Toon posts:

65" LG UH950V of Samsung UE65KS8000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zoek een?
Beste keus qua televisie

Wat is je budget?
Nou mijn max is eigenlijk gewoon om en nabij de 2000 EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zal de TV gebruiken icm een Sony BDP-1700 Blu-ray speler en een Onkyo Receiver. Zeker met dat laatste vind ik de geluidsmogelijkheden van de TV niet belangrijk omdat we nu eigenlijk ook altijd het geluid via de receiver uit sturen.

Verder kijken we vaak via Netflix.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al een tijdje allerlei zaken nageplozen op internet met welke opties nieuwere TVs komen en wat het verschil maakt enz.

Het valt mij op dat er niet echt een perfecte oplossing is.

Wel is voor mij 2000 EUR een hoop geld. Aan de andere kant gaat bij een TV over het algemeen zeker 10 jaar mee dus dat is dan te overzien vind ik. Het betekent wel dat ik al gauw een maand aan onderzoek probeer te doen naar wat voor mijn gevoel het beste is.

De 55" modellen zijn allemaal een stuk goedkoper, maar wij zitten bijna 5 meter van de TV af dus dan lijkt 65" mij de beste oplossing. Helaas springt de prijs bij 65" ook ineens gigantisch omhoog maar goed so be it.

Ik heb op dit moment een Panasonic 42" Full HD plasma die ik jaren terug ooit heb gekocht via een aanbieding in ja geloof het of niet de Wehkamp. Prima toestel en nooit spijt gehad van Plasma. Ik sluit mijn PC er niet op aan en gebruik het echt om bewegende media te kijken, hetzij televisie of Netflix.

We hebben nu de woonkamer veranderd. nieuwe bank en inriching enz. Nu zitten we ineens niet 3 meter van de TV maar 5 meter en bleek de TV toch ineens "klein" dus ben ik stiekum toch gaan kijken en ik kom dan een beetje in de buurt bij onderstaande modellen als ik kijk naar de kwaliteit die ik zoek.

Beide modellen ook bij de BCC zitten bekijken van voren zijkant enz enz. Op een gegeven moment zie je geen verschil want ze draaien beide een leuk UHD filmpje en dat ziet er prima uit.

Samsung
Ik lees bijv dat de Samsung prima beeld geeft maar dat als er iets is de klantenservice niet je van het is. Daarnaast lees ik over het loslaten van de achterkant.

Daarnaast is de max 2000 en niet 2400 dus als iemand mij verteld dat ik dan gewoon een prima toestel heb aan de LG dan is de keus snel gemaakt. Mocht iemand mij kunnen overhalen met dat de opties en scherm kwaliteit de LG ver achter zich laat dan moet ik toch kijken naar de Samsung.

Ik denk ik vraag het gewoon want ik vind het ergens ook maar een cliche om gewoon voor de samsung te kiezen omdat iedereen dat doet.

Curved
Curved hoeft voor mij niet trouwens. Ik heb het bekeken in de winkel en ik moet eerlijk toegeven dat het voor mij geen verschil brengt en als ik hem wil ophangen is een flat denk ik een stuk mooier.

LG
De LG vind ik verder weinig review materiaal over. Het heeft een IPS scherm dus ik lees iets over IPS Glow maar dit heb ik zelf niet bewust gezien bij een show model. Daarnaast wie kijkt er nou naar een volledig zwart scherm. Daarbij ook gelezen dat IPS in principe betere kleuren zou moeten kunnen geven dan een VA scherm zoals samsung die gebruikt.

Zoals gezegd ik heb het show model van 55inch bekeken en ik vond het een mooi beeld en kon als leek niet echt verschil zien tussen de samsung en de LG (15 op en neer gelopen tussen de 2)

Daarbuiten heeft LG wel een licentie voor Dolby Vision en Netflix ondersteund het. Daarnaast als ik de YouTube filmpjes mag geloven ziet het er ook nog eens beter uit dan HDR.

OS van de TV
Ik heb filmpjes gezien van de Tizen en van de WebOS. Iemand ervaring met wat nou de grote verschillen zijn tussen de 2 en zijn er zaken mbt OS die kunnen bepalen de TV kunnen bepalen? Ik hoop het niet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Misschien mis ik nog zaken die erg belangrijk zijn. Ik noem maar iets heeft de Samsung betere aansluitingen of iets dergelijks? Zijn er grote verschillen tussen de HDMI aansluitingen?

