Valt dit onder oplichten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.192 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-10 22:50

Sweatleek

404: Member Not Found

Topicstarter
Beste medetweakers. :w

Ik heb jullie advies nodig. en wat ik het beste kan doen. verhaal staat hier onder. als het nodig is kan ik screens shots toevoegen.mods sorry als dit in het vekeerde topic staat maar vond het beste hier passen.

Wat ik heb van deze persoon
Bank gevens
een en staart naam (kan nep zijn IDK)

Achetgrond
Ik heb op marktplaats en laptop gekockt. In de specificaties stond duidelijk aangeven dat er een nvidia quadro 2000m in zit. Maar toen ik gister de laptop binnen kreeg bleek de laptop een nvidia quadro1000M in te zitten. Ook zitten er deuken in en andere problemen die niet waren aangeven :( . Contact opgenomen, hij wouw de laptop dus terug nemen (netjes van hem). Maar je raad het all. meneer is in eens van de bodem van de aarde verdwenen. Accounts veranderd regeerde nergens meer op ect.

Alvast bedankt.
Sander

Update:

1: volgens de service tag zit er een nvidia 1000M Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/FFiZkY7
2: Waar meener toegeeft en zecht dat hij hem trug neemt + @kraades hij is tog echt weg :/ Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/PELPb

[ Voor 11% gewijzigd door Sweatleek op 09-03-2017 18:24 ]

confused reality

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42

Detmer

Professioneel prutser

Dit schijnt geen oplichting te zijn. Ik heb er ook al eens naar gevraagd in dit topic: Gebreken verzwegen bij product, geen aangifte mogen doen?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Detmer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:49:
Dit schijnt geen oplichting te zijn. Ik heb er ook al eens naar gevraagd in dit topic: Gebreken verzwegen bij product, geen aangifte mogen doen?
Ook al heeft die man het toegeven dat de verkeerde er in zat ?

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Zie hier voor wat leesvoer:
http://help.marktplaats.n...-met-een-andere-gebruiker
Volgens mij moet het gewoon voldoen aan de beschrijving.

U heeft wel recht op het product, zoals de verkoper het heeft omschreven in de advertentie of u erover heeft verteld.

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 09-03-2017 17:53 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
kraades schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:51:
Zie hier voor wat leesvoer:
http://help.marktplaats.n...-met-een-andere-gebruiker
Volgens mij moet het gewoon voldoen aan de beschrijving.

U heeft wel recht op het product, zoals de verkoper het heeft omschreven in de advertentie of u erover heeft verteld.
HIer is de link.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/sbm9V

Ik begin nu wel langzaam te denk dat dit de bedoeling was

[ Voor 5% gewijzigd door Sweatleek op 09-03-2017 17:54 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Oh dat klinkt nog heel redelijk. Weet je zeker dat de persoon van de aardbodem is verdwenen of gewoon even niet aanwezig?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sweatleek schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:53:
[...]

HIer is de link.
[afbeelding]

Ik begin nu wel langzaam te denk dat dit de bedoeling was
Wat het inderdaad is. Dure laptop verkocht, goedkope verstuurd, van de aardbodem verdwijnen en winst in de pocket. Kans dat politie hiermee iets doet is rond het 0 punt, marktplaats zal op z'n best een account blokkeren (alsof dat gaat werken) en aannemelijk dat hij toch valse info geeft, recht hebben en recht krijgen zijn opeens een wereld van verschil.

Kan je op basis van het modelnummer nog herleiden wat het prijsverschil tussen die 2 is?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:57:
[...]

Wat het inderdaad is. Dure laptop verkocht, goedkope verstuurd, van de aardbodem verdwijnen en winst in de pocket. Kans dat politie hiermee iets doet is rond het 0 punt, marktplaats zal op z'n best een account blokkeren (alsof dat gaat werken) en aannemelijk dat hij toch valse info geeft, recht hebben en recht krijgen zijn opeens een wereld van verschil.

Kan je op basis van het modelnummer nog herleiden wat het prijsverschil tussen die 2 is?
Nvidia 1000m op ebay is 40 dollar en de nvidia 2000M is 60 dollar

Meer info de persoon verkoopt nog een laptop (tot gister) als ik hem kan vinden op Maarkplaats link ik hem.

Dus volgens de wet mag ik een lambo verkopen met een golf motor ?

Edit. het is een dell precision met een service nummer kan ik daar iets mee ?

[ Voor 11% gewijzigd door Sweatleek op 09-03-2017 18:05 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dan zou ik als de verkoper niet meer reageert het erbij laten om je de ergernis te besparen.

