Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 09:01
Via taakplanner zou ik graag volgend bash script willen laten uitvoeren:

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/bash

echo "Starting script.sh"

volume="/volumeUSB8/usbshare"

if mount|grep $volume; then
STRING="rsync -avl --delete --stats --progress /volume1/TestShare /volumeUSB8/usbshare"
echo $STRING
else
STRING2="rsync -avl --delete --stats --progress /volume1/TestShare /volumeUSB9/usbshare"
echo $STRING2
fi

Wanneer ik de taak uitvoer gebeurt de backup niet met rsync, ik heb dan wat verder gezocht in de logs en kan niets terugvinden wat er misgaat.

Als ik via SSH het commando rsync -avl --delete --stats --progress /volume1/TestShare /volumeUSB9/usbshare uitvoer lukt de backup wel.

Het gaat om DSM 6.1 op een Synology DS216se.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want ik ben al een hele dag aan het klooien hiermee...

Merci!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi bython,

Ik vind je vraag eigenlijk meer iets voor: [Synology] Vraag en antwoord - deel 2.

Zou je misschien willen overwegen je vraag in dat topic willen posten? Je kunt met de 'Bekijk' link naast de 'Wijzig' link je bericht copy-pasten naar dit topic.

Een eigen topic posten mag op zich wel, maar dan moet je topicstart ook veel uitgebreider en dien je meer eigen inzet te tonen. Nu is het gewoon een (helpdesk-achtige) vraag en dat kan prima in het genoemde topic hierboven denk ik.

Alvast bedankt en succes! :)

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT

Dit topic is gesloten.