Het is uiteindelijk ook zo dat de technieken nog niet veel gebruikt worden in media of wat dan ook maar het is ook voor mij belangrijk dat ik hopelijk jaren met het toestel kan doen. Ik noem maar een zijstraat de LG heeft Dolby Vision. Als dat de komende jaren HDR verdringt qua kwaliteit omdat het gewoon beter is dan zou ik blij kunnen zijn dat ik toch voor de LG gekozen heb.

Ik zou ook kunnen wachten tot de nieuwe 2017 modellen uit zijn als dat meerwaarde zou hebben zoals bijv Samsung MU6409.

Ik hoop dat jullie iets kunnen met mijn vraag en alvast bedankt voor jullie tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:11

deepvreezo

Redacteur
Het lage contrast van het IPS-paneel lijkt me een duidelijk nadeel van de UH950V ten opzichte van de KS8000. Zeker voor 2000 euro, als je van een plasma-tv afkomt en als er ook nog hdr-materiaal op de tv gaat worden vertoond. In dat verband vraag ik me af of Dolby Vision-ondersteuning op de tv van LG zoveel toevoegt. Dolby Vision heeft als standaard inderdaad wat voordelen boven het alternatief HDR10 en ondersteuning is op zich mooi meegenomen (hoewel veel fabrikanten het voorlopig niet ondersteunen vanwege de extra kosten; voor toekomstige hdr-uitzendingen op tv gaat men waarschijnlijk weer een andere standaard gebruiken, hybrid log gamma, die door beide toestellen zal worden ondersteund middels een software-update). Maar de belangrijkste vraag die je je op dit moment kunt stellen bij een hdr-televisie, is hoe de fabrikant de hdr-ondersteuning in praktijk implementeert. Er zijn bijvoorbeeld ook goedkope 'hdr'-televisies die hdr-beeldmateriaal wel kunnen decoderen, maar waarbij het getoonde beeld dan verder niet verschilt van normaal beeldmateriaal omdat de tv bijvoorbeeld helemaal geen breder kleurengamut of extra hoge helderheid kan weergeven. Zo erg zal het bij de UH950V niet zijn, maar de KS8000 zal een mooier hdr-beeld kunnen tonen.

Contrastverschillen tussen televisies zullen in een helverlichte showroom niet overduidelijk opvallen, zoals je zelf al opmerkt. Overdag thuis met veel lichtinval idem dito. Maar 's avonds maakt het beeld op een tv met IPS-paneel een beduidend futlozere indruk in donkere scènes. (En dan komt IPS-glow er nog bovenop, een karakteristiek van dergelijke panelen waardoor donkere delen van het beeld onder een hoek nog verder oplichten. Dat doen VA-panelen zoals gebruikt in de Samsung-tv overigens ook een beetje, en de kleurweergave onder een hoek is daarbij bovendien slechter dan bij IPS-panelen, die wat dat betreft consistenter blijven.)

Wil je een 65"-televisie die binnen het budget past, dan zou ik gaan kijken voor een Samsung KS7000. Bijna net zo goed als de KS8000 maar wel een stuk goedkoper. Het beste beeld voor 2000 euro, met perfect contrast en de grootst mogelijke kijkhoek, vind je in de vorm van de LG B6V OLED-tv, maar die is 'maar' 55". Misschien dat ze in het OLED-aanbiedingentopic nog een mooie prijs voor de 65"-versie weten, maar die zal gezien de normale prijs nog steeds ver boven de 2000 euro liggen. Wachten op de 2017-modellen is ook een optie, maar het zal nog wel wat maandjes duren voordat ze echt volop beschikbaar en gereviewed zijn. En qua prijs beginnen die natuurlijk ook weer wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10 11:10
Ik was ook op zoek naar een 65" maar na veel twijfelen en reviews lezen toch maar voor de pricewatch: LG OLED55B6V Zwart gegaan, gekocht bij audiovision in belgie voor €1788 + €47 voor verzenden.
Wel iets kleiner maar toch zou ik hem voor geen geld ruilen tegen een LED. :P

Je zou ze eens kunnen mailen wat de prijs is voor een 65". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie insights alvast. Ik ga beide opties ook in het achterhoofd houden.

Waarschijnlijk even geduld hebben en wellicht dat met introductie van de 2017 modellen de prijs van de KS8000 ook zal zakken.

Oled is mooi maar qua prijs nog altijd mega. een 65" waar ik zelf toch wel echt voor wil gaan is meteen praktisch het dubbele van een 55" en dat is toch jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:35

Bever!

3

De ks8000 biedt amper meerwaarde boven een 7000 dus bespaar jezelf die paar honderd euro. Die lg niet kopen in ieder geval, totaal niet geschikt voor goede hdr.