Edit:
Nee de verkoper moet je verkopen wat hij zegt. Zie links hierboven.

[ Voor 29% gewijzigd door technorabilia op 09-03-2017 18:12 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sweatleek schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:01:
[...]

Dus volgens de wet mag ik een lambo verkopen met een golf motor ?
Ner natuurlijk niet, maar verschil in prijs met die 2 autos is het waard om er werk van te maken, het nut tussen deze 2 laptops een aanzienlijk stuk kleiner.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik zou als je het via een bankopdracht had betaalt, kun je het mischien nog laten storneren?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
kraades schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:11:
Dan zou ik als de verkoper niet meer reageert het erbij laten om je de ergernis te besparen.

Edit:
Nee de verkoper moet je verkopen wat hij zegt. Zie links hierboven.
Ik volg je niet ?
SinergyX schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:16:
[...]

Ner natuurlijk niet, maar verschil in prijs met die 2 autos is het waard om er werk van te maken, het nut tussen deze 2 laptops een aanzienlijk stuk kleiner.
Maar nu gaat het om het principe

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Bensimpel schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:19:
Ik zou als je het via een bankopdracht had betaalt, kun je het mischien nog laten storneren?
Ja via ing naar ABNA

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 08:26

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Sweatleek schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:45:
Beste medetweakers. :w

Ik heb jullie advies nodig. en wat ik het beste kan doen. verhaal staat hier onder. als het nodig is kan ik screens shots toevoegen.mods sorry als dit in het vekeerde topic staat maar vond het beste hier passen.

Wat ik heb van deze persoon
Bank gevens
een en staart naam (kan nep zijn IDK)

Achetgrond
Ik heb op marktplaats en laptop gekockt. In de specificaties stond duidelijk aangeven dat er een nvidia quadro 2000m in zit. Maar toen ik gister de laptop binnen kreeg bleek de laptop een nvidia quadro1000M in te zitten. Ook zitten er deuken in en andere problemen die niet waren aangeven :( . Contact opgenomen, hij wouw de laptop dus terug nemen (netjes van hem). Maar je raad het all. meneer is in eens van de bodem van de aarde verdwenen. Accounts veranderd regeerde nergens meer op ect.

Alvast bedankt.
Sander

Update:

1: volgens de service tag zit er een nvidia 1000M [afbeelding]
Nee, het is geen oplichting als in het valt niet onder het strafrecht. De politie kan er niets mee doen.

Het valt wel onder civiel recht maar de vraag is dan hoeveel moeite je er in wil steken.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
RoamingZombie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:22:
[...]

Nee, het is geen oplichting als in het valt niet onder het strafrecht. De politie kan er niets mee doen.

Het valt wel onder civiel recht maar de vraag is dan hoeveel moeite je er in wil steken.
Voor mij gaat het nu om principe. en heb niks beters tedoen. en er voor zorgen dat niet meer mensen slachtoffer van hem worden.

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Kijk of je het bedrag kan laten storneren door de bank, even kijken of meneer zich dan weer meld, if yes kijk of je er dan samen uit kan komen. Zo niet heb je een gratis laptop :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Bensimpel schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:27:
[...]

Kijk of je het bedrag kan laten storneren door de bank, even kijken of meneer zich dan weer meld, if yes kijk of je er dan samen uit kan komen. Zo niet heb je een gratis laptop :+
een iban betaling kan niet gestorneerd worden. Het blijft een raadsel waarom dit toch elke keer weer op lijkt te duiken....

het is een betaling en geen incasso. enkele een incasso kan gestorneerd worden

[ Voor 8% gewijzigd door Ray op 09-03-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 08:26

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Sweatleek schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:26:
[...]

Voor mij gaat het nu om principe. en heb niks beters tedoen. en er voor zorgen dat niet meer mensen slachtoffer van hem worden.
Met alle respect voor je motivatie, bespaar je de moeite. Er is weinig tegen te beginnen tenzij je dus een procedure gaat starten wat jou geld gaat kosten. De wederpartij kan het altijd op een vergissing gooien en daar win je niets mee.

Daarom ook het advies om bij dit soort aankopen altijd eerst het product te controleren.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*knip doe eens niet zo kinderachtig

[ Voor 77% gewijzigd door InFamous op 09-03-2017 23:25 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

En bedenk dat je bij civiel recht zomaar een paar jaar verder bent met procederen en een hoop kosten maken :)

Neem je verlies, leer voor de volgende keer en bedenk of jij het een goed idee vind om laptops via marktplaats te kopen op deze manier.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Als je niks zinnigs heb toe te voegen heb ga dan weg

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Update: heb net met de ing gesproken. Zij zeggen dat ik wel een voet heb om op testaan. ook heeft ze gezecht dat. ik gewoon aangifete moet gaan doen ect. dus zal dit gaan topic gaan update als ik meer info heb. Ook zeggen ze dat dit wel vaker voor komt .

