Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharg
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08-2020
Beste tweakers.

Ik ben maikel en ik zit met 1 probleem. Graag wil ik jullie vragen mij te helpen. Dus alvast bedankt!
Nu heb ik dus de Asus RT-AC68U gekocht om mijn WiFi te versterken naar de bovenverdieping. Via de handleiding heb je 2 opties dit te doen:

Optie 1:
Druk op wps knop router.
Druk op wps knop repeater (2sec)
Witte led lampjes gaan knipperen en op het eind horen ze vast te branden zodat ze signaal met elkaar zijn geworden.

Bij mij gaan die lampjes niet branden na het knipperen.

Optie 2:
Ethernet kabel van repeater naar pc. Inloggen op de site van de repeater en daar jou WiFi zoeken en dan daarmee verbinding maken.

Dit lukt tot zekere hoogte. Maar hier gaan ook tevens geen lampjes op de repeater branden en bij de netwerken geeft hij aan geen toegang tot internet te hebben.

Hoe nu verder?
Ik heb al dingen geprobeerd en durf er verder niet teveel aan te zitten want zoveel verstand heb ik er niet van

Repeater: Asus RT-AC68U
Router: Archer C3150 (ook nieuw gekocht dus moet ik daar nog wat aan instellen wat ik toevallig niet weet)

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Dharg op 08-03-2017 20:25 ]

Beste antwoord (via rens-br op 05-03-2018 09:38)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hcQd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:17:
Je moet hem wel eerst in de juiste mode zetten in Administration - Operation Mode,
Maar wat is de "juiste mode" - het klinkt alsof dit alleen gaat werken in repeater mode, maar als TS een kabel naar boven heeft is dat juist niet wat je wilt. Dat ding moet in AP mode staan, en dan gaat die vlieger niet op.

TS, wederom, hou het simpel en doe het gewoon op de normale manier, dus handmatig eerst als AP instellen, dan SSID, key en security settings zelfde instellen als beneden. Werkt altijd ongeacht vendor.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Repeater? De AC68U is een router die de mogelijkheid heeft om als access point (AP) en wireless bridge te functioneren, maar het functioneert niet als repeater. En maar goed ook, repeaters zijn nutteloos in de meeste NL huizen. Een repeater vangt het signaal van een AP op en zendt het weer uit. Je moet het dus plaatsen waar het signaal nog goed is. Boven is je signaal slecht, als je daar een repeater hangt gaat het niet/nauwelijks werken...

Zo te horen heb je een Ethernetkabel. Dat is verreweg beste manier om iets boven met de router beneden te verbinden. Maak het niet moeilijker dan nodig:

1) Verbind met een korte netwerkkabel de AC68U met een laptop/desktop boven. Log in op de UI en doorloop de installatiestappen voor AP. Geeft het dezelfde SSID(s) en wachtwoord(en) als je beneden gebruikt. Zorg dat beveiliging (WPA2) en encryption (CCMP/AES) ook hetzelfde is.
2) Pas dan de AP verbinden met lange Ethernetkabel naar router.
3) Klaar. Je apparaten zullen boven hopelijk automatisch met de AC68U verbinden en beneden met de C3150.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharg
Ik zal het deze proberen! Bedankt! Ben wel druk komende dagen maar zal jullie op de hoogte houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dharg schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:27:
Ik zal het deze proberen! Bedankt! Ben wel druk komende dagen maar zal jullie op de hoogte houden
Dan heeft het blijkbaar geen prioriteit voor je :P

Ga je de ac68 trouwens puur als ap inzetten?
Vind ik persoonlijk jammer voor zo'n mooi apparaat. Je betaalt namelijk ook voor de andere functies welke je niet gaat gebruiken. Misschien zou je beter (en goedkoper) af zijn met een dedicated ap'tje

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03
Hier een RT-AC66U als Acces Point. Voor € 77,00 (wat ik er voor betaald heb) kon ik geen betere vinden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jumpman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:38:
Hier een RT-AC66U als Acces Point. Voor € 77,00 (wat ik er voor betaald heb) kon ik geen betere vinden.
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Oké... Iets duurder maar alsnog significant goedkoper dan de 68

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Switchie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:41:
[...]

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

Oké... Iets duurder maar alsnog significant goedkoper dan de 68
Grote nadeel daarvan is dat je of software op je PC of de App moet gebruiken voor de (eerste) configuratie. En eigenlijk alleen leuk als je hele netwerk opgebouwd is met Ubiquiti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jumpman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:44:
[...]

Grote nadeel daarvan is dat je of software op je PC of de App moet gebruiken voor de (eerste) configuratie. En eigenlijk alleen leuk als je hele netwerk opgebouwd is met Ubiquiti.
Mbt de software inderdaad eens dat dit niet de meest charmante oplossing is. Echter eenmaal geconfigureerd kun je de software gewoon deleten.

Dat een compleet netwerk met Ubi apparatuur leuker is natuurlijk geweldig mee eens. Maar dat is puur omdat het leuk speelgoed is. Een enkel AP kan prima zelfstandig draaien zonder andere apparaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jumpman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:38:
Voor EUR 50 heb je de KPN/Arcadyan "WiFi Versterker". Dat ding is qua WiFi-hardware identiek aan de AC68U en in de 2.4GHz net iets beter dan de AC66U, dus BCM4360 chips voor zowel 2.4GHz als 5GHz, en dat in een kleinere, zuinigere behuizing die beter geschikt is voor montage aan muur of plafond. Oh, en interne antennes ipv externe, dus hogere WAF (en minder kans dat je zelf de stand van de antennes verprutst).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
dion_b schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:00:
[...]

Voor EUR 50 heb je de KPN/Arcadyan "WiFi Versterker". Dat ding is qua WiFi-hardware identiek aan de AC68U en in de 2.4GHz net iets beter dan de AC66U, dus BCM4360 chips voor zowel 2.4GHz als 5GHz, en dat in een kleinere, zuinigere behuizing die beter geschikt is voor montage aan muur of plafond. Oh, en interne antennes ipv externe, dus hogere WAF (en minder kans dat je zelf de stand van de antennes verprutst).
Kan je daar ook Merlin op draaien of OpenWRT? Ik heb de ASUS RT-AC66U eigenlijk alleen gekocht, omdat hij goedkoop was en ook als back-up kan functioneren als mijn huidige router stuk gaat (zonder modem).

Heb het topic gevonden: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99.

Eén Wi-Fi netwerk per band is voor mij te weinig helaas (1 voor privé, 1 voor de camera's en 1 voor de gasten).

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 09-03-2017 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jumpman schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:19:
[...]

Kan je daar ook Merlin op draaien of OpenWRT? Ik heb de ASUS RT-AC66U eigenlijk alleen gekocht, omdat hij goedkoop was en ook als back-up kan functioneren als mijn huidige router stuk gaat (zonder modem).
Er is op GOT een compleet topic gewijd aan de kpn versterker. Grote kans dat je daar zelf het antwoord kunt vinden.

Overigens weinig charmant om een topic te kapen. Laten we dit topic gebruiken om @Dharg te helpen en open zelf eventueel een eigen draadje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Topic kaping is sowieso niet de bedoeling, was wat enthousiast.

Maar die KPN Wi-Fi versterker is wel een goede voor de TS. Niets geen instellingen, doet wat het moet doen en voor de prijs van de ASUS RT-AC68U heb je er twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharg
Switchie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:33:
[...]

Dan heeft het blijkbaar geen prioriteit voor je :P

Ga je de ac68 trouwens puur als ap inzetten?
Vind ik persoonlijk jammer voor zo'n mooi apparaat. Je betaalt namelijk ook voor de andere functies welke je niet gaat gebruiken. Misschien zou je beter (en goedkoper) af zijn met een dedicated ap'tje
Ik moet ook werken ;)

Bedankt voor jullie reacties. Maar is het dan niet raar dat het me niet lukt de router en de ap te pairen met de wps functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dharg schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 06:12:
[...]

Ik moet ook werken ;)

Bedankt voor jullie reacties. Maar is het dan niet raar dat het me niet lukt de router en de ap te pairen met de wps functie?
Nee, niet raar. WPS is om een AP en een client te pairen. Twee AP's daarmee pairen is in ieder geval niet zoals WPS bedoeld is. Sommige vendors maken afwijkende implementaties om dit soort ding te doen, maar omdat ze afwijken van de standaarden werken ze nagenoeg nooit tussen twee verschillende vendors.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharg
Check. Maar dit staat wel in de manual dat ik dat moet doen. En volgens de gebruikers recensies hadden ze een vlotte installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:24
Je moet hem wel eerst in de juiste mode zetten in Administration - Operation Mode,

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hcQd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:17:
Maar wat is de "juiste mode" - het klinkt alsof dit alleen gaat werken in repeater mode, maar als TS een kabel naar boven heeft is dat juist niet wat je wilt. Dat ding moet in AP mode staan, en dan gaat die vlieger niet op.

TS, wederom, hou het simpel en doe het gewoon op de normale manier, dus handmatig eerst als AP instellen, dan SSID, key en security settings zelfde instellen als beneden. Werkt altijd ongeacht vendor.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharg
Ik zal dit laatste vanmiddag ff toepassen want dan ben ik weer thuis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dharg
Het is gelukt dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiniMartens
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12-2022
Moet je de AP met de ethernetkabel op de Wan poort aansluiten of een Lan poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RiniMartens schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:50:
Moet je de AP met de ethernetkabel op de Wan poort aansluiten of een Lan poort.
1. LAN-poort (staat ook op Asus.com en in de handleiding)
2. Gelieve eigen topic te starten

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@RiniMartens welkom op het forum. Het is niet toegestaan om topics te kicken en te kapen, maak dus voortaan even een nieuw topic aan.
Pagina: 1