de kast idd opwarmen.
Je kan het beste aan de voorkant een fan op 7V neerzetten en de rest allemaal afplakken. Die fan hoor je dan toch niet (ik hoor mijn enermax er boven uit) en je hebt tenminste een goede airflow.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Pieptoon van je moboOp woensdag 04 juli 2001 01:28 schreef TweaKERS het volgende:
Hey, dat spul heb ik er ook in. het werkt idd wel. die harde superhoge pieptoon die van mijn mobo afkomt hoor je bijna niet meer, en de harddisk zeker niet meer.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ja, je kan soms je geheugen horen.Op donderdag 05 juli 2001 10:37 schreef NuKeFaCe het volgende:
Pieptoon van je mobo
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Hoe heet dat kastje ???? en waar kan je hem kopen ???Op woensdag 04 juli 2001 23:42 schreef PsychoNL_II het volgende:
Brandvertragend noppenschuim, ik heb het bij de Formido vandaan...
[afbeelding]
Zo heb ik het erin, kijk hier voor meer....
Met de noppen naar binnen is idd het beste
Verwijderd
Verwijderd
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
foutOp zaterdag 07 juli 2001 00:07 schreef DarkHelmet het volgende:
Dat schuimrubber/noppenfoam is beter tegen geluid, want daarom wordt het gebruikt voor geluidsisolatie... DuH!
Ik wil ff niet lullig doen ofzo, maar als mensen een topic zien zoals de jouwe met "Geluidsdempend materiaal in je kast!!" dan denken ze met die uitroeptekens dat iemand wat gevonden heeft wat werkt.Op woensdag 04 juli 2001 00:47 schreef jurgenneele het volgende:
He ik wil eens proberen om geluidsdempend materiaal in mijn kast te plaatsen. Mischien gaat dat helpen. Heeft iemand dit al geprobeerd en heeft hij/zij er al slechte ervaringen mee??
Greetings
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ener-G> je hebt idd gelijk als je zegt dat het echo en weerkaatsing tegen gaat.Op zaterdag 07 juli 2001 00:20 schreef Ener-G het volgende:
[..]
fout
het wordt in studio's e.d. gebruikt om echo's en galm te verwijderen zodat een studio echt 'dood' wordt, dat het geluid uit het instrument of de stem van iemand meteen de kortste weg naar de microfoon neemt zodat je zuiverdere opnamen krijgt
puur geluid houdt het echt niet tegen hoor
om te dempen heb je ook schuim, maar dat is meer van dat loodzware dikke spul, niet van dat hele luchtige schuimrubber met noppen erin wat je zo helemaal fijn kan knijpen
DAT schuim houdt inderdaad de warmte niet vast in tegenstelling tot de noppen
zeker, maar het effect van dat hele luchtige spul is te verwaarlozen vergeleken met echt zwaar dempingsrubberOp zaterdag 07 juli 2001 18:05 schreef DarkHelmet het volgende:
[..]
Ener-G> je hebt idd gelijk als je zegt dat het echo en weerkaatsing tegen gaat.
Maar het is toch wel degelijk ook een vorm van isolatie.
Het vangt geluid op, en dat verzwakt in het schuimrubber, dus werkt het toch ook isolerend?
ik heb het niet over _in_ de speakers, maar voor de conussen, als zo'n mooi afgewerkt frontje zeg maar dat je die ronde speakers niet ziet maar zo'n mooi schuimrubber vlakOp maandag 09 juli 2001 23:27 schreef DarkHelmet het volgende:
Ener-G> Nou misschien wel...
Ik zou als opzichter beheerder van een jongerencentrum ook dempingsmateriaal inproppen in de speakers.
Anders staat die klere herrie toch de allah-ganse-dag te hard!!!![]()
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Verwijderd
Verwijderd
eeeehh heb je al gekeken naar de datum van de laatste reply?Op maandag 27 mei 2002 14:20 schreef Ratch het volgende:
Als ik het goed begrijp kan ik dus m'n hele kast behangen met dat spul? Zo te zien geleidt het niet, anders was alles allang uitgerookt. Puntjes naar binnen...jaaa. dat moet wel goed gaan komen
Toch ook maar eens even langs de gamma!
Heeft het eigenlijk ook zin om aan de binnenkant de voorkant van m'n kast (bij de 5 1/4 inch sloten) te beplakken met dat spul? Of komt daar toch al niet zoveel geluid doorheen. Ik kan me er iets bij voorstellen, aangezien m'n HD's daar liggen.
Alvast bedankt!
Waar heb je dat vandaan dan?Op maandag 27 mei 2002 15:06 schreef scorpionappeal het volgende:
ik heb bij een online shop een plaat gehaald van ca. 2 a 3 cm dik plaatmeriaal met 1 kant zelfklevend wordt normaal gebruikt voor scheepsmachinekamer te beplakken tegen motor/diesel geluiden,en 't werkt echt super denk ongeveer 20db minder fan-geluid en staat mooi nog ook.
Verwijderd
Verwijderd
dat zou lekker zijn als isoleren= warmte ontwikkeling....dan zou ik thuis niet meer hoeven stoken...lolbroek....Op maandag 27 mei 2002 16:34 schreef thargor het volgende:
geluidsdicht maken = isoleren
isoleren = warmte ontwikkeling
warmte ontwikkeling = meer ventilators
meer ventilators = meer lawaai
meer lawaai = geluidsdicht maken
Verwijderd
Stuur hier ns een mailtje naar dan komt het allemaal goed..Op maandag 27 mei 2002 16:53 schreef kutkip het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan dan?
/me heeft ook interesse in dat spul
Verwijderd
ik zou gaanvoor dat spul wat ik ook heb,ech mega goed en toch dun dus makkelijk te verwerken (plaklaag zelfklevend) en ruimte meer over in je case.Op maandag 27 mei 2002 18:45 schreef scorpionappeal het volgende:
[..]
Stuur hier ns een mailtje naar dan komt het allemaal goed..