Note: het is tog van de zotten dat ze un iban betaling niet kunnen trug drien. waarom dit is wouw de ing niet zeggen. hun def was dat ik toetsteming gaaf voor de betalling. 7)8

confused reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sweatleek schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:39:
[...]

Als je niks zinnigs heb toe te voegen heb ga dan weg
nee dus

[ Voor 18% gewijzigd door InFamous op 09-03-2017 23:26 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:00:
[...]

K sech tog, klaaren opligtuhr. Da hat k aa lank door
Gast wat is hier zinnig aan ?

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 12:09
Wat denk je zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Meschien kun jij het vertalen. dan kan ik kijk of het zo is

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 12:09
Als je even je eigen posts terugleest, zul je zien dat het erg gebrekkig nederlands is ; waardoor de kans dat er serieuze reacties komen sterk afneemt.

Als je op dezelfde manier met marktplaats en/of ING communiceert zie ik wel een probleempje.

Toch wel vreemd btw dat er uberhaupt een laptop opgestuurd is ; als ik een oplichter was, stuurde ik gewoon helemaal niks ?

[ Voor 20% gewijzigd door MEN-O op 09-03-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sweatleek schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:05:
[...]

Gast wat is hier zinnig aan ?
knip

[ Voor 13% gewijzigd door InFamous op 09-03-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg niet waarom mensen bij een redelijk prijzig product, niet gewoon langsgaan, het ding testen, uitproberen en vooral bekijken. Je wil zeker zijn van je koop en of iemand erop staat het alleen per post te kunnen versturen is voor mij al voldoende signaal van de koop af te zien. Of via paypal, betaling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Sweatleek schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:54:
Update: heb net met de ing gesproken. Zij zeggen dat ik wel een voet heb om op testaan. ook heeft ze gezecht dat. ik gewoon aangifete moet gaan doen ect. dus zal dit gaan topic gaan update als ik meer info heb. Ook zeggen ze dat dit wel vaker voor komt .

Note: het is tog van de zotten dat ze un iban betaling niet kunnen trug drien. waarom dit is wouw de ing niet zeggen. hun def was dat ik toetsteming gaaf voor de betalling. 7)8
Nee dat is volledig logisch omdat anders omgedraaid hier zwaar misbruik van gemaakt kan worden en er talloze topics voorbij komen van verkopers die na het netjes leveren van hun goederen opeens zien dat de betaling ongedaan is gemaakt....

Het is inderdaad net alsof je iemand contant geld geeft. Dat kan je ook alleen terugkrijgen van die persoon zelf.

een alternatief is Paypal. Echter is hier de koper zo beschermt (voor gevallen zoals hierboven) dat ook veel eerlijke verkopers dit niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:16:
Ik volg niet waarom mensen bij een redelijk prijzig product, niet gewoon langsgaan, het ding testen, uitproberen en vooral bekijken. Je wil zeker zijn van je koop en of iemand erop staat het alleen per post te kunnen versturen is voor mij al voldoende signaal van de koop af te zien. Of via paypal, betaling ofzo.
afstand was te ver. meer gaf in de adv aan dat het product kon verzonden worden.
Ray schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:29:
[...]

Nee dat is volledig logisch omdat anders omgedraaid hier zwaar misbruik van gemaakt kan worden en er talloze topics voorbij komen van verkopers die na het netjes leveren van hun goederen opeens zien dat de betaling ongedaan is gemaakt....

Het is inderdaad net alsof je iemand contant geld geeft. Dat kan je ook alleen terugkrijgen van die persoon zelf.

een alternatief is Paypal. Echter is hier de koper zo beschermt (voor gevallen zoals hierboven) dat ook veel eerlijke verkopers dit niet aanbieden.
grooot gelijk. ik kom zelf uit de cs go skins sceen. met Paypalwordt zo veel oplicht. ook heb je gelijk Paypal doet er niks aan.

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:54

InFamous

excommunicado

Dit heeft vrij weinig met onze V&A te maken. Daarnaast adviseer ik je om eerst je post door te lezen voordat je op verstuur klikt.

Aangezien hier al meerdere topics over zijn gaat hier een slotje op.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.