Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD AM4 moederborden: vrijwel niet te krijgen, hoe komt het?

Pagina: 1
Acties:

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-08 20:51
Met enthousiasme keek ik uit naar de AMD Ryzen processor, maar in tegenstelling van de goed beschikbare Ryzen processors, zijn er vrijwel geen moederborden te krijgen, tenzij op preorder. Hoe komt dit ?

Ik vermoed dat het nog weken gaat duren voordat die goed beschikbaar zijn. Hier en daar is nog een klein µATX bordje te krijgen, maar geen full blown ATX versies.

Op deze manier is de effectieve introductiedatum natuurlijk een paar weken opgeschoven, want wat heb je aan een processor zonder geschikt moederbord ?

[ Voor 1% gewijzigd door pharmacist op 08-03-2017 11:21 . Reden: typo: processoren vervangen door moederborden ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pharmacist schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:28:
Met enthousiasme keek ik uit naar de AMD Ryzen processor, maar in tegenstelling van de goed beschikbare Ryzen processors, zijn er vrijwel geen processoren te krijgen, tenzij op preorder. Hoe komt dit ?

Ik vermoed dat het nog weken gaat duren voordat die goed beschikbaar zijn. Hier en daar is nog een klein µATX bordje te krijgen, maar geen full blown ATX versies.

Op deze manier is de effectieve introductiedatum natuurlijk een paar weken opgeschoven, want wat heb je aan een processor zonder geschikt moederbord ?
Omdat dat de nieuwe manier van introduceren is.
Een hype creëren, te weinig voorraad ( want als de hype mislukt, kost het teveel )
En dankzij 'smachtende' gebruikers zoals jij en ik, zijn de beschikbare 'voorraden' keer op keer uitverkocht.
( in de verwachting dat wij volgende keer wel pre-orderen )

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je er echt één wilt hebben nu, er zijn er wel wat op voorraad bij amazon.de
https://www.amazon.de/s/r...%3Daps&field-keywords=am4

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:53
Ik zie ze ook weinig in de PW verschijnen. Toen Kaby lake verscheen stromende de PW over van de moederborden. Bij Ryzen valt dat tot nu toe heel erg mee..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:04

ABD

Nat-Water schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:02:
Ik zie ze ook weinig in de PW verschijnen. Toen Kaby lake verscheen stromende de PW over van de moederborden. Bij Ryzen valt dat tot nu toe heel erg mee..
Er is niets nieuws aan Kaby Lake en de Z270 chipset, beiden zijn optimalisaties van een bestaand product,dus die vergelijking gaat mank. Ryzen en zijn chipsets zijn nagelnieuw. Een introductie van een gloednieuw platform gaat nooit vlekkeloos.

Ik snap dat TS popelt, ikzelf popel voor de R5, maar we moeten gewoon een klein beetje geduld hebben; of voor een optie gaan die leverbaar is. Ik zie bij een Duitse webshop dat de bordjes vanaf vrijdag leverbaar moeten zijn.

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:32
Bij alternate hebben ze er een paar op voorraad.
En een paar merken te leveren binnen een dag

• pharmacist
koetsier88 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:43:
Bij alternate hebben ze er een paar op voorraad.
En een paar merken te leveren binnen een dag
Inderdaad, bij Alternate.nl. Ik woon in België, kan dus enkel bij Alternate.be bestellen en daar is het echt magertjes (2 soorten). Ik wacht af: misschien tegen volgende week meer keuze.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:04

ABD

pharmacist schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:41:
[...]

Inderdaad, bij Alternate.nl. Ik woon in België, kan dus enkel bij Alternate.be bestellen
Dit is niet waar, zie hier.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:25
Zijn de CPU's nog steeds op Introductie prijzen in plaats van advies prijzen.

• pharmacist
Hier klagen ze ook. Processoren goed te krijgen, maar vrijwel geen moederborden te krijgen:

https://www.kitguru.net/t...4-x370-motherboard-stock/

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 03:28
Je zou je haast afvragen of Intel weer een mooi 'incentive program' heeft met gratis Intel chipsets als de AMD stocks low priority krijgen...

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13
er druppelt weer wat binnen

pricewatch: Asus Prime X370-Pro

pricewatch: Asus PRIME B350-PLUS

[ Voor 29% gewijzigd door stylezzz op 10-03-2017 13:37 ]

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:24
Bij gistron hebben ze ook voorraad zie ik, alleen ook de instap B350 borden.
De x370 moederborden zijn daar ook nog niet leverbaar.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37
“It’s all about the bad coordination, bad communication, bad support and bad timing to launch this platform in my opinion. With all these issues, none of us could start manufacture the boards sooner. Also, in January and February, all board vendors’ production lines were occupied with Intel 200 series boards before Chinese New Year and tried to ship as much boards as we can to ensure we won’t have stock issues while Asia was on New Year vacation.

In late December, AMD decided to pull in the launch date (it was scheduled to launch in late Q2) and launched it right after Chinese New Year but AMD keep the CPU supply quantity secret from us the whole time. They only shared the data 2 weeks before the launch, we didn’t understand why they were doing it. Also, their BIOS team and engineers were doing terrible jobs on supporting us on the BIOS microcode updates, driver updates, CPU samples for testing. They have done nothing they should have been doing to support the launch platform partners and always delay or give no response on support requests. We were all having huge issues to debug with limited AMD resource support including validating the parts, and fixing the memory clock speed that is all limited by AMD.

In general, it’s been too long for AMD to launch a new CPU, so they forgot how to do it, so they launched the CPU just like they were launching the graphics card. They didn’t care about the platform eco-system, so the eco-system is suffering and stock is delayed.

We are flying in new batches every 3 days to try to fulfill the back orders ASAP, so they should be all back in stock soon. With all the board reviews released, per Newegg and Amazon, the AMD memory limitation issue is slowing down the sales though.

We need your help to feedback that to AMD as well on their supports issues.” – Anonymous Motherboard Manufacture

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Waarom een topic openen kijk gewoon in het amd nieuws topic.
AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 37

[ Voor 33% gewijzigd door NLKornolio op 11-03-2017 15:42 ]

• pharmacist
Nu de moederborden enigszins weer te krijgen zijn.....zijn de AMD processoren weer schaars geworden.

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 16:42
Megekko heeft 40+ stuks van de Asus Crosshair op stock. Als deze info klopt weet ik natuurlijk niet.
Maar nu hebben ze inderdaad geen 1700's meer op stock... Deze ellende blijft duren...
Pagina